Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam. W styczniu 2016 kupiłam bmw 116i rok 2005. Posiadam niemiecką fakturę dokumentującą wymianę wadliwego silnika napinacza i modułu w 2009 r. Od 3 dni zauważyłam, że moje bmw dziwnie chodzi. Z reguły pokonuje krótkie dystanse. Najpierw zapaliła mi się kontrolka hamulca ręcznego. Klocki i tarcze z przodu były wymieniane w grudniu 2015. Tył jeszcze jest ok. Podejrzewam, że może być to czujnik ponieważ kontrolka zapaliła mi się również 2 miesiące temu po czym po 3 dniach sama zgasła. Ale bardziej martwi mnie co innego. Zauważyłam, że gdy silnik sie rozgrzeje to podczas dodawania gazu słychać głośniejszą pracę, wycie. Dzieje się tak tylko na rozgrzanym silniku. Pokonując krótkie odcinki nic się nie dzieje. Czytając forum stwierdziłam, że to może być cos z wentylatorem chłodzenia. Dzisiaj oddałam samochod na warsztat. Poinformowli mnie, ze wentylatory są okej, że to musi być coś w silniku, lecz oni naprawy się nie podejmą. Podjechałam do innego warsztatu, ktory podobno specjalizuje się w BMW, aby porozmawiac i dowiedzieć się co oni sądzą (samochodu nie sprawdzali). Po opisaniu sytuacji stwierdzili, że to może być panewka. Szczerze mówiąc wystraszyłam się. Nie znam tego warsztatu, nikt nie jest w stanie mi powiedzieć czy jest ok. Chciałabym oddać samochód w dobre ręce. Czy ktoś może polecić jakiś dobry warsztat w Stargardzie lub okolicach? ewentualnie Szczecin? i co może być przyczyną? Czy rzeczywiście panewka czy może to być coś innego? Edytowane przez AniaBMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rece opadaja gdy sie slyszy gdy fachowiec sie nie podejmie naprawy a nastepny stawia diagnoze nie slyszac dzwieku...

Ja tez nie znam dzwieku ktory budzi twoj strach ale moge Cie uspokoic - panewka nie buczy i nie wyje...

Nagraj ten dzwiek to moze i otrzymasz dokladna diagnoze...

ile autko ma przebiegu?

Opublikowano
Rece opadaja gdy sie slyszy gdy fachowiec sie nie podejmie naprawy a nastepny stawia diagnoze nie slyszac dzwieku...

Ja tez nie znam dzwieku ktory budzi twoj strach ale moge Cie uspokoic - panewka nie buczy i nie wyje...

Nagraj ten dzwiek to moze i otrzymasz dokladna diagnoze...

ile autko ma przebiegu?

 

Ciężko mi właśnie opisać ten dźwięk czy to jest wycie, chrobotanie czy bardziej coś rzęzi. W każdym razie jest to głośniejszy dźwięk niż powinien. Przebieg to 116 tys. Może w weekend uda mi się nagrać filmik i wrzucić. W każdym razie lepiej autem nie jeździć? Kurcze jest to moj pierwszy samochód, ktory użytkuje dopiero od 5 miesięcy :( Boje się, że to coś poważnego...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spoczko- wiem jak ciezko opisac dzwiek...

Jezdzij normalnie

Najwiekszym mankamentem tych silnikow jest rozrzad ale zaleta jest to ze uszkodzenie rozrzadu nie zniszczy silnika

Opublikowano
Gdyby to była jednak panewka. Jakie to mogą być koszty? Czy naprawa silnika jest opłacalna? Kurcze dziwi mnie to, w końcu w 2009 roku wymieniany był nowy silnik. Czy te silniki sa aż tak wadliwe?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdyby to była jednak panewka.

To bys ja slyszala tak na zimnym jak i cieplym silniku przy kazdym ruszaniu i gwaltownym dodaniu gazu i na biegu jalowym tez

Dzwiek daje jak gulgot podczas plukania gardla- cos w ten desen...Ciezko mi to opisac

Kurcze dziwi mnie to, w końcu w 2009 roku wymieniany był nowy silnik.

Ale nie wiesz co bylo powodem jego wymiany

Czy te silniki sa aż tak wadliwe?

Sa ludzie co powiedza TAK

Ja muwie NIE

Opublikowano
Możesz nagrać dźwięk wycia telefonem i tutaj udostępnić, może będzie wtedy komuś łatwiej zdiagnozować co to może być. A jaki masz numer kodowy silnika? N43?

