Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam Wszystkich,

 

Ogólnie

Na forum jestem już dłużej ale jakoś do tej pory nie publikowałem tutaj infa o swoim aucie, które mam już ze 3??? lata

Jest to E60 LCI 530XD, manual, sedan seryjnie 235ps – te konie przy tej masie auta aż cudów to z nim nie wyczyniają więc postanowiłem pogrzebać trochę w autku (o tym za chwilę)

 

Strona wizualna

Zacznijmy od zdjęć i listy wyposażenia

http://images77.fotosik.pl/589/36e2de9c220407abmed.jpg

 

http://images77.fotosik.pl/589/f4e92917198d55a4med.jpg

 

http://images75.fotosik.pl/589/3228d5e69e931452med.jpg

 

http://images75.fotosik.pl/589/78db1f5b3e476eacmed.jpg

 

Bmw e60 lci 530xd sedan manual

 

ogólne dane

Type NY71

Model 530xd - EUR

Development Code E60 (MUE)

Chassis LIM

Steering LL

Doors 4

Engine M57/T2

Displacement 3.00

Power 173

Drivetrain ALLR

Transmission MECH

Color Platingrau Metallic - A68

Upholstery Stoff-/lederk. Reflex/grau - FLAD

Production Plant DINGOLFING

Production Date 2008-07-21

 

 

Standard Equipment

1CB Co2 Content Co2 Umfang

346 Chrome-line Exterior Chrome Line Exterieur

548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho

851 Language Version German Sprachversion Deutsch

 

Options

1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge

2PA Locking Wheel Bolts Radschraubensicherung

2SD Alloy Wheels Star Spoke 243/rf Lm Raeder Sternspeiche 243 / Nl

203 All-wheel-drive System Allradsystem

255 Sports Leather Steering Wheel Sport-lederlenkrad

302 Alarm System Alarmanlage

415 Sunblind For Rear Window Sonnenschutzrollo Fuer Heckscheibe

416 Sunblinds Sonnenschutzrollos

423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours

428 Warning Triangle Warndreieck

430 Int/ext Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzle Innen-/aussenspiegel Aut.abblendend

431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend

439 Interior Trim Finishers Interieurleisten

441 Smokers Package Raucherpaket

442 Cupholder Getraenkehalter

456 Comfort Seats, Electric. Adjustable Komfortsitze Elektrisch Verstellbar

465 Through-load System Durchladesystem

494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer

502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage

508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)

522 Xenon Light Xenon-licht

524 Adaptive Headlights Adaptives Kurvenlicht

534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik

563 Lights Package Lichtpaket

6FL Usb-/audio Interface Usb-audio-schnittstelle

609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional

644 Prep. For. Mob. Ph. Bluet. Interf. Handy Vorb. Mit Bluetooth-schnitts.

676 Hifi Loudspeaker System Hifi Lautsprechersystem

698 Area-code 2 Area-code 2

7NH Service Inclusive 5/100 Service Inclusive 5/100

8SP Cop Control Cop Steuerung

8S8 Country Spec.navi Control (acc) Laenderspez. Navi Zust. (fuer Acc)

863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa

877 Deletion Cross-over Operation Ueberkreuzbedienung Entfall

879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur

993 Model Year Code Modelljahrescode

 

Dodatkowo „retrofitowałem” tempomat i lusterko „z kamerką” (takie moje pierwsze szlify jeżeli chodzi i elektronikę BMW /żeby to aktywować trochę czasu spędziłem na necie…)

http://images75.fotosik.pl/307/9db6fafe64923f1cmed.jpg

http://images75.fotosik.pl/307/40a5a8bdc6cf61eamed.jpg

Jak widać nic nadzwyczajnego jeżeli chodzi o stronę wizualną (poza tym, że mam bok trochę przerysowany /ten niepokazany/ - ) )

 

Grzebanie

Zacząłem „zwyczajnie” – założyłem „duży IC”

http://images75.fotosik.pl/307/71d3b9005a7f892amed.jpg

..i polazłem gdzieś na czipa – wyszło jakoś tam (ani dobrze ani źle) – auto trochę muliło powyżej 3700 bo coś tam (powiedzmy czip nie uwzględnił specyfiki 530D – ale był zrobiony generalnie ok /średnia krajowa/) – i tutaj zaczęło się „chcę więcej”… Odtworzyłem więc starą wiedzę cziptuningową zdobytą jeszcze kiedyś jak miałem passata b5 (czipowałem w przeszłości kilka aut na EDC15 z VW grupy), coś tam się douczyłem (specyfika BMW + sterownik EDC16C31/C35), mechanicznie zacząłem zmieniać auto (wydech, dolot i "takie tam")

