Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Prosze jeszcze uzytkownikow o opinie czy felgi 18 cali i opony 225 daja rade czy jazda jest juz nieprzyjemna? Czy zimowe opony na tak duzych felgaxh tez sie sprawdza czy tez lepsze jakies 16?

 

Mam 16' na zime, i 18' na lato, jedne i drugie na zwykłych oponach (bez ROF) i szczerze mówiąc nie czuje różnicy w komforcie, w koleinach też nie sciąga (205/16 i 225/18), a różnica w wyglądzie auta oczywista.

 

Piszesz, że już coś kupujesz - udało się znaleźć benzynę w logicznym stanie do 70k? Faktycznie zdarzają się sporadycznie dobre sztuki, ale najczęściej sedany bez wyposażenia, z początku produkcji i bez FVAT - ale może trafiłaś białego kruka. Tak czy inaczej mam nadzieje, że dobrze sprawdzona - nie chcemy potwierdzenia mitu o którym ktoś pisał, że niby F30 zaprojektowane jest po to żeby wisieć dobrze na podnośniku...

Opublikowano
Prosze jeszcze uzytkownikow o opinie czy felgi 18 cali i opony 225 daja rade czy jazda jest juz nieprzyjemna? Czy zimowe opony na tak duzych felgaxh tez sie sprawdza czy tez lepsze jakies 16?

Ja mam 18 cali stały zawias m.

I jak dla mnie jest komfortowo.

Będę myslal w przyszłości nad 19stkami. I być może z centymetr niżej lub po prostu jeszcze ciut twardziel bo przy szybkich lukach za bardzo się przechyla jak dla mnie

Także widzisz ilu ludzi tyle opinii....

 

tak jest, moja f30 miała '18 i sportowy zawias, komfort OK, ale też bym zmieniał na '19, bo we wnęce jeszcze jest miejsce i '19 wygląda już bardzo dobrze.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ale też bym zmieniał na '19, bo we wnęce jeszcze jest miejsce

Jeżeli zastosujesz felgi czy to 16"17"18"19", to średnica całego koła z opona się nie zmienia :wink:

Opublikowano

Ja mam 18 cali stały zawias m.

I jak dla mnie jest komfortowo.

Będę myslal w przyszłości nad 19stkami. I być może z centymetr niżej lub po prostu jeszcze ciut twardziel bo przy szybkich lukach za bardzo się przechyla jak dla mnie

Także widzisz ilu ludzi tyle opinii....

Myślę że pomiędzy 18 i 19 jest już niewielka różnica.

Samo zawieszenie jest w tym samochodzie dość miekkie/komfortowe, ale przez zastosowanie duzego rozmiaru felg znacznie bardziej czuć wszystkie nierówności.

Idealnie to by było na odwrót, czyli twardsze zawieszenie i mniejsze felgi (więcej opony na feldze).

Jeśli ktoś jeżdzi w trasy to 18/19 będzie ok. Jak ktoś jeżdzi po dużym mieście to 18/19 będzie często przypominało na torowiskach i poprzecznych nierównościach.

Opublikowano

ale też bym zmieniał na '19, bo we wnęce jeszcze jest miejsce

Jeżeli zastosujesz felgi czy to 16"17"18"19", to średnica całego koła z opona się nie zmienia :wink:

 

zgadza się :)

chodziło mi o optyczną różnicę.

duża felga ładnie wypełnia wnękę. opona stanowi tło.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Opublikowano
Ja mam 18 i hamulce m-pakietowe to felga wygląda niestety jak 17 :( . Konfigurując auto miałem obawy, że 19 będą trochę za twarde i teraz żałuję bo przy zawieszeniu adaptacyjnym jestem zaskoczony komfortem w trybie comfort :wink:
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
a porównywałeś zawieszenie adaptacyjne w trybie Comfort w porównaniu do Comfortu w standardowym zawieszeniu? Czy u Ciebie lepiej są tłumione poprzeczne nierówności?
Opublikowano
a porównywałeś zawieszenie adaptacyjne w trybie Comfort w porównaniu do Comfortu w standardowym zawieszeniu? Czy u Ciebie lepiej są tłumione poprzeczne nierówności?

 

Od początku byłem zdecydowany na zawieszenie adaptacyjne dlatego zbytnio nie analizowałem różnic w trybie Comfort. Pierwotnie bardziej mi zależało, żeby w trybie sport zawieszenie było bardziej twarde niż standartowe w M pakiecie ale tak nie jest..

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
Pamiętaj że hamulce M wejdą tylko pod 18", a warto się na nie skusić bo seria jest cienka.

16" wygląda beznadziejnie no i właściwości jezdne ulegają pogorszeniu. Na takim balonie auto jest miękki, gumowate i... co kto lubi. Ja teraz mam 19" i jest super.

 

Okazuje się że 17 też z mPakietowymi hamulcami będą ok :-)

 

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-320xd-demo-model-m-sport-navi-head-up-adaptive-led-ID6yLiAX.html#86af3873f1

 

Być może tylko niektóre wzory felg, ale jednak można mieć 17

  • Moderatorzy
Opublikowano
W dieslu hamulce M to tarcza 340 mm, w benzynie 370 mm, patrząc na odległości od zacisku do felgi w moich zimowych 18" nie wierzę w możliwość założenia 17".
Opublikowano
W dieslu hamulce M to tarcza 340 mm, w benzynie 370 mm, patrząc na odległości od zacisku do felgi w moich zimowych 18" nie wierzę w możliwość założenia 17".

