Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
330e to jeszcze lepszy kompromis osiagow do kosztow eksploatacji. Po miescie do pracy na elektryku , na trasie jest 252 HP czyli wolny nie jest
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
330e to jeszcze lepszy kompromis osiagow do kosztow eksploatacji. Po miescie do pracy na elektryku , na trasie jest 252 HP czyli wolny nie jest

 

Tylko zasięg 40km na elektryku jest póki co ubogi, chętnie bym się przejechał :D

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

Przymierzam się pod koniec roku do zakupu F30. Najbardziej interesuje mnie model 163KM bądź 184KM w dieslu. Koniecznie z automatem(fakt że nigdy nie miałem, ale przejechałem krótką trasę się tym modelem w automacie i przekonał mnie zdecydowanie), niekoniecznie sportowym.

Będzie to moje pierwsze BMW, trochę forum już poczytałem ale chciałbym też pewne rzeczy poukładać w głowie.

 

1. Jedno z pytań to na jakie wartościowe wyposażenie zwracać uwagę przy zakupie a jakiego omijać (brak wygody i tym podobne).

2. Zauważyłem, po zdjęciach różnych aut, że są 2 rodzaje ekranu navi - duża i mała?

3. Przy tej mocy silnika warto upierać się na XDrive? Mieszkam nad morzem, w góry tym autem jeździć nie będę na pewno, chyba że w lato.

4. Z tego co czytałem to silniki te nie są znane z awaryjności, to prawda?

5. Czy da się chipować te silniki na wyższą moc? Niekoniecznie musi być to jakoś znacznie, ale nie ukrywam że próg 200KM chciałbym przeskoczyć jeśli jest taka możliwość i jest to bezpieczne dla auta.

 

No i najważniejsze - czy da się zamknąć w budżecie 70 000 - 80 000 PLN, auto ma być oczywiście używane. Wiem, że mogę to ocenić na allegro, ale dużo się zasłuchałem o tym, że można w taki sposób kupić szrota z cofanymi przebiegami i kto wie czym jeszcze, więc wole się upewnić czy już na starcie nie powinienem sobie odpuścić bądź dozbierać parę "groszy".

 

Może pytania banalne, więc proszę o wyrozumiałość, ale nigdy nie kupowałem BMW a żadnym mechanikiem samochodowym też nie jestem.

Auto ma służyć w dużym stopniu do robienia tras (70% trasy, 30% miasto).

 

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odpowiedzi.

Edytowane przez kajet24
  • Moderatorzy
Opublikowano
Na miasto idealna opcja, patrząc po sobie, rzadko kiedy dziennie robię więcej niż 50. Taka będzie przyszłość :wink:
  • Moderatorzy
Opublikowano

2. Zauważyłem, po zdjęciach różnych aut, że są 2 rodzaje ekranu navi - duża i mała?

 

Sa trzy opcje. Mały ekran bez navi, mały ekran i navi business, duży ekran i navi pro. Ostatnia najlepsza.

 

3. Przy tej mocy silnika warto upierać się na XDrive? Mieszkam nad morzem, w góry tym autem jeździć nie będę na pewno, chyba że w lato.

 

Nie.

 

4. Z tego co czytałem to silniki te nie są znane z awaryjności, to prawda?

 

Nie.

 

5. Czy da się chipować te silniki na wyższą moc? Niekoniecznie musi być to jakoś znacznie, ale nie ukrywam że próg 200KM chciałbym przeskoczyć jeśli jest taka możliwość i jest to bezpieczne dla auta.

 

Tak.

Opublikowano

1. Jedno z pytań to na jakie wartościowe wyposażenie zwracać uwagę przy zakupie a jakiego omijać (brak wygody i tym podobne).

2. Zauważyłem, po zdjęciach różnych aut, że są 2 rodzaje ekranu navi - duża i mała?

3. Przy tej mocy silnika warto upierać się na XDrive? Mieszkam nad morzem, w góry tym autem jeździć nie będę na pewno, chyba że w lato.