 

Po drodze nie obyło się bez ofiar

Sprzęgło zdechło -) (mimo, że było wzmocnione)

Co się stało? Docisk seryjny od uślizgów dostał temperatury i się wykrzywił

http://images77.fotosik.pl/307/c634359f1f568f19med.jpg

Skończyło się na docisku sachs performance + tarcza z okładzinami kevlarowymi

 

Było kilka nietrafionych modów, dużo zasług/wkładu miał znajomy z okolic Krakowa, któremu ja „ciągnąłem” czipa co go chyba ze 3-4 innych tunerów modziło (już go mieli dosyć może ? : ) ) a on mechanicznie pomógł mi w kilku tematach na czele z turbiną (przygotował: podtoczył, zmienił wirniki, dał do wyważenia itp.)– nawiasem mówiąc jego 218ps e60 robi 100-200 w 9-10s więc to tajniacki zawstydzacz sportowych aut.

Suma sumaru polazłem na hamownię 4x4

wymodziłem najwięcej (na chwilę obecną) 386ps – wersja „hardkorowa”: ostre ładowanie, dużo koksu, batory (nic dla grzecznych dziewczynek)

http://images75.fotosik.pl/552/34800adfca9955bemed.jpg

Poniżej wersja „uliczna” bez zasłony dymnej bo to wyżej za ostre jest wydaje mi się

http://images75.fotosik.pl/552/0585598b986ae727med.jpg

 

Z ciekawości na niemieckiej autostradzie nagrałem jak auto przyspiesz 100-200 licznikowe (wersja hardcore)

 

Co dalej? Jest jeszcze jedno wąskie gardło w aucie, które jest ostatnią nadzieją na 4xx ps… mam nadzieję, że niedługo będę mógł „zaktualizować” wykres

Pozdrawiam,

Przemek

Edytowane przez przemek4net

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

widzę że smak na te 400 jest.. :D

 

autko z wygladu niepozorne a pazur na trasie ma :)

 

Powodzenia!

Opublikowano

Witam,

za dlugo nie nacieszylem sie najmocniejszym 1 turbinowym bmw 3.0D w Polsce - przyszlo oddac palme pierwszenstwa (mam nadzieje ze nie na dlugo bo wlasciciel tego auta obiecal mi zrobic jednego moda mechanicznego....)

http://images76.fotosik.pl/595/013f0d97466e05b0med.jpg

Zastanawiam sie gdzie jest granica tych silnikow (kiedy korba peka i wychodzi bokiem albo cos w tym stylu)- naprawde az balem sie wysylac ten soft do wgrania wlascicielowi bo to juz zartow nie ma...

 

To auto ma takie sprzeglo jak ja (docisk SP + tarcza kevlar zrobiona na wzor oryginalnej SP) i sprzeglo miewa uslizgi wiec jak to walnie to nie wiem .....

(moj zostaw - widac nity w dorabianej tarczy - uwaga!!! z dociskiem SP nie mozna uzyc tarczy z tlumikiem drgan dlatego trzeba tarcze wykonac robiac merdża 2 tarcz)

http://images75.fotosik.pl/307/967e0b050bb669b8med.jpg

 

jak strzeliloby to co by pozostanie?

docisk SP + tarcza spiekowa 4 lopatkowa? - ale tym jechac w korki to bylaby mordega....

 

Moze to strachy na lachy...

Poniewaz te 386 to juz nie przelewki wiec podczas testow sprawdzalem EGT

Czujke temp wsadzilem w miejsce w kolektor gdzie normalnie jest wyjscie na EGR (EGR zdemontowany kompletnie lacznie z chlodniczka spalin)

 

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
Zastanawiam sie gdzie jest granica tych silnikow

jak 650hp pęknie to się można zastanowić ,a przy 400hp mniej niutów co by sprzęgło wytrzymało reszta da radę

Opublikowano

W teorii sprzeglo ubija moment a nie obroty jednak mi z dolu trzymalo a od 3 z hakiem uslizgi a od 3500 full odlot

(to bylo sprzeglo na tarczy kevlarowej, moment wtedy ze 750)

Jak T wchodzi w ladowanie dobrze jest lekkie mrowienie na kierownicy - generalnie to nie sa auta na takie moce przewidziane... nie ma sie co czarowac

Tym aucie co wyszlo na 400ps tez sprzeglo dokladnie tak jak u mnie pozegnalo ten swiat...