Pewnie masz rację. Dziwne tylko, że diesel, który jest cięższy ma mniejsze tarcze. Być może w 330d też są 370mm i dlatego w BMW dla świętego spokoju twierdzą, że minimum 18

Opublikowano
Sąsiad pewnie ma starszy model M47. Różnic w dźwięku praktycznie nie ma. Silniki te różnią sie osprzętem tylko.

No właśnie silnik M47 od N47 rózni się.... wszystkim a podstawowa róznica to to ze łancuch rozrządu jest przeniesiony w stronę skrzyni biegów.

Opublikowano
No właśnie silnik M47 od N47 rózni się.... wszystkim a podstawowa róznica to to ze łancuch rozrządu jest przeniesiony w stronę skrzyni biegów.

Pytanie laika - poza utrudnionym dostępem - co to daje?

Opublikowano
W dieslu hamulce M to tarcza 340 mm, w benzynie 370 mm, patrząc na odległości od zacisku do felgi w moich zimowych 18" nie wierzę w możliwość założenia 17".

 

 

Chyba w 320d bo u mnie M Pakietowe front 370mm, tył 345 mm

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano
No właśnie silnik M47 od N47 rózni się.... wszystkim a podstawowa róznica to to ze łancuch rozrządu jest przeniesiony w stronę skrzyni biegów.

Pytanie laika - poza utrudnionym dostępem - co to daje?

 

Oficjalnie BMW twierdzi, ze rozrzad przeniesiono aby poprawic wyniki testow ochrony pieszego.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Pasek rozrządu zrywal się i dusił pieszego, który akurat znalazł się na masce ;-)

Uff, całe szczęście BMW są na łańcuchach, bo ten od razu zabijał ciosem między oczy.

Opublikowano

Cześć,

 

jestem własnie w trakcie szukania f30 i szukam 2 litrowego diesla o mocy 140-180 km i czytając różne artykuły i wypowiedzi na forum to zaczynam się grubo zastanawiać czy naprawdę jest tak zle z tymi silnikami.

 

100% silników do 200 tysięcy kilometrów musi wymienić rozrząd ? czy ten problem nie jest za bardzo wygórowany ?

 

Ostatnio rozmawiałem z gościem który w aucie służbowym ma nakręcone 412 tysięcy i do obecnej chwili jest serwisowany w salonie BMW bez wymiany rozrządu.

  • Moderatorzy
Opublikowano
A co jest strasznego w tym żeby w aucie za 80-200 tys zł wymienić rozrząd za 3 tys zł ?
Opublikowano

Witam forumowiczów,

 

Stoję przed dylematem zakupowym, mianowicie wpadła mi w oko f31 z 2013 318d Polski salon. Wszystkie przeglądy w ASO M Cars w Krakowie.

Dzisiaj byłem na przeglądzie zakupowym u mojego mechnika. Ogólnie stwierdził, że samochód jest w dobrym stanie jak na swój przebieg. Jednym z błędów którym powinienem się zająć to filtr cząstek stałych.

Wyrzuca błąd nawet po skasowaniu. Zadzwoniłem do kolejnego mechanika, tym razem specjalisty od BMW i twierdzi on, że być może jest to tylko informacja ze sterownika. Może być to powiadomienie po przejechaniu 200tyś, które może usunąć jeśli to jest tylko to.

Natomiast jeśli jest to problem z filtrem to wyczyści go chemicznie za 800zł i ''wszystko będzie ok''.

Kolejną rzeczą którą się naczytałem na tym forum to łańcuch rozrządu. Przejechane jest 200tyś i tak się zastanawiam czy jest niezbędna wymiana profilaktyczna??

 

Proszę o wsparcie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ano to że łańcuch z założenia powinien być dożywotni. Więc teoretycznie przełożenie go z przodu do tyłu nie powinna robić użytkownikowi żadnego problemu. Sęk w tym że jednak nie jest bezobsługowy a interwał wymiany podobny jest do paska, tylko koszt części i robocizny znacznie większy...

 

Sent with handy.

Opublikowano

Tu nie chodzi że mi żal 3 tysięcy, bo też tego nie napisałem. Ale o sam fakt że "powinien" być bezobsługowy i też nigdzie nie ma informacji przy jakim przebiegu go wymieniać. Cześć osób nie wie o tym i nagle im rozwala silnik.

 

Aktualnie szukam samochodu i jest sporo ofert z przebiegiem w zakresie 150 tysięcy km, oczywiście niezbędne jest sprawdzenie czy na pewno przebieg jest prawdziwy. Czy w tej sytuacji od razu powinienem wymienić rozrząd ?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jeżeli chcesz pojeździć autem kilka lat to wymień. Miał być bezobsługowy - nie jest i trzeba z tym żyć, nawet jeśli ktoś powie że on przejechał 200 tkm i wszystko jest Ok - przecież to nie da Ci żadnej gwarancji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.