Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
...chce mieć w miarę młodą pakę (do 3-4 lat max) i żebym mógł przycisnąć kiedy muszę wyprzedzić :) max do 80k...

 

Chcesz kupić dobrą furę za 80k i 3-4letnią, masz wysokie wymagania, jakby tych aut było tyle że można wybierać przebierać i wybrzydzać, życzę powodzenia:) Jeśli to twoja pierwsza bemka, to jakie ma to znaczenie z jakim silnikiem wybierzesz i tak będziesz szczęśliwy z radości. Ja polecam na miasto automat, staraj się szukać wersji Europejskiej, unikaj bitych naprawianych, czasami lepiej wybrać uboższe wyposażenie a w lepszą mechanicznie, uważaj z dużymi przebiegami i co ważne korzystaj z różnych możliwości sprawdzania historii auta, czy czy firm sprawdzających auta przez swoich rzeczoznawców. Jest dużo dobrze wyglądających śmieci, których osobiście bym nie kupił i nie sugeruj się ceną, ona ma drugorzędne znaczenie, przy zakupie dobrego auta nie będziesz miał trudności za kilka lat z jej odsprzedażą.

 

Co do spalania, to czytam te wszystkie posty i mnie to śmieszy, kto kupuje BMW i szuka oszczędności na spalaniu? Jeśli nie stać cię na paliwo, kup Forda.

Opublikowano
...chce mieć w miarę młodą pakę (do 3-4 lat max) i żebym mógł przycisnąć kiedy muszę wyprzedzić :) max do 80k...

 

Chcesz kupić dobrą furę za 80k i 3-4letnią, masz wysokie wymagania, jakby tych aut było tyle że można wybierać przebierać i wybrzydzać, życzę powodzenia:) Jeśli to twoja pierwsza bemka, to jakie ma to znaczenie z jakim silnikiem wybierzesz i tak będziesz szczęśliwy z radości. Ja polecam na miasto automat, staraj się szukać wersji Europejskiej, unikaj bitych naprawianych, czasami lepiej wybrać uboższe wyposażenie a w lepszą mechanicznie, uważaj z dużymi przebiegami i co ważne korzystaj z różnych możliwości sprawdzania historii auta, czy czy firm sprawdzających auta przez swoich rzeczoznawców. Jest dużo dobrze wyglądających śmieci, których osobiście bym nie kupił i nie sugeruj się ceną, ona ma drugorzędne znaczenie, przy zakupie dobrego auta nie będziesz miał trudności za kilka lat z jej odsprzedażą.

 

Co do spalania, to czytam te wszystkie posty i mnie to śmieszy, kto kupuje BMW i szuka oszczędności na spalaniu? Jeśli nie stać cię na paliwo, kup Forda.

 

 

Dziekuje :) Z tą ceną to czysta prawda, szukam i szukam, sprawdzam w autodna.pl (fajne narzędzie-już wydałem 300 zł ale pominąłem "wraki" ;D). Jednak ta cena to tak wyjdzie między 100 a 120 zapewne :cry: Poszukiwań ciąg dalszy :8)

 

Ps. jeden koleszka próbuje mnie przekonać, ze beemki "Fki" są produkowane aby częściej lądowaś w ASO-to chyba jakiś mit mi się wydaje?:)

Opublikowano
I ty go słuchasz? Jakie to ma znaczenie czy będziesz jeździł Mercedesem BMW czy Fiatem, jeżeli regularnie będziesz dbał o stan swojego auta, to serwis będziesz oglądał tak samo rzadko jak inni kierowcy innych aut, z tą małą różnicą że ty będziesz jeździł autem klasy Premium a oni klasy średniej, inny respekt na drodze, inna przyjemność z jazdy, inny komfort i prestiż. Niektórzy tak mówią bo zazdroszczą albo usłyszeli jakieś bajki. Wszystko zależy od stanu kupowanego auta.
Opublikowano (edytowane)

Drodzy Forumowicze,

 

chyba przyszedł czas na zmianę mojego Mercedesa R - jest za duży, jest dieslem (a ja jeżdżę wyłącznie po mieście i to dużo), ma już trochę lat.

