Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Zadałem proste pytanie, Przyjmujesz zakład ? O zapewnienie sprzętu do jego realizacji nie musisz się martwić.

Mnie zarzucasz teoretyzowanie ? Powiedz w takim razie przy jakich obrotach automat zmienia bieg na niższy 1400-1500 obrotów czy raczej 1100-1300? Przy jakich obrotach dla skrzyni ręcznej komputer sugeruje jazdę ekonomiczną. Od 1400-1500 czy od ok 1100-1200?

 

Miałem już nie odpisywać, bo nie kopie się leżącego, ale sam chciałeś.

 

Zostawiłem specjalnie oryginalną niemiecką pisownię pochodzącą ze strony BMW, ponieważ jak widać w BMW same barany siedzą i nie wiedzą czym jest elastyczność. :) Jak miło być w tak zacnym gronie. :)

 

Dane pochodzą z E92:

 

 

320i (2.0 wolnossący 170KM):

 

Elastizität 80–120 km/h im 4./5. Gang (mit Seriengetriebe) in s: 8,1 s. / 10,4 s.

 

---------------------

 

320d (2.0 turbodiesel 184KM):

 

Elastizität 80–120 km/h im 4./5. Gang (mit Seriengetriebe) in s: 5,9 s. / 7,5 s.

 

--------------------

 

Ale idźmy dalej, niech pojemność wolnossącego rośnie. :)

 

325i (3.0 wolnossący 218KM):

 

Elastizität 80–120 km/h im 4./5. Gang (mit Seriengetriebe) in s: 7,3 s. / 9,1 s. ---> nadal daleko w tyle za małym dieselem

 

no to dalej..

 

330i (3.0 wolnossący 272KM!!!:

 

Elastizität 80–120 km/h im 4./5. Gang (mit Seriengetriebe) in s: 6,1 s. / 7,6 s. ---> no i dopiero 3 litrowy, prawie 300 konny silnik ma podobną elastyczność jak mały 2 litrowy diesel'owski silnik z turbo.

 

 

Myślę, że kolega K8v8M i tak nie przyjmie tych danych twierdząc, że należy się rozpędzać na 6tce z 700 obrotów na minutę i wtedy może uda mu się wyjść na swoje. :mrgreen:

 

PS. Nie zauważyłem, że kolega zent i tak już w sumie udokumentował w czym rzecz. :)

 

Ale w F30 nie ma już silników wolnossących i 320i ma 184KM oraz turbo.

 

Zgadza się, tylko że kolega K8v8M upiera się, że wolnossący silnik benzynowy (czyli pozbawiony turbo) jest elastyczniejszy od uturbionego diesel'a.

Edytowane przez mmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedziemy np. na 4 biegu, przy obrotach 1500 wciskamy gaz na maksa:

- diesel turbo reaguje i jedzie

- benzyna (bez turbo) słabiej reaguje na gaz i wolniej się rozpędza.

Sprawa wydaje się oczywista. Diesel jest elastyczniejszy.

Decyduje moment obrotowy, a dokładniej to od jakich obrotów jest od dostępny w maksymalnym stopniu.

Powszechnie wiadomo, że żeby benzyna maksymalnie przyśpieszała trzeba trzymać niższy bieg i wyższe obroty.

Dlatego dyskutowanie o tym co jest bardziej elastyczne jest oczywista. Diesel turbo, a nie benzyna o porównywalnej mocy i osiągach.

Diesel przyśpiesza dzięki elastyczności, benzyna dzięki wyższym prędkościom obrotowym.

 

Oczywiście inaczej ma się sprawa z uturbioną benzyną.

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje wyłączyć z dyskusji i nie przytaczać danych o wolnossacych silnikach bo robi sie bajzel ktory nie ma NIC wspólnego z tematem.