To jest sprzeglo 240mm... jakby bylo szersze moznaby cos pokombinowac moze

240mm to ja mam w 2litrowym seacie exeo tez....

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Haj,

ta turbina z linka jest przerobka GTB... do tego od zera wystrugany kolektor wydechowy - to sa niewspolmierne koszty w porownaniu do "roztoczyc GT i wsadzic wieksze wirniki"

Masz GT na vbandach i przygladnij sie jej... to jest praktyczynie GTB wiec glupio wpakowac sie w koszty na n kola i miec z tego 5koni wiecej? Jak przetrzesz slak i powiesz jest ogien pojde w to.. ale sam krolikiem doswiadczalnym nie bede :D

Wracajac do tego projektu opartego na tej niby turbinie

Niestety poza zdjeciami nic na temat tego projektu ze Sloweni nie znalazlem wiec ciezko oceniac wiarygodnosc tych 460ps??? bo nawet nie wiadomo czy to z metanolem czy nie mialoby byc

Wg zdjec do prac wyciagny byl z budy silnik, sciagana glowica wiec tam moglo byc robione wszystko laczne z odprezaniem, portingiem i swieceniem woda z Lichenia

Na starym GT2260 (tym na sruby jak ma 204/218ps) wyszlo 400ps bez tego u kolego (nie powiem na jakim ladowaniu i koksie - nie chce zabierac komus frajsy z odkrywania :D) - trwaja obecnie prace nad szukaniem jeszcze waskich gardel i jak cos sensownego kolega znajdzie to na 400 przecez nie musi sie konczyc....a ja to sobie u siebie moze poimplementuje (tyle ze mi prace manualne ida gorzej niz softwarowe...) bo nie ukrywam, ze mam ochote pochwalic sie 4xx

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Dokładnie.... turbo GTB z 3.0d 245ps z serii Fxx. Wygląda ładnie.... a nieoficjalnie wiadomo ze czerwony dodaje mocy :lol: hehe

 

 

Koszty kosztami ale jak się tak kombinuje małymi kroczkami i kolejnymi etapami to często wychodzi większe siano niż od razu przy założeniu "robię full albo wcale" ;) Dlatego ciągle czekam... ciągle obserwuje i też króliczkiem nie chce być :D

 

 

Ale jak widze to przetarłeś drogę do +400ps :mrgreen: Powiedz proszę co to za turbina siedzi u tego kolegi ? W sensie... dużo większa niż ta u Ciebie ?

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

u mnie sa te same wirniki co u tego kolesia z 400 - obudowa jest inna bo ja mam nowsze gt niz jego (on ma na sruby + steroawana podcisnieniem)

W 530D jest n waskich gardel - umiejetnie je zdejmujac + przemyslany czip = 400 :D

Mam jedna rzecz niezrobiona jeszcze co moze blokowac ... zobie, okaze sie... - wiecej nie zdradze bo to rok eksperymentow...

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam,

update

http://images78.fotosik.pl/688/f06123d027833911.jpg

 

Generalnie to chyba pomalu granica tego co mozna uzyskac w oparciu o GT2260 i seryjny kolektor wydechowy...

 

wiecej niz 400ps to nie wiem czy bedzie... pewnie nie no chyba, ze cos wymysle/podpatrze/dostane podpowiedz ale w kolektor customowy i GTB wchodzic nie bede (koszt) i czy cos da nikt przeciez nie wie

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

No pieknie :D ciekawe jak dlugo wytrzymasz przed montazem GTB :D

 

 

graty za moc :)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

dziekuje:D

Problem z GTB jest taki, ze ta turbina z oryginalnymi wirnikami jest dla mnie bez wartosci... a przeciez przy przerobce na hybryde wsadza sie w nia dokladnie te same wirniki co do hybrydy na bazie GT.....customowy kolektor mozna zrobic lepszy niz w oryginale... ale rownie dobrze mozna cos przeoczyc i skopac sprawe

Czekam na pioniera co zalozy i pokaze, ze mozna zrobic ze 420 to wtedy moze sie zlamie

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

bardzo mnie zainteresowales jezeli chodzi o przekladke kolektora z turbinami z x35D do x30D... czy przekladales komputer tez??? czy jak sterowanie T ogarnales? Sam to robiles? ktos to Ci robil? To moze byc furtka na kolejne 50ps...

