Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
czego trzeba więcej do jazdy po publicznych drogach,

 

No właśnie niczego :)

 

na tor sa inne auta,jako posiadacz evo pewnie doskonale to rozumiesz ,

 

I właśnie dlatego myślę o zbudowaniu sobie M3 E46 ;)

 

 

Przy okazji, nie śmigałeś kilka lat temu type-r, a potem sti ?

Masz nick'a podobnego do forumowicza z sip

 

Tak, tak - to ja ;)

 

Ale ten świat mały :)

Opublikowano
Volvo właśnie zapowiedziało, że rezygnuje z silników Diesla do osobówek, mam nadzieje BMW też pójdzie tym krokiem i jeden dylemat mniej :D
Opublikowano
Volvo właśnie zapowiedziało, że rezygnuje z silników Diesla do osobówek, mam nadzieje BMW też pójdzie tym krokiem i jeden dylemat mniej :D

 

Volvo zapowiedziało, że do 2023 roku nie będzie rozwijało nowych jednostek wysokoprężnych. Do 2023 z pewnością pozostaną w europejskiej ofercie.

Inaczej może być w USA. Na tamtejszym rynku także Daimler AG ogłosił, że nie będzie homologował nowych modeli w wersjach z dieslem.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Volvo właśnie zapowiedziało, że rezygnuje z silników Diesla do osobówek, mam nadzieje BMW też pójdzie tym krokiem i jeden dylemat mniej :D

A do XC60 najslabsza benzyna to T5, jak ktos nie potrzebuje 250 koni to mu zostaje do wyboru tylko diesel.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
nie mam czasu patrzec w cennik ale zakladam ze 250 konna benzyna będzie tansza od najsslabszego diesla?

D4 190 koni ok 180k PLN, T5 250 koni prawie 200k PLN w podstawie zgodnie z konfiguratorem.

Opublikowano (edytowane)

Akurat Volvo w kwestii silników nie byłby dla mnie punktem odniesienia, patrzcie na politykę i strategię Volvo, przecież oni przez 30 lat bazowali na silnikach innych marek, dopiero niedawno zaczęli konstruowanie i produkcję swoich jednostek,co oczywiście kosztuje niemałe pieniądze i stąd pewnie wszystko opiera się na silnikach 2 litrowych, a jeszcze musimy wziąć pod uwagę że chcą nie chcąc wszyscy zmierzają w kierunku elektryków.

Produkcja diesel'a zwłaszcza o pojemności 2.0 którego sprawność ogólna jest z roku na rok podnoszona do niebotycznych rozmiarów staje się szczególnie dla nich bardzo kosztowna,a musimy pamiętać że taki motor musi jednocześnie spełniać wciąż rosnące normy spalin, w 2021 roku norma emisji spalin w Europie ma spaść ze 130 g/km do 95g/km .

Co by nie powiedzieć elektryk to przyszłość, sam planuję potrzymać moje obecne wozidło z 7,8, może 10 lat żeby potem przejść na elektryka, mam nadzieję że BMW czy Audi zaczną za kilka lat wprowadzać konstrukcje podobne do Tesli następnie usprawnią ich ładowanie, a klekota jak się da przykryję folią żeby po latach móc okazyjnie przypomnieć sobie o silniku spalinowym.

A tak na marginesie odbyłem ostatnio kilku godzinne dywagacje n.t kierunku rozwoju motoryzacji ze szwagrem i jego kompanami, głównie mgr elektryki/elektroniki, a dodatkowo pasjonatami, wszyscy jak jeden mąż podkreślają że już teraz spokojnie można baterie takiej np Tesli spokojnie ładować o wiele szybciej ale są środowiska które ten rozwój hamują .

Reasumując myślę że jeszcze nie teraz ale już za kilka lat zakup(jak i produkcja), diesel'a na dłuższą metę będzie mało opłacalny, co nie znaczy że zniknie on całkowicie bo nie widzę godnego następcy klekota w przemyśle/transporcie ciężkim czy stoczniowym itp,itd..