 

Jutro postaram się wrzucić filmik. Co do silnika, kod części to 11000430923, więc to chyba n45

Opublikowano

 

Jutro postaram się wrzucić filmik. Co do silnika, kod części to 11000430923, więc to chyba n43

 

tutaj masz stronkę do dekodowania swojego VIN http://www.etk.cc/bmw/PL/vin/decoder/online/

 

wpisz tam swój numer auta (będzie w dowodzie rej.), który zaczyna się od WBA...

 

to stronka wypluje kilka przydatnych informacji odnośnie twojego auta. Możesz później zamieścić to tutaj, bo może okazać się pomocne w diagnozie auta:)

Opublikowano

 

Jutro postaram się wrzucić filmik. Co do silnika, kod części to 11000430923, więc to chyba n43

 

tutaj masz stronkę do dekodowania swojego VIN http://www.etk.cc/bmw/PL/vin/decoder/online/

 

wpisz tam swój numer auta (będzie w dowodzie rej.), który zaczyna się od WBA...

 

to stronka wypluje kilka przydatnych informacji odnośnie twojego auta. Możesz później zamieścić to tutaj, bo może okazać się pomocne w diagnozie auta:)

 

Zatem zamieszczam :)

 

Type code: UF11

Model: 116I (EUR)

E-F-R series: E87

Series: 1

Type: SH

Steering: LL

Doors: 5

Engine: N45

Displacement: 1.60

Power: 85 (116 hp)

Drive: HECK

Transmission: MECH

Paint code: A18 - QUARZBLAU METALLIC

Upholstery code: AGA2 - DRUCKSTOFF SPORT

Prod.date: 2005-02-01

 

 

Jutro auto trafi do znajomego mechanika. Mam nadzieję, że coś się wyjaśni.

Opublikowano

a wiec jednak N45:)

 

Ja bym sprawdził łańcuch rozrządu cz nie jest luźny. Odkręć korek wlewu oleju i powinnaś zobaczyć łańcuch. Wez jakiś plaski większy śrubokręt i spróbuj podważyć ten łańcuch czy przypadkiem nie ma luzów. Jeżeli twardo siedzi to już jest dobrze. Ewentualnie możesz wymienić napinacz rozrządu. W każdym warsztacie powinni ci to zrobić w ok. 15 min. Sama cześć jest nie droga. Tutaj nr. 7:

 

http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzteile/#!lang=&marke=BMW&mospid=48922&hg=11&btnr=11_3189&vin=

 

Najlepiej to bym znalazł kogoś z komputerem w okolicy i z czytał błędy z komputera auta. Wtedy sprawa powinna się bardziej wyklarować, bo takie oddawanie auta na gębę, bo silnik za głośno chodzi po dodaniu gazu to strata czasu i pieniędzy. A mechanicy jak widza kogoś takiego, co nie do końca zna się na rzeczy, to zaczną wymyślać milion przyczyn co może być popsute, wymienia ci pol silnika a auta dalej będzie hałasować:)

 

Ja bym zrobił tak:

auto jeździ? jeździ! na liczniku nie pojawia się żółty albo czerwony symbol silnika? nie! Nie ma szarpania przy przyspieszaniu i dławienia się silnika? niema! To najpierw podłącz auto pod kompa zobacz jakie ma błędy i na ich podstawie będzie można zdiagnozować co może być przyczyna głośnej pracy silnika.

 

Tutaj popatrz, moze znajdziesz cos w okolicy:

 

http://bmwcoding.pl/?page_id=590

Opublikowano
a wiec jednak N45:)

 

Ja bym sprawdził łańcuch rozrządu cz nie jest luźny. Odkręć korek wlewu oleju i powinnaś zobaczyć łańcuch. Wez jakiś plaski większy śrubokręt i spróbuj podważyć ten łańcuch czy przypadkiem nie ma luzów. Jeżeli twardo siedzi to już jest dobrze. Ewentualnie możesz wymienić napinacz rozrządu. W każdym warsztacie powinni ci to zrobić w ok. 15 min. Sama cześć jest nie droga. Tutaj nr. 7:

 

http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzteile/#!lang=&marke=BMW&mospid=48922&hg=11&btnr=11_3189&vin=

 

Najlepiej to bym znalazł kogoś z komputerem w okolicy i z czytał błędy z komputera auta. Wtedy sprawa powinna się bardziej wyklarować, bo takie oddawanie auta na gębę, bo silnik za głośno chodzi po dodaniu gazu to strata czasu i pieniędzy. A mechanicy jak widza kogoś takiego, co nie do końca zna się na rzeczy, to zaczną wymyślać milion przyczyn co może być popsute, wymienia ci pol silnika a auta dalej będzie hałasować:)

 

Ja bym zrobił tak:

auto jeździ? jeździ! na liczniku nie pojawia się żółty albo czerwony symbol silnika? nie! Nie ma szarpania przy przyspieszaniu i dławienia się silnika? niema! To najpierw podłącz auto pod kompa zobacz jakie ma błędy i na ich podstawie będzie można zdiagnozować co może być przyczyna głośnej pracy silnika.