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Jest kilka drobnych rzeczy do modyfikacji przy przekladce..

1. kolektor.. Musi byc pod dwie turbiny, kupiony uzywany na allegro za 200zl (fartem)

2. splyw turbin.. w Silniku 3.0d jest ruchomy, krotki krociec. w 3.5.d jest na stale wsadzony dluzszy do ktorego dochodzi gumowa rurka.. Jak sie mozna domyslec, dolozylem dluzsza rurke do juz istniejacego ruchomego :)

3. podstawa mocowania kompresora klimatyzacji + modyfikacja przewodow klimy

4. sterownik silnika. Tu niestety uzywany to koszt 1000zl z alledrogo, potem przegranie softu, modyfikacja etc..

5. trzeba tez zmodyfikowac licznik bo stary sie nie dogadywal z nowym sterownikiem silnika.. wgranie softu z 3.5d rozwiazalo problem i wszystko smiga :)

6. O przewodach sterujacych ,podcisnieniach etc. nie pisalem, bo to oczywiste ;)

 

DPFa pozbylem sie dawno temu a przy okazji zmiany wydechu z 2" na 3" kupilem downpipe z allegro (kolejne 900zl) i dospawalem reszte wydechu z tlumikami :)

Opublikowano

Ale kolega to robił w x3 a u nas Przemku chyba jeszcze pompa ABS do przerzucenia na prawą stronę... pokrywa rozrządu inna... wiązka.. etc. Nie wiem czy gra warta tych 50ps.

 

Zapewne kojarzysz na bmw sporcie jest pewna osoba co wsadza GTB na baranie do 3.0d w e46... ja czekam co z tego wyjdzie bo może akurat to jest to :D Co nie zmienia faktu że Twoja Becia jest juz naprawde szybka :cool2:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

cos wydaje mi sie, ze w przypadku tylnonapedowego E60 w automacie najtaniej wyjdzie sprzedac, dolozyc, kupic.... w xdrivie i manualu to juz bardziej skomplikowane bo takich wersji w e60/e90 nie bylo. O ile manual to troche oldschoolowe rozwiazanie to xdrive ma wartosc niepodwazalna w mocnym aucie ale zdaje sie jest takie e90 bi turbo w xdrivie - wiec sie da

Jezeli chodzi o przekladanie pompy ABS - nie trzeba... nikt nie powiedzial, ze musisz miec dolot z biturbo (wywalisz stozek bokiem gdzies i bedzie ok)... silnik do pracy nie potrzebuje nawet przeplywki (moja lezy w garazu)... obstawiam, ze ze wgledu na kolektor wydechowy filtra powietrza z 530D "przy silniku" nie da sie zachowac

O ile z czipem to nie widze dla siebie problemu to przeprogramowywanie licznikow to juz nie dla mnie. Pachnie problemami, ktore dlugo trzeba bedzie prostowac (nie jest to zdecydowanie operacja na 1-2 dni) i koszt to kilka ladnych kola (pewnie z hybryda na bazie biturbo 5+ tys z robota)

Z drugiej strony sa tacy co do E46 zamawiaja customowy kolektor wydechowy by zamontowac jakas hybryde na bazie GTB bez gwarancji, ze cokolwiek zyskaja (np wzgledem mnie)... no te hobby ma swoja cene - nie sprawdzisz... nie dowiesz sie

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

  • 3 lata później...
Opublikowano

panowie jaką hybrydę byście polecili do 530d 235ps mierzę w okolicę 400 koni muszę oddać turbo do regeneracji bo puszcza olej. planuje wrzucić dp i wagnera za jednym zamachem

pozdrawiam

Jack_Strong-
Opublikowano
panowie jaką hybrydę byście polecili do 530d 235ps tak na okolicę 400 koni muszę oddać turbo do regeneracji bo puszcza olej. planuje wrzucić dp i wagnera za jednym zamachem

pozdrawiam

hybryda: poszukaj usera lukbmw (na tym forum czy bmw-sport)

wagnera sobie podaruj: na bazie 3" turboworks'a (taki z wyjsciami DO TYLU 3" a nie z boku) zbuduj (ktos kto spawa aluminium musi sie tym zajac)... zmiescisz IC o szerokosci rdzenia chyba 600 .. to bardzo wydajne IC)

