Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakiś czas temu miałem problem z wyciekiem płynu chłodniczego (viewtopic.php?f=68&t=298311).

Dałem do mechanika a że mam blisko to postanowiłem tego nie ruszać i dać fachowcowi.

 

Okazało się jednak, że wąż jest dobry, ale za to leci płyn chłodniczy z uszczelki pod głowicą. Zza kolektora oczywiście.

Masła na korku nie mam(raz się biała maź pojawiła po wymianie świec. Poza tym często jeżdżę kawałek - dosłownie 600 metrów na zimnym).

Nie ma też masła na wydechu a bagnet jest koloru oleju. Trochę brązowy, lecz zalany niedawno i nie miał czasu się zabrudzić. Tak mi się przynajmniej wydaję :P Oleju w każdym razie nie przybywa. Jak zaleje płyn chłodniczy do zbiorniczka to chwilę później mam pod samochodem plamę. W tej chwili płynu jest poniżej minimum. Ledwo go widać na dole zbiorniczka, lecz wskazówka temperatury nie przekracza pionu.

 

Czy faktycznie może lecieć z pod uszczelki czy to coś innego i mechanik nie ma racji? Jak mogę to sam sprawdzić?

Dodam, że samochód ma swoją moc. Bez bólu wkręca się na 7000 obrotów i ciągnie do odcinki.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

najlepiej potwierdzić albo obalić diagnoze u kogoś innego, może byc głowica pęknieta (zazwyczaj miesza się z olejem płyn) ale może jakimś trafem u ciebie cieknie tak jak piszesz. Sprawdziłeś to sam może gdzie masz ten wyciek ? potwierdzasz słowa mechanika ? czesto to partacze i wymieniacze a nie mechanicy. Masz tam coś mokre za kolektorem - są tam węże od nagrzewnicy może tam gdzieś chlapie.

 

odpalanie auta na 600m to przesada. Nie zdrowiej się przejsc albo przejechać rowerem ? pali ci wtedy ze 25l na 100 podczas takiej jazdy :P

szukam
Opublikowano

Czasem odpalam na chwilę, żeby coś sprawdzić i przejechać się dosłownie kilka metrów. Robię go pod torówkę, więc na razie więcej stoi niż jeździ :D

 

Na moje wygląda to tak jak napisał mi ktoś w temacie do którego podałem link w pierwszym poście. Leci zza kolektora. Nie widać tam nic więc trudno powiedzieć. Z drugiej strony odpowietrzałem układ kilka razy a on się cały czas zapowietrza. Chyba przez pęknięcie uszczelki pod głowicy układ by się nie zapowietrzał? Druga sprawa jest taka, że silnik na każdym z cylindrów ma równe 14 barów. Osobiście się nie zgadzam z mechanikiem, ale nie mam też jak tego sprawdzić. Jak będę miał chwilę to podskoczę do innego mechanika tak jak piszesz.

Dodam jeszcze, że nie ma ogrzewania.

 

O jakim teście płynem mówisz? Chodzi Ci o tester szczelności uszczelki?

Opublikowano

Dobra tester zamówiony, ale będzie pewnie we wtorek najwcześniej.

Wczoraj go odpowietrzyłem, dolałem płynu do "Cold", uruchomiłem silnik i poczekałem aż się rozgrzeje. Przygotowałem sobie miskę pod samochodem w miejscu gdzie widziałem wyciek i czekałem. Czekałem i gazowałem do ponad 5 tysięcy i nic. Sucho pod spodem. Płynu ubyły 2 kreski. Po ochłodzeniu płyn wrócił na swój poziom jednak wąż termostat-chłodnica był zassany. Po odkręceniu odpowietrznika syknęło i wąż się wyprostował. Uciskałem go i sporo płynu zeszło ze zbiorniczka. W każdym razie standardowa procedura odpowietrzania.

Dlaczego teraz wąż jest "zassany" a wcześniej był średnio twardy? Coś robię źle czy dalej jest zapowietrzony układ? I czy można teraz wykluczyć/potwierdzić uszkodzenie uszczelki/pęknięcie jakiegoś węża?

 

W razie potrzeby opiszę dokładnie, krok po kroku jakie czynności wykonałem.

Opublikowano
Jest jakaś możliwość żeby waliła skądś woda jak jest zapowietrzony? Są tu jakieś zawory bezpieczeństwa w bloku silnika?
Opublikowano
W takim razie gdzieś dalej musi być problem. Teraz go nie ma ale wcześniej się lało z tyłu silnika.
Opublikowano
Myślisz że zawór może puszczać przy wysokim ciśnieniu? Ogrzewanie zaczęło działać po dodaniu płynu i leci całkiem ciepłe powietrze.
Opublikowano
przy zbyt wysokim ciśnieniu płyn ucieka w najsłabszym miejscu- logiczne. a grzać zaczął dlatego, że nagrzewnica jest najwyższym punktem układu chłodzenia i dopiero ją zalałeś
Opublikowano
Jasne, że w najsłabszym. Pytanie tylko czy ten wyciek się nie powtórzy. Chyba że wyleciało przez jakąś opaskę czy zawór pod wpływem wysokiego ciśnienia.
Opublikowano
na 90 proc się powtórzy. jeśli raz ciekło to samo się nie załata. ewentualnie będzie ciekło jeszcze mocniej. badałeś to na kanale?
Opublikowano
Tak ale widać tylko mokry blok silnika od strony skrzyni. Dałem do mechanika żeby to naprawił a on bez ściągania kolektora stwierdził że to głowica i niby odpowietrzył bez dolewania płynu(był poniżej minimum) chociaż dalej był/jest zapowietrzony. Dlatego nie wiem czy wierzyć mechanikowi.
Opublikowano
masz w tym aucie gaz? jak tak to sprawdz dokładnie wszystkie połączenia i trójniki. Ogólnie to znajdź schemat wodny z wszystkimi połączeniami np na realoem i posprawdzaj wszystkie węże po kolei. Pozdrawiam
Opublikowano

Nie mam gazu. Sprawdzałem macając ręką węże za kolektorem ale niczego niepokojącego nie wyczułem.

 

Chciałem zrzucić kolektor ale nie chce uszkodzić śrub bo coś mocno trzymają a poza tym mogę potrzebować nowych uszczelek, dlatego dałem mechanikowi :P

Opublikowano
o którym kolektorze mowa? spoko, zrobi CI uszczelkę, przy okazji powiedz żeby załatał nieszczelność żeby auto dalej się nie gotowało
Opublikowano
moj kolega mial kiedys podobny problem. mechanior powiedzial, ze uszczelka na bank- 950zł. Koles przyjechal do mnie, wymieniliśmy chłodnice i jeździ do dziś
Opublikowano

Ssącym. Właśnie się nie gotuje. Wskazówka ani razu nie drgnęła jak mam włączone wentylatory nawet gdy poziom płynu był ledwo widoczny na dole zbiornika. Magia się dzieje w tej beemce.

 

Pojadę jutro albo wtorek do innego mechanika.

Opublikowano
Jeszcze jedno. Co kilka godzin jak auto stoi, zasysa górny wąż chłodniczy. Jak odkręce odpowietrznik to syczy i wąż się "prostuje". Co to oznacza?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.