4. Z tego co czytałem to silniki te nie są znane z awaryjności, to prawda?

5. Czy da się chipować te silniki na wyższą moc? Niekoniecznie musi być to jakoś znacznie, ale nie ukrywam że próg 200KM chciałbym przeskoczyć jeśli jest taka możliwość i jest to bezpieczne dla auta.

 

1. Jak masz rodzine tylko i wylacznie skorzane fotele. Inaczej tylna kanapa bedzie wygladala jak stol Durczoka no matter what. Navi warto zdecydowanie jak juz masz ten ekran tak czy siak wbudowany to glupio nie brac. Wszystkie driving assistenty bym pominal - to rzeczy dla emerytow. PDC przydatne ale nie koniecznie z kamera. Jak chcesz 318d lub 320d to nie warto brac m-pakietu, ale innovations paket bym bral. Skladane tylne fotele to mus. Ja osobiscie bralbym tez szyberdach i kierownice M.

 

3. Nie, nie i jeszcze raz nie.

4. Z dieslem zawsze bedzie drozej w utrzyamaniu niz z benzyna, chyba ze trzaskasz po 50.000 km rocznie.

5. Da sie.

 

Za 80 tys PLN ciezko Ci bedzie dostac dobrze wyposazone 318d, patrzylem na mobile.de i same golasy do 20.000 eur

Opublikowano

Jeżdżę głównie sam, czasami jest pasażer - sporadycznie z tyłu ktoś będzie jeździł.

Trzaskam około 45-55 tys. patrząc na ostatnie lata.

Opublikowano
Na miasto idealna opcja, patrząc po sobie, rzadko kiedy dziennie robię więcej niż 50. Taka będzie przyszłość :wink:

 

To fakt, ale naczytalem sie troche opinii uzytkownikow tego modelu i ten uklad nie jest jeszcze do konca dopracowany. Na codzienne dojazdy do pracy jest to opcja idealna. Przejezdzajac 100 km jednym ciagiem uzyskuje sie jednak spalanie wieksze od diesla. Na dluzszych trasach spalanie jak w normalnym 320i przy pojemnosci baku 40 l.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Niewykluczone, ze w najblizszym czasie pojawi sie sporo atrakcyjnych ofert na zakup diesla. W przyszlym roku ma byc wprowadzona w Niemczech niebieska plakietka, bez ktorej nie bedzie mozna wjechac do miasta. Ograniczenie dotyczy 13 milionow aut z dieslem, ktore nie spelniaja normy Euro 6. Jako efekt samej dyskusji przykladowo cena uzywanego f30 w wersji 330d i norma spalin Euro 5 spadla juz srednio o 4 tys. EUR.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

Cześć,

 

Czy skrzynia sportowa automatyczna w stosunku do "normalnego" automata różni się tylko łopatkami przy kierownicy?

Interesuje mnie 330i.

 

Dzieki

Opublikowano
Kupiłem 3GT 2xd i jestem zaskoczony sporym spalaniem na miejscu zjada 7.6 l a w trasie najlepszy wynik to 6.9 l. Jeżdżę spokojnie auto ma 20 tys przebiegu. Czy to.normalne spalanie w danych tech. jest sporo mniej podane?
Liczy się tylko bmw!!:)
Opublikowano
Spalanie podawane przez producenta jest mierzone w zupełnie innych warunkach niż te które spotykamy na drogach. Nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością. Twoje spalanie jest w miarę normalne. Nie ma się czym martwić. Chyba nie myślałeś, że Twoje BMW spali w trybie mieszanym 4.3l/100km? :)

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam.

Czy ktoś zamawia teraz f30,31...

Chyba skończyła się promocja 15 k na wyposażenie za 0 zł.

Czy ktoś się orientuje jakie teraz są rabaty??

Będę starał się zamówić w styczniu ale chciałbym być na bieżąco z promocjami.

W starej promocji miałem rabat 15000zł plus dodatkowo około 12%.