Do tego polecam grubsze weze, wywalenie klapy gaszacej i EGRa, poszerzenie wejsca w kolektorze ssacym i kompletna przebudowe dolotu powietrza do turbiny (maf do wywalenia , ta rura plastikowa w ksztalcie litery C laczaca turbo i maf najlepiej do zastapienia czyms szerszm. Do tego oczywiscie zamiana pompy wtryskowej na R90

Wydech od 286ps kompletny z tlumikami (to jedna czesc wiec kup na szrocie w okolicy bo nikt tego nie wysle jako jedna czesc tylko potnie) a ten DP co bedziezz montowal ma byc 3" (seryjny wydech jest zwezony w miejscu laczenia sie kata/dpfa z reszta wydechu).. jak kupisz DP dedykowany to pewnie bedzie zwezony pod seryjny wydech

Nie dopytuj o nic wiecej... uzyj "szukaj" po forach i googlach. Tez w paru projektach na fb "ecuperfect" znajdziesz moze kilka zdjec czy infa w opisach projektow.

"Jakis DP" , Wagner, "jakas hybryda" to tak brzmi jak 360-370ps- to polowa drogi

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

ok bardzo dziękuję chodzi mi o to aby było jak najmniej zeźby a czy to będzie 360 czy 400 to już mi różnicy nie robi generalnie widze ze gt2260v hybrydę robi sie na gratach wielkości gt2571v o to mi chodziło wlasnie żeby jak już dodzwonie sie do gości co robią hybrydy u mnie w okolicy żeby powiedzieć im co mniej wiecej potrzebuję.

A pozbyć ekologii sie za bardzo nie mogę bo autem regularnie jezdze z UK do RP dwa trzy razy w roku. W aucie poprzedni właściciel wycią filtr z tym ze jak juz uporam sie z wtryskami( mam 4 do wymiany zamowilem i czekam na dostawę) to filtr ląduje zpowrotem na miejscu. DP mial być tylko jako tymczasowe rozwiazanie. A zamiast Wagnera rozważam ryżową podróbkę podobno zbija mniej wiecej 15 stopni z dolotu( wiadomo wagner drogi ale p&p) zastanawiam sie tylko jak przerobić to połączenie U w dolocie między filtrem powietrza a turbo bo hybryda będzie miała większą średnicę dolotu strony zimnej.

jeszcze raz bardzo dziękuję

Jack_Strong-
Opublikowano (edytowane)

ok tak jak pisałeś 350bhp to max co mozna wystroić.

Na seryjnej pompie R70 i wtryskach w polifcie idzie dobic do 400ps+- 20ps w zależności od zużycia ukladu paliwowego.

Jedno pytanie tylko jeździ ktoś za granice z wyciętym DPF chodzi mi o to czy inspekcja drogowa podczas kontrolii powiedzmy w Niemczech czy Holandii jest w stanie wykryć brak filtra?

słyszałam już różne legendy ze niby mają skanery obd i sprawdzają ciśnienie różnicowe itp historię potwierdzi ktoś albo stanowczo zaprzeczy?

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano
Mieszkam w De i nie raz widzę Jakimi gruchotami jeżdżą , sam byś się zdziwił i nie raz widzę diesla bez dpf i nikt sie nie czepia byle żeby nie kopcil jak lokomotywa
Opublikowano
Mieszkam w De i nie raz widzę Jakimi gruchotami jeżdżą , sam byś się zdziwił i nie raz widzę diesla bez dpf i nikt sie nie czepia byle żeby nie kopcil jak lokomotywa

dzięki pomogłeś w uk też mają głęboko w ...

zamówiłem dp hybrydę i Wagnera ( bo poprzedni właściciel zamiast wyciąć sam filtr wycią też kata i turbo przez tą dużą pustą puchę trochę przeładowuje)

pozdrawiam i jeszce raz dzięki za pomoc wszystkim

Jack_Strong-

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.