Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

Główny argument za benzyną na tym forum, to jej wyższa kultura pracy. Ja tego nie potwierdzam. 20i/320i na zimnym terkocze jak diesel. Po rozgrzaniu na postoju też go słychać i trzęsie budą. Nie to co silniki tsi vw/audi. Tam naprawdę na postoju można bawić się w zakłady czy silnik uruchomiony. A jego dźwięk przy dynamicznym przyśpieszaniu też jest bardziej rasowy. 20i/320i to jakaś wiertarka pracująca na luzie... :roll:

 

320d po lifcie ma naprawdę przyjemniejsze brzmienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Szanowni, no naprawdę odpuście proszę Randallowi. To nie jest fair. Gość i tak już sporą kasę wydaje na benzyne :mrgreen: ;)

Jak usłyszy, ze następne M3 ma być z tym zajebistym dieslem, to jeszcze gotów się zastrzelić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Ale nagonka :shock: 20d to świetny motor i bardzo sobie go chwaliłem ale teorie ze chodzi ładniej niż 20i/28i to bzdura. Jakieś wibracje itp, nie wiem może jeździliście jakimis dziwnymi egzemplarzami. Mam wrażenie ze kółko wzajemnej adoracji oczekujących na B47 niedługo orzeknie ze chodzi przyjemniej niż v8.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nagonka :shock: 20d to świetny motor i bardzo sobie go chwaliłem ale teorie ze chodzi ładniej niż 20i/28i to bzdura. Jakieś wibracje itp, nie wiem może jeździliście jakimis dziwnymi egzemplarzami. Mam wrażenie ze kółko wzajemnej adoracji oczekujących na B47 niedługo orzeknie ze chodzi przyjemniej niż v8.

Może to po prostu rolasy i dźwięk traktora jest dla nich miodem dla uszu i jedynym akceptowalnym ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz o wersje po lifcie? Jeździłem obydwoma i nie dostrzegam sporej lub żadnej różnicy w kulturze. Subiektywnie 20d wydawał mi się głośniejszy nieco, ale to może wynikać z faktu, że więcej razy sprawdzałem jego przyśpieszenia , bardziej go kręciłem. Oba dobrze sobie radzą i to na zimnym silniku.

 

Oczywiście benzyny nadal lepiej. Ale mi pomruk diesla nowego akurat się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N20 ma zasadniczą przewagę nad N47 i B47 - po montażu sportowego wydechu (najlepiej typu catback) dźwięk jest bardzo rasowy. Wg mnie wydatek +- 5.000 zł jest do zniesienia dla osoby, która ma nowe BMW.

 

Moi znajomi, którzy od lat jeżdzą BMW na podstawie dźwięku wydechu w moim Z4 N20 ze sportowym wydechem zgadywali, że pod maską siedzi 3.0 R6 a nie 2.0 R4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś z mądrujących się tu na temat kultury pracy wyjrzał poza katalog BMW to by wiedział skąd charakterystyczne "cykanie" N20. W porównaniu do motorów TSi mają one znacznie wyższe ciśnienie wtrysku (idziemy w stronę diesla) i oparte są na strategii spray-guided, czyli najbogatsza mieszanka znajduje się zawsze w okolicy świecy zapłonowej. To musi powodować stosunkowo twardą pracę, bo są wysokie wartości ciśnienia indykowanego, ale za to silniczki są całkiem sprawne. I patrząc obiektywnie jako osoba która nie posiada żadnego z nich, N20 jest motorem znacznie bardziej cichym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

A jak wygląda sytuacja z B48 nowy benzyniak w 330i?

Słuchał ktos?

 

W X1 nowy model jest ciekawie 25i i 25d maja tą samą moc 231KM i tą samą cenę :shock:

Chyba brałbym diesla......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Posiadam f31 330i od miesiąca i wydaje mi się, że silnik jest bardzo cichy. Zaraz po zapłonie pracuje trochę metalicznie ale po krótkiej chwili jest lepiej.

 

Poprzednio posiadałem X1 23d a silnik tego modelu do cichych nie należy więc stąd być może moje pozytywne odczucia.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj na forum :)

 

A jak wrażenia z 330i? Masz wersję po lifcie? Napisz recenzję autka :8) Wrażenia z jazdy, zawieszenie, co się podoba, co nie, porównanie do poprzedniego wozu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam wersję LCI :D

 

Przejechałem do tej pory 1500 km.

