Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Kilka dni temu po normalnej jeździe obwodnicą ( 20 min, ok 140-150 km/h, 6 bieg) auto nagle straciło moc. Pierwsze objawy to turbina, która zaczęła wydawać dziwne odgłosy w momencie dodawania gazu. Odgłos ten nie przypominał żadnego świszczenia tylko delikatne wycie, które zaczynało się od ok 2000 obr. Autem delikatnie dojechałem do domu. Po zdjęciu rury prowadzącej do IC zauważyłem śladowe ilości oleju, tak naprawdę było go bardzo niewiele. W momencie kiedy to się stało nie zauważyłem żadnego kopcenia. Obecnie przy zapalaniu słychać delikatne wycie, jak i jeszcze chwile po zgaszeniu samochodu. Nagrałem film, na którym słychać dodatkowo jeszcze delikatne zgrzytanie już po zgaszeniu auta. Proszę o Waszą opinię.

 

Opublikowano

To wycie to nie jest przypadkiem wentylator - może klimatyzację miałeś włączoną lub wyższa temperaturę silnika?

Sprawdzałeś jak wygląda wirnik turbiny i jaki ma luz?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Klima byla wyłączona. Wentylator nie był załączony. Dzisiaj jeszcze raz zdejmę dolot i może uda mi się spradzić czy jest jakiś luz. Niepokoji mnie ten delikatny zgrzyt po zgaszeniu silnika.
Opublikowano
Zdejmij rurę przepływka- turbo, 2 ampule, wsadź rękę na dół i sprawdz czy ma luz wirnik, poprzeczny może byc mały, wzdłużnego nie może byc.
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam. Mam pytanie do specow od diselkow .

W mojej 318d 122km, turbina załączala sie w zakresie 2,5-3tys obrotów . Wyszło to przy okazji gdy chciałem program zrobić. Dodam ze to mój 1 diesel. Samochód jeździł normalnie poza tym co napisałem wyżej. Po podłączeniu kompa powiedziano mi ze pokazuje błąd sterownika . U ludzi ci mieli robić program powiedziano ze ciśnienie jakie ładuje turbo to w okolicach 1-1,1 bara przy Max .

Oddałem wiec auto do znanego i dobrze ocenianego serwisu .

Po kolei ? Okazało sie jednak ze sterownika nie da sie sprawdzić bo zapieczona jest geometria turbiny, No ale należało sie domyślać ze w tym tkwi problem. Wiec zgodziłem sie na wyciagnięcie turbo i wysłanie do zakładu by naprawili ów defekt. Teraz po kolejnym telefonie okazali sie ze turbina jest do regeneracji całkowitej łącznie z wymiana geometrii.

Wiec moje zasadnicze pytanie jest takie :

 

Jak to możliwe ze auto nie dawało żadnych innych objawów , nie było żadnych świstów, żadnej chmurki z rury itd,

 

Czy to możliwe czy ja tu czegoś nie wiem.

 

Orientuje sie ktoś ile kosztuje taka regeneracja z wymiana tej geometrii łącznie ? Orientacyjnie rzecz jasna .

Opublikowano

wciąż nie poznałem odpowiedzi na powyższe pytanie.

 

U mnie nie było żadnego świstu, samochód normalnie jeździł, zrobiłem tak kolo 1,5-2tys km i powtórze że cała sprawa wyszła przypadkiem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.