Skocz do zawartości

320i Pompa paliwa włączona na stałe


Titan

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

W mojej 320i poprzedni właściciel zamontował pompę paliwa poza przekaźnikiem pompy. W momencie włączenia zapłonu słychać, że pompa cały czas pracuje. Na kompie wyszedł błąd z przekaźnikiem.

Moje pytanie brzmi - w jakim celu ktoś zrobił taki zabieg? Coś to daje? Nie mogę znaleźć żadnych informacji na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile wiem, to pompa paliwa pracuje caly czas. Dlatego tez w autach z LPG siadaja pompy, bo pompuja paliwo chociaz auto jedzie na gazie (w takich sytuacjach montuje sie wylacznik zwloczny na pompe paliwa). Moze poprzednik nie mogl dostac oryginalny przekazznik, albo uszkodzona jest gdzies instalacja i skonstruowal wlasny patent druciarski?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pompę załącza sterownik silnika przez przekaznik.Widocznie z komputerem coś nie tak i podpiął na krótko.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to pompa paliwa na włączonym zapłonie powinna dobić ciśnienie paliwa na listwie do max i się wyłączyć.

Dopiero po rozruchu silnika powinna włączyć się na stałe. U mnie pracuje cały czas.

 

Naprawiać to czy zostawić na stałe jak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak moze dobic cisnienie na max skoro:

a) listwa nie ma czujnika cisnienie,

b) listwa jest "przelotowa", tzn pompa podaje paliwo ze stala przepustowoscia i jak wtryski nie potrzebuja danej ilosci paliwa (np obroty postojowe), paliwo wezykiem wraca do zbiornika paliwa.

Moze sie myle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=BF11-EUR-05-1992-E36-BMW-320i&diagId=13_0369

Z tego co widzę to listwa ma regulator ciśnienia do 3 barów. Zakładam, więc, że po osiągnieciu 3 barów pompa powinna się wyłączyć.

Może zostać jak jest, tylko nie wiem czy to coś przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest mechaniczny regulator cisnienia. Nie ma polaczenia z pompa paliwa. Jej zadaniem jest (chyba) utrzymanie stalego cisnienie w listwie wtryskowej. Nadmiar paliwa, nieodebranego przez wtryski wraca do zbiornika. Moze faktycznie, czasem pracy pompy steruje DME (poprzez przekaznik). U mnie jest tak, ze przy wlaczonym silniku pompa pracuje. Mam LPG i zalozylem zwloczny wylacznik pompy, aby nie chodzila non-stop.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po przekręceniu kluczyka w pozycję 2 pompa ma się włączyć na chwilę i podnieść ciśnienie na listwie.Nie potrzeba tam żadnego czujnika ciśnienia ,czas kiedy pompa pracuje te kilka sekund wystarcza by podnieść ciśnienie.Sterownik załącza pompę paliwa gdy zaczynamy kręcić rozrusznikiem,odpowiedzialny jest za to czujnik wału.U ciebie pewnie sterownik nie chciał załączać pompy w ogóle i dlatego ktoś to przerobił.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.