Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rozładowując niepotrzebną wymianę zdań dwóch osób, z których każda ma swoje doświadczenia mam dwa pytania:

1. Ma dystanse przykręcane z przodu 15mm, z tyłu 20mm... Na letnich oponach 225/45/17 czuje delikatne bicie już przy ok. 150km/h, a na zimowych 205/55/16 nawet przy 200km/h (szybciej nie próbowałem) auto szło jak po stole. Dystanse i koła dokręcam kluczem dynamometrycznym zgodnie ze wskazaniami producenta (dystans dokręcałem z tym samym momentem co koła). Czy to możliwe, że na zimówkach nie biło bo wyższy profil opony tłumił potencjalne drgania? Aż mi się trochę wierzyć nie chce... Koła były wyważane przez tego samego człowieka - fachowca, do którego mam zaufanie.

2. Jaki jest koszt pi razy oko wyważania kół na samochodzie?

  • Odpowiedzi 511
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

wyważanie to zupełnie co innego niż doważanie

 

1) doważenie można zrobic tylko przy dobrze zrobionym wyważeniu,

2) koszt doważenia to 15-20 zł brutto za koło,

3) możliwość trzymania kierownicy przy doważaniu zgodna z układem Klient/Warsztat, z pozycji BHP nie ma takiej możliwości

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Możesz podać namiar na jakiś dobry warsztat doważający kola na aucie?

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
No offence, ale poprostu nie lubie jak ktoś chce wmówić mi coś na siłe, jak będziesz kiedyś w Krakowie to daj znać, chętnie przewioze Cie autem z dystansem ;)

jazda tak ładny autem będzie na 100% wielką przyjemnością, postaram się skorzystać z zaproszenia :cool2: i dziękuje ...

zadam proste pytanie, jechałeś autem z dystansem te 250km/h :?:

 

uwielbiam jak ktoś ma wiedze książkową, a nie praktyczną i stara się wmówić coś czego nigdy nie próbował :cool2:

od 4 aut nie mam dystansów ale też od 6 (od 1998r) aut zawsze doważam koła na aucie, bicie występuje nawet jak zmienisz ułożenie/pozycje wcześniej wkręconych śrub więc jak dołożysz "pierścień" to rozkład sił przy dużych prędkosciach obrotowych jest (dla odpornych na czucie: powinnien być :wink: ) odczuwalny...

 

jak nie czujesz "bicia" przy jeździe naprawdę zachęcam do testu z maszyną:

podjedź do warsztatu, który ma maszynę do doważania :cool2: , usiądź za kierownicą :cool2: :cool2: i trzymaj ją :cool2: :cool2: :cool2: jak rozpędzą Ci auto np. do 250km/h lub więcej, jak nie będziesz czuł "bicia" to albo masz auto typu "marzenie kierowcy" albo Twoje czucie kierownicy jest identyczne czy jedziesz bykiem fiaciorem czy betą :mrgreen:

.

auto jest podniesione więc nie ma ciężaru "całej karoserii", która tłumi "bicie" nawet osoba, która wczesniej nie czuła, że auto wpada w wibracje to w takim teście czuje wyraźne "bicie" na kierownicy, jest tylko kwestia prędkości, do której maszyna jest w stanie rozpędzić koło, dwa dni temu (wtorek 19-04-2011) robilismy testy na "bicie" przy zmianie śrub :mrgreen: i powyżej 220km/h nawet taka trywialna rzecz była odczuwalna a maszyna pokazywała doważanie na obwodzie na poziomie 5g...

 

jeszcze raz dzieki za zaproszenie na 100% skorzystam...pozdr.

 

 

W takim razie zapraszam, przy okazji zabierz ze sobą jakieś urządzenia do pomiaru, bo jak do wszystkiego podchodzisz tak profi, to chętnie zobacze coś czego nie czuje :D Moze wtedy uwierze we wskazania komputera i zaczne czuć te drgania :P

Potrzebujesz porad car detailingu,kosmetyków - pisz na PW :)
Opublikowano

W takim razie zapraszam, przy okazji zabierz ze sobą jakieś urządzenia do pomiaru, bo jak do wszystkiego podchodzisz tak profi, to chętnie zobacze coś czego nie czuje :D Moze wtedy uwierze we wskazania komputera i zaczne czuć te drgania :P

z urządzeń do auta zmieści się jedynie akcelerator lub race logic...

maszyna do doważania jest wielkości małego kłada/dużej kosiarki :mrgreen: dodatkowo nie jest moją własnoscią :cry2: ale naprawdę warto skorzystać nawet dla ciekawości np. sprawdzić tylko przód ...nie wydaje mi się, że w Krakowie nie ma czegos takiego a koszt tak jak pisałem nie duży ...

