Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Fakt, nie wiem jak to czytałem. Ale wciąż mi to wyglada średnio, wystarczy popatrzeć ile śmiga grzebnietych diesli z czego większość z nieznanym nawet prawdziwym przebiegiem. Ale to prywatna decyzja każdego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Taką samą wersję dotyczącą różnic pomiędzy silnikami tej samej pojemności a inne mocy czytałem też w przypadku silników VW o pojemności 1.9 tdi. Było to jakieś 10 lat temu. Różnice także dotyczyły tłoków oraz wydajności układu chłodzenia.

 

Wersja, że silniki są identyczne a różnią się tylko softami jest promowana przez tunerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnio logiczna opłaca im się robić inne silniki pod produkcję ale na serwis już tylko części z jednego typu? Trochę się to kupy nie trzyma. No chyba że sami zakładają że te silniki są tak zrobione że jak coś się sypnie to lepiej robić częściami z najlepszej półki żeby uniknąć powtórki (na gwarancji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Średnio logiczna opłaca im się robić inne silniki pod produkcję ale na serwis już tylko części z jednego typu? Trochę się to kupy nie trzyma. No chyba że sami zakładają że te silniki są tak zrobione że jak coś się sypnie to lepiej robić częściami z najlepszej półki żeby uniknąć powtórki (na gwarancji)

 

Też mi się wydaje, że to bzdura marketingowa i nic więcej.

A jak jest z tymi tarczami ? Takie same czy jednak różne ?

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak samo w notce marketingowej dotyczącej PPK do silnika N20 (125i 218KM/310Nm) inżynierowie z BMW też przestrzegają przed nieautoryzowanym tuningiem powyżej 238KM/350Nm, gdyż rzekomo taki tuning wymagałby zmian w silniku...ale oni dają tylko inny soft do PKK dla N20, a te silniki w już serii por potrafią mieć większą moc niż to co deklaruje producent.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Takie wyniki także na hamowniach tunerów a nie na hamowniach homologowanych. Czepiam się bo choć sam mam auto po chiptunigu to mam tunerów, za delikatnie mówiąc - bardzo sprawnych marketingowo.

Moim zdaniem nieporównywalnie łatwiej producentowi zapewnić dostawę różnych tłoków na jedną linię produkcyjną, niż potem "bawić" się w dostarczanie części różnych jakościowo do pewnie około setki państw świata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytalem kiedys watek, w ktorym wlasciciel uszkodzonego 320i zastanawial sie nad zamontowaniem silnika 28 i skonsultowal sie w tej sprawie z aso. Wedlug mechanikow BMW takie auto nawet nie odpali, inny kolektor dolotowy i srednica wydechu to tylko jedne z wielu roznic. W praktyce osprzet i oprogramowanie sa na tyle rozne, ze elektronika nawet "nie widzialaby" takiego silnika.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reguły jest tak, że jeśli nie wiadomo o co chodzi, to zawsze chodzi o pieniądze... Z biznesowego punktu widzenia, jeśli producent na czymś może zaoszczędzić – to z reguły to robi. Przy produkcji dziesiątków tysięcy samochodów, nawet z pozoru niewielkie oszczędności przekładają się już na realne pieniądze i większy zysku koncernu. Dlatego jest wielce prawdopodobne, że do produkcji słabszych silników BMW używa tańszych składników (mniej wytrzymałych stopów itp.) i komponentów niż do tych mocniejszych. Raczej mają przetestowane ile dany silnik wytrzyma z daną mocą i do tego dobrany jest odpowiedni skład stopu np. do produkcji bloku silnika, tłoków itp. – dają tylko tyle lepszych składników ile trzeba + mały margines bezpieczeństwa ale nie więcej... nikt tutaj raczej nie przejmuje się tunerami i cudownymi zmianami mocy za pomocą softu. Oczywiście większa tolerancja jest w przypadku modeli typu M, czy najmocniejszych jednostek w ofercie, jednak nie chce mi się wierzyć, że tam gdzie mogą zaoszczędzić tego nie robią...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mnie się natomiast wydaje, że nie bawili by się w rożne części do jednego motoru, znacznie prościej temat załatwić softem.

Tylko skoro jeden silnik generuje 150, 180 i 250 ps to trzeba do tego jeszcze dorobić teorię zwłaszcza jak pojawia się ryzyko iż świadomość klientów rośnie.

Już to widzę, najpierw części montuja słabsze natomiast do serwisu juz tylko wersję top.

No bardziej naiwnej teorii to już nie słyszałem.

Każdy chroni własne interesy, bo gdyby sie okazało że doplaciles żeby mieć mocniejszy silnik a masz tylko mocniejszy soft to raczej było by to irytujące.

Ot taka druga strona medalu odejścia od N/A.

Dawniej 20i miało 150ps a 28i 190ps i nic nie mozna było zrobić.

Teraz jest 3cylindrowa 3er :-)

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby wszystko logicznie, że jeden silnik dla wszystkich modeli. Tylko, że musiałby być to silnik najmocniejszy czyli najdroższy. A trzeba jeszcze wziąć pod uwagę udział konkretnych jednostek w rynku. Bo jeśli 318, 320 i 328 miałoby mieć teoretycznie ten sam silnik to znaczyłoby, ze koszt wyprodukowania silnika dla 318 bylby taki sam jak dla 328 a przeciez jest kilkadziesiąt tysięcy różnicy w cenie. Domyślam, że marże są takie ze nawet jakby diler sprzedał nowe 328 po cenie 320 to by wyszedł na swoje ale mimo wszystko.

