Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Pekl mi przewod powrotny wody widoczny jak na zdjeciach. Wymienilem pekniety na uzywany i po przejechaniu ok 50 km pekl rowniez ten uzywany w tym samym miejscu.

Przy pierwszym peknieciu wrocilem na lawecie bo mialem daleko do domu. Przy drugim peknieciu czyli dzisiaj odkrecilem korek od zbiorniczka wyrownawczego zalalem plynem chlodniczym i powoli dojechalem do domu po drodze dolewajac plynu. Temperature po drodze w uktrytym menu wahala sie od 85 do 96 stopni pod koniec jazdy.

 

I zachodzi pytanie czy poprostu uzywany przewod byl wadliwy czy moze cos innego jest przyczyna takiego zachowania. Prosze o pomoc.

 

https://naforum.zapodaj.net/a512374b040b.jpg.html

 

Czesc w calosci pozycja 10 na rysunku

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/17_0779-weze-plynu-chlodzacego-ukladu-chlodzenia/i47753/sN#part10

Opublikowano

a sprawdzales czy czasami nie ma duzego cisnienia

w ukladzie chlodniczym co by wskazywalo na uszczelke pod glowica?

Opublikowano
Zastanawialem sie nad tym ale z korka ze zbiorniczka wyrownawczego nie wywalalo plynu i czy przypadkiem nie poszly by najpierw przewody gumowe tylko plastikowa rura? Prosze o opinie
  • 4 lata później...
Opublikowano
Witam, odgrzeję kotleta, też mam pęknięty przewód powrotny i przymierzam się do wymiany, może ktoś podpowiedzieć czy koletkor trzeba ściągać , czy wystarczy egr odkręcić, ciężko wychodzą przewody gumowe z tych złączek ze spinkami, trochę mam problem bo nie posiadam kanału, a płyn trzeba spuścić.
Opublikowano

Czy koledzy nie mieli takiego zdarzenia, czy po prostu nikt nie ma pojęcia lub nie chce podpowiedzieć , żeby ktoś przypadkiem sam sobie nie naprawił? Widzę że to forum tak działa, zapraszam, podjedź masz nie daleko, proszę na PW. działam okolice itd. itd.

Dzieki i pozdrawiam

Opublikowano
Podnieś auto płyn spuścisz na dole chłodnicy, jeżeli chcesz dokładnie to spust z bloku masz pod kolektorem wydechowym będziesz miał do niego ciężko się dostać z lewarka. Ściągnij kolektor razem z egr odrazu zobaczysz w jakim stanie klapki wyczyscisz wszystko napewno będzie syf. Załóż nowe uszczelki na kolektor koszt koło 100 o ile dobrze pamiętam. Zalej nowy płyn procedura odpowietrzania jest na forum. I tyle wielkiej filozofi nie ma
Opublikowano
Dzięki, klapek nie ma, usunąłem wcześniej, uszczelki nowe może z 10k zrobione, kolektor wyczyszczony jak i sam egr. Czy cały kolektor muszę ściągać czy wystarczy jak sam egr odkręce? A co z tymi złączkami, ciężko wychodzą? Chcę wiedzieć , żeby nie było wielkich niespodzianek, auto potrzebne na codzień , więc w weekend muszę ogarnąć. A i jeszcze jedno, warto zainwestować w używkę, oczywiście po wcześniejszym dokładny obejrzeniu względem pęknięć?
Opublikowano
Nie wiem mi ta rurka nigdy nie pękła lecz demontowalem ja bo łatwiej było do sterownika świec się dostać a płyn i tak spuszczałem także zobacz czy do srob się dostaniesz ale pewnie będzie ciężko .... Wiesz co nie miałem jakiś specjalnych problemów jak sobie przypominam przy tej robocie. Jedynym problemem było sooszczenie całego płynu też to robiłem na lewarku tylko że caly przód podniosłem. Udało się dostać do korka pod kolektorem ale i tak z 2l płynu zostało bo auto nie stało równo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.