Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

Oglądał ktos:

 

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-seria-3-touring-320d-ID6z0xb1.html#3fb1d19caa

 

?

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

A wybralibyscie ten czy rok młodszy sporo lepiej wyposażony (fotele sportowe, kierownica m, panorama etc) ale 120 tyś przebiegu?

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

No i biorę jednak ten z większym przebiegiem ale młodszy- w piątek jak odbiorę pochwalę się fotkami ;)

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda - piekna sztuka i bardzo ladne obręcze:)

 

Oglądałem używkę (130tys km przejechane), która miała strasznie ale to strasznie mocno posiatkowaną chłodnice. Sprzedający twierdzi, że to przez duże żeberka w grilu w bmw i kamienie uderzają w chlodnice. Czy Wy rownież tak macie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
To prawda - piekna sztuka i bardzo ladne obręcze:)

 

Oglądałem używkę (130tys km przejechane), która miała strasznie ale to strasznie mocno posiatkowaną chłodnice. Sprzedający twierdzi, że to przez duże żeberka w grilu w bmw i kamienie uderzają w chlodnice. Czy Wy rownież tak macie?

Tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda - piekna sztuka i bardzo ladne obręcze:)

 

Oglądałem używkę (130tys km przejechane), która miała strasznie ale to strasznie mocno posiatkowaną chłodnice. Sprzedający twierdzi, że to przez duże żeberka w grilu w bmw i kamienie uderzają w chlodnice. Czy Wy rownież tak macie?

Nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowe dla szybkich przelotow autostradowych, czesto do tego szyba przednia jest jak po piaskowaniu albo kilkakrotnie wymieniana.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w F20 już przy 10 kkm (auto kupione nowe) miałem solidnie wypiaskowaną szybę. Nie wiem czy znacznie zmienił się kąt ustawienia szyby, tudzież materiał, ale na prawdę w słońcu po 3 miesiącach użytkowania i 10tkm wyglądała po prostu źle :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do zakupu i zauważyłem ciekawą promocję na fleet edition 318i za 99k. Czy ktoś z Was kupował auto w ramach fleet edition? Wiecie jak dogadac się na zakup 1 auta - może jest ktoś chętny kto chciałby kupić w takiej promocji drugi samochód?

 

Jak rabaty flotowe mają się do rabatów które oferują salony przy zakupie 1 auta

 

 

Dzięki za podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci tak. Jeśli kupujesz auto na firmę J bierzesz leasing od bmw to dla nowego auta jeśli wykazujesz potencjał w ocenie sprzedawcy możesz dostać nawet ponad 20 procent rabatu

 

 

Druga kwestia - 318i to taki kasztan ze aż niemiło. 1.5 3 cylindry- jeździłem sporo tym autem. W Warszawie od 10 do 12 litrow przy osiągach takich ze wstyd dla takiego auta. Nie polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram przedmówce - kupowanie tego auta nie ma większego sensu, bo poza tym, że jest podobne do bmw serii 3 i ma ładny znaczek na masce to chyba innych zalet nie ma. Zadaj sobie pytanie, dlaczego wielu z nas zapłaciło więcej za używany samochód niż Ty chcesz zapłacić za nowy. Cena nowej trójki w logicznej wersji to tak chyba od 170k w górę, a i auta powyżej 200k to żadne spełnienie marzeń, bo dalej tylko 2-litrowy diesel...

99k nie wystarczy na zakup "fajnej" skody czy opla, to jakim cudem BMW mogłoby tyle kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się że za 200 tys. nie dostanie się fajnej trójeczki. Przed rabatem może nie, ale po rabacie jak najbardziej.

 

Po rabacie Ok ale wciąż to będzie 320d lub 328i czyli prawie podstawowe silniki a nie szczyt marzeń

 

Co skutkuje tym ze 318i to szczyt niczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj chyba odleciałeś trochę od rzeczywistości. Dla wielu ludzi szczytem marzeń jest juz samo posiadanie BMW, zaś silnik 320d jednym z bardziej pożądanych. Mając 330i dla 95% jesteś obiektem zazdrości. Moim zdaniem wybierając 220i lub d możesz mieć bardzo fajne auto z bardzo fajnym silnikiem za ok. 200 tys. Co dla wielu jest kwotą nieosiągalną.