Możesz podać namiar na jakiś dobry warsztat doważający kola na aucie?

sympatyczny Pan jest w W-wie na 6 sierpnia , boczna od Puławskiej , ten sam namiot, który wcześniej stał przy Shellu...jego maszynka może rozpędzić koło "jedynie" do 160 km/h ale daje kierować przy pomiarze :mrgreen: co jest fajnym doświadczeniem...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Mam podobne doświadczenie z dystansami jak AO zawsze doważałem auto na Shellu bo przy takiej lub innej prędkości pojawiało się drżenie (niekoniecznie nazywałbym to "biciem").

 

Co do obcierania po założeniu dystansu to w Wawie na chłodnej w jednym aucie doginałem rany w nadkolach i pomogło :P

Opublikowano
co do doważania to można to zrobic również na maszynie z samym kołem a także dołożonym na maszynę dystansem, naprawde dobre serwisy ASO mają maszynę dedykowaną firmy Hunter, która dostarcza też dedykowany zestaw KDS do zbieżności na przykład ale większośc serwisów poprzestaje na tym drugim a wyważa na prostych maszynach... na pewno i dobrzy oponiarze dysponują tym samym wyposażeniem, trzeba patrzec za maszyną z dziwną rolką w miejscu gdzie wkłada się koło
Opublikowano
Możesz podać namiar na jakiś dobry warsztat doważający kola na aucie?

sympatyczny Pan jest w W-wie na 6 sierpnia , boczna od Puławskiej , ten sam namiot, który wcześniej stał przy Shellu...jego maszynka może rozpędzić koło "jedynie" do 160 km/h ale daje kierować przy pomiarze :mrgreen: co jest fajnym doświadczeniem...

 

Ten Pan jest mega cool :mrgreen: :D , lubi to co robi, zna się na tym i chętnie pomaga. :cool2:

Opublikowano
A może macie jakiś telefon lub inny kontakt do tego Pana z Puławskiej?

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
Olo Ty leniu :mrgreen:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam wszystkich, mam małe pytanie:

Posiadam e90 na felgach 19" i oponach z tyłu 235/35. Czy dystanse 20mm będą pasować i czy nic nie będzie trzeć o nadkola??? (chodzi mi tylko o tył)

Dzięki za szybką odpowiedź.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam Panowie !

 

zastanawiam sie nad dystansami do bmw 330xd

Opony na lato 225/40/18 (8JX18 ET:34) przod i 255/35/18 (81/2JX18 ET:37) tyl i tak troszke tyl jest za bardzo schowany w nadkolu...

Opony na zime 225/45/17 8JX17 ET:34

 

Lato: znalazlem dystanse po 16 mm na strone i zastanawiam sie czy musze zamontowac na przednia i tylna os czy moge tylko na tylna ? pamietajac ze to xd ! Przednie kola stoja idealnie jesli chodzi o tyl czuje delikatny niesmak :P

 

Na zime pewnie bede musial zalozyc dystanse na przod i tyl, ze wzgladu na to ze to xd oraz ze wymiar opon powinien byc identyczny na przedniej i tylnej osi poza tym kola przednie powinny torowac droge tylnym ?

 

Prosze o pomoc !

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Mam pytanie jakie dystanse zamontowac do E92 mam orginalne felgi 18' ROZMIAR PRZÓD 8X18 ET34 opony 225/40, ROZMIAR TYŁ 8,5X18 ET37 255/35 zawieszenie m pakiet.??
Opublikowano
Ja mam u siebie dystanse H&R 1cm wkręcane w piaste nie wiem ile chcesz zastosować poszerzenia ale wybierz takie wkręcane zero bicia nie bedziesz czuć ze masz je założone z dokladanymi różnie bywa
Opublikowano
Załóż normalnie koła i musisz wymacać od środka i z zewnątrz ile masz jeszcze miejsca żeby nie tarło i nie wystawało poza obrys błotnika.
Opublikowano

Blazej to zalezy od ET felgi

a wiec najlepiej jak zmierzysz jaki wejdzie.

Bede mial do sprzedania H§R 2 szt 10mm na kolo

i 2 szt 15mm na kolo

razem z dluzszymi srubami

Dystanse maja pol roku a sprzedaje bo od wczoraj jezdze na M220 ktore weszly na styk

Opublikowano
Juz kiedys opisywałem jak zmierzyc grubosc dystansów ale sam nie moge znalesc swego posta :D . Otóż trzeba dociac szersza listewke 4-5 cm.(lub cos innego) od ziemi do wysokosci błotnika. Wystarczy przylożyc ja do koła i na górze wyjdzie odległość koła od blachy. Z tyłu jest felc błotnika więc trzeba odjąc ok 1 cm. (Najlepiej zmierzyc szerokosc felca) a z przodu go nie ma. Otrzymujemy faktyczna grubosc dystansa . Powodzenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.