Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Chciałem benzynę, ale 320i jest słabe (jeździłem) i ciężkie do kupienia, znalezienie 328i graniczy chyba z cudem, w obydwu przypadkach rozczarował mnie dźwięk silnika (za każdym razem miałem wrażenie że coś jest nie tak silnikiem przez to klepanie) - dodatkowo musiałem się pogodzić z tym, że będzie to sedan - dlatego zacząłem brać pod uwagę również diesle. Oczywiście chciałem 320d, ale trafiła się ładna 318d kombi, niecałe 2 lata, kolor havana brąz, automat i w zasadzie ze wszystkim co chciałem. Oczywiście bałem się, że będzie słaba (wcześniej była 320d E91 LCi), ale zrobiłem już ponad 4000km i jestem zadowolony. Auto bardzo fajne w trasie (właśnie była na południu europy), wygodne, skrzynia bajka (wcześniej był manual) i sporo mniej pali (0,5-1l mniej na 100km). Jest może troszkę wolniejsza od poprzedniej, ale nadrabia automatem i nie czuję żadnego dyskomfortu. Przed zakupem doszedłem do wniosku, że ważniejsza jest wersja i kolor, a silnik zawsze można delikatnie podkręcić, ale im dłużej jeżdżę, tym mniej chcę tą moc podnosić.
Opublikowano

Wiesz, w moim przypadku nie chodzi stricte o "moc", bo 200km/h za bardzo nie ma gdzie jeździć w naszym pięknym kraju, ale o moment obrotowy i to jak auto się zbiera do np. wyprzedzania.

Fakt, faktem za KM idą Nm, ale to nie o to w tym wszystkim chodzi.

Porównując osiągi z jazdy benzyną z dieslem, dla mnie w wyborze pozostaje tylko diesel, bo benzyny nie jadą, no chyba, że się je wykręca na obroty to wtedy może.

Opublikowano

mam F30 328i i jeżdżę głównie po mieście właśnie i odczucia mam odmienne, właśnie doładowana benzyna fajnie i lekko się wkręca na obroty, dając przy tym mnóstwo momentu nisko i utrzymując go też do wysokich obrotów - inaczej jak w dieslu, poza tym ja mam odczucie, że diesel nie reaguje tak lekko na gaz, nie wiem może tylko ja tak mam

inaczej jest oczywiście w niedoładowanej benzynie - tutaj trzeba kręcić żeby był efekt, ale to też ma swój urok :mrgreen:

Opublikowano
Wiesz, w moim przypadku nie chodzi stricte o "moc", bo 200km/h za bardzo nie ma gdzie jeździć w naszym pięknym kraju, ale o moment obrotowy i to jak auto się zbiera do np. wyprzedzania.

Fakt, faktem za KM idą Nm, ale to nie o to w tym wszystkim chodzi.

Porównując osiągi z jazdy benzyną z dieslem, dla mnie w wyborze pozostaje tylko diesel, bo benzyny nie jadą, no chyba, że się je wykręca na obroty to wtedy może.

A słyszałeś o nowoczesnych silnika benzynowych z turbo? One też nie jadą? Chyba Ci chodziło o wolnossące benzyny... i w porównaniu do takich diesel coś tam jedzie (przez chwilę zanim moment się skończy ;) ). Jednak przy silniku benzynowym z turbo masz to co jest zaletą w dieslach czyli duży moment od dołu oraz szeroki zakres obrotów czyli to co w benzynach...

Opublikowano

W konfiguratorze na bmw.pl wlasnie zniknelo 328i z N20.

Ciekawe czy BMW AG przyjmuje jeszcze zamowienia na te silniki do produkcji.

Teraz jest 320i i 330i z B48.

Pojawilo sie chyba 325d, ale nie jestem pewien, bo na kopciuchy nie patrzylem.

Opublikowano
Wiesz, w moim przypadku nie chodzi stricte o "moc", bo 200km/h za bardzo nie ma gdzie jeździć w naszym pięknym kraju, ale o moment obrotowy i to jak auto się zbiera do np. wyprzedzania.

