Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

mam parę pytań związanych ze skrzynią automatyczną (samochód z 06.96):

1. Jak to jest z wymianą oleju w tych skrzyniach? (U mnie jest "A4S 310R - RP" wg. VIN) Spotkałem się w internecie z różnymi opiniami czy warto.

2. Czy tunel (ta część do której jest przymocowany drążek zmiany biegów) powinien się wyczuwalnie grzać podczas jazdy?

3. Co zrobić, żeby nie zajechać takiej skrzyni? (Pytanie może dla niektórych oczywiste, niemniej jest to mój pierwszy samochód z automatyczną skrzynią i chciałbym, żeby mi posłużył jeszcze trochę :P )

Dodam, że nie znam się zupełnie na budowie i naprawie samochodów, także jeśli podałem coś nie tak, prosze się na mnie nie gniewać :wink:

Opublikowano

1. olej zmień obowiązkowo

2. zobacz podpore wału czy aby tam łożysko się nie grzeje, dodatkowo cała ta skrzynia podczas pracy się nagrzewa mocniej niż manualna, warto zerknąć pod auto czy na pewno tam wszystko gra.

3. nie zmieniaj biegów dopóki auto całkowicie nie stanie, jak olej jest zimny to nie katuj auta nagłymi redukcjami o 2 biegi (w sumie to wtedy silnik też jest zimny wiec i tak tego nie rób)

podczas stania na światłach czy ogólnie krótkotrwałym staniu lepiej trzymać noge na hamulcu niż co chwilę zmieniać na N lub na P a potem znowu D. Jak już zmieniasz D na R i odwrotnie daj chwile moment żeby to się spieło wszystko, to nie manual że jeszcze czasem bieg nie wejdzie a już się sprzegło puszcza :P

nie holuj auta na dalekich trasach (nie ma chłodzenia wtedy odpowiedniego skrzyni), czasem nie wymyśl żeby podczas jazdy wrzucać na luz bo to bez sensu.

szukam
Opublikowano