Edytowane przez rabbit72
p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

ja twierdzę że da się jeździć na wodzie tylko są środowiska które to blokują (lobby paliwowe)

 

pomijam ze jeśli dałoby sie jezdzic na wodzie to nie mieli bysmy co pić (tzn. spoleczenstwa ceirpialy by jeszcze wieksze pragnienie ze wzgledu na cene wody)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Akurat Volvo w kwestii silników nie byłby dla mnie punktem odniesienia, patrzcie na politykę i strategię Volvo, przecież oni przez 30 lat bazowali na silnikach innych marek, dopiero niedawno zaczęli konstruowanie i produkcję swoich jednostek,co oczywiście kosztuje niemałe pieniądze i stąd pewnie wszystko opiera się na silnikach 2 litrowych, a jeszcze musimy wziąć pod uwagę że chcą nie chcąc wszyscy zmierzają w kierunku elektryków.

Produkcja diesel'a zwłaszcza o pojemności 2.0 którego sprawność ogólna jest z roku na rok podnoszona do niebotycznych rozmiarów staje się szczególnie dla nich bardzo kosztowna,a musimy pamiętać że taki motor musi jednocześnie spełniać wciąż rosnące normy spalin, w 2021 roku norma emisji spalin w Europie ma spaść ze 130 g/km do 95g/km .

Co by nie powiedzieć elektryk to przyszłość, sam planuję potrzymać moje obecne wozidło z 7,8, może 10 lat żeby potem przejść na elektryka, mam nadzieję że BMW czy Audi zaczną za kilka lat wprowadzać konstrukcje podobne do Tesli następnie usprawnią ich ładowanie, a klekota jak się da przykryję folią żeby po latach móc okazyjnie przypomnieć sobie o silniku spalinowym.

A tak na marginesie odbyłem ostatnio kilku godzinne dywagacje n.t kierunku rozwoju motoryzacji ze szwagrem i jego kompanami, głównie mgr elektryki/elektroniki, a dodatkowo pasjonatami, wszyscy jak jeden mąż podkreślają że już teraz spokojnie można baterie takiej np Tesli spokojnie ładować o wiele szybciej ale są środowiska które ten rozwój hamują .

Reasumując myślę że jeszcze nie teraz ale już za kilka lat zakup(jak i produkcja), diesel'a na dłuższą metę będzie mało opłacalny, co nie znaczy że zniknie on całkowicie bo nie widzę godnego następcy klekota w przemyśle/transporcie ciężkim czy stoczniowym itp,itd..

 

Co znaczy o wiele szybciej?

Jakieś konkretne rozwiązania, dane?

O ile mnie pamięć nie myli obecnie ograniczeniem jest pojemność i energia potrzebna do naładowania.

 

 

Sent with handy...

Opublikowano

Dzień dobry Forumowicze!

 

Zważywszy iż jest to mój pierwszy post, pozwólcie że się przedstawienie - nazywam się Łukasz i zamierzam dołączyć do grona posiadaczy BMW (jako pierwszy samochód).

 

Chciałem zapytać Was jak to jest z kupnem f30 których jest dość sporo w ofertach na allegro (motoallegro). Przykładowo: taki model

W kontekście pytania, chciałbym zasięgnąć rady na co uważać, na co zwracać uwagę i czego unikać jak ognia. (Tak wiem, może to brzmieć naiwnie).

 

Jeżeli na forum jest już taki wątek to proszę o odnośnik nie udało mi się znaleźć takiego podczas lektury forum.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest dział, co sądzisz o BMW z ogłoszenia - wklejasz link , koniecznie z numerem vin i zawsze ktoś coś zauważy, doradzi. Uważaj na auta z USA, prawie wszystkie po dzwonach. Swojej długo szukałem i europejczyki nie miały cofanych liczników, ale zawsze więcej lub mniej były dziubnięte. Głównie francuzy. W końcu sprawdzałem tylko krajowe i znalazłem :D . Ten przedstawiony przez ciebie strasznie ubogi i generalnie podstawowa wersja. Atutem jest prawdopodobnie pewna historia, na zdjęciu stoi w komisie, w Bielsku na Wojska Polskiego.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

witam,

mam okazję zakupić f30 z 2013 184 KM GT ze skrzynią manualną...

