Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Natomiast jesli ktos chce tylko zostac przy boxie i zachowac gwarke to 28i ma sens bo 280PS, 420Nm to juz fajny pulap na nasze drogi.

Myślicie, że skrzynia to (420 Nm) wytrzyma?

Manual wytrzymuje 470 Nm wiec jest zapas :)

Automat 450 wiec tez da rade.

Opublikowano
widzę, że jakoś trzeba sobie tłumaczyć zakup silnika 20i - toć to taki sam jak 28i...ale...no właśnie zawsze jest to ALE, oby te box'y/programy Was nie zawiodły :cool2: jak dla mnie 28i ma super osiągi bez żadnego dłubania :mrgreen:

 

na koniec dnia 20i to dalej 20i :mad2:

Tak samo mozna odbic pileczke i powiedziec Ci ze tlumaczysz sobie zakup i zaplacenie wiecej za 28i :)

Czym sie teraz roznia nasze samochody ? Moj ma te same osiagi co Twoj, tylko byl ponad 15k tanszy.

Box sprawuje sie od 10tys. bez zadnych problemow. Nie mam zadnego stracha jadac tym samochodem.

Patrzylem na mozliwosci PO TUNINGU i tutaj 20i i 28i maja taki sam gorny pulap (320 PS 450Nm).

Na 6 garow nie patrzylem ze wzgledu na akcyze. Wiec 20i bylo dla mnie kosztowo najlepszym rozwiazaniem.

Wole miec 15k w kieszeni a nie znaczek na klapie (ktory kazdy sobie moze przykleic) :)

Opublikowano
widzę, że jakoś trzeba sobie tłumaczyć zakup silnika 20i - toć to taki sam jak 28i...ale...no właśnie zawsze jest to ALE, oby te box'y/programy Was nie zawiodły :cool2: jak dla mnie 28i ma super osiągi bez żadnego dłubania :mrgreen:

 

na koniec dnia 20i to dalej 20i :mad2:

Tak samo mozna odbic pileczke i powiedziec Ci ze tlumaczysz sobie zakup i zaplacenie wiecej za 28i :)

Czym sie teraz roznia nasze samochody ? Moj ma te same osiagi co Twoj, tylko byl ponad 15k tanszy.

Box sprawuje sie od 10tys. bez zadnych problemow. Nie mam zadnego stracha jadac tym samochodem.

Patrzylem na mozliwosci PO TUNINGU i tutaj 20i i 28i maja taki sam gorny pulap (320 PS 450Nm).

Na 6 garow nie patrzylem ze wzgledu na akcyze. Wiec 20i bylo dla mnie kosztowo najlepszym rozwiazaniem.

Wole miec 15k w kieszeni a nie znaczek na klapie (ktory kazdy sobie moze przykleic) :)

 

Widzisz, czasami warto zapłacić więcej także za spokój/gwarancje etc...za 28i płaciłem baaardzo świadomie jak to napisałeś "przepłacając" nawet te 15k.

 

Samochody nasze różnią się na pewno kolorem :lol: ale i tym, ze jak przyjdzie mi go sprzedac za jakiś, to nadal będzie to 428i, a nie dłubnięte 420i, ale tańsze o kilka kpln.

 

btw znaczka na klapie nawet nie widziałem, bo nie chciałem...nie mam kompleksów i ciśnienia na 4 rury :mrgreen:

Opublikowano
widzę, że jakoś trzeba sobie tłumaczyć zakup silnika 20i - toć to taki sam jak 28i...ale...no właśnie zawsze jest to ALE, oby te box'y/programy Was nie zawiodły :cool2: jak dla mnie 28i ma super osiągi bez żadnego dłubania :mrgreen:

 

na koniec dnia 20i to dalej 20i :mad2:

Tak samo mozna odbic pileczke i powiedziec Ci ze tlumaczysz sobie zakup i zaplacenie wiecej za 28i :)

Czym sie teraz roznia nasze samochody ? Moj ma te same osiagi co Twoj, tylko byl ponad 15k tanszy.

Box sprawuje sie od 10tys. bez zadnych problemow. Nie mam zadnego stracha jadac tym samochodem.

Patrzylem na mozliwosci PO TUNINGU i tutaj 20i i 28i maja taki sam gorny pulap (320 PS 450Nm).

Na 6 garow nie patrzylem ze wzgledu na akcyze. Wiec 20i bylo dla mnie kosztowo najlepszym rozwiazaniem.

Wole miec 15k w kieszeni a nie znaczek na klapie (ktory kazdy sobie moze przykleic) :)

 

Widzisz, czasami warto zapłacić więcej także za spokój/gwarancje etc...za 28i płaciłem baaardzo świadomie jak to napisałeś "przepłacając" nawet te 15k.

 

Samochody nasze różnią się na pewno kolorem :lol: ale i tym, ze jak przyjdzie mi go sprzedac za jakiś, to nadal będzie to 428i, a nie dłubnięte 420i, ale tańsze o kilka kpln.