 

Zastanawiam się co kupić bo:

 

1. ma to być auto do wożenia 1 a w niedługim czasie 2 dzieci

2. ma nie być przesadnie duży ale też nie b. mały

3. ma mieć dynamiczny ale też w miarę oszczędny silnik benzynowy (jeśli b. dynamiczny to zaakceptuje spalanie na poziomie 11-12 l w mieście)

4. przyzwyczajona do Mercedesa nie chciałabym się przesiadać do Skody czy Kii

5. najchętniej nie wydałabym więcej niż 70.000

 

Typów było kilka tj. Alfa Giulia, Mercedes CLA (podoba mi się najbardziej wizualnie ale są nadal drogie tzn na poziomie 100.000 no i jak się przejechałam to właściwości jezdne nie powaliły), Golf VII GTI, BMW F30, Mini Countryman S

 

Mini jeździłam i uważam, że jak za takie pieniądze to jest mocno plastikowy i wcale się tym super nie jeździ (nie widzę sensu dokładania do niego czy nawet kupienia za cenę mojego MB), AUDI A5.

W tej chwili najbliżej mi do Golfa GTI, AUDI A5, lub BMW 3 - wydaje mi się, że te auta używane są w dobrych cenach w porównaniu do tego co mają do zaoferowania).

 

Jak odniesiecie się do kwestii Golf vs AUDI vs BMW?

 

Jeśli BMW to czy silnik 2.0 184 KM (+ chiptuning) czy 2.8 245 KM? Z tego co widziałam to różnica w cenie nie jest wielka, w spalaniu też raczej nie duża. 2.8 będzie chyba dodatkowo mniej tracił na wartości. A jak z kosztami utrzymania bo serwisowanie np 2 turbin trochę przeraża...

 

No i pytanie ostatnie: na ile bezproblemowe i nie psujące są generalnie te BMW (muszę przyznać, że mój MB jest póki co niepsujący się wcale)

Edytowane przez alicjag3
  • Moderatorzy
Opublikowano

Post przeniesiony do odpowiedniego tematu.

 

Polecam przeczytać go od początku.

 

28i posiada jedna turbinę. W tym budżecie raczej tylko samochody z USA.

Opublikowano
Dodam jeszcze, że z tego co widzę Audi będzie chyba droższe niż BMW - w podobnych cenach są przynajmniej gorzej wyposażone i z gorszymi silnikami.
Opublikowano

Na oku mam pewną BMW F30 2.0i - rocznik trochę dawny i cena nie za niska jak na ten rok ale auto wydaje się dość pewne.

Podobno te samochody się dobrze chipuje. Możecie coś polecić?

Opublikowano

Pierwsze lata produkcji tego silnika nie powalają trwałością, jeśli kupować n20 to najlepiej z ostatniego roku produkcji (2015) - od stycznia 2015 montowali wszystkie poprawione komponenty.

Ale jeśli samochód jest pewny, były w nim robione akcje serwisowe, to można spróbować. Chipuje się bdb.

Opublikowano
I ty go słuchasz? Jakie to ma znaczenie czy będziesz jeździł Mercedesem BMW czy Fiatem, jeżeli regularnie będziesz dbał o stan swojego auta, to serwis będziesz oglądał tak samo rzadko jak inni kierowcy innych aut, z tą małą różnicą że ty będziesz jeździł autem klasy Premium a oni klasy średniej, inny respekt na drodze, inna przyjemność z jazdy, inny komfort i prestiż. Niektórzy tak mówią bo zazdroszczą albo usłyszeli jakieś bajki. Wszystko zależy od stanu kupowanego auta.

 

mam zasadę, że nikogo staram się nie słuchać póki nie sprawdzę u wiarygodnego źródła i nie prześledzę sam wszystkiego od a do z :) no i się w zupełności z Tobą zgadzam bo "życie powinno być wygodne" ;) żyje się raz i trzeba je przeżyć maksymalnie dobrze jak się da :) szukam dalej....

 

a samochody z autoalphabet ? sprawdzone ?

 

ponadto skierowałem teraz oczy na silniki diesla, bo te benzynki z USA coś nie moge wyszukać a śmierdziuchy palą zdecydowanie mniej jak tak patrze po wynikach testów.

Opublikowano
Pierwsze lata produkcji tego silnika nie powalają trwałością, jeśli kupować n20 to najlepiej z ostatniego roku produkcji (2015) - od stycznia 2015 montowali wszystkie poprawione komponenty.