Co powiecie na taki zestaw? Ten silnik i taka skrzynia? Warto czy szukać automatu? Przebieg 47 tyś więc można powiedzieć symboliczny... Bardzo proszę i kilka komentarzy od użytkowników :)

Opublikowano

Cześć, miałem wcześniej f30 184 konie z manualem a teraz jezdze automatem i nigdy wiecej juz manuala:D

W manualnej skrzyni to co mnie denerwowało to przy uruchamianiu silnika "rzucało" lewarkiem i na biegu jałowym drży jak w starym jelczu..poza tym lewarek moglby byc krótszy i biegi mogły by precyzyjniej wchodzić.

Opublikowano

Witam. Zastanawiam się nad bmw. Rozważam między F10, a F30. Na razie chciałbym skupić się na F30.

 

Chodzi mi dokładniej o linie stylistyczne i wersje wyposażenia. Artykułu na ten temat nie znalazłem, a porównywanie na allegro jest mało efektywne.

 

Czy moglibyście mi wytłumaczyć czym dokładnie różnią się wersje Luxury Line, Modern Line, Sport Line i M Sport. Czy oprócz wyglądu różnią się wyposażeniem? Jeśli tak to w jaki sposób?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Jeżeli angielski nie jest twoją mocną stroną, to polecam zabawę w konfiguratorze BMW. Ja praktycznie siedziałem w tym kilka h i sporo się dowiedziałem.
Opublikowano
Na stronie BMW mozna zamowic darmowe katalogi. Tam jest wszystko wyszczegolnione, pokazane na zdjeciach i wystarczajaco obszernie opisane. Dodatkowo dostalem cennik w ktorym sa koszty poszczegolnych opcji i dodatkow.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Do diesla zdecydowanie bardziej pasuje automat. F3x w dieslu z manualem prawie nie maja zbytu stad zwykle atrakcyjne ceny

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witam,

mam okazję zakupić f30 z 2013 184 KM GT ze skrzynią manualną...

Co powiecie na taki zestaw? Ten silnik i taka skrzynia? Warto czy szukać automatu? Przebieg 47 tyś więc można powiedzieć symboliczny... Bardzo proszę i kilka komentarzy od użytkowników :)

 

W przypadku aut używanych, jest więcej zmiennych które mogą być uznane za kluczowe.

Jeśli samochód jest pewny, znany to mimo braku automatu rozważył bym zakup.

Mimo faktu, iż moja 118d jest w manual'u i twierdzę, że raczej taki zestaw powinien być karalny :mrgreen:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
nie mam czasu patrzec w cennik ale zakladam ze 250 konna benzyna będzie tansza od najsslabszego diesla?

D4 190 koni ok 180k PLN, T5 250 koni prawie 200k PLN w podstawie zgodnie z konfiguratorem.

 

Obstawiam, że słabsza od T5 jednostka benzynowa trafi do XC60 w momencie, gdy gamę modelu uzupełnią wersje FWD.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zwykły prospekt F30 z salonu też dużo naświetli sprawę.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano (edytowane)
Co znaczy o wiele szybciej?

Jakieś konkretne rozwiązania, dane?

O ile mnie pamięć nie myli obecnie ograniczeniem jest pojemność i energia potrzebna do naładowania.

 

Wiesz ja fachowcem w temacie nie jestem więc nie będę się tu wymądrzał biegłą znajomością tematu lub polskim biciem piany, jako że jakieś tam szkoły skończyłem i trochę interesuję się wieloma dziedzinami motoryzacji i życia staram się temat ogarnąć i słuchać co ludzie mówią i piszą wyciągając wnioski.

Wracając do meritum, to musimy oczywiście oprzeć się na krajach "bardziej rozwiniętych" niż nasz i producentach samochodów, niestety gdyby nie Musk ze swoją Teslą to lobby paliwowe pewnie dalej opóźniałoby szybszy rozwój technologii pojazdów elektrycznych jak i samych baterii.

Tak jak wspomniałeś pojemność jest ograniczeniem choć z tego co słyszałem, ostatnio czytałem i co widać po ostatnich ruchach Tesli mamy już baterię 100kWh od Tesli gdzie ponoć do anody dodano już 2-3% krzemu który jest w stanie nagromadzić i oddać dwu-trzy krotnie więcej energii, a czemu nie więcej?

Z tego co czytam to krzem zwiększa swoją objętość/puchnie i pochłania lit co w rezultacie doprowadza do końca żywotności baterii, to jest ponoć ich największy problem dlatego też mamy tak niski procent Si, jak to ogarną to pojemność pewnie szybko wzrośnie.