 

Tutaj popatrz, moze znajdziesz cos w okolicy:

 

http://bmwcoding.pl/?page_id=590

 

Sprawdzę ten łańcuch, chociaż wadliwy napinacz był wymieniany na nowy w 2009 roku. Myślisz, że mogło coś się znowu zepsuć? Zamieszczam listę części, która została wymieniona w 2009 roku przez BMW service:

 

11317567680 SPANNER

 

11211720310 KUGELLAGER

 

18307540798 DICHTUNG

 

11617528584 SATZ DICHTUNG

 

11517542128 ANSCHLUSS

 

11000430923 *AT-TRIEBWERK

 

18307540797 DICHTUNG

 

12147568427 *AT-ST.GERAT

 

Na warsztat z moim autem podjechał mój znajomy, który korzysta z ich usług, nawet bym powiedziała, że to znajomi, no ale stwierdzili, że się nie podejma bo się nie znają.

 

Jutro mechanik podłaczy mi autko pod komputer. zobaczymy co wyjdzie.

 

No i w ogóle dziękuję bardzo za zainteresowanie tematem i pomoc :)

Opublikowano

Z napraw wychodzi ze napinacz był wymieniony ale łańcuch rozrządu nie. Komputer sterujący masz nowy i cały dolny blok silnika:) może jak dolny blok wymieniali to razem z rozrządem, ale na liście tego nie ma:(

 

Sam jestem fanem BMW od 2011 roku, kiedy to zupełnie przypadkowo kopiłem z zona od teścia jego BMW 3er E36 Touring (kombi). W porównaniu 1er E87 do 3er E36 to E87 leży jeżeli chodzi o wykonanie silnika, które jest strasznie zawodne i często pada w nim elektronika, cewki zapłonowe no i słynne wtryskiwacze po 150 tys km:) Śmiechu warte! Moj E36 ma już prawie 350 tys km na liczniku a silnik lata jak ta lala. Co prawda dbam o dziada, ale naprawy są bardziej typu wymiana uszczelki, bo cieknie olej lub inna mechaniczna a nie wymiana 5 czujników/sensorów, bo po 10 latach się popsuły a każdy nowy lubi sporo kosztować. 1er są zrobione w tych czasach kiedy to inżynierowie projektowali części, tak żeby psuły się szybciej i były bardziej zawodne. Chcesz mieć niezawodne auto? To spraw sobie zadbane E36 z silnikiem 1.8 najlepiej z końcówki produkcji 1998:) tu naprawdę nie ma się co popsuć, żeby nie było tanio i łatwo później to naprawić:)

 

Ale ja wiem E87 jest takie ładne:)

Opublikowano
Z napraw wychodzi ze napinacz był wymieniony ale łańcuch rozrządu nie. Komputer sterujący masz nowy i cały dolny blok silnika:) może jak dolny blok wymieniali to razem z rozrządem, ale na liście tego nie ma:(

 

Sam jestem fanem BMW od 2011 roku, kiedy to zupełnie przypadkowo kopiłem z zona od teścia jego BMW 3er E36 Touring (kombi). W porównaniu 1er E87 do 3er E36 to E87 leży jeżeli chodzi o wykonanie silnika, które jest strasznie zawodne i często pada w nim elektronika, cewki zapłonowe no i słynne wtryskiwacze po 150 tys km:) Śmiechu warte! Moj E36 ma już prawie 350 tys km na liczniku a silnik lata jak ta lala. Co prawda dbam o dziada, ale naprawy są bardziej typu wymiana uszczelki, bo cieknie olej lub inna mechaniczna a nie wymiana 5 czujników/sensorów, bo po 10 latach się popsuły a każdy nowy lubi sporo kosztować. 1er są zrobione w tych czasach kiedy to inżynierowie projektowali części, tak żeby psuły się szybciej i były bardziej zawodne. Chcesz mieć niezawodne auto? To spraw sobie zadbane E36 z silnikiem 1.8 najlepiej z końcówki produkcji 1998:) tu naprawdę nie ma się co popsuć, żeby nie było tanio i łatwo później to naprawić:)

 

Ale ja wiem E87 jest takie ładne:)

 

W takim razie po pracy biorę się za sprawdzenie tego łańcucha. Dam znać co i jak.

