Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

To porownanie pojawia sie tutaj nie pierwszy raz. Trudno uwierzyc w te wyniki, szczegolnie przy elastycznosci, biorac pod uwage roznice momentu obrotowego.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To porownanie pojawia sie tutaj nie pierwszy raz. Trudno uwierzyc w te wyniki, szczegolnie przy elastycznosci, biorac pod uwage roznice momentu obrotowego.

w 20i moment niższy, ale zakres obrotów wyższy:

w 20d - 380 Nm przy 1750-2750 obr/min (zakres 1000 obr/min)

w 20i - 270 Nm przy 1250-4500 obr/min (zakres 3250 obr/min) - a przecież benzyna po 4500 ciągnie jeszcze dalej, aż do 7000 obr/min

f30 320i xd automat LCI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd to zdziwienie... skoro auto ma tą samą moc, a krzywa mocy pewnie w wyższym zakresie obrotów już dla benzyny lepsza (cały czas moc narasta, stąd VMAX wyższe) a w dieslu mamy od dołu mocy ale później już krzywa zakręca do poziomu.

 

Samochód przyśpiesza najszybciej wtedy, kiedy przy DANEJ prędkości (liniowej km/h) ma więcej mocy (niezależnie od obrotów silnika, bo przełożenia są po drodze) i nic tu do MOMENTU ;-)

Moment i moc są ściśle powiązane wzorem i posiadając wykres momentu w funkcji obrotów można wyrysować krzywą mocy.

 

Jak auto będzie miało 2 razy więcej obrotów przy danej prędkości km/h to może mieć 2 razy mniej momentu obrotowego a przyśpieszać będzie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Diesli więcej bo firmy kupują diesla - mnhiejsza cena paliwa, mniejsze koszta przejechania 100km. Większy podatek czy ubezpieczenie jest rekompensowany ilością przejechanych km.

Co do porównania - oba silniki łączy tylko ta sama moc, reszta jest kwestią wyboru. IMHO nie ma sensu porównywać bo to jak wybór pomiędzy świętami Bożego Narodzenia a Wielkanocy...

 

Send with Tapatalk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale te wyniki sa uzyskane przy maksymalnym wkrecaniu na obroty. Jezdzac w ten sposob zasieg benzyny spada pewnie ponizej 400 km na jednym tankowaniu. Ma to niewiele wspolnego z praktyka, wystarczy spojrzec kiedy automat podbija biegi. W "uzytkowym" zakresie obrotow diesel powinien byc bardziej elastyczny i miec przewage ze wzgledu na wiekszy moment obrotowy. Widac to szczegolnie w wiekszych autach typu GT lub X3, gdzie 20i jest dosyc mulowaty a w miare normalna jazda powoduje wir w baku.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe, np. w sytuacji gdy wyjezdzam dajmy na to zza ciezarowki na lewy pas autostrady chcac przyspieszyc z 80 do 180 km/h

- z "butem w podlodze" 300-konna benzyna poradzi sobie lepiej niz diesel tej samej mocy

- w normalnych warunkach jazdy na wysokim biegu diesel bedzie zdecydowanie bardziej elastyczny, bez "orgii" obrotow silnika i komentarzy typu "chcesz miec na sumieniu rodzine?" :)

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Już to kiedyś przerabialiśmy. Przy max. przyspieszeniu, nie mylić z użytkowym, czynnikiem decydującym jest moc a nie moment.

Np. silnik scigacza który przyspiesza do 100 poniżej 3s.do 200 ok.7s. momentu na zaledwie 112Nm, ale mocy 200KM przy 13500 obr./min. i w tym zakresie obr. musi pracować a nie max. Nm, by uzyskać max. przyspieszenie.Ta zależność dotyczy każdego silnika nie zależnie czy ON czy BP.

Dlatego osiągi max. 320d i 320i są praktycznie identyczne bo oba mają tą samą moc tj.184 KM,tylko przy różnych obr./min, mimo znaczących różnicy Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam widzę sporą niedorzeczność;

80-160 na 5 = 1,5 sek dla diesla

80-160 na 6 = 3 sek dla diesla

80-160 na 7 = 6 sek dla diesla

80-160 na 8 = 9,4 sek dla diesla

 

Po czym piszesz, że benzyna zbierze się lepiej od klekota...