Dzięki za informację

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na miasto idealna opcja, patrząc po sobie, rzadko kiedy dziennie robię więcej niż 50. Taka będzie przyszłość :wink:

 

330e przynajmniej w Norwegii to wielki hit BMW. W sumie jak wiekszosc hybryd/elektrykow.

i3 jest szpetne i malo kto chce tym jezdzic a i8 sporo za drogie i malo funkcjonalne. Z 330e trafili w dziesiatke.

Ceny aut tam sa uzaleznione od emisji CO2 i NOX wiec 330e kosztuje tyle samo co 320d/i a ma 250HP i jeszcze gratisowo automat, webasto etc.

Dealer od razu powiedzial ze demowka nie jest na sprzedaz a auto do produkcji - czas oczekiwania pol roku tylu jest chetnych.

 

Na jezdzie probnej - rewelacja po prostu.

Obawialem sie tych ekstra 200 czy 250kg ale wogole tego nie czuc w zakretach, zasluga jak zwykle idealnego wywazenia 50/50.

A to uczucie gdy suniesz w korku na aktywnym tempomacie w absolutnej ciszy i jedyne co slyszysz to szum kol i odglos klimatyzacji, poezja.

Rewelacyjne jest tez to ze max. moment w silniku elektrycznym jest dostepny od razu wiec wszelkie wciskanie sie w rondach, na krzyzowkach itp jest 2x latwiejsze niz w silnikach spalinowych.

Silnik benzynowy tez zalacza sie bez mrugniecia okiem gdy robisz kickdown. BMW odwalilo kawal dobrej roboty z tym modelem.

 

Jedyne mankamenty jakie zauwazylem to 40l bak - mogli zrobic te 50l bo jak ktos jezdzi jednak wiecej tras to jest to irytujace no i brak wersji touring jezeli ktos takowej potrzebuje. I brak sportowej galki ale to chyba quick fix.

 

Jedyne co mnie powstrzymuje przed zakupem tego auta to ciekawosc jak bedzie wygladac/jezdzic nowa 530e, podejrzewam ze moze byc tylko lepiej (wiekszy zasieg, wieksza moc, lepszy komfort, nowy srodek serii G).

 

No i ciekawe czy skoro ludzie robia z 320i 260-270HP czy mozna to samo zrobic z 330e i uzyskac sumarycznie ponad 300HP :)

.

Opublikowano
Szanowni,

 

Realne spalanie w 330i ? To jest jednostka 2.0 i pytanie ile to ma turbin?

 

Dzieki

 

U mnie po 13 tys. km na kompie 9.6 l/100 km. Turbine ma jedną -twinscrol.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jak z bagażnikiem w tej 330e?

Bo to chyba największy problem hybryd...

 

With mobilephone sent.

Opublikowano
Szanowni,

 

Realne spalanie w 330i ? To jest jednostka 2.0 i pytanie ile to ma turbin?

 

Dzieki

 

U mnie po 13 tys. km na kompie 9.6 l/100 km. Turbine ma jedną -twinscrol.

 

 

Dziękuję - rozważam również słabszy silnik tylko ytanie czy warto w ogóle go brać pod uwagę. Teraz mam 150 km z 1.4 (też turbo) i w sumie daje radę (oczywiście dla mnie) , dlatego też się zastanawiam....

Opublikowano
Szanowni,

 

Realne spalanie w 330i ? To jest jednostka 2.0 i pytanie ile to ma turbin?

 

Dzieki

 

U mnie po 13 tys. km na kompie 9.6 l/100 km. Turbine ma jedną -twinscrol.

 

Miasto, poranne korki na Mokotowie (czyli bardziej toczenie się niż jazda): 15,3

Miasto jazda ala taksówkarz, testowane raz eco pro na odcinku moko - targówek, więc łącznie 50 km w obie strony, niedziela, 8,6

średnia z miasta 17,1

trasa Warszawa - Białystok na dotarciu silnika 8,0 (czyli nieprzekraczanie 160 km/h, głównie tempomat, mało wyprzedzenia z butem w podłodze)

taka sama trasa później, mega dużo wyprzedzenia 12,5

 

To wszystko w coupe na 19stkach

 

Generalnie fajny silnik dający frajdę z jazdy, odnośnie spalnia to bardzo dużo zależy od stylu poruszania się :wink:

Opublikowano
Na miasto idealna opcja, patrząc po sobie, rzadko kiedy dziennie robię więcej niż 50. Taka będzie przyszłość :wink:

 

 

Na jezdzie probnej - rewelacja po prostu.