Ale jeśli samochód jest pewny, były w nim robione akcje serwisowe, to można spróbować. Chipuje się bdb.

 

 

Może ktoś jeszcze coś podpowie?

Opublikowano
Aha, interesują mnie też koszty utrzymania takiego auta. Tzn czy są do tego jakieś w miarę tanie części (lub części zamienne) i czy w Warszawie jest jakis rozsądny cenowo, niekoniecznie autoryzowany serwis
Opublikowano

Jeśli BMW to czy silnik 2.0 184 KM (+ chiptuning) czy 2.8 245 KM? Z tego co widziałam to różnica w cenie nie jest wielka, w spalaniu też raczej nie duża. 2.8 będzie chyba dodatkowo mniej tracił na wartości. A jak z kosztami utrzymania bo serwisowanie np 2 turbin trochę przeraża...

 

No i pytanie ostatnie: na ile bezproblemowe i nie psujące są generalnie te BMW (muszę przyznać, że mój MB jest póki co niepsujący się wcale)

 

Kilka zdań odemnie ponieważ też rozważam BMW3:

- 328i to też 2.0 tylko z podniesioną mocą

- jeśli bedzie dwójka dzieci to F30 nie brałbym pod uwage, raczej F31. Chyba ze nie będziesz wozila wózków. Dobry dostęp do bagaznika to mega wygoda.

- BMW miało wiele wpadek z różnymi silnikami, z tymi benzynowymi też wiec nie nastawiałbym sie na bezawaryjność.

- Może w tym budżecie nie warto odrzucać marek nie-premium? (skoro i tak pod uwagę bieżesz Golfa). Auto będzie młodsze i koszty utrzymania będą nieporównywalnie mniejsze.

Opublikowano

A co byś polecał z marek "nie premium"? Tzn konkretne modele.

 

Bagażnik to nie problem - wożę raczej wózek w stylu "parasolki" więc będzie ok

  • Moderatorzy
Opublikowano
Czy to jest forum autocentrum.pl ? Nie, to bmw klub i dział o F30. Trzymaj się tematu.
Opublikowano

W przyszłym roku planuję zakup F30.

Tak w gruncie rzeczy jakie zalety możecie napisać o silniku 2.0d i 2.0i.

 

Już głupieję od tego czego tak na prawdę szukać.

Jeżdżę teraz e90 320d i oprócz klekotu 4 cylindrów, to w zasadzie silnik jest super oszczędny i całkiem przyzwoicie się zbiera (jest też cichy w trasie).

Co możecie powiedzieć o 320i?

Jakie są jego zalety względem diesla oprócz przyjemniejszej dla ucha pracy na wolnych obrotach?

 

Rocznie robię niepełne 20 tyś km, więc to sprawa dyskusyjna co wybrać.

Opublikowano
Prosze jeszcze uzytkownikow o opinie czy felgi 18 cali i opony 225 daja rade czy jazda jest juz nieprzyjemna? Czy zimowe opony na tak duzych felgaxh tez sie sprawdza czy tez lepsze jakies 16?
Opublikowano

Co do silnika już się zdecydowałem.

A jeśli chodzi o opony, to najwygodniejsze będą 16, ale też najmniej efektowne i najsłabiej prowadzące się przy ostrzejszej jeździe.

Opublikowano

Pamiętaj że hamulce M wejdą tylko pod 18", a warto się na nie skusić bo seria jest cienka.

16" wygląda beznadziejnie no i właściwości jezdne ulegają pogorszeniu. Na takim balonie auto jest miękki, gumowate i... co kto lubi. Ja teraz mam 19" i jest super.

Opublikowano
Mam u siebie 18" 225 ROF i bałem się tych kół, bo przesiadałem się z C-Klasse. A wiadomo że Merce są jednak bardzo komfortowe. Jednak strach ma wielkie oczy i był tutaj kompletnie nie uzasadniony. Samochód prowadzi się rewelacyjnie i jest komfortowo. Na nierównościach nie buja ani nie boję się o swoje zęby. I wygląda przyzwoicie. Zaś 17" to dla mnie już balony przy tym rozmiarze, a co dopiero 16".
Opublikowano
Mam u siebie 18" 225 ROF i bałem się tych kół, bo przesiadałem się z C-Klasse. A wiadomo że Merce są jednak bardzo komfortowe. Jednak strach ma wielkie oczy i był tutaj kompletnie nie uzasadniony. Samochód prowadzi się rewelacyjnie i jest komfortowo. Na nierównościach nie buja ani nie boję się o swoje zęby. I wygląda przyzwoicie. Zaś 17" to dla mnie już balony przy tym rozmiarze, a co dopiero 16".