 

Auto zaskoczyło mnie przede wszystkim komfortem resorowania (w porównaniu do mojej poprzedniej X1 23d) pomimo pakietu M i 18 calowych felg ale może to zasługa adaptacyjnego zawieszenia.

 

Konfigurując auto zależało mi na połączeniu ognia z wodą. Na codzień auto do dawania frajdy z jazdy a w trakcie wakacyjnych wyjazdów komfort dla rodziny.

 

Kolejnym miłym zaskoczeniem są adaptacyjne reflektory LED. Efektownie wyglądają a przede wszystkim super oświetlają drogę w nocy.

 

Miłym dodatkiem jest head up i audio H-K (gra lepiej niż w X1)

 

Co do spalania i osiągów to na razie trudno wyciągać wnioski ponieważ spokojnie jeżdżę :wink: (auto na dotarciu :( ) ale czuć, że auto jest dynamiczne. a średnie spalanie z 3 tankowań to 8,5l/100 km (podobny wynik uzyskiwałem w mojej X1 z 204

 

konnym dieslem więc chyba jest OK).

 

Co do silnika to jest bardzo elastyczny ale to nowa konstrukcja i czas pokaże czy jest udany. Ale póki co zdążył już wygrać pierwsze testy :D

 

http://www.caradvice.com.au/400693/bmw-330i-v-jaguar-xe-25t-r-sport-v-lexus-is200t-f-sport-v-mercedes-benz-c250-comparison-review/

 

Z elementów które chyba nie udało się bmw poprawić przy okazji LCI to hałas pow. 140 km/h dobiegający z okolicy ramek drzwi i to na razie jedyna rzecz która mi się nie podoba.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
A jak wygląda sytuacja z B48 nowy benzyniak w 330i?

Słuchał ktos?

 

Mam wrażenie, że w porównaniu z 28i tego "cykania" nie słychać tak bardzo, nawet na zimnym.

 

A ogólne spostrzeżenia mam podobne jak kolega rkmi09. Przejechałem 3300 km. Najważniejsze co mi się nasuwa to:

- Super adaptacyjne zawieszenie M, zdecydowanie warto w nie doposażyć auto. Auto trzyma się drogi jak przyklejone, a mam RWD.

- Silnik sprawuje się rewelacyjnie. Przy spokojnej jeździe cichy i ekonomiczny (nawet do 6,6l/100 km), w trybie Sport bardzo dynamiczny nawet przy większych prędkościach. Spalanie średnie (miasto 40%, trasa 60%) około 8,5 l/100 km.

- O sportowej skrzyni biegów wszystko chyba zostało już napisane, sztos.

- Jakość wykonania może nie taka jak w 5 i wyżej, ale zdecydowanie ponadprzeciętna dla tej klasy (o ile ma się zdrowe oczekiwania, to z założenia samochód ze sportowym sznytem dla "młodych"). Pisałem dziś o trzeszczącej uszczelce tylnych drzwi. Poza tym wyciszenie dobre, a powyżej 120 km/h bardzo dobre. Powyżej 70-80 km/h pojawia się świst powietrza wokoł lusterek, ale jak ktoś nie ma choroby obsesyjno-kompulsywnej to się przyzwyczai po paru km :lol:

- Organizacja przestrzeni. Niby auto nie jest duże, ale spokojnie można upchnąć bagaże, kobietę z zakupami i 2 osoby z tyłu, które chwalą, że jest wygodnie :lol:

- Jedna rzecz tylko irytuje tak naprawdę. Nie jestem jakimś psychopurystą BMW, ale jednak powyżej 4000 obr/min słychać wybitnie, że pod maską pracują 4 cylindry. Do tej granicy dźwięki zarówno z wydechu jak i silnika zwodnie sugerują razem z plakietką 330i, że z przodu może pracować R6. A jednak...

Edytowane przez vulnerarius
Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wracając do tematu wątku polecamy z kolegą 330i :D

 

:mrgreen: temat wątku to: ---> Jaki silnik wybrać? 320d czy 325d Kupuję nową f30

czyli najbardziej ze słodyczy lubię kabanosy :mrgreen:

 

Wesołych Świąt!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.