Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Moje 330xi ma najprawdopodobniej z przepływką (spadki mocy, slabe osiagi, falowanie). Sprawdzalem lewe powietrze, pozostałe czujnki itp. wszystko jest z tymi tematami ok.

 

W celu potwierdzenia ze to faktycznie padająca przepływka jest sprawcą moich problemow, czy jest ktos na forum, kto mógłby pożyczyć na 15 min. na podmianke swoją sprawną przepływke ???

 

Jest to dla mnie o tyle istotne, ze woze sie z tym problemem juz prawie pol roku...

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

Czy lewe powietrze sprawdzałeś samostartem ?

Podpinałeś pod kompa ?

Filtr powietrza wymieniony ?

Tak jak kolega powyżej napisał , odepnij wtyczkę od przepływki ale przy falowaniu obrotów może być głębszy problem.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Sprawdzalem następujące rzeczy:

 

1. test na nieszczelności samostartem - jest ok.

2. korekty lekko na minus (ok. -0,5, -1,5) na jednym i drugim banku - uznaje za dopuszczalne

3. test w DISIE sond przed katalizatorem - wszystko lapie się w normy

4. w zimie miałem wypadanie zapłonu na 1,3,4 cylindrze, w rezultacie wymieniłem cewki, pozostałe były ok - wiec to raczej też odpada,

5. nie ma błędów w sterowniku silnika,

6. filt powietrza - nowy

7. sprawdzalem czy dolot nie jest nigdzie przytkany - jest ok.

 

Mając na uwadze powyższe, co do problemów z mocą i minimalnym falowaniem podejrzewam właśnie przepływkę (ew. może czujnik wałka wydechowego). Ze względu, że mam ASB, gdy odłączę przepływke w celu testów, to wyskakuje mi kontrolka koła zębatego przy panelu z trybem skrzyni (i skrzynia przechodzi w wariant awaryjny).

 

Znacie jakiś inny sposób na sprawdzenie przeplywki - biorąc pod uwagę, że ASB nie pozwala na klasyczne odłączenie i jazdę testową ?

Opublikowano
...czy jest ktos na forum, kto mógłby pożyczyć na 15 min. na podmianke swoją sprawną przepływke ???

Pewnie by się znalazł, tylko nie wiadomo skąd jesteś?

Opublikowano

I ja mogę pożyczyć jak jesteś ze śląska.

Czy silnik też Ci przechodzi w tryb serwisowy? A może masz wypadanie zapłonu na różnych cylindrach np. 1 i 3 a po wykasowaniu błędów 2,4,5. Tak sobie błędy skaczą jak im się podoba?

Opublikowano

Nie mam błędów na pozostałych cylindrach.

 

Najlepiej byłoby, jakby ktoś z forumowiczów z Wawy bądź Lublina miał możliwość pożyczenia przepływki na potrzeby testu podczas jazdy, aby potwierdzić czy to napewno problem z moją.

 

Chyba że ktoś zna inny sprawdzony sposób na test przepływki w aucie z ASB ?

Opublikowano
Sprawdź wężyk cienki który powinien być zamontowany na króćcu odmy za przepustnicą. W m52b25 on był winowajcą takich problemów jak falowanie. Co do reszty to czujnik położenia wałka ssącego. jeśli jest jeszcze sprawny a przekłamuje to błędy nie wyrzuci a będzie mieszał. wtedy trzeba popatrzeć na jego pracę na wykresie.
Opublikowano
Odłącz przepływkę , jak będzie znaczna poprawa to masz winowajce

 

to akurat nieprawda. u siebie mialem podobnie. samochod kulal, prychal kichal, duzo palil. po odlaczeniu przeplywki jak reka odjal. nastawilem sie na wymiane przeplywomierza, ale winowajca zamieszania okazalo sie lewe powietrze zasysane przez uszkodzona dise. to, ze opsikales caly dolot plakiem i nic nie wyszlo, to nie znaczy ze nieszczelnosci nie ma. kiedys takie same objawy mialem, kiedy silnik zasysal lewizne przez rurke powrotna od odmy, ta ktora wchodzi w bagnet. nie wiem czy tak ja sprawdzisz otwierajac maske, mi mechanik wypatrzyl to z podnosnika. po zalataniu dziur i podpieciu przeplywki z powrotem auto chodzi idealnie i nie ma zadnego checka ;)

Opublikowano
Ok, tylko zakladam, że gdyby było jakieś lewe powietrze to by korekty utrzymywały się na + i w przypadku dużych odchyleń miałbym checka. Wiec wydaje mi sie ze to jednak problem z elektroniką, a w zasadzie cos musi przeklamywac... przeływka ?. Dodatkowo, pali od pierwszego strzala i nie przygasa, wiec sądze że czujniki wałków raczej są ok.
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.