 

Kupuje uzywke, ktora jest na 16 i tez mnie to razi. Na pewno letnie zmienie na 18 ale czy zimowe lepiej zostawic 16 cali czy tez kupic opony na felgi 18?

Opublikowano
Myslalam jeszcze o tym aby dokupic podwojna koncowke wydechu ale wyciecie w zderzaku uniemozliwia montaz. Czy da sie w takim zderzaku wyciac wiekszy otwor?
Opublikowano
Mam u siebie 18" 225 ROF i bałem się tych kół, bo przesiadałem się z C-Klasse. A wiadomo że Merce są jednak bardzo komfortowe. Jednak strach ma wielkie oczy i był tutaj kompletnie nie uzasadniony. Samochód prowadzi się rewelacyjnie i jest komfortowo. Na nierównościach nie buja ani nie boję się o swoje zęby. I wygląda przyzwoicie. Zaś 17" to dla mnie już balony przy tym rozmiarze, a co dopiero 16".

 

Kupuje uzywke, ktora jest na 16 i tez mnie to razi. Na pewno letnie zmienie na 18 ale czy zimowe lepiej zostawic 16 cali czy tez kupic opony na felgi 18?

Śniegu u nas mniej, więc 16" raczej już nie są aż tak przydatne. Ale skoro będziesz mieć, to nie widzę sensu (przynajmniej teraz) kupna nowych. Ale z czasem bym je wymienił na przynajmniej 17". Chociaż ja na zimę chyba zostanę przy 18". Dokupię drugi komplet.

Opublikowano
Ja również kupowałem swoją F30 na 16" i runflatach, jeździło się fatalnie w okresie letnim, dla mnie opony za twarde, na zimę w 16" włożyłem goodyery jeździ się rewelacyjnie, jako zimówki te felgi są rewelacyjne, zresztą sypią solą ulice szkoda lepszych felg. Na lato mam 18" goodyery eagle f1 225 wzmacniane, rewelacja. Mimo że opony są na większych felgach to jazda przyjemniejsza niż na runflatach. Wszystko zależy od ilości dziur i nierówności jakie masz u siebie, jeśli chcesz jeździć komfortowo zostaw 16" wstaw sobie wzmacniane, jeśli chcesz jakoś wyglądać weź 18" na lato, w zimę nie musisz się lansować:)
Opublikowano
Prosze jeszcze uzytkownikow o opinie czy felgi 18 cali i opony 225 daja rade czy jazda jest juz nieprzyjemna? Czy zimowe opony na tak duzych felgaxh tez sie sprawdza czy tez lepsze jakies 16?

 

Ja mam u siebie 18 i uważam, że są torche za twarde na jeżdzenie po miejskich nierównościach. Miałem zastępczą F30 na 16 i tam było mięciutko. Moim zdaniem rozsądnym wyborem sa 17 lub jak kolega proponuje 18 ale zwykłe zamiast RunFlatów. (nie wiem co wtedy z uznaniem gwarancji jeśli posypie się np. xdrive). Nie ma opon nie RunFlatów w rozmiarze 17 czy 18 cali ze znaczkiem *, czyli atestowanych przez BMW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prosze jeszcze uzytkownikow o opinie czy felgi 18 cali i opony 225 daja rade czy jazda jest juz nieprzyjemna? Czy zimowe opony na tak duzych felgaxh tez sie sprawdza czy tez lepsze jakies 16?

Ja mam 18 cali stały zawias m.

I jak dla mnie jest komfortowo.

Będę myslal w przyszłości nad 19stkami. I być może z centymetr niżej lub po prostu jeszcze ciut twardziel bo przy szybkich lukach za bardzo się przechyla jak dla mnie

Także widzisz ilu ludzi tyle opinii....

male-bmw-2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.