Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak to często w życiu bywa: nie ma jednej dobrej odpowiedzi co jest lepsze ASO czy nie ASO. Ja zawsze kieruję się opiniami innych kierowców/użytkowników.

Są ASO na wysokim poziomie, ale są też naprawdę kiepskie. Tak samo jak z niezależnymi serwisami.

Za ASO przemawiają ustandaryzowane procesy, których muszą się trzymać i przestrzegać.

Z drugiej strony serwisując wyłącznie w ASO będziesz miał wymiany oleju co 30k km co, jak mówią w zasadzie wszyscy fachowcy, jest za rzadko. Dodatkowa wymaina oleju w ASO na życznenie klienta to koszt ok. 1k PLN...

f30 320i xd automat LCI
Opublikowano

Wymiana na życzenie klienta oleju to 700 zł brutto ze wszystkim, więc nie ma tragedii.

 

a mi powiedzieli w ASO w Jankach k. Warszawy, że koszt to ok. 1000 PLN...

f30 320i xd automat LCI
Opublikowano
Ja jestem innego zdania. IMHO rzetelne serwisowanie oznacza rezygnację z ASO. Co więcej to oznacza też iż koszta serwisowania znacząco się obniżają (jeszcze nie wiem jak to jest w bmw) i w cenie 1 można mieć 2 serwisy.

Co byś wolał jeden serwis co 30tys km jak przykazuje serwis czy dwa co 15tys?

 

Send with Tapatalk...

 

Ja do ASO oddaję tylko na "konieczność", czyli to co wypada wg service inclusive. Wg kompa olej wychodzi co ~25000 km, więc pierwszą wymianę robiłem sam, po połowie przebiegu. Ile tylko będę mógł - zrobię sam - tarcze, klocki i tym podobne, aczkolwiek nie sądzę, żeby mnie to czekało w najbliższym czasie. Patrząc lokalnie to u mnie w ASO ani dobrze, ani tanio.

Opublikowano
Pierwszą wymianę robiłem po 4000 km czyli zaraz po dotarciu, kupiłem sam olej i zawiozłem do ASO. Zapłaciłem 240 pln z ich filtrem. Po kolejnych 12 000 km skorzystałem z akcji promocyjnej i w ASO i za wymianę zapłaciłem ok 300 pln z ich olejem i filtrem. Teraz mam 25 000 i czekam na planową wymianę w ASO, komputer pokazuje ją za 3000 km :)
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
Na samym wstępie witam wszystkich, jestem tu nowy na forum. Do tej pory jeżdżę samochodem marki seat leon a w wakacje czeka mnie zmiana . Jestem zainteresowany BMW f30 . Chciałbym żeby był automat a co do silnika nie mam jakiegoś sprecyzowanego . Rozważam 320d 184 km. Mam budżet do 80 tys. Marzy mi się wersja 328i ale w tym budżecie ciężko coś znaleźć, głównie z USA, a te jak wiadomo cieszą się nie najlepszą opinią także chyba 328i do 80tys mogę zapomnieć. Mam 23 lata to będzie mój drugi samochód, robię około 10 tys km rocznie także przebieg niezbyt imponujący .Pozdrawiam wszystkich posiadaczy BMW :)
  • Moderatorzy
Opublikowano

Czasami zdarzają się 328i salon PL poniżej 80k, ale bez mpakietu.

Rozważ też 320i + chip :)

Opublikowano
320i jest szansa że to będzie krajowy samochód a nie z USA także zostanie wybór między 320i a 320d . 184 konie to też jakoś w miarę nieźle musi jechać, tym bardziej że przesiadka z 1.9 tdi 110 km także odczuje na pewno różnice na plus w bmw :D
  • Moderatorzy
Opublikowano
320i + program = 250 KM także warto się rozejrzeć.
Opublikowano
320i + program = 250 KM także warto się rozejrzeć.

 

Jak z trwałością po takim programie? Ja się czaję do okolic 230-240 km ale boję się o trwałość.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
320i + program = 250 KM także warto się rozejrzeć.

 

Jak z trwałością po takim programie? Ja się czaję do okolic 230-240 km ale boję się o trwałość.

Z programem to będzie około 300. Po dołożeniu IC i DP jeszcze więcej.

