Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Przewaga X-Drive w osiągach i we frajdzie z jazdy dotyczy aut z silnikami grubo powyżej 250 KM.

Dla aut z silnikami słabszymi na suchej nawierzchni x-drive jest tylko balastem.

Może nieco przesadziłem ale wiele jest w tym prawdy.

Nie do konca sie zgodze ze stwierdzeniem " tylko z silnikami powyzej 250 KM " ..w mojej bylej Mazdzie 6 z dieslem 185 KM mialem zrywana czasem trakcje na suchym na 2 czy nawet 3 biegu...poza tym wydaje mi sie ze 4x4 przydaje sie jednak nie tylko w zimie i tylko w gorach na osniezonych drogach..ale tez i latem gdy soczyscie pada...ja wzialem sobie ten krytykowany przez wszystkich balast/wieksze spalanie do slabego silnika, na jazdach probnych bowiem bardzo mi sie podobala trakcja w zakretach ,.. mile tez wspominam subarowskie AWD w Legacy :D

Mazda ma FWD więc nic dziwnego, w RWD podczas ruszania masz dociążany tył po pierwsze. Po drugie, żeby zerwać przyczepność w automacie też się trzeba trochę natrudzić, po trzecie dzisiejsze kontrole trakcji itp. działają dużo lepiej i szybciej niż te sprzed 10-15 lat. Reasumując nawet w ulewnym deszczu mając co najmniej poprawne opony nie masz się czego obawiać. No chyba, że będziesz wjeżdzał z butem w podłodze w zakręty. Jak kogoś stać na Xdrive to spoko, natomiast nie jest żadną koniecznościa posiadanie go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że xdrive jest fajną rzeczą i ułatwia jazdę. Też mieszkam nad morzem, w tym roku był śnieg przez 3 dni i akurat wtedy jeździłem 318i z napędem na tył - na rondach, ruszanie pod górę tragedia, fakt nie byłem przyzwyczajony, ale i tak mi się nie podobało, a żona na 100% by tym nie jeździła.

Automat jest super sprawą, czy sportowy to kwestia gustu, różnica w cenie jest niewielka.

Adaptacyjne LEDy koniecznie.

Z rzeczy niezbędnych to uważam, że przyciemniane lusterka i podgrzewana kierownica jeżeli auto będzie stało na zewnątrz.

Fotele mam zwykłe i nie uważam, że są niewygodne, robiłem trasy po 2500 km na jeden raz i plecy tego nie odczuwały.

A, no i tempomat jak jeździ się dużo po autostradach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

1. Czy warto dopłacać za x drive mieszkam blisko morza.?

Często tracisz trakcję, gdy tego nie chcesz? Bez względu czy masz napęd na przód czy tył. Jeżeli tak, to może być warto. Ja nie mam xdrive, ostatnio jechałem trasą w mega_dużej_ulewie. Zwolniłem, ale starałem się wyczuć auto lekko prowokując zarzucanie. Nie było problemów.

 

2. Czy warto dopłacać za automatyczną skrzynię biegów ( kupić zwykła czy sportową) ?

Wg mnie:

a) Must have do diesla i mocniejszej benzyny (30i+)

b) Nice to have do benzyny słabszej np. 20i. Bo tu mały moment obrotowy powoduje, że skrzynia często (zbyt często) redukuje, zmienia biegi, pracuje na wyższych obrotach. Mnie to męczyło.

c) Nie warto jeżeli po prostu lubisz manual.

Zwykła skrzynia pracuje super. A launch control ile razy w życiu użyjesz? 3? Łopatki nie są przydatne. Miałem i to tylko detal wizualny. Skrzynia pracuje na tyle dobrze, że szybko każdy się nauczy, co musi zrobić, aby np. zredukować, szybko ruszyć, itd.

 

3. Który z 3 kolorów najładniejszy do wersji sport line ( szafirowo czarny, błękit cesarski, niebieski śródziemnomorski) ?

Niebieski?

 

4. Czy warto dopłacać do wersji sport line?? Czy standardowo jest Oki ( bardzo podobają mi się fotele w sport line)

Nie warto. Nawet nie podoba mi się, że rury wydechu z tym pakietem są przyciemnione, mniej widoczne. Warto wziąć jednak fotele sportowe. Wraz z nimi dostaniesz lepszą tapicerkę.

 

6. Czy warto dokupić pakiet Polski?

Warto tylko jeżeli wszystkie opcje z tego pakietu były na Twojej liście "muszę je mieć".

 

7. Czy warto kupić światła ledowe czy adaptacyjne ledy, jaką różnica w użytkowaniu codziennym?

Jeżeli dużo jeździsz w trasie po zmroku, to adaptacyjne niezły bajer + użyteczne. Jeżeli sporadycznie, to szkoda kasy. Zwykłe ledy są super.

 

10. Czy nagłośnienie hi fi daje zauważalny efekt?

Jaki efekt? Czy jest głośniejsze? Jest. Czy gra "bogaciej"? Niewiele, ma chyba 1 czy 2 głośniki więcej. Coś to daje. Ale nadal tak sobie, płytkie to granie.

 

11. Czy podgrzewanie foteli można zamówić również w wersji sport line?

Jasne.

 

12. Jaki leasing najkorzystniejszy? W bmw wychodzi 108%

Najpierw się zastanów na jaki okres możesz, czy potrzebujesz wykup wysoki, czy niski. Bo jak weźmiesz leasing na krótszy okres, większa pierwsza wpłata, to jego koszt w BMW spaść może nawet do 101,6%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzięki za obszerną odpowiedź :)

 

Jednak będę w trochę późniejszym czasie zamawiał 330i

Moc dużo wyższa ( bezpieczniejsze podróżowanie, manewry wyprzedzania z zapasem mocy) moment też aż o 80NM wyższy....

Ad1. Będę w takim razie brał x drive ( w planach box)

Ad2.wezme automat ale przemyśle czy po tym co napisałeś kupować sportową.

Ad3. Też chyba stanie na niebieskim ( bardzo ładnie wygląda w słoneczne dni) ewentualnie jako drugi czarny:)

Ad4. Czyli nie warto tyle dopłacać :/ a w tym pakiecie nie ma innych zderzaków większych felg itd?? Czy jakbym osobno dokupil sportowe fotele ( jaki to koszt) do tego felgi ( w sport z 330i są 18) nie wyszloby na to samo mniej więcej?? :)

Ad6. Tak w pakiecie polskim jest wszystko czego potrzebuje ;) ( ledy, ambient, czujniki)

Ad7. Zdecyduje się w takim razie na adaptacyjne.

Ad10. Poczekam jeszcze trochę z zakupem i zdecyduje się na harmana, warto?? Czy wtedy gra czysto i w miarę Oki??

Ad11. Postaram się wpłacić z 35% niski wykup i5 lat może wtedy dodatkowo jeszcze coś zejda ;)

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Ad10. Poczekam jeszcze trochę z zakupem i zdecyduje się na harmana, warto?? Czy wtedy gra czysto i w miarę Oki??

Jeśli jesteś audiofilem to i HK będzie grało tak sobie. Jeśli lubisz słuchać muzyki w czasie jazdy to po co Ci HK, skoro szum kół i powietrza i tak spieprzy efekt? Podsumowując... Lepiej zwielokrotnić kasę, którą byś przeznaczył na dołożenie HK do auta i kupić do domu highendowe audio, a do auta wystarczy zwykłe HiFi, bo już gra znośnie :lol:

 

Poza tym ja bym w ogóle brał M Pakiet, nie bawił się w dokładanie jakichś kół czy foteli. W cenie masz przede wszystkim ZA***STĄ kierownicę, sportowe fotele z bardzo dobrą alcantarowo-materiałową tapicerką, parę bajerów we wnętrzu włącznie z lepszymi listwami (te standardowe czarne połyskujące to koszmar w utrzymaniu i rysują się łatwo), i felgi 18" 400M. No i na zewnątrz auto prezentuje się zgoła... INACZEJ :) A na koniec należy się spodziewać, że M Sport uzyska wyższą cenę przy odsprzedaży niż nawet zwykły Sport Line.

Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

320i a 330i różni się nie tylko softem.

To nie moja opinia tylko chłopaków z vtechu.

320i boxem na max 270-280 ps i 370 nm

330i na około 300 ps i 430 nm

A to jest dla mnie różnica....

Jeżeli chodzi o m pakiet to mam zagwostke:/

Może lepiej być cierpliwym i kupić wypasa a zrezygnować ze sportowej skrzyni. Adaptacyjnych Led ( kupić zwykle) i hk i mieć standardowe nagłośnienie....

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

320i a 330i różni się nie tylko softem.

 

Może lepiej być cierpliwym i kupić wypasa a zrezygnować ze sportowej skrzyni. Adaptacyjnych Led ( kupić zwykle) i hk i mieć standardowe nagłośnienie....

 

Co do skrzyni jak nie jeździsz po torze to te manetki nie specjalnie się przydadzą. LEDy to już zależy ile jeździsz po zmierzchu. Co do HK to ja bym zdecydowanie odpuścił ale wziął HiFi. Ewentualnie weź std i jak w przyszłości będziesz miał trochę gotówki na przyjemności to załóż sobie audio alpine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
320i a 330i różni się nie tylko softem.

To nie moja opinia tylko chłopaków z vtechu.

320i boxem na max 270-280 ps i 370 nm

330i na około 300 ps i 430 nm

A to jest dla mnie różnica....

Jeżeli chodzi o m pakiet to mam zagwostke:/

Może lepiej być cierpliwym i kupić wypasa a zrezygnować ze sportowej skrzyni. Adaptacyjnych Led ( kupić zwykle) i hk i mieć standardowe nagłośnienie....

 

Nie widziałem jeszcze samego softu na 300 KM ale być może dlatego że mało jest narazie 30i. W 28i żeby dobić do 300 potrzeba już zmieniać DP itp. Dopłata do skrzyni jest jakaś niewielka, chyba ok 1000 zł ? Czy to zrobi różnicę przy takim zakupie - chyba nie bardzo a za to w zwykłej nie ma chyba LC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja nie jestem expertem ;) ale dla przykładu golf gti permormance 230 ps box u vtecha seria 232 ps 365 nm

Wynik po boxie 270 ps 427 nm, rozmawiałem z chłopakami i 330i bez problemu pod 300 ps i ponad 400 nm, takiego wyniku nigdy z 320i nie da rady uzyskać bez daleko idących modyfikacji...

Macie rację audio zostawię standardowe a po czasie zrobię sobie alpine lub clariona czy coś podobnego...

Po dobrych radach wezmę m sporta.. Auto inaczej wygląda ;) a o co chodzi z tym przyciskiem sport+ to coś daje?? Zawieszenie też lepsze?? Sztywniejsze?? Uważacie że jakbym boxa montowal i będzie pod 300 ps to chyba x drive to nie będzie głupi pomysł ;) żona też będzie autem jeździć a na sliskim to sam tył nawet z systemami to za mało ;) ( dla mnie bajka) ale dziecko w drodze i chyba z x bezpieczniej.

Pozdrawiam ;)

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
320i a 330i różni się nie tylko softem.

To nie moja opinia tylko chłopaków z vtechu.

320i boxem na max 270-280 ps i 370 nm

330i na około 300 ps i 430 nm

A to jest dla mnie różnica....

Jeżeli chodzi o m pakiet to mam zagwostke:/

Może lepiej być cierpliwym i kupić wypasa a zrezygnować ze sportowej skrzyni. Adaptacyjnych Led ( kupić zwykle) i hk i mieć standardowe nagłośnienie....

 

Warto było by to potwierdzić u dobrego tunnera siedzącego w Bmw.

Vtech jest dobry w generowaniu wyników "na życzenie" klienta.

Jakoś mi się nie wydaje aby BMW po za nomenklaturą zmodyfikowalo dotychczasowe 28i, ale mogę się mylić.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Jakoś mi się nie wydaje aby BMW po za nomenklaturą zmodyfikowalo dotychczasowe 28i, ale mogę się mylić.

Przecież silnik jest inny, B48 :)

 

a o co chodzi z tym przyciskiem sport+ to coś daje?? Zawieszenie też lepsze?? Sztywniejsze??

Po włączeniu Sport+ dodatkowo włącza się tryb zmniejszonej trakcji. Do tego masz Launch Control, które w zwykłej skrzyni trzeba chyba z poziomu softu uaktywnić. W M Sport dostajesz sztywne, sportowe zawieszenie M. Auto jest niższe o 10mm. Możesz trochę dołożyć na zawieszenie adaptacyjne, czyli kompromis między zwykłym a sportowym. Wtedy w trybie Eco Pro i Comfort jest miękkie, a po włączeniu Sport i Sport+ się utwardza. Ja osobiście zarąbiście sobie adaptacyjny zawias chwalę.

Edytowane przez vulnerarius
Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem w HPfactory, robili już 330i i uzyskali finalny bezpieczny przyrost +35KM i +80Nm, choć co ciekawe podobno te silniki są bardzo podatne na działanie modułów i w fazie testów w Niemczech uzyskiwali wyniki nawet +120Nm, co jest jednak za dużo jak dla tej jednostki, stąd finalny produkt jest "słabszy".
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakoś mi się nie wydaje aby BMW po za nomenklaturą zmodyfikowalo dotychczasowe 28i, ale mogę się mylić.

Przecież silnik jest inny, B48 :)

 

a o co chodzi z tym przyciskiem sport+ to coś daje?? Zawieszenie też lepsze?? Sztywniejsze??

Po włączeniu Sport+ dodatkowo włącza się tryb zmniejszonej trakcji. Do tego masz Launch Control, które w zwykłej skrzyni trzeba chyba z poziomu softu uaktywnić. W M Sport dostajesz sztywne, sportowe zawieszenie M. Auto jest niższe o 10mm. Możesz trochę dołożyć na zawieszenie adaptacyjne, czyli kompromis między zwykłym a sportowym. Wtedy w trybie Eco Pro i Comfort jest miękkie, a po włączeniu Sport i Sport+ się utwardza. Ja osobiście zarąbiście sobie adaptacyjny zawias chwalę.