W F30 benzyny są uturbione i co za tym idzie maja inne harakterystyke oddawania mocy/przebieg momentu itd

W tym temacie jest porównanie "elastyczności" f30 320d i f30 320i

http://www.motor-talk.de/forum/320i-vs-320d-t3953319.html

Edytowane przez Bad_Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje wyłączyć z dyskusji i nie przytaczać danych o wolnossacych silnikach bo robi sie bajzel ktory nie ma NIC wspólnego z tematem.

W F30 benzyny są uturbione i co za tym idzie maja inne harakterystyke oddawania mocy/przebieg momentu itd

W tym temacie jest porównanie "elastyczności" f30 320d i f30 320i

 

F30 320d vs 320i - oba automaty

http://www.zeperfs.com/en/duel4183-4353.htm

 

Nieco lepiej wypada w tym porównaniu diesel.

Subiektywnie(dla dupohamowni :wink: ) różnica wydaje się być zdecydowanie większa i diesel sprawia wrażenie jak gdyby zbierał się dużo sprawniej i przyspieszał znacznie mocniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nawet niektóre damy wiedzą, że dieslem jest jak z muzyką Szopena - albo się go kocha albo nienawidzi. Nikt nikogo nie przekona (ew. zmiana osobowości spowodowana wylewem krwi do mózgu). Strata czasu.

 

Nie ma sensu rozpływanie się nad jego walorami, jeżeli adwersarza brzydzi dźwięk, smród i drgania.

Z drugiej strony nie ma też sensu mówienie o tych zjawiskach komuś, kto nie doświadcza ich percepcji lub są one dla niego pomijalne.

Jest w sumie jeszcze trzecia grupa: wszystko mi jedno. Wówczas nie ma sensu mówienie o charakterystyce momentu i mocy, bo osobnik i tak nie zrozumie jak to wpływa na przewożenie zakupów w bagażniku.

 

W każdym z 3 przypadków spotkamy się jedynie z racjonalizacją, która jest bełkotem lewej półkuli mózgu.

 

Wydaje mi się, również, że porównywanie osiągów silników, które nigdy nie były projektowane po to aby osiągać jakieś osiągi jest nieco kuriozalne. One mają po prostu jakoś tam napędzać platformy, które mają na sobie arcy-ważne osiągnięcia motoryzacyjne takie jak (tandetna) nawigacja, 4 uchwyty na kubki, lusterko do poprawiania makijażu, pakę do przewożenia kapusty z ogrodu i inne ustrojstwa tak cenione przez "miłośników" motoryzacji.

 

Możemy analizować liczby, a inżynierowie, którzy to projektowali śmieją się i wsiadają do swojego gtr, db 9 czy czegoś innego, co nie ma tylu uchwytów na kubki z napojami:P

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiesz na to?

http://www.zeperfs.com/en/duel4570-1582.htm

Wolnossaca benzyna ma w granicach błędu pomiaru czas 80-120 taki sam jak 20KM mocniejszy diesel. Serio tak trudno pojąć, że tzw. elastyczność ma przede wszystkim związek z tym jakie przełożenia ma skrzynia biegow?

 

@ Sławek. Kuriozalne jest porównywanie osiągów silników na szóstym biegu, który z założenia ma najgorsze możliwe przyspieszenia i jednocześnie najbardziej katuje silnik i układ przeniesienia napędu.

 

Z mojej strony koniec OT.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to w ramach tego wątku ale do F30 będę potrzebował zestaw multimedialny dla brzdąców.

Samochód odbieram w pierwszych dniach marca więc mam sporo czasu.

Coś proponowało mi BMW przy zamówieniu ale wolałem rozejrzeć się po rynku.

 

Ktoś może coś do F30 doradzić dobrego, funkcjonalnego, dopasowanego do dobrze rozwiniętych dwóch 4.5 latków i odpornego na ich pomysłowość ?

