Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

mam parę pytań związanych ze skrzynią automatyczną (samochód z 06.96):

1. Jak to jest z wymianą oleju w tych skrzyniach? (U mnie jest "A4S 310R - RP" wg. VIN) Spotkałem się w internecie z różnymi opiniami czy warto.

2. Czy tunel (ta część do której jest przymocowany drążek zmiany biegów) powinien się wyczuwalnie grzać podczas jazdy?

3. Co zrobić, żeby nie zajechać takiej skrzyni? (Pytanie może dla niektórych oczywiste, niemniej jest to mój pierwszy samochód z automatyczną skrzynią i chciałbym, żeby mi posłużył jeszcze trochę :P )

Dodam, że nie znam się zupełnie na budowie i naprawie samochodów, także jeśli podałem coś nie tak, prosze się na mnie nie gniewać :wink:

Opublikowano

1. olej zmień obowiązkowo

2. zobacz podpore wału czy aby tam łożysko się nie grzeje, dodatkowo cała ta skrzynia podczas pracy się nagrzewa mocniej niż manualna, warto zerknąć pod auto czy na pewno tam wszystko gra.

3. nie zmieniaj biegów dopóki auto całkowicie nie stanie, jak olej jest zimny to nie katuj auta nagłymi redukcjami o 2 biegi (w sumie to wtedy silnik też jest zimny wiec i tak tego nie rób)

podczas stania na światłach czy ogólnie krótkotrwałym staniu lepiej trzymać noge na hamulcu niż co chwilę zmieniać na N lub na P a potem znowu D. Jak już zmieniasz D na R i odwrotnie daj chwile moment żeby to się spieło wszystko, to nie manual że jeszcze czasem bieg nie wejdzie a już się sprzegło puszcza :P

 

nie holuj auta na dalekich trasach (nie ma chłodzenia wtedy odpowiedniego skrzyni), czasem nie wymyśl żeby podczas jazdy wrzucać na luz bo to bez sensu.

szukam
Opublikowano

Jesli kupiles dopiero auto i nie wiesz kiedy byla robiona zmiana oleju t lepiej wymienic filtr i zmienic olej (klasa Dextron). Skrzynia biegow nie dotyka tunelu, wiec gdyby nawet jakos extra sie grzala to nie przenisie to temperatury na tunel. U mnie tunem jest cieply, ale to wynika z tego ze jest silnik rozgrzany i sila rzeczy cos tam ogrzewa. Skrzynie automatyczne wbrew obiegowej opinii sa bezawaryjne i sluza nie malze do konca bez usterek. Manual sypie sie czesciej niz automat. Oczywiscie automata mozna zabic:

- jezdzac bez oleju,

- wrzucajac Drive przy wysokich obrotach (aby ruszyc z piskiem).

Dodatkowym atutem jest to, ze silnik z automata nie jest zajechany (skrzynia nie pozwala na wysokie obroty).

Opublikowano

3. nie zmieniaj biegów dopóki auto całkowicie nie stanie, jak olej jest zimny to nie katuj auta nagłymi redukcjami o 2 biegi (w sumie to wtedy silnik też jest zimny wiec i tak tego nie rób)

Jak w automacie zmienic biegi i to jeszcze o dwa?

podczas stania na światłach czy ogólnie krótkotrwałym staniu lepiej trzymać noge na hamulcu niż co chwilę zmieniać na N lub na P a potem znowu D. Jak już zmieniasz D na R i odwrotnie daj chwile moment żeby to się spieło wszystko,

Automat ma opcje przerzucania plynnego miedzy D i N, mozesz to robic w kazdym momencie: stojac, jadac, rozpedzajac sie itp.

 

nie holuj auta na dalekich trasach (nie ma chłodzenia wtedy odpowiedniego skrzyni), czasem nie wymyśl żeby podczas jazdy wrzucać na luz bo to bez sensu.

holowanie auta na dlugich trasach (czy to automat czy manual) jest bez sensu i niebezpieczne: brak wspomagania hamulcy przy nie pracujacym silniku i brak wspomagania kierownicy. Co nie zmienia postaci rzeczy ze automata mozna holowac

Opublikowano

Hej,

dziękuję bardzo za odpowiedzi!

Co do oleju to postaram się zmienić w ciągu lata. Gdzieś czytałem, że wchodzi tam ok. 4 litrów. Jak to jest?

Odnośnie zrzucania 2 biegów - kickdown tak robi - jak się naciśnie gaz do końca, to zrzuca 1 bieg, natomiast jak się jeszcze dociśnie(chyba jakiś guzik tam jest) to zrzuca jeszcze jeden bieg.

Spotkałem się z opinią, że 1,6L to za mało jak na ten automat, ale jeździłem i manualem prawie identycznym autem i automatem, i powiem, że automat super sobie daje radę(jeśli wszystko jest sprawne i nie zależy komuś na paleniu gumy :D )

 

Ogólnie u mnie automat działa w zasadzie bez zarzutów - czasem zdarzy mu się po takim mocniejszym przyspieszeniu(powiedzmy wyprzedzaniu) nie wrzucić 4go (albo nadbiegu) biegu, ale po przejechaniu na wysokich obrotach powiedzmy 5-15s się przerzuca.

