Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

wczoraj ze znajomym oglądaliśmy to auto: http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-530i-231km-sedan-bogate-wyposazenie-xenon-navi-fotele-komfort-ID6ym2XP.html

 

Szwajcar, dopiero co sprowadzony do zapłaty akcyza. Z prawej strony drzwi odstają po kilka milimetrów względem nadwozia. Maska z kolei jest z lewej strony powyżej krawędzi błotnika kilka milimetrów, a z prawej strony poniżej błotnika kilka milimetrów. Lampy są matowe. Na przednim zderzaku z prawej strony pojazdu jest pajączek z lakieru, natomiast z lewej odszedł lakier bezbarwny. W środku kierownica jest bardzo powycierana, na panelu środkowym również są widoczne wytarcia. Ogólnie wnętrze jest brudne i wymaga prania moim zdaniem. Tylna klapa malowana w dość niechlujