Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej wszystkim,

 

Jestem nowym użytkownikiem tego forum w związku z tym proszę o wyrozumiałość.

 

Szukam pomocy ponieważ pojawił się mały problem z moim F20 118i Twinpower 170 ps 2011 rok . Od jakiegoś czasu a mianowicie od początku zimy ubywa mi płynu chłodniczego w zbiorniczku. Z tego co zauważyłem im szybciej się jeździ ubywa go więcej. Silnik pracuje bez żadnych zastrzeżeń i przerw, bez spadku mocy, brak białego dymu, kompresja cylindrów bez zmian, brak wycieków oleju czy płynu, dwukrotnie w ASO BMW WYZA Olsztyn sprawdzana szczelność układu chłodzenia (wynik - bez zastrzeżeń). Jedynie zasugerowano mi po drugiej kontroli w ASO, że jest to wina chłodnicy EGR'u i trzeba ją wymienić.

 

Czy miał ktoś może podobne problemy bądź o podobnych słyszał? Proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam Kacper

Opublikowano

Witaj,

 

miałem ten sam problem z którym walczyłem 1,5 roku, za każdym razem ASO nie widziało wycieków, a ja dolewałem spore ilości płynu. Wymienione zostały- chłodnica, króciec i jakiś przewód który biegnie za turbiną. Od tego czasu spokój z płynem chłodzącym :)

Opublikowano

Witam.

 

Miałem to samo wyciek był z plastikowego króćca w który wkręcany jest czujnik temperatury.http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=1A31-EUR-06-2012-F20-BMW-118i&diagId=11_5012 Część nr 1, ciężki dostęp ale wykonalne z komory silnika. Serwis ponoć proponuje wyjęcie skrzyni.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Hej,

 

Dzięki wielkie za tak szybkie odpowiedzi jednak potrzebuję trochę więcej rozjaśnienia co całej sprawy. "paul1941" nie do końca potrafię rozszyfrować podesłany mi schemat. Z tego co widzę to pod "1" czyli owym króćcem jest cała gama części-podzespołów, które go tworzą. Czy tzn, że wszystkie te części tworzą owy krócieć i wiąże się to z ich wszytkich wymianą czy jak?

Jak to każdemu raczej łatwiej zacząć od wymiany mniej kosztownych elementów niż jak kolega "nawrot_f20" wymienić chłodnicę.

 

Pozdrawiam Kacper

Opublikowano

Króciec to tylko ta część w którą jest wkręcony czujnik nr.5. do wymiany jeszcze uszczelka 6 i oring 7. Koszt części coś koło 200zł, u mnie to pomogło.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mojej żony w 116i było to samo - króciec do wymiany.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
MIałem to samo. Widać bardzo częsty problem. W inchcape zrobili na gwarancji. Z tego co pamiętam to chyba wymienili mi cały zbiornik z jakimś przewodem.
  • 4 lata później...
  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,


Dajcie proszę znać jakiej wielkości (ml/km) mieliście ubytki oraz w jakim silniku - temat wydaje się być wspólny dla benzyn i diesli ale przyczyna chyba różna.


Czy wg Was istnieje coś takiego jak „normalny” ubytek? Pytając kiedyś w ASO o to usłyszałem, że zawsze będzie coś „parować” - dla mnie to trochę dziwne ponieważ w poprzednich samochodach innych marek nie miałem konieczności uzupełniania tego płynu. U mnie dolałem ok. 350ml po przebiegu 26k km (118d B47 2016), przy 43k km wymieniono mi z automatu chłodniczkę EGR (ze względu na datę produkcji) i obecnie przy 66k km poziom w zbiorniczku zbliża się powoli do minimum.

Opublikowano

Wadą w F20 są zbiorniczki które pękają i sam korek po jakimś czasie też puszcza.

Do tego puszczają oringi w różnych miejscach. Szukanie wycieku jak jest mały nie jest łatwe bo wiadomo szybko odparowuje płyn :/


Co to normalnych ubytków to bzdury.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.