Fakt, faktem za KM idą Nm, ale to nie o to w tym wszystkim chodzi.

Porównując osiągi z jazdy benzyną z dieslem, dla mnie w wyborze pozostaje tylko diesel, bo benzyny nie jadą, no chyba, że się je wykręca na obroty to wtedy może.

 

Miałem diesla X1 23d z 204 KM i 400Nm zrobiłem nim 90 tys. km przy śr. zużyciu 8.7 l/100 teraz mam 330i z 252 KM i 350 Nm śr. zużycie 9.6 l/100 po 18 tys.km. i powiem tak - benzyna to inna liga jeśli chodzi o osiągi i kulturę pracy, nie ma porównania mimo niższego momentu obrotowego. A różnica w spalaniu ok. 1 litra przy tych samych trasach i sposobie jazdy jest do zaakceptowania.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Moderatorzy
Opublikowano
W konfiguratorze na bmw.pl wlasnie zniknelo 328i z N20.

Ciekawe czy BMW AG przyjmuje jeszcze zamowienia na te silniki do produkcji.

Teraz jest 320i i 330i z B48.

Pojawilo sie chyba 325d, ale nie jestem pewien, bo na kopciuchy nie patrzylem.

 

Zniknęło prawie rok temu :wink:

Opublikowano

Witajcie!

 

Zastanawiam się nad zmianą auta. Na ten cel chcę przeznaczyć około 150tyś., przy super okazji lub pewnym modelu mógłbym dołożyć do 170tys., ale wolałbym prawdę mówiąc nie dokładać, a jak znajdzie się coś taniej to owszem - jestem jak najbardziej za :)

 

Co musi mieć auto?

 

- benzyna (robię max 30tys w roku, więc diesel chyba zbędny)

- automat

- fajny silnik, tak aby nie było z nim problemu oraz, abym odczuł jego moc i nie mulił :) Z pazurem :)

- 4x4 (choć tu nie mam takiego ciśnienia)

- dość komfortowy i dobrze wyciszony

 

I teraz sobie pomyślałem, że najchętniej wybrałbym BMW f30. Bardzo podoba mi się to auto, choć mam pewne wąpliwości względem:

 

- jakości wykonania

- wyciszenia (to dla mnie bardzo ważne)

- dobrego audio

 

I tu jest właśnie pies pogrzebany, bo gdyby nie te elementy, to F30 byłoby dla mnie idealnym autem. A może to wszystko przesada, i tak naprawdę z tym wyciszeniem i audio nie ma takiej tragedii, co?

 

Jak wygląda kwestia porówniania z taką powiedzmy audi a4 bądz mercedesem klasy C?

 

Jest też opcja BMW 4, które szczerze mówiąc podoba mi się jeszcze bardziej, no ale tu koszty dużo większe i nie wiem czy jest taka różnica w wyciszeniu i audio? Ktoś może ocenić, kto jechał zarówno jednym jak i drugim autem?

 

Mogę też pomyśleć o używanej (nie wiem 1-2 letniej) F10, tylko znów nie wiem czy tam wielki samochód jest mi potrzebny. Szukamy auta dla młodej pary, być może w przyszłości z dzieckiem, no ale z tym to mamy jeszcze czas :)

 

No chyba, że jeszcze coś innego i inny model. Jestem otwarty na każdą propozycję :)

 

 

Pozdrawiam i proszę o pomoc :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pomysłów jest bardzo wiele na wydanie 150k zł, jedną z alternatyw dla F30 zapewne w wersji 30i mogło by być F20 M135i.

Jak wyczytałem obecnie funkcjonujesz w wersji 1+1 więc póki co wielkość auta nie gra specjalnie roli.

1er prowadzi się świetnie, osiągami dysponuje rewelacyjnymi, oczywiście jest mniejsze, ale... przeczytaj jeszcze raz początek zdania :mrgreen:

 

3er to pewnie bardziej obeznani w cenach doradzą, ale stawiam, że ponad 30i (ex 28i) się chyba wiele nie da zrobić.

Sam jestem ciekawy sugestii.