 

To prawda E87 ma to coś :)

Opublikowano
a wiec jednak N45:)

 

Ja bym sprawdził łańcuch rozrządu cz nie jest luźny. Odkręć korek wlewu oleju i powinnaś zobaczyć łańcuch. Wez jakiś plaski większy śrubokręt i spróbuj podważyć ten łańcuch czy przypadkiem nie ma luzów. Jeżeli twardo siedzi to już jest dobrze. Ewentualnie możesz wymienić napinacz rozrządu. W każdym warsztacie powinni ci to zrobić w ok. 15 min. Sama cześć jest nie droga. Tutaj nr. 7:

 

http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzteile/#!lang=&marke=BMW&mospid=48922&hg=11&btnr=11_3189&vin=

 

Najlepiej to bym znalazł kogoś z komputerem w okolicy i z czytał błędy z komputera auta. Wtedy sprawa powinna się bardziej wyklarować, bo takie oddawanie auta na gębę, bo silnik za głośno chodzi po dodaniu gazu to strata czasu i pieniędzy. A mechanicy jak widza kogoś takiego, co nie do końca zna się na rzeczy, to zaczną wymyślać milion przyczyn co może być popsute, wymienia ci pol silnika a auta dalej będzie hałasować:)

 

Ja bym zrobił tak:

auto jeździ? jeździ! na liczniku nie pojawia się żółty albo czerwony symbol silnika? nie! Nie ma szarpania przy przyspieszaniu i dławienia się silnika? niema! To najpierw podłącz auto pod kompa zobacz jakie ma błędy i na ich podstawie będzie można zdiagnozować co może być przyczyna głośnej pracy silnika.

 

Tutaj popatrz, moze znajdziesz cos w okolicy:

 

http://bmwcoding.pl/?page_id=590

 

Miałeś rację jest luz na łańcuchu... przesuwa się w prawo i w lewo. Co teraz? czy trzeba wymienić cały rozrząd, sam łańcuch czy to już może być problem z silnikiem?

i jeszcze pytanie czy w takim przypadku moge jechać samochodem do warsztatu 40 km? Czy lepiej holować?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałeś rację jest luz na łańcuchu... przesuwa się w prawo i w lewo. Co teraz?

Sorki ze powiem to co powiem ale to ma tak dzialac

czy trzeba wymienić cały rozrząd, sam łańcuch

Gdybys byla moja klientka to bym powiedzial - jezdzij dopuki nie przeskoczy lub nie zacznie wydawac jakichs dzwiekow a jesli nie chcesz aby pewnego pieknego dnia rozrzad posul Ci plany to wymieniaj kompletny rozrzad co max 100 tys

jeszcze pytanie czy w takim przypadku moge jechać samochodem do warsztatu 40 km? Czy lepiej holować?

Mozesz jesli chcesz...

Jesli by przeskoczyl lancuch to auto zgasnie i juz nie odpali bez ingerencji mechnika ale nic nie uszkodzi dlatego uwazam ze bezkolizyjnosc tego silnika to jak 50 zalet

Kompletne rozrzady do jedyneczek tez nie doprowadzaja do bankructwa wiec ciezko muwic tu tez o wadzie rozrzadu...

Opublikowano
Sorki ze powiem to co powiem ale to ma tak dzialac

 

Ma być luz? Wczoraj sprawdzałam łancuch kolegi i siedzi sztywno, co prawda to nie bmw a mercedes. Na forach czytałam, że tak nie powinno być.

 

 

Gdybys byla moja klientka to bym powiedzial - jezdzij dopuki nie przeskoczy lub nie zacznie wydawac jakichs dzwiekow a jesli nie chcesz aby pewnego pieknego dnia rozrzad posul Ci plany to wymieniaj kompletny rozrzad co max 100 tys

 

Tylko, że rozgrzany silnik już głośno pracuje, więc coś jest nie tak.

 

Mozesz jesli chcesz...

Jesli by przeskoczyl lancuch to auto zgasnie i juz nie odpali bez ingerencji mechnika ale nic nie uszkodzi dlatego uwazam ze bezkolizyjnosc tego silnika to jak 50 zalet

Kompletne rozrzady do jedyneczek tez nie doprowadzaja do bankructwa wiec ciezko muwic tu tez o wadzie rozrzadu...

