Skocz do zawartości

E46 318i MOGILNO WBAAL31050JJ53735


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem zainteresowany zakupem 318i 118km z rocznika 98-01. Nie zależy mi na wyposażeniu, typowe must have to klimatronik.

Nie jestem księciem szukającego niemalowanego, prawie dwudziestoletniego auta... Przebiegu czy na blacie będzie 250.000 czy 450.000 nie ma dla mnie różnicy.

Liczy się stan mechaniczny/blacharski auta i jak najmniejszy wkład własny na "dzień dobry".

 

Znalazłem taką ofertę:

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-stan-perfekcyjny-bezwypadkowa-serwisowana-ID6ydit9.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprostuję, aby nie wyszło, że wezmę każdego parcha.

Chodziło mi o to, że jeśli będzie miał elementy malowane drugi raz, i to będzie powiedzmy błotnik i zderzak - OK.

Jak auto miało stłuczkę i zostało poprawnie naprawione - OK.

Nie zamierzam kupować auta ze szpachlą na dachu czy słupkach.

Nie kupię auta spawanego z dwóch innych modeli i przystanku autobusowego.

 

Zdaje sobie sprawę, że okazji na świecie nie ma. Ktoś dobrego auta tanio nie odda. Bo czemu miałby to robić?

Auta z Niemiec, często poniżej średniej ceny to raczej pułapki lub miny. I ja to wiem.

 

Z tymi przebiegami to też śmieszne, każdy chciałby bez względu na klasę auta, silnik czy rocznik poniżej 200k km na blacie. Dlatego handlarze kręcą na potęgę, niestety.

Wolę uczciwe 380.000km, serwisowane i jeżdżące jak trzeba niż trupa ze 180.000km na zegarach.

 

Najstarsze BMW, które biorę pod uwagę może być z 1998 roku. To 18 lat częstego używania za granicą. Śmiało mogę założyć, że takie BMW 318i lata tam 20.000km/rocznie (optymistyczna wersja). Daje to 360.000km przebiegu. A może się zdarzyć taka sytuacja, że 200.000km przebiegu może mieć zrobione w pierwsze swoje cztery latka.

 

Zamiast wyposażenia chciałbym podłogę bez dziur.

Moim zdaniem to jest dość rozsądne podejście przy kupowaniu osiemnasto-piętnastoletniego auta.

 

Mam rację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W całym opisie "och" i "ach" i same superlatywy, i bezwypadkowy, i bez wkładu finansowego, itp itd., a na koniec:

"Podane dane mają charakter wyłącznie informacyjny…

Opis pojazdu w Internecie jest do ogólnej ilustracji i nie jest cecha gwarantowaną przy zakupie samochodu w sensie Prawnym ."

 

Kolejny nowy standard handlarzy? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten silnik moim zdaniem jest do psiej dupy,wycierajace sie panewki to standard,mialem taki i wlasnie panewka sie zmielila

Dbałes o olej i chłodzenie? Przy dobrym oleju zmienianym na czas nie slyszałem by panewka poszła. Jak ludzie leja polsyntetyk i zmieniaja co 15 tys km to nie dziwne ze silnik do staje po dupie.

 

Mój kumpel ma taka 318i, 450 tys km i dobrze smiga, nawet glowica nie byla robiona i na pelnym syntetyku jezdzi. Ale kupił te auto 15 lat temu z małym przebiebiegiem, za kupe kasy i dba jak nalezy. Olej Motul co 8 tys km.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkład jest zawsze, chociażby czysta eksploatacja a co dopiero awarie.

MrMole masz zdrowe podejscie. Najwiekszy wróg e46 to korozja. 300 tys km to pikus dla tego auta, o ile było dbane. 95% z nich na allegro ma wiecej.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Dlatego lepiej poszukać czegoś droższego w lepszym stanie, niż na dzień dobry włożyć w auto nie daj Bóg drugie tyle. Chociaż w przypadku kupna BMW w tym wieku ryzyko jest zawsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w e36 jest m43 i jest to bardzo dobry silnik,w e46 jest m43TU i tam wlasnie zmienili wal (osobiscie po awari mojego silnika zmienilem na m43 z e36 i chodzil bez problemu) zreszta poszukaj na allegro uzywany silnik m43tu z e46 i zobaczysz ze duza czesci jest z uszkodzonym walem/panewkami,no ale nie wazne,moze mialem pecha,zreszta czesci nie drogie nawet gdyby cos.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne , kazdy silnik mozna zatrzec, jeden wczesniej drugi pozniej, kwestia chlodzenia i oleju. Jeden zniesie duzo wiecej na złym starym oleju, drugi poleci od razu.

 

Silniki w M3/M5 e90/e60 też lecą na panewkach ale nikt nie powie ze to złomy. A tam trudno osiagnac 100 tys km bez wymiany panewek. Ale to tez kwestia oleju tak na prawde. Zmieniajac 2-3 razy czesciej olej niz fabryka nakazała, problemu nie ma. Zapewne z M43TU jest tak samo.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przestudiowaniu internetu, chciałem serdecznie podziękować Wszystkim, którzy uchronili mnie przed kupieniem miny w postaci M43. klik

2.0 z Vanosem też nie jest wolne od wad. Stąd też odpuszczam markę BMW. Nie stać mnie na utrzymanie większego silnika (myślałem teraz o 2.5 170km) a diesel to jeszcze gorsze wyjście. Poliftowe wytwory na Valvetroniku to też kiepska opcja. Przeczytałem również, że nie warto kupować 318i. Części w cenach aut dla klasy premium a osiągów zero. Moim zdaniem to faktycznie bez sensu.

Zainteresuje się Corollą... :duh: Osiągów też nie będę miał, ale za to auto prostsze w budowie (brak zawieszenia wielowahaczowego, dwumasy itp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemysl sprawe. 318i przed liftem ma 10,9 do setki to juz całkiem niezle osiagi.

 

Do tego zupełnie inna trakcja i wygoda, BMW nie kupujesz tylko dla osiagów, bo osiagi to maja dopiero werse M.

 

Przyjemnosc z jazdy nawet najslabszym e46 jest duzo wyzsza niz najmocniejsza corollą.

 

Ale fakt jesli liczysz koszty, to e46 najtansze nie jest.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.