Silnik tak jak piszecie - w super stanie. Oczywiście jakieś gumy musiałem wymienić itp, natomiast uważam, że jest naprawdę dobrze.

Auto mam w gazie i działa praktycznie tak samo jak na benzynie - w chwili obecnej ciut gorzej, ale muszę podjechać na regulację 1000km temu :P

A, spalanie gazu w trasie to ok 10-13L (na autostradzie przy średniej prędkości 140-160 wyszło mi równo 13L/100km gazu), w mieście podchodzi pod ok. 15l (trasa ok. 6km do pracy). Bez kata z emulatorem sondy(z tego co wiem).

Może komuś się przyda to co napisałem :P

Opublikowano

Automatu nie wolno holowac na dłuższych trasach ponieważ nie masz obiegu oleju ktory chłodzi skrzynie. A nie dlatego ze hamulce..... Można holowac ale krotko i nie szybko po to jest N.

 

Automaty tak stare nie lubia czestego przezucania biegów. Chodzi o to żeby nie musiala co chwile zmieniać trybu pracy z luzu na bieg. Stojąc na swiatlach chwile lepiej trzymac skrzynie na biegu. >popytaj serwisy skrzyń co jest zdrowsze.

 

Jak jedziesz sobie spokojnie z 70 to masz już 5 bieg, jak wcisniesz gaz do konca to zrzuci do 3. Przy mocniejszych silnikach potrafi do 2 zrzucic ktora ma obroty do np. 110km/h. Ogolnie jak auto zimne to nie należy szalec dla dobra silnika i skrzyni

szukam
Opublikowano

W BMW byly wstawiane najlepsze automatyczne skrzynie, ktorych producentem jest GM. Mozesz dowoli przerzucac miedzy D i N; dlatego tez nie ma blokady w manetce. Blokade masz miedzy zblokowanymi biegami 1, 2, 3, i D, aby podczas jazdy nie przerzucic na nizszy zblokowany bieg. Trzymanie na humlcu zwieksza zuzycie paliwa i sprzegla kinetycznego. Gdyby przerzucanie z D na N bylo nie zdrowe to by tego producent nie stosowal. Raz jeszcze napisze, ze w manetce nie masz blokady przerzucania z D na N i z N na D, po to by swobodnie z tego korzystac.

Co do KickDowna, to jest to opcja wymyslona po to by przy stosownej koniecznosci sterownik zredukowal bieg, czyli silnik wszedl na wyzsze obroty i mial odejscie. Rowniez dowoli mozesz z tego korzystac; po to producent to montuje.

Silniki 1.6 i nie ktore 1.8 miaja 4 biegowa automatyczna skrzynie biegow, wiec nie ma opcji abys jechal na 5. Zrzucanie z tzw KickDownem jest bezpieczne dla skrzyni. Jest to tzw redukcja dla odejscia.

Niestety, ale w Polsce jeszcze malo jest aut z automatycznymi skrzyniami, stad tez podejscie wielu kierowcow ze jak automat to lipa i same problemy. Ze trzeba z automatem obchodzic sie jak "ze zgnilym jajem" bo sie rozsypie. To jest bujda. Automaty za zdecydowanie trwalsze od manuali i ciezko je zabic. No chyba ze ktos na wysokich obrotach wrzuca D, ale podczas jazdy wrzuca P. Przy wrzuceniu R nic sie nie stanie, ale przy P rozsypie tzw blokade postojowa.

Kontroluj olej i jezdzij normalnie nie wierzac w modly o zakazanych redukcjach, KickDownach, holowaniach itp. E36 w automacie mam od 14 lat, w tym czasie w manualach juz ze 2 razy ludzie zmieniali sprzegla, wysprzegliki, dwumasy itp.

Opublikowano

w żadnym znanym mi aucie nie ma takiej blokady :P

 

tak jak ci napisałem, popytaj warsztaty co serwisują skrzynie czy jeżdzac po miescie i stojąc na swiatłach warto przezucać na luz :)

 

nic nie pisałem że nie wolno robić redukcji, pisałem żeby tego nie robił na zimnej skrzyni wiec czytaj, potem pomyśl, potem odpisz.

 

nikt również nie pisał że mu się skrzynia wysypie czy nikt nie debatował nad trwałością. Postanowiłeś bronić automatu chociaż nikt go w tym wątku nie atakuje.

szukam
Opublikowano
W BMW byly wstawiane najlepsze automatyczne skrzynie, ktorych producentem jest GM. Mozesz dowoli przerzucac miedzy D i N; dlatego tez nie ma blokady w manetce. Blokade masz miedzy zblokowanymi biegami 1, 2, 3, i D, aby podczas jazdy nie przerzucic na nizszy zblokowany bieg. Trzymanie na humlcu zwieksza zuzycie paliwa i sprzegla kinetycznego. Gdyby przerzucanie z D na N bylo nie zdrowe to by tego producent nie stosowal. Raz jeszcze napisze, ze w manetce nie masz blokady przerzucania z D na N i z N na D, po to by swobodnie z tego korzystac.