Swoją drogą 30k km rocznie to nie tak całkiem mało i takie 25d też da frajdę z jazdy, przy jednak niższym spalaniu.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
No powiedzmy, ze do 170 mogę dać za nowy. Ale teraz patrzę: za +- 150-160 mogę mieć 4. Pytanie jak wygląda sprawa komfortu i wyciszenia w 4 względem 3? I czy warto dopłacić?
Opublikowano

Cześć.

 

Przymierzam się do zakupu pierwszego w życiu BMW :)

Szukam trójki z przebiegiem mniej więcej 100-150 tysięcy przebiegu, możecie mi podpowiedzieć na co zwrócić uwagę podczas zakupu auta?

Jak sprawuje się silnik w wyżej wymienionym modelu? I jakie są koszty serwisowania takiego auta?

Robię mniej więcej 25-30 tyś km rocznie.

 

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi :).

Opublikowano

Ja posiadam F30 318D z silnikien N47. Do te pory wszystko w porządku żadnych problemów. Mam na liczniku 113 tys. km. Jak kupujesz samochód warto zwrócić uwagę na ramy siedzeń z przodu. Rdza się pojawi (była akcja serwisowa z tym związana).

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie miałeś problemów z łańcuchem rozrządu ?

Jest mnóstwo opini że to najsłabszy punkt tego auta i niestety też bardzo kosztowny ok.8k.

Opublikowano

Bez problemów. W roku 2011 wprowadzone modifikacje tego silnika. Od tego momemu podobno problemy z łańcuchem rozrządu ustały. Jak rozmawiałem z seriwisem BMW przed zakupem mojego auta powiedziano mi że mają klientów z przebiegiem ponad 300 tys. i nic nie było poza serwisem robionego przy tych silnikach.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie do końca rozumiem o co chodzi z tym wyciszeniem - ja przesiadłem się z E91 LCi i nie widzę większej różnicy - jak dla mnie jest cicho i przyjemnie. Audio - mam podstawowy zestaw i gra na pewno lepiej niż w poprzednim modelu - więc jeśli kupisz lepszy zestaw to powinno być już super.

Widzę natomiast 2 podstawowe zmiany w stosunku do E91 - po pierwsze komfort - auto jest większe, bardziej wygodne i jak dla mnie ma więcej wspólnego z piątka niż z trójką, po drugie mniej pali (teraz mam AT a wcześniej był manual)

Jest jeszcze coś czego zupełnie nie rozumiem - często w gazetach moto, jakiś programach tv mówi się, że co prawda BMW jest ładniejsze i lepiej się prowadzi niż audi i mercedes, to przegrywa przez wnętrze - i tak tłuką od lat. Jak dla mnie to większej głupoty nie słyszałem, merc w środku wygląda jakby ktoś zupełnie nie miał na to pomysłu, audi jest lepsze, ale nudno, żadnego polotu i w sumie podobnie jak w skodzie, a różnicy w jakości nie widzę.

 

Niestety za 150k czy nawet za 170k to w salonie nie poszalejesz - w sumie od tego pułapu zaczyna się konfigurowanie, parę dodatków i już przekraczasz 200k, a za auto jakie chciałbyś mieć wyszłoby pewnie coś bliżej 230-250k (mocny silnik, dobre audio, fajne multimedia, xdrive...). Dlatego może poszukaj "demówek" - stoi ich trochę po salonach (jak kupowałem to widziałem tego całkiem sporo), często mają fajne wyposażenie, kilka-kilkanaście tys. przebiegu, rok lub nawet nie (większość już po liftingu), a jednak kosztują 50-60k mniej. O świeżej F10 za 150k to chyba można zapomnieć - one zawsze kosztują jakieś 50k więcej niż porównywalna trójka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

Proszę o szybką odpowiedź kolegów.

Dostałem info od dealera że do 320i f30 nie zamontuja mi wydechu m performance ponieważ może obniżyć moc i błędy mogą być lol. 320i to to samo co 330i przecież.

Proszę o namiary do waszych dealerów na priv jeżeli ktoś montować m performance wydech do 320i 420i.