Na boxie 260KM.

Opublikowano
Panowie, a silnik 2.0 184 km w dieslu warto rozważyć ? Mam gospodarstwo rolne , 30 tys litrów ropy rocznie kupuje i bym sobie mógł tankować "pod szopą", oczywiście paliwo dobrej jakości .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
320i + program = 250 KM także warto się rozejrzeć.

 

Jak z trwałością po takim programie? Ja się czaję do okolic 230-240 km ale boję się o trwałość.

 

Jeśli będziesz dbał o silnik, wymieniał olej max. co 15 tys. to wszystko zależy od Twojej głowy i prawej nogi. Nikt Ci nie karze nomstpo korzystać z pełnej mocy.

Ja man chipa od 6 lat i zero problemu.

Opublikowano (edytowane)
Jak robisz ok 10 tyś rocznie to do czego ci diesel. Bierz benzynę.

 

mam wrażenie ze sporo osób kupuję 320d nie dla oszczedności ale dla Nm, sam zresztą dlatego rozpartuje wlasnie diesla - tym bardziej przy automacie

Edytowane przez 47

Pozdrawiam,

47

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla jakich nm?? Lol...320d 184ps / 380 nm

330i 252ps/350nm

Porownajcie sobie krzywe momentu oraz mocy i zobaczcie jaki jest zakres dostępności w dieslu a jaki w benzynie....

Na kazdyn polu przegrywa diesel.....

Wygrywa tylko w spalaniu więc nie mówcie mi że ktoś kupuje diesla dla osiągów lol bo padne :mad2:

No chyba że mówimy o 335d vs 340i w f30 lci to bym miał gruby dylemat....

Jeszcze napiszcie że dźwięk powala i jest sportowy....

Ps. Piszę to jako osoba która miała Passata b6 tdi z salonu jako auto na codzien 185ps/400nm i w tym czasie wiele audi a4,a5,a6,a8,q7 itd wszystkie w dieslu ( z paroma wyjątkami) i tylko dobre w nich było spalanie, mówię o 4 garach bo 6 cylindrowe diesle są Oki i np takie a4 czy a5 245ps fajnie brzmi i fajnie jeździ lub a8 2012 3.0 tdi 250ps/550nm z wydechem activ Sound daje rade ( spalanie max dycha a do setki szybciej niż moje aktualne 330i no i quatroo)

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak już tak porównujesz to postaw sobie 320d i 330i w tabelce z cenami.

Jak sam widzisz, to nie ta liga silników.

 

 

Tym bardziej nie widzę różnicy???

:mad2:

330i rwd M pak 181100zł

320d rwd M pak 175000zł

Hmmm.....

:cool2:

male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tyle, że tutaj budżet jest 80tys...

Wiem, szanuję i rozumiem.....

Kupiłbym zadbane 318d z salonu ze średnim wyposażeniem lub 320i/320D bez m paka ale np sportline ( choć mi osobiście się nie podoba)

Trzeba mierzyć siły na zamiary.

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Opublikowano
Jeżeli nie potrzebujesz FVat i akceptujesz sedana, a do tego możesz przymknąć oko na jakieś niedostatki wyposażenia to trafisz coś w kraju. 328i to oczywiście fajny wybór, ale kwota pozwala albo na amerykańca (więc raczej odpada) albo na mega okazję , ale tu trzeba mieć masę szczęścia żeby znaleźć i zdążyć dojechać...
Opublikowano

Przez dużą liczbe poamerykańskiego szrotu biorę pod uwagę głównie 320d lub 320i. 328i to jednak już wyższa półka cenowa, a okazje to różne mogą być także spokojnie .

Jedynie sedan :)

Opublikowano
320d jest lepiej dotowany na zachodzie, sprzedawany z duzo wiekszym rabatem na cene katalogowa i bardziej popularny, co ma spory wplyw na cene aut uzywanych takze w kraju. Szukajac na mobile aut trzyletnich z rocznika 2013-14 wyskakuje 350 ofert 320d i jedynie 9 328i. Salonowe 320d z gwarancja mozna miec juz za 20 tys. EUR, a porownywalne 328i jest o jakies 5-7 tys. EUR drozsze. To procentualnie duza roznica w odniesieniu do ceny auta.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.