 

btw znaczka na klapie nawet nie widziałem, bo nie chciałem...nie mam kompleksów i ciśnienia na 4 rury :mrgreen:

Widzisz, ja tez nie mam kompleksow. Podoba mi sie wyglad 4 rur i tak mam. Mam 20i ktore jedzie jak 28i i nie ukrywam tego faktu. Jak bede chcial sprzedac to nie sprzedam 'dlubnietego' tylko wyjme boxa i wroce do starego wydechu i sprzedaje stock. Widzisz tu jakis problem ? Bo na razie Twoj caly argument to '20i to 20i' :) Chyba jednak Ty masz bol, ze inni jada tak samo jak Ty za mniejszy hajs.

Opublikowano
A ja chyba kupie ten sam box żeby mieć szybsze auto niż Twoje (lol)

Koniecznie wrzuc wykresy :) Polecam, niski koszt, banan jest i gwarka tez jest :)

Opublikowano
Nie ma się co spinać, każdy kupuje to, na co go stać.

Raczej to co chce. Bo niektorzy wlasnie myslac ze Ci co maja cos nizej niz oni, to nagle ich nie stac :)

Stac mnie tez na 28i, ba nawet na 35i. Mialem zamowione 28i i w pore zmienilem na 20i :)

Na M3/4 mnie nie stac, i nie wstydze sie tego i nie mam problemu sie do tego przyznac.

 

Patrze na swoje koszty i chce kupic najwiecej za jak najmniej.

35i pewnie zebym chcial- nawet dla samego dzwieku. Stac mnie, ale nie bede placil akcyzy z zasady. Zostaly 4 cylindrowce w rozwazaniu. 20i z boxem jedzie tak samo jak 28i, stunowane tez wyciagnie tyle samo. Wiec wolalem zostawic 15k w kieszeni, zainwestowac sobie w wydech i jeszcze na waciki zostalo :)

Co kto lubi. Parafrazujac klasyka, 20i to na koniec dnia ciagle 28i :)

Opublikowano

Aso jak będzie chciało to wykryje to ze jeździłeś na boxie-

zczytaja logi ciśnienia ładowania turbiny i klops.

Mieliśmy już w De takie przypadki.

W praktyce robią to tylko podczas awarii turbiny, silnika, i automatu na gwarancji.

Zaletą boxa jest natomiast możliwość odsprzedaży- przy programie tracisz pieniądze bezpowrotnie.

Ja osobiście żartowałem z kupnem boxa- 6 miesięczna córeczkę mam w domu- zmieniły się priorytety :cool2:

Opublikowano
Aso jak będzie chciało to wykryje to ze jeździłeś na boxie-

zczytaja logi ciśnienia ładowania turbiny i klops.

Mieliśmy już w De takie przypadki.

W praktyce robią to tylko podczas awarii turbiny, silnika, i automatu na gwarancji.

Zaletą boxa jest natomiast możliwość odsprzedaży- przy programie tracisz pieniądze bezpowrotnie.

Ja osobiście żartowałem z kupnem boxa- 6 miesięczna córeczkę mam w domu- zmieniły się priorytety :cool2:

Wyciagasz boxa i przejezdzasz jeszcze 1000km i juz nie maja logow.

Co do boxa, daj spokoj, sam mam 12 miesiecznego synka i box mu nie przeszkadza :)

Opublikowano
Nie ma się co spinać, każdy kupuje to, na co go stać.

Raczej to co chce. Bo niektorzy wlasnie myslac ze Ci co maja cos nizej niz oni, to nagle ich nie stac :)

Stac mnie tez na 28i, ba nawet na 35i. Mialem zamowione 28i i w pore zmienilem na 20i :)

Na M3/4 mnie nie stac, i nie wstydze sie tego i nie mam problemu sie do tego przyznac.

 

Patrze na swoje koszty i chce kupic najwiecej za jak najmniej.

35i pewnie zebym chcial- nawet dla samego dzwieku. Stac mnie, ale nie bede placil akcyzy z zasady. Zostaly 4 cylindrowce w rozwazaniu. 20i z boxem jedzie tak samo jak 28i, stunowane tez wyciagnie tyle samo. Wiec wolalem zostawic 15k w kieszeni, zainwestowac sobie w wydech i jeszcze na waciki zostalo :)

Co kto lubi. Parafrazujac klasyka, 20i to na koniec dnia ciagle 28i :)

Wszystko jasne, jednak dla mnie to wciąż 20i + box, a nie 28i. Kupując 28i dopłacasz właśnie do świętego spokoju – jeździsz, nie dłubiesz, nie masz problemów z gwarancją. Tyle.

Opublikowano
Wszystko jasne, jednak dla mnie to wciąż 20i + box, a nie 28i. Kupując 28i dopłacasz właśnie do świętego spokoju – jeździsz, nie dłubiesz, nie masz problemów z gwarancją. Tyle.

 

Wyszedłem z podobnego założenia. Pomijając to dopłata do 28i była nazwijmy to "uczciwa" - 60KM więcej to niemało za te pieniądze. Za następne 60KM trzeba dopłacić "nieco" więcej :lol:

Opublikowano
Kupując 28i dopłacasz właśnie do świętego spokoju – jeździsz, nie dłubiesz, nie masz problemów z gwarancją. Tyle.