 

Z góry dzięki za dobre rady :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dwa tablety 10 cali i po sprawie. Najprostsze i najuniwersalniejsze rozwiązanie bo mogą na nich robić wszystko od grania, po filmy. Jako że to do tłuczenia dla dzieciaków to szkoda kasy na jakieś Samsungi drogie tylko kup jakąś dobrą chińszczyznę i po problemie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"odporność na pomysłowość" dzieci nie występuje w przyrodzie, nawet czołg padnie. :D

 

Coś wiem na ten temat :roll2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów

 

Wiem że to nie ten dział, ale mam nadzieję że mi wybaczycie. Jakby ktoś z was szuka pewnej, zadbanej i dobrze wyposażonej F30 328i, to mój brat ma taką na sprzedaż. Auto jest jego własnością.

 

http://otomoto.pl/bmw-328-C31790670.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że to nie na temat, ale myślę że sprzedanie w Polsce dwuletniego auta w cenie ok 50 procent wyższej niż nowe w wersji bazowej będzie trudne. Mimo fajnego silnika i wyposażenia.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto było kupione w Bawarii Motors od pracownika.

 

Hmm nic mi nie wiadomo, żeby to była prasówka. Mi kolor osobiście się podoba, bratu mniej, woli niebieski. Nie każdy potrzebuje faktury VAT, co nie zmienia faktu że jej posiadanie zapewne ułatwia sprzedaż.

 

A tak pozostaje vat/marża przez salon, albo umowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu problem niestety leży też w kolorze, który jest totalnie niesprzedawalny.

No może i tak :wink:

Ale tylko na tym forum jest chyba z pięciu użytkowników F30 w takim kolorze :8)

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, masz rację, to nie dział do handlowania autami, ale Twój post, a w szczególności reakcje na niego, pokazują prawdziwe oblicze polaka... Ciężko mu dogodzić ;)

 

Kolor totalnie niesprzedawalny - :D :D :D

Silnik - :D :D

 

Wogóle chyba całe to F30 to jeden wielki badziew ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie kwestia Polaka tylko raczej gustów. Jedni lubią czerwony flash brylant, inni wyposażenie a jeszcze inni zadowlą się znaczkiem na masce :norty:

 

Autko fajne tylko cena jak na 2 lata odrobinę niedopasowana :doh:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie jak to jest. Za nisko źle, za wysoko też. Rynek samochodów w Polsce jest porąbany.

 

A prawda jest taka, będzie ktoś dzwonił i będzie zainteresowany, to zapewne znajdą wspólny język i cenę.

 

Brat nie ma ciśnienia, po prostu po Z4 35i z DKG trochę mu brakuje mocy ;-) Tak to jest lepsze (nowsze) jest wrogiem dobrego.

 

Przesiadka do słabszego auta nie jest łatwa. Pomijam kwestie że 328i w relacji osiągi-koszty jest wg mnie bezkonkurencyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kolor mi najbardziej przeszkadza :) Silnik niby 245 KM ale po przesiadce Z4 czegoś brakuje :(((

Myślałem że pojeżdże trochę i się przekonam niestety nie kręci - tyś mnie brat (@jasons) namówił :)))) że taki kompromis cena do osiągów :)))) żartuje :)

Generalnie auto OK i wyposażenie niezłe tylko kolor nie mój choć w sumie nie jestem wymagający co do koloru podoba mi się każdy byle by był niebieski :):)

A najgorsze jest to że moją Z-etką jeździ mój friend i co go widzę to płaczę z tęsknoty .... a jeszcze jak spojrzę na moje czerwone cudo to już ryczę :)))

Sprzeda się będzie good to zmienię na F30 335i - a jak się nie uda trudno po narzekam jeszcze trochę :)

Dzięki za Wasze uwagi, ostatnim czasy sprzedawałem auto Żony (MINI Countryman) i skończyło się tak że z deszczu pod rynnę - zostawiłem MINI wziąłem BMW 328i kolor czerwony dziś na sprzedaż :)))

Oba samochody jak widać rozchwytywane na rynku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.