 

Czytałam na forum przypadki, że jednak szkody były poważniejsze w tym uszkodzenie silnika. Czy to za sprawą wadliwego napinacza? Przy nowym silnik jest bezpieczny? Przepraszam, że tak pytam, ale nie znam się i chce zaczerpnąć, jak najwięcej informacji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

okejo

Mercedes ma inna budowe napinacza- posiada zapadke blokujaca wiec jak jego tloczek sie wysunie to juz sie nie cofnie

Bmw ma tylko sprezyne do wstepnego napinania

Wszystkie lancuchowe napinacze napina cisnienie oleju

nie powiedzialem ze u Ciebie jest wszystko OK i nie wykluczylem rowniez rozrzadu tylko powiedzialem ze nie musisz sie go obawiac

Powodem do obaw jest tylko i wylacznie szuranie

Szkody silnika zwiazane z rozrzadem o ktorych czytalas wystepuja w silnikach kolizyjnych - w przypadku przeskoku lancucha tlok uderza w zawor i go krzywi i za naprawe placi sie grubymi tysiacami

Twoj silnik jako jeden z nielicznych jest NIEKOLIZYJNY -tlok zaworu nie dotknie dlatego pisalem ze to jest jak 50 zalet

Mysle ze w miare prosto to opisalem i rozwialem watpliwosci...

Jak chcesz to moge Ci to pobieznie osluchac puki nie wrzucisz filmiku

Opublikowano
okejo

Mercedes ma inna budowe napinacza- posiada zapadke blokujaca wiec jak jego tloczek sie wysunie to juz sie nie cofnie

Bmw ma tylko sprezyne do wstepnego napinania

Wszystkie lancuchowe napinacze napina cisnienie oleju

nie powiedzialem ze u Ciebie jest wszystko OK i nie wykluczylem rowniez rozrzadu tylko powiedzialem ze nie musisz sie go obawiac

Powodem do obaw jest tylko i wylacznie szuranie

Szkody silnika zwiazane z rozrzadem o ktorych czytalas wystepuja w silnikach kolizyjnych - w przypadku przeskoku lancucha tlok uderza w zawor i go krzywi i za naprawe placi sie grubymi tysiacami

Twoj silnik jako jeden z nielicznych jest NIEKOLIZYJNY -tlok zaworu nie dotknie dlatego pisalem ze to jest jak 50 zalet

Mysle ze w miare prosto to opisalem i rozwialem watpliwosci...

Jak chcesz to moge Ci to pobieznie osluchac puki nie wrzucisz filmiku

 

Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź! Już wszystko rozumiem:) Samochod jest już na warsztacie. Holowalam mimo wszystko. Mechanik powiedział że będzie to rozrzad (500zl). Jeszcze wszystko dokładnie sprawdzi i da znać. Miesiąc temu miał identyczny przypadek przy takim samym przebiegu jak mój.

 

Edit: dzwonił mechanik, luźny łańcuch i rozsypany rozrząd. Dzisiaj zamawia części.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To super

Cena przystepna i znalazlas mechera co wie gdzie macki wsadzic - bo z tym tez mialas problemik...

Kolego Kotin44 a jak z silnikiem benzynowym N46B20, to konstrukcja kolizyjna czy nie?

Nie mialem jeszcze okazji przy nim pracowac ale poszukaj sobie w internecie glowicy do niego i popatrz na zawory...

Jesli sa montowane pod katem prostym-bezkolizyjny

jesli sa ukosnie - kolizyjny

Slabiutko mi dziala internet - moge to sprawdzic dopiero w przyszlym tygodniu..

Opublikowano

 

Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź! Już wszystko rozumiem:) Samochód jest już na warsztacie. Holowałam mimo wszystko. Mechanik powiedział że będzie to rozrząd (500zl). Jeszcze wszystko dokładnie sprawdzi i da znać. Miesiąc temu miał identyczny przypadek przy takim samym przebiegu jak mój.

 

Edit: dzwonił mechanik, luźny łańcuch i rozsypany rozrząd. Dzisiaj zamawia części.

 

Daj znać jak już będziesz po wymianie, zdradź koszty naprawy no i oczywiście czy silnik lepiej pracuje:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koszty czesci sa jak w kazdym przecietnym aucie...

Silnik bedzie pracowal tak samo tylko cicho

Opublikowano
Daj znać jak już będziesz po wymianie, zdradź koszty naprawy no i oczywiście czy silnik lepiej pracuje:)

 

Nie ma sprawy, napiszę co i jak :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.