Skocz do zawartości

e39, sedan (520i) - wymiana wahaczy tylnego zawieszenia -


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

pojawiła się w moim aucie konieczność wymiana wahaczy tylnego zawieszenia. Auto zaczęło się prowadzić w taki sposób, że trudno utrzymać tor jazdy na wprost bez korygowania. Pojechałem do diagnostów na sprawdzenie zbieżności- wyszła słabo. Jednak nie ustawili geometrii ponieważ znaleźli luzy w dwóch wahaczach tylnego zawieszenia. Do wymiany z lewej strony wahacz nr 14 (łącznik prowadzący) oraz z prawej strony nr 18 (wahacz poprzeczny). Ceny wahaczy bardzo się różnią patrząc na producentów - najdrożej wychodzi lemforder. Proszę o opinie czy warto obecnie wydać na tego producenta kasę?

W sklepie motoryzacyjnym sprzedawca powiedział, że dobrze gdybym wymienił wahacze parami, czyli kupił dwie 14stki oraz dwie 18stki- co jak wiadomo wiąże się z dwukrotnie większym kosztem. Wobec tego pytanie: czy warto wymieniać parami ? - przypuszczam że warto.

 

https://goo.gl/photos/Pd7veYFNGMtMi8Rw9

 

Kolejna rozmowa z mechanikiem zasiała kolejne wątpliwości- mianowicie powiedział, że nie warto żebym inwestował w lemfordera bo jeśli nie wymieniam pozostałych elementów zawieszenia czyli dodatkowo wahaczy dwuramiennych (nr 8 na rysunku) oraz przegubu kulowego (nr 2) to lemforder zużyje się przedwcześnie... Dlatego proszę o odpowiedzi czy faktycznie tak się może podziać ?

to że parami wymieniać sądzę, że warto. Natomiast czy wymieniać kompletne zawieszenie nie mam pojęcia :(

Opublikowano

Mechanik ma rację. U mnie tuleja nr 2 nie miała luzy a, po odkreceniu, obciążeniu miała. Kilka tys i straciło by auto geometrie i zaczęlo by zjadać opony

 

W wahaczu nr 8 wymienia się tulejki. Po co kupować wahacz za 1600zl?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zadaj sobie pytanie jak długo chcesz jeździć tym samochodem i jak bardzo zależy Ci na tym, żeby już tam nie grzebać.

 

Wymieniając 14 i 18 oczywiście warto wymienić 2 i 4. 8 się zazwyczaj nie wymienia, a tuleje w nim za szybko się nie kończą. To trzeba zostawić do oceny, jak nie są popękane to można je zostawić.

W takim komplecie na lemforderze powinieneś mieć spokój na bardzo długo.

 

Wymieniać na jakieś dziady też można, z tym, że jak mi mechanik wrzucił jeden wahacz 18 marki SLR (nie było lema na stanie) to po 2 tysiącach km wahacz zjechał z tulei.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.