Ważne też jest co jest dla użytkownika najważniejsze. Czy silnikni moc, czy komfort i jakoś marki premium. 318 moim zdaniem jest fajną opcją dla ludzi spokojnych, z lekką nogą, jeżdżących głównie wokół komina. I ze względu na szacunek dla osób posiadających 318 wypadało by się powstrzymać z komentarzami że to padaka jest. Bo dla jednych tylko, dla innych AŻ!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny silnik w BMW ma 6 cylindrów - więc nie wydaje mi się, żeby kolega autopark odleciał i nie zgodzę się też, że 2,0d jest najbardziej pożądanym - on jest tylko najczęściej kupowanym...

Dla wielu ludzi szczytem marzeń jest stary passat - wszystko zależy od punktu odniesienia.

Nikt nie chce tu nikogo obrażać, chodzi tylko o wyrażenie opinii i doradzenie komuś, kto rozważa taki zakup. Oczywiście jeśli ktoś ma 318i i poleca, to może to uzasadnić na forum, Ty jednak masz zdaje się 330i, więc siłą rzeczy musisz być przynajmniej relatywnie zadowolony. Trzeba pamiętać jednak, że część z nas traktuje zakup auta tymczasowo (wtedy dobrze wybrać lekko używany samochód, bo szkoda wyrzucać pieniądze w błoto) a część chce kupić nowy i jeździć nim parę ładnych lat - a jeżeli jeździć właśnie to po pierwsze musi być czym jechać (choć faktycznie nie każdy potrzebuje dużej mocy), a po drugie w jakiś znośnych warunkach. Obawiam się, że jazda 318i za 99k, bez nawigacji, dobrych lamp, wygodnych foteli i całej reszty wyposażenia niewiele ma wspólnego z komfortem, szczególnie w tej klasie samochodów. Jeżeli natomiast chodzi tylko o zadanie szyku w niedziele pod kościołem i zazdrosne spojrzenie sąsiada to inna bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na co dzień jeżdżę 330ix, a przez tydzień jeździłem zastępczą 318i :-).

Komfort zawieszenia i cisza dużo lepsza w 318i (opony 16 cali i bez xDrive, który też słychać).

Po mieście ten silnik naprawdę daje radę. W trasy nie jeździłem 318i, więc się nie wypowiadam.

 

Natomiast, niestety w słabo wyposażonej 318i nie czuć wcale klasy premium. Radości z jazdy też jest jak na lekarstwo, ale to poprawne auto 2,5 raza tańsze od dobrze wyposażonej 330ix.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajcie z tym "kasztanem" i "klasą premium". Wszystko zależy od punktu widzenia. Zacznijmy od tego, że 318i w ofercie fleet edition za 99 tys. katalogowo kosztuje 132,8 tys. Więc rabat nie jest zły. Pisanie bzdetów o lampach też jest nie na miejscu. To auto nie ma żadnej żarówki. Przód, tył, kierunki, stop, halogeny, wnętrze - full led. Fotele też nie są z poloneza, tylko zwyczajne bmw, można domówić sportowe za niedużą cenę (choć ja preferuję zwykłe - proszę tylko, nie chcę się wdawać w polemiki - dla mnie są lepsze). 3 cylindry niby porażka, ale na tej samej zasadzie porażką są 4 w 330i (no bo powinno być 6 :) ). Katalogowo ma 8,9 s do 100 km/h, nie ma tragedii na tle konkurencji. Żeby odjechać nowym autem z salonu trzeba wpłacić 9900 zł brutto, a biorąc je na 3 lata płaci się chyba niecałe 1200 zł/m-c brutto. Poziom kosztów bardzo średniego vw golfa. Zero kosztów przez ten czas, tylko ubezpieczenie i paliwo. A potem auto możecie zwyczajnie oddać. Można też wziąć klasyczny leasing. Nie ma tańszego bmw w ofercie. A są większe "kasztany". Ja opcji 318i nie brałem zupełnie pod uwagę, ale jeśli komuś pasuje, to czemu nie? mua 123, jeśli się jeszcze nie zniechęciłeś do zakupu tego auta, to na priv mogę Ci doradzić, jak ominąć zakup 2 aut, który jest warunkiem dla tej ceny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Kolega powyzej. Jak Ci odpowiada ta wersja to nie ma sie co zastanawiac. VW golf na ledach z silnikiem 1.4 benzynowym i automatem to rata 1k netto przy tym ich leasingu z 1% wiec nie sluchaj szanownych forumowucziw co oszukuja sami siebie i sa cwansi od BMW bo nue kupil navi bo ma na trlefonie, wzial tabszy silnik bo box go wyjdzie taniej wiec po co przeplacac etc. takich przypadkow cwaniakow jest sporo wiec sie nie przejmuj sie powyzszymi opiniami i bierz ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.