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
  • Moderatorzy
Opublikowano
O świeżej F10 za 150k to chyba można zapomnieć - one zawsze kosztują jakieś 50k więcej niż porównywalna trójka.

 

Za 150k można kupić obecnie nówkę F10 Fleet edition.

Opublikowano
Pomysłów jest bardzo wiele na wydanie 150k zł, jedną z alternatyw dla F30 zapewne w wersji 30i mogło by być F20 M135i.

Jak wyczytałem obecnie funkcjonujesz w wersji 1+1 więc póki co wielkość auta nie gra specjalnie roli.

1er prowadzi się świetnie, osiągami dysponuje rewelacyjnymi, oczywiście jest mniejsze, ale... przeczytaj jeszcze raz początek zdania :mrgreen:

 

3er to pewnie bardziej obeznani w cenach doradzą, ale stawiam, że ponad 30i (ex 28i) się chyba wiele nie da zrobić.

Sam jestem ciekawy sugestii.

Swoją drogą 30k km rocznie to nie tak całkiem mało i takie 25d też da frajdę z jazdy, przy jednak niższym spalaniu.

 

Kolega to nie za bardzo umie doradzać:) Pytający nic nie wspomniał o sportowym prowadzeniu, wspominał o komforcie, więc proponowanie M135i to jak kulą w płot:)

Opublikowano
Ja co prawda mam swoją od niedawna, więc jeszcze nic się nie działo - ale w E91 320d którą jeździłem wcześniej był niedawno zmieniany rozrząd i nie ma z tym takiej tragedii - mogę polecić warsztat w Krakowie, który z materiałami (nawet z olejem), na gotowo robi to za niecałe 4000zł. W nowej co prawda rozrząd cichy, więc póki co się nie martwię, ale też strachu nie ma.
  • Moderatorzy
Opublikowano
3-4kpln to cena za wymianę rozrządu w bardzo dobrym serwisie poza ASO.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pomysłów jest bardzo wiele na wydanie 150k zł, jedną z alternatyw dla F30 zapewne w wersji 30i mogło by być F20 M135i.

Jak wyczytałem obecnie funkcjonujesz w wersji 1+1 więc póki co wielkość auta nie gra specjalnie roli.

1er prowadzi się świetnie, osiągami dysponuje rewelacyjnymi, oczywiście jest mniejsze, ale... przeczytaj jeszcze raz początek zdania :mrgreen:

 

3er to pewnie bardziej obeznani w cenach doradzą, ale stawiam, że ponad 30i (ex 28i) się chyba wiele nie da zrobić.

Sam jestem ciekawy sugestii.

Swoją drogą 30k km rocznie to nie tak całkiem mało i takie 25d też da frajdę z jazdy, przy jednak niższym spalaniu.

 

Kolega to nie za bardzo umie doradzać:) Pytający nic nie wspomniał o sportowym prowadzeniu, wspominał o komforcie, więc proponowanie M135i to jak kulą w płot:)

 

Początkowe założenia często się zmieniają.

Zawsze lepiej rozważyć szerszy wachlarz opcji choćby i po to, aby bardziej utwierdzić się w swoich przekonaniach lub też wręcz odwrotnie :wink:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Co musi mieć auto?

- benzyna (robię max 30tys w roku, więc diesel chyba zbędny)

- automat

- fajny silnik, tak aby nie było z nim problemu oraz, abym odczuł jego moc i nie mulił :) Z pazurem :)

- 4x4 (choć tu nie mam takiego ciśnienia)

- dość komfortowy i dobrze wyciszony

 

zwłaszcza, że m135i praktycznie spełnia wszystkie wymagania(przede wszystkim o "nie muleniu"). Bo zależy, jak pytający definiuje "dość". Dla mnie seria F20 na 18 calach jest dość komfortowa :)

Opublikowano
3-4kpln to cena za wymianę rozrządu w bardzo dobrym serwisie poza ASO.
- ale z częściami czy bez? ja mówię o kwocie dokładnie 3800 z częściami i robotą - na gotowo, zalany nowym olejem castrol 5w-30

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.