Wracając do Tesli i jej "największej" baterii to 100kWh może przy normalnej jeździe pozwolić nam na spokojne przemieszczanie się do 500 km, choć gdzieś niedawno czytałem że prowadzone są już prace nad bateriami o pojemność 120-130 kWh i więcej, nie wspominam tu nawet o nowych ogniwach tylko wiąż o rozwijaniu li-ion, która ponoć jest już u swego kresu rozwoju/możliwości.

Oczywiście to nie jest też takie proste bo taka bateria wydziela dużo ciepła i sama Tesla miała z tym problem(chłodzenie), choćby w wypadku tego ostatniego ogniwa. Co do ładowania i pojemności to ostatnio Samsung przedstawił baterię o parametrach bardzo podobnych do ogniwa Tesli ze zdolnością ładowania do pełna(o ile się nie mylę), w 20 min.

Jedynie na stacjach szybkiego ładowania, bo o takie bierzemy głównie pod uwagę jako odpowiednika stacji paliw, podobnie jak o prądzie stałym a nie zmiennym, choć oczywiście S.E ma tą przewagę że można go też ładować np w domu, myślę że nawet tu widać postęp, może to jeszcze daleko do silników spalinowych ale już nie kosmos jaki mieliśmy do niedawna.

Tak jak powiedziałem wydaje mi się że głównie Musk spowodował że czołowi producenci aut zrozumieli że rozwój S.E należy przyśpieszyć, stąd też reakcja Volvo, którego szef sam przyznaje że Tesla jest jednym z powodów powolnej rezygnacji z rozwoju diesel'i.

Z tego co ludzie mówią i tu masz znowu rację chyba największym problemem jest energia potrzebna do naładowania takiego, samochodu, a precyzyjniej tysięcy i milionów aut. Tu nawet nie ma co wspominać o naszym kraju bo my jesteśmy w tej materii w czarnej d@pie, ale no właśnie, w prost proporcjonalnie do liczby rosnących aut elektrycznych rośnie potrzeba dostarczania większych ilości energii, pytaniem jest czy obecne elektrownie są w stanie temu podołać ?

Poza tym same stacje ładowania muszą też posiadać magazyny takiej energii, oczywiście są to koszta nowe lub dodatkowe ale śmiem twierdzić że w krajach bardziej rozwiniętych będą one mniej odczuwalne niż u nas.Generalnie jest to ciekawy temat rzeka, sama technologia ogniw baterii gdzie wprowadzany jest grafen, dalej ogniwa litowo-tlenowe, myślę że szybciej niż później znajdziemy ogniwa które będzie można szybko naładować a ich pojemność będzie zdecydowanie większa.

TAk jak wspomniałem w swoim wcześniejszym poście moim zdaniem cała technologia rozwoju S.E mogła już być na dalszym etapie rozwoju gdyby nie lobby paliwowe, tak zgodzę się aktualnie jest to wciąż droga technologia i kilka elementów może być ciężkie do szybkiego przeskoczenia(szczególnie u nas).

Ale gdy pojawił się pierwszy silnik spalinowy czy parowy to też były one dostępne tylko dla elit, a do ich upowszechnienia minęło sporo czasu, natomiast biorąc pod uwagę tempo rozwoju technologi i ich ogólnej dostępności w dzisiejszych czasach

,śmiem twierdzić że proces ten będzie trwał znacznie krócej, a mógłby być jeszcze szybszy.

Reasumując moje wypociny,konkretnych rozwiązać i danych ci nie podam, choć bazując na powyższych możemy zaobserwować ich zarysy i kierunek, jak napisałem na wstępie nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, usiłuję tylko zrozumieć pewne procesy naukowo-społeczne i tak je widzę.

Edytowane przez rabbit72
p44ahXld_o.jpg
Opublikowano

Witam,

chciałem zapytać czy możecie polecić kogoś - może ktoś z forumowiczów- kto może pomóc (oczywiście odpłatnie)sprawdzić samochód przed zakupem? BMW F34 320 d xdrive z2014 r. wersja GT 184 KM. Samochód do sprawdzenia w Grzędach ( 20 km od Warszawy).

 

Z góry Dzięki za pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.