I tutaj ujales sedno. Dokladnie tak jest, wszystko schodzi do tego jaka kto ma tolerancje na ryzyko. Ja mam duza, gram na gieldzie itd. wiec 20i z boxem to dla mnie male piwo :)

Opublikowano

328i łatwiej sprzedać, także większą cześć dopłaty w salonie odzyska się przy odsprzedaży

w okresie gwarancji ma się spokój i mocniejsze auto bez ryzyka

każdy robi co uważa, ale wg mnie 328 jest rozsądniejszym rozwiązaniem

Opublikowano
Nie ma się co spinać, każdy kupuje to, na co go stać.

Raczej to co chce. Bo niektorzy wlasnie myslac ze Ci co maja cos nizej niz oni, to nagle ich nie stac :)

Ja kupiłem 650ix bo nie było mnie stać na M6. Przynajmniej tak mi powiedzieli na forum :D

Opublikowano
Też tak kiedyś miałem czym starszy się człowiek robi tym bardziej sobie ceni bezpieczeństwo i wygodę :) Ja bym dopłacił do 28i

 

Starszy? No weź już nie gadaj proszę cię :mrgreen:

Opublikowano

Wyciagasz boxa i przejezdzasz jeszcze 1000km i juz nie maja logow.

Co do boxa, daj spokoj, sam mam 12 miesiecznego synka i box mu nie przeszkadza :)

No chyba że jesteś jasnowidzem i potrafisz przewidzieć w porę awarię silnika, wyciągnąć boxa i przejechać jeszcze te 1000 km bez niego zanim silnik z osprzętem wyzionie ducha. I wcale nie z powodu box-a. :mrgreen: A tak na poważnie skoro lubisz ryzyko to nikt Ci tego nie zabroni.

Opublikowano
Zapomnieliście jeszcze Panowie, że różnicę w cenie między 320i i 328i należy pomniejszyć o koszt boxa/programu etc. Koniec końców myślę, że przy odsprzedaży różnica między 320 i 328i będzie zachowana.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W obecnej ofercie z tego co widzę to oznaczenie 28i wypadło na rzecz 30i, 35i z kolei na 40i.

Za Bmw to ciężko trafić :mrgreen:

 

W przypadku używanych 3er to gdybym stał przed dylematem 20i czy 28i to pewnie wybrałbym 18i jeszcze jako 2.0t :wink:

Również 280ps po programie, a kwota bazowa niższa.

 

Opcji wiele, jeden lubi ogórki, a drugi córki ogrodnika :mrgreen:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Ostatnio pojawily sie materialy z kilku publikacji, w ktorych inzynierzy BMW odnosza sie do mozliwosci tuningu silnikow i chodzilo w tym przypadku o silniki diesla.

Przy tym silniku, pomimo tej samej konstrukcji BMW rozroznia trzy standardy normal np. 316d, o podniesionych parametrach np. 320d i najmocniejsze odmiany w standardzie top. Jednym z glownych problemow w tych silnikach jest wytrzymalosc termiczna tlokow. Temperatura spalania paliwa moze osiagnac 2000°C, natomiast aluminium robi sie plastyczne przy okolo 400°C. Przy slabszych jednostkach oddzialywanie wysokich temperatur jest tak krotkie, ze nie powoduje uszkodzen materialu. Przy wersjach o wyzszej mocy konieczna jest domieszka miedzi w celu lepszego przewodzenia ciepla i chromu w celu poprawy wytrzymalosci materialu tlokow. Problem polega na tym, ze w przypadku aluminium trudno uzyskac jednolita mieszanke z miedzia i chromem, konieczne jest wiec stosowanie specjalnych, kosztowniejszych metod odlewniczych. Tloki w wersji top zawieraja jeszcze wieksze ilosci domieszek i sa to tloki kute, a nastepnie gladzie cylindrow i tloki poddawane sa dalszej obrobce w celu poprawy ich parametrow, przez co koszty ich produkcji sa jeszcze wyzsze.

Jako czesci zamienne stosuje sie jedynie wersje top, poniewaz magazynowanie wielu roznych typow czesci jest o wiele drozsze od roznicy kosztow produkcji poszczegolnych wariantow. Czesci zamienne moga miec ten sam numer przy roznych wariantach silnikowych, pomimo ze silnik fabrycznie posiada roznice konstrukcyjne w zaleznosci od wersji.

Podsumowujac, specjalisci BMW stanowczo odradzaja nieautoryzowany tuning silnika ze wzgledu na mozliwosc roznic konstrukcyjnych i wynikajacych z tego ograniczen. Oczywiscie troska o trwalosc jednostki napedowej nie jest glownym powodem, dla ktorego BMW stanowczo odradza tuning silnika :).

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Moderatorzy
Opublikowano
Haha, specjalnie to piszą chyba wiadomo w jakim celu :D Ciekawe tylko dlaczego potem te wszystkie części (które niby się mają różnić) mają te same numery katalogowe ? :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.