Co do KickDowna, to jest to opcja wymyslona po to by przy stosownej koniecznosci sterownik zredukowal bieg, czyli silnik wszedl na wyzsze obroty i mial odejscie. Rowniez dowoli mozesz z tego korzystac; po to producent to montuje.

Silniki 1.6 i nie ktore 1.8 miaja 4 biegowa automatyczna skrzynie biegow, wiec nie ma opcji abys jechal na 5. Zrzucanie z tzw KickDownem jest bezpieczne dla skrzyni. Jest to tzw redukcja dla odejscia.

Niestety, ale w Polsce jeszcze malo jest aut z automatycznymi skrzyniami, stad tez podejscie wielu kierowcow ze jak automat to lipa i same problemy. Ze trzeba z automatem obchodzic sie jak "ze zgnilym jajem" bo sie rozsypie. To jest bujda. Automaty za zdecydowanie trwalsze od manuali i ciezko je zabic. No chyba ze ktos na wysokich obrotach wrzuca D, ale podczas jazdy wrzuca P. Przy wrzuceniu R nic sie nie stanie, ale przy P rozsypie tzw blokade postojowa.

Kontroluj olej i jezdzij normalnie nie wierzac w modly o zakazanych redukcjach, KickDownach, holowaniach itp. E36 w automacie mam od 14 lat, w tym czasie w manualach juz ze 2 razy ludzie zmieniali sprzegla, wysprzegliki, dwumasy itp.

to że coś jest niezakazane/niezablokowane nie oznacza, że nie wpływa to źle na skrzynię

 

a co do przełączania z D na N, instrukcja e36 mówi tak: "...Na N wolno ustawiać tylko w razie dłuższych przerw w jeździe. Podczas jazdy można ustawić na N tylko dla przeciwdziałania poślizgowi..."

Opublikowano
w żadnym znanym mi aucie nie ma takiej blokady :P

 

tak jak ci napisałem, popytaj warsztaty co serwisują skrzynie czy jeżdzac po miescie i stojąc na swiatłach warto przezucać na luz :)

 

nic nie pisałem że nie wolno robić redukcji, pisałem żeby tego nie robił na zimnej skrzyni wiec czytaj, potem pomyśl, potem odpisz.

 

nikt również nie pisał że mu się skrzynia wysypie czy nikt nie debatował nad trwałością. Postanowiłeś bronić automatu chociaż nikt go w tym wątku nie atakuje.

 

A guzik w manetce biegow to Ty masz? Kazdy automat w e36 ten guzik ma. Sluzy aby przypadkowo nie wrzucic R podczas jazdy, i zblokowane biego 1, 2, 3 wrzucac w gore, nie w dol. Nie wiedzialem, ze tego nie wiesz!

Warsztaty nie sa dla mnie wyznacznikiem- poczytaj uwaznie to forum aby dowiedziec sie jakie partacze sa w warsztatach. O automatach w Polsce malo kto wie, bo sa to malo popularne skrzynie. Byle usterka w skrzyni przez warsztat wyceniana jest na nie mniej 5.000 pln i wiecej. Osobiscie mialem problem, ze na P auto na pochylosciach staczalo sie i slychac bylo terkotanie. Kilka warsztatow powiedzialo ze naprawa wyjdzie okolo 6.000pln (uzywana skrzynie kupie za 300pln). Problem tkwil w regulacji ciegna, ktory nie dopychal do pozycji P. Zatem dla mnie warsztaty to banda kretaczy i nie sa wiarygodni. Jesli nadal chcesz sluchac sie mechanikow od skrzyn automatycznych to prosze bardzo.

W ksiazce serwisowej masz rowniez napisane, ze przed jazda sprawdzasz poziomy wszystkich plynow eksploatacyjnych, stan klockow itp. Robisz to?

Opublikowano (edytowane)
W żadnym automacie nie masz blokady z D na N. O to chodziło. Bo twierdzisz ze po to jej nie ma żeby wrzucać luz. Co nie jest zdrowe dla skrzyni. Edytowane przez K3m0T1989
szukam
Opublikowano

Pewnie ze jest niezdrowe. Powiedzą ci to nawet najlepsze warsztaty zajmującymi się automatami i nie mówię o strupach do których jeździł kiffe tylko o ludziach co mają o tym pojęcie i przed sprawdzeniem czegokolwiek nie robią wyceny jak ci jego mechanicy..

 

Sprawdzanie płynów a obchodzenie się z elementem napędowym to dwie różne rzeczy. Jak tego nie odrozniasz to bardzo mi przykro. Rób po swojemu bo wiesz lepiej niż instrukcja :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.