Obawialem sie tych ekstra 200 czy 250kg ale wogole tego nie czuc w zakretach, zasluga jak zwykle idealnego wywazenia 50/50.

A to uczucie gdy suniesz w korku na aktywnym tempomacie w absolutnej ciszy i jedyne co slyszysz to szum kol i odglos klimatyzacji, poezja.

Rewelacyjne jest tez to ze max. moment w silniku elektrycznym jest dostepny od razu wiec wszelkie wciskanie sie w rondach, na krzyzowkach itp jest 2x latwiejsze niz w silnikach spalinowych.

Silnik benzynowy tez zalacza sie bez mrugniecia okiem gdy robisz kickdown. BMW odwalilo kawal dobrej roboty z tym modelem.

 

Jedyne mankamenty jakie zauwazylem to 40l bak - mogli zrobic te 50l bo jak ktos jezdzi jednak wiecej tras to jest to irytujace no i brak wersji touring jezeli ktos takowej potrzebuje. I brak sportowej galki ale to chyba quick fix.

 

Jedyne co mnie powstrzymuje przed zakupem tego auta to ciekawosc jak bedzie wygladac/jezdzic nowa 530e, podejrzewam ze moze byc tylko lepiej (wiekszy zasieg, wieksza moc, lepszy komfort, nowy srodek serii G).

 

 

Z tego co czytalem, z doswiadczen dlugodystansowych wynika ze:

- w dane katalogowe o zasiegu mozna wierzyc mniej wiecej tyle co w srednie spalanie na poziomie 2.1 litra. W rzeczywistosci baterie przy normalnej jezdzie wystarcza jedynie na okolo 30 km. Jesli masz wiecej niz 15 km w jedna strone do pracy, trzeba miec mozliwosc ladowania na miejscu. Inaczej nie mozna w pelni wykorzystac potencjalu oszczednosciowego 330e.

- przy wyczerpanych bateriach spalanie w trasie jest na poziomie 10-12 litrow, co wynika miedzy innymi z wiekszej masy auta (+ 250 kg ~ + 1.5 l/100 km). Przy przebiegach ponad 25 tys. km rocznie 50% trasa, 50% krotkie dystanse, diesel jest bardziej ekonomiczna opcja

- przy zuzytych bateriach auto jest ponoc dosyc mulowate, trudno nim nawet sprawnie wyprzedzic ciezarowke

 

Nie dziwi popularnosc 300e w Norwegii, gdzie sa spore dotacje, bodajze 6 tys. EUR przy zakupie takiego modelu.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Moderatorzy
Opublikowano
- przy zuzytych bateriach auto jest ponoc dosyc mulowate, trudno nim nawet sprawnie wyprzedzic ciezarowke

 

To chyba kpiny, wynika z tego że np 316i F30 lepiej w ogóle nie wyjeżdżać z domu.

Opublikowano
Kupujac model 330 przyjmuje sie jednak inny poziom odniesienia. Przy wyczerpanych bateriach jest tylko silnik 20i w aucie wazacym tyle co 520i touring, ktory ma osiagi porownywalne do 318i

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Moderatorzy
Opublikowano

Mimo wszystko nie znam ciężarówki której nie da się wyprzedzić 520i touring.

Normalne że ten samochód nie jest stworzony dla ludzi którzy robią dużo kilometrów w trasie. Ale gdy cały tydzień kręcisz się po mieście a w weekend jedziesz gdzieś dalej to przez 5 dni w tygodniu jeździsz w większości na prądzie i to jest piękne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.