Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przeglądałem zdjęć pod tym kątem. Faktycznie licznik ma podwójne oznaczenia, coś jeszcze tam widać, że to nie Polskie?

 

No widzisz... dlatego samochody kupuje się na chłodno a najlepiej z kimś kto się zna. To że to amerykany to Ci już kolega wytłumaczył dlaczego a jeżeli chcesz dowodów to poproś sprzedającego o VIN a dalej zamów sobie raport o samochodzie i się dowiesz jak samochód wyglądał przed sprowadzeniem do Polski.

 

Jeżeli myślisz, że samochód ma bardzo niski przebieg bo ktoś kupił i trzymał w garażu przez 3 lata... cóż, mam samochód którym w tym oku zrobiłem może 3 000 kilometrów ale auto stoi w garażu pod kocykiem. ;) Auta ze Stanów też sporo stały ale niestety na placu ubezpieczyciela, pod chmurką zaholowane po dzwonie.

 

A dlaczego 328? Dlatego że to praktycznie podstawowy silnik w USA. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przeglądałem zdjęć pod tym kątem. Faktycznie licznik ma podwójne oznaczenia, coś jeszcze tam widać, że to nie Polskie?

 

Co powinno Cie zaniepokoić na pierwszy rzut oka to brak ksenonów - 328i ze skórami, fotele z pamięcią i brak ksenonów? Amerykany często nie mają też nawigacji. Tu masz mega prosty temat bo z kilometra widać że to USA, ale czasem nie jest tak łatwo, bo goście zmieniają lampy, zderzaki, zegary i kodują na Polskę.

Randall ma 100% racji - nie ma czegoś takiego jak okazyjna cena za 328i, ogólnie przestań wierzyć jakiekolwiek okazje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w drugim ogłoszeniu to nawet rozkodował VIN sprzedawca:

 

Type code: 3B37

Model: 328I XDRIVE (USA)

E-F-R series: F30

 

no i brak XENONU plus zegary - nikt nawet nie tuszuje pochodzenia, bo praktycznie każda osoba co kupuje auto za 50+ k pln prosi o VIN i zleca diagnostykę firmie za 200-300 pln - każde miejsce w Polsce, mnóstwo firm, poszukaj w sieci.

Ja tak robiłem bo koszt nie jest duży, a jak mam cały dzień zmarnować i jechać do trupa to lepiej wysłać diagnoste, jedzie mierzy czujnikiem laku w 30-50 miejscach, komputer, analiza vin, wizyta na podnośniku itp itd.

 

Problem przy dobrych sztukach jest taki, że zanim diagnosta sprawdzi i zrobi Ci raport to auto się pewnie sprzeda ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będę niedługo sprzedawał moje f30 328i

Aut, xenon, skóra, Navi Prof....

Dołożyłem zewnętrzny M-Paket

Ori- rachunek w BMW

"20

Żadna poduszka nigdy nie wystrzelona, lakierowane 2 elementy po spotkaniu z motocyklem na autostradzie.

Auto mam 3,5 roku, komplet papierow, kluczy.

85 000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia auta polecam autotesto.pl. Rewelacja ... Skorzystałem i byłem bardzo zadowolony. Bardzo rzetelny raport po sprawdzeniu auta więc nie tracisz czasu na naciągaczy. Oczywiście dodatkowo zrobiłem pełną ścieżkę w ASO. Nie wyobrażam sobie zakup auta za te pieniążki bez rzetelnego sprawdzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas zakupu auta mialem okazje przetestowac rozne wersje silnikowe. Co prawda byla to za kazdym razem seria 1, ale te same warunki trasy pozwalaja na ogolne porownanie koncepcji silnikow.

 

- 20d manual – 190 koni i 400 Nm ma w jedynce prawdziwy rozmach. Przy zuzyciu paliwa na poziomie okolo 5.5 litra pozwala na sportowa jazde. Auto szybko nabiera predkosci, co przy zakresie obrotow diesla oznacza koniecznosc czestej zmiany przelozen. Po przejechaniu 100 km doslownie dretwieje noga od czestej pracy sprzeglem. To auto z manualem to raczej oferta dla masochistow :)

- 16i manual, moc 109 koni – auto dobrze wyciszone, odglosy pracy trzycilindrowego silnika prawie nie przenikaja do wnetrza. Przy przyspieszaniu i opuszczonej szybie mozna uslyszec prace motoru przypominajaca czasami klang starego fiata 126p :) Silnik wydaje sie miec deficyt mocy na niskich obrotach, przy tym zuzywa stosunkowo duzo paliwa (okolo 7.8 litra na 100 km.)

- 16d automat, moc 116 koni – auto prowadzi sie bardzo dobrze na ekspresowce, w miescie trzycilondrowy diesel takze umozliwia sprawna jazde. Przy duzych predkosciach oczywiscie odczuwalny deficyt mocy. Motor pracuje cicho, zuzywa okolo 4.8 l/100 km. i pozwala na komfortowa jazde (przynajmniej w serii 1).

 

Podsumowujac silniki diesla wydaja sie spisywac o wiele lepiej od benzynowych w codziennej eksploatacji. Benzyna wydaje sie miec sens jedynie pod wzgledem kosztow przy niskich przebiegach.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
- 20d manual – 190 koni i 400 Nm ma w jedynce prawdziwy rozmach. Przy zuzyciu paliwa na poziomie okolo 5.5 litra pozwala na sportowa jazde. Auto szybko nabiera predkosci, co przy zakresie obrotow diesla oznacza koniecznosc czestej zmiany przelozen. Po przejechaniu 100 km doslownie dretwieje noga od czestej pracy sprzeglem. To auto z manualem to raczej oferta dla masochistow

 

Potwierdzam, przypomniała mi się moja czerwona strzała :( Miałem co prawda 184 KM ale z pakietem Performance było ponad 200. Wszystko było rewelacyjne, prowadzenie, przyspieszenie, elastyczność - niestety manual bardzo uprzykrzał życie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokładnie, jestem tego samego zdania.

O ile 1er daje dużo frajdy z jazdy, o tyle manual w przypadku diesla powinien być prawnie zakazany :mrgreen:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Znalezienie pewnego egzemplarza na rynku wtórnym to jak wygrać los na loterii :) Schodzą w kilka godzin, więc trzeba być czujnym jak ważka i dyspozycyjnym żeby w razie 'W' grzać w jakieś miejsce w PL obadać temat.

 

Nie bardzo wierzyłem ale od wysłania ogłoszenia upłynęło 2 godziny i 40 minut... samochód jest potrzebny do soboty ale chyba się kupujący nie rozmyśli. :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
O co chodzi z tym sprzęgłem i dieslem? :D To jakiś problem niepełnosprawnych jest? :P

Też nie wiem.

Jechałem na jeździe próbnej co prawda F30 N47 150Km nie odczułem żeby sprzęgło chodziło ciężko,czy jakiegokolwiek dyskomfortu, nie zauważyłem różnicy w użyciu siły w porównaniu z obecnym E61.

ras_f34 napisał- "Sprzeglo wydaje sie w BMW chodzic dosyc ciezko". Prawdopodobnie przesiadł się z jakiejś 900cm i dostał zakwasy,strongman.Niektórzy na forum piszą różne głupoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem, ze temat dotyczy porownania wersji silnikowych. Ponizej zestawienie Vmax poszczegolnych silnikow, przy czym 335d jest po modyfikacjach:

 

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.