 

Owszem stoi w tej tabelce jakieś 80-180min... tylko co to w ogóle jest to "min"?

 

Nie żebym faworyzował diesla, ale fakty mówią same za siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No i co z tego ma wynikać ?wszyscy wiemy. Nadal nie kumam o co Ci chodzi, pracusiu :wink:

Czytaj spokojnie z zrozumieniem, dla leniwych - " max. przyspieszeniu, nie mylić z użytkowym".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wedlug tych danych niby tak przy aktualnych topowych R6 w f3x (sprint 80 do 180 km/h):

 

http://www.zeperfs.com/en/duel5143-6428.htm

Tam jest jedną małą różnica - diesel ma odcięcie przy 250, benzyna nie. A to oznacza inne zestopniowanie skrzyni...

 

Send with Tapatalk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

czy ten panel od A/C zwiastuje manualną klimę?

 

http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDgwMA==/z/TP4AAOSwnNBXb~pY/$_57.jpg

 

czy ktoś użytkuje taką klimatyzację? jakies wieksze wady? cos co przeszkadza w codziennym użytkowaniu?

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wedlug tych danych niby tak przy aktualnych topowych R6 w f3x (sprint 80 do 180 km/h):

 

http://www.zeperfs.com/en/duel5143-6428.htm

Tam jest jedną małą różnica - diesel ma odcięcie przy 250, benzyna nie. A to oznacza inne zestopniowanie skrzyni...

 

Send with Tapatalk...

 

Oczywiście,cenne spostrzeżenie :cool2:

Na możliwości przyspieszenia ma bardzo duży wpływ również precyzyjnie dobrane przełożenia skrzyni biegów.

Dwa samochody o podobnej masie i ten o mniejszej mocy (oczywiście w ograniczonym zakresie) z lepiej dobraną skrzynie będzie lepiej przyspieszał. Takie sytuacje nie są rzadkością .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja tam widzę sporą niedorzeczność;

80-160 na 5 = 1,5 sek dla diesla

80-160 na 6 = 3 sek dla diesla

80-160 na 7 = 6 sek dla diesla

80-160 na 8 = 9,4 sek dla diesla

 

Po czym piszesz, że benzyna zbierze się lepiej od klekota...

 

Owszem stoi w tej tabelce jakieś 80-180min... tylko co to w ogóle jest to "min"?

 

Nie żebym faworyzował diesla, ale fakty mówią same za siebie.

 

min oznacza minimalny czas potrzebny na zmianę prędkości z 80-180.

Nie sądziłem, że ktoś jeszcze sie bawi w pomiary elastyczności.

Jedynym sensownym pomiarem w tym zestawieniu jest właśnie ten wspomniany min.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDgwMA==/z/TP4AAOSwnNBXb~pY/$_57.jpg

 

czy ktoś użytkuje taką klimatyzację? jakies wieksze wady? cos co przeszkadza w codziennym użytkowaniu?

 

podpowie ktoś wady tej klimatyzacji? jak rozumiem to poprostu jednostrefowa automatyczna klima

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszukałem neta i ten wątek ale nie zauważyłem żadnego porównania pod względem wad i awaryjności pomiędzy:

- 318d,

- 320d,

- 320d ED

 

Czy 320d to nowsza konstrukcja niż 320d ED?

Czy są to te same silniki co w w E90? Tamte miały problemy z pękającymi klapki w kolektorze, awarie pomp wtryskowych.

 

Chcę kupić używkę F30 z lat 2012-2013 tak max do 170 000 km przejechane.

Na co mam uważać w tych silnikach? Który będzie mniej awaryjny i tańszy w eksploatacji przy takich przebiegach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te auta maja jednakowy silnik N47, to tak jakby porownywac 20 TDI o roznej mocy. Poza niezbyt wytrzymalym rozrzadem auto raczej nie sprawia problemu. Mialem wersje 318d, auto wyjatkowo oszczedne z wystarczajacymi osiagami do normalnej jazdy. W 320d wyraznie czuc roznice mocy, w markach budzetowych takie silniki oznaczane sa jako RS lub GT :) 320d pozwala sprawnie poruszac sie nawet lewym pasem autostrady, a spalanie jest niewiele wyzsze niz w 318d. Wybierajac pomiedzy tymi wersjami warto zdecydowac sie na 320d i przy takim przebiegu profilaktycznie zainwestowac w nowy rozrzad.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.