 

Nie udało mi się znaleźć dokładnych danych ile jakich modeli bmw sprzedało, ale zakładam mimo wsyzstko, że 318 bedzie duzo bardziej popularne niz 328 bo cena, emisja czy spalanie. Więc jeśli np hipotetycznie załozymy ze na 100 sprzedanych 318 to 50% sprzedazy, 320i 30% i 328i 20% to by znaczyło, że bmw musialo zaplacic za wyprodukowanie, materialy etc 100 silników do 328 a potem sprzedac je duzo taniej jako 318. To mi się wydaje mało prawdopodobne. Moim zdaniem zysk na tańszych materiałach przy tej skali produkcji przewyższa aż taką unifikację.

 

A, że części zamienne są już tylko z modeli top to też ma sens. Wtedy części mogłyby być składowane bliżej serwisów i końcowy klient nie musiałby czekać na jakąś część dwa tygodnie tylko dlatego, że ma mniej popularny silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytalem kiedys watek, w ktorym wlasciciel uszkodzonego 320i zastanawial sie nad zamontowaniem silnika 28 i skonsultowal sie w tej sprawie z aso. Wedlug mechanikow BMW takie auto nawet nie odpali, inny kolektor dolotowy i srednica wydechu to tylko jedne z wielu roznic. W praktyce osprzet i oprogramowanie sa na tyle rozne, ze elektronika nawet "nie widzialaby" takiego silnika.

 

kolektor dolotowy jest inny? nr części to 11617588126 według etk.cc pasuje do wszystkich wersji N20 20i / 25i / 28i

średnica wyjścia z katalizatora jest taka sama dla wszystkich wersji (obejma uszczelniająca ma identyczną średnicę)...średnica rury tłumika środkowego i końcowego jest rzeczywiście jest większa dla wersji 28i względem wersji 20i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby wszystko logicznie, że jeden silnik dla wszystkich modeli. Tylko, że musiałby być to silnik najmocniejszy czyli najdroższy. A trzeba jeszcze wziąć pod uwagę udział konkretnych jednostek w rynku. Bo jeśli 318, 320 i 328 miałoby mieć teoretycznie ten sam silnik to znaczyłoby, ze koszt wyprodukowania silnika dla 318 bylby taki sam jak dla 328 a przeciez jest kilkadziesiąt tysięcy różnicy w cenie. Domyślam, że marże są takie ze nawet jakby diler sprzedał nowe 328 po cenie 320 to by wyszedł na swoje ale mimo wszystko.

 

Nie udało mi się znaleźć dokładnych danych ile jakich modeli bmw sprzedało, ale zakładam mimo wsyzstko, że 318 bedzie duzo bardziej popularne niz 328 bo cena, emisja czy spalanie. Więc jeśli np hipotetycznie załozymy ze na 100 sprzedanych 318 to 50% sprzedazy, 320i 30% i 328i 20% to by znaczyło, że bmw musialo zaplacic za wyprodukowanie, materialy etc 100 silników do 328 a potem sprzedac je duzo taniej jako 318. To mi się wydaje mało prawdopodobne. Moim zdaniem zysk na tańszych materiałach przy tej skali produkcji przewyższa aż taką unifikację.

 

A, że części zamienne są już tylko z modeli top to też ma sens. Wtedy części mogłyby być składowane bliżej serwisów i końcowy klient nie musiałby czekać na jakąś część dwa tygodnie tylko dlatego, że ma mniej popularny silnik.

 

318i to silnik 1.6 (N13) a nie 2.0 (N20)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zastanówcie się ile takich tłoków sprzedaje się rocznie w Polsce. Może z 50 sztuk. Przecież każdy kto po gwarancji rozwali silnik szuka używki, a jak na gwarancji to jeśli uszkodzeniu ulega tłok to awaria jest najczęściej na tyle poważna że silnik zmienia się na nowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet 1.5 teraz ;)

 

Chodziło mi ogólnie o sens produkowania silnika w jednej najmocniejszej wersji podczas gdy popularniejsza jest wersja słabsza. Ale generalnie gdybamy bo nie znamy ani kosztów produkcji ani dokładnych udziałów konkretnych modeli w rynku. Pewnie księgowi w Monachium zrobili nie jedną symulację co się bardziej opłaca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wg. informacji znalezionych w różnych artykułach dotyczących silników z nowej serii B

dla silników benzynowych czy to 3,4, czy 6 cylindrowych wspólnych części jest ok 60% a 30-40% wspólnych części jest w silniku diesla.

Najtaniej jest produkować jak najwięcej tych samych części. Modułowa koncepcja budowy silników jest najtańsza, tak samo będzie w przypadku modułowej płyty podłogowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

jak już został poruszony temat BMW Olszowiec (ta 3 z powyższego linku) to mam pytanie czy ma ktoś doświadczenie z tym dealerem? Jak u nich przebiegają negocjacje cenowe. Czy może u Smorawińskiego można uzyskać lepszą cenę?

 

Ostatnio chodzi mi po głowie przesiadka na 3 w wersji GT prawdopodobnie z silnikiem 2.0D.

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.