 

Inny kod to na pewno, ciekawy jestem co realnie zostało zmodyfikiwane ;)

Tak naprawdę warto było by również zweryfikować dane producenta na hamowni, czy faktycznie przybyło;)

W terorii 20i to również b48, więc zakładając relacje podobne do tych z 20i vs 28i n20 przyrosty mogą wyglądać identycznie.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czyli realnie prawie 290 ps i koło 420 nm chyba do codziennej jazdy wystarczy ;)

Jak zdecyduje się na m sport to budżet nie wytrzyma adaptacyjnego...

Seria w 330i to 6 do setki po boxie chyba niemożliwe zejść ponizej5 to już tylko 340i lub mpower.

Jeszcze pytanie czy ma ktoś w kolorze niebieski śródziemnomorski?? Czy do m sport pasuje??

Ewentualnie szafirowo czarny.

Błękit cesarski chyva zbyt dziadkowy a bieli pełno jeździ ;)

Te silniki niby te same ale temat na forum już był skoro 20i i 30i to te same silniki z tych samych stopów i z tymi samymi dokładnie podzespolami itd to dziwna polityka firmy by była żeby takie rezerwy zostawić w silniku że softem że 184 nagle 250-260 ;) ale to tylko moje gdybanie. Wydaje mi się że do 30i są użyte bardziej odporne elementy i stopy.

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Debaty o stopach już były i nic z nich nie wynikło. Jeździ bardzo dużo 20i z parametrami 28i, jak narazie nie słychać o spektakularnych wybuchach.

 

Co do kolorów to w Mpakiecie masz dostępne inne niż normalnie, a jak chcesz jakiś z poza to musi już być individual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli realnie prawie 290 ps i koło 420 nm chyba do codziennej jazdy wystarczy ;)

Jak zdecyduje się na m sport to budżet nie wytrzyma adaptacyjnego...

Seria w 330i to 6 do setki po boxie chyba niemożliwe zejść ponizej5 to już tylko 340i lub mpower.

Jeszcze pytanie czy ma ktoś w kolorze niebieski śródziemnomorski?? Czy do m sport pasuje??

Ewentualnie szafirowo czarny.

Błękit cesarski chyva zbyt dziadkowy a bieli pełno jeździ ;)

Te silniki niby te same ale temat na forum już był skoro 20i i 30i to te same silniki z tych samych stopów i z tymi samymi dokładnie podzespolami itd to dziwna polityka firmy by była żeby takie rezerwy zostawić w silniku że softem że 184 nagle 250-260 ;) ale to tylko moje gdybanie. Wydaje mi się że do 30i są użyte bardziej odporne elementy i stopy.

 

 

Niestety niebieski śródziemnomorski nie dostaniesz w M pakiecie

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli realnie prawie 290 ps i koło 420 nm chyba do codziennej jazdy wystarczy ;)

Jak zdecyduje się na m sport to budżet nie wytrzyma adaptacyjnego...

Seria w 330i to 6 do setki po boxie chyba niemożliwe zejść ponizej5 to już tylko 340i lub mpower.

Jeszcze pytanie czy ma ktoś w kolorze niebieski śródziemnomorski?? Czy do m sport pasuje??

Ewentualnie szafirowo czarny.

Błękit cesarski chyva zbyt dziadkowy a bieli pełno jeździ ;)

Te silniki niby te same ale temat na forum już był skoro 20i i 30i to te same silniki z tych samych stopów i z tymi samymi dokładnie podzespolami itd to dziwna polityka firmy by była żeby takie rezerwy zostawić w silniku że softem że 184 nagle 250-260 ;) ale to tylko moje gdybanie. Wydaje mi się że do 30i są użyte bardziej odporne elementy i stopy.

 

Mnie bardzo się podoba m-pakiet zwłaszcza w kolorze estoril, brak bardzo zmniejsza atrakcyjność wizualną wszystkich w zasadzie Bmw.

Wydaje mi się, że parametry do 100 są mało istotne, częściej jest wykorzystywane 100-200 i tu przyrost mocy zdecydowanie poprawia osiągi.

W przypadku n20 był jeszcze model 18i w 3er i tam ze 156ps można było tą samą drogą uzyskać bezpieczne 270ps, to dopiero banan na twarzy się musiał pojawiać.

Polityka firmy nie jest dziwna, to marketing.

90% klientów nie modyfikuje swoich aut, chcesz mieć 250ps kupujesz 30i, chcesz mniej 20i.

Na codzień w sumie i 250ps w zupełności wystarcza. Przez pierwszy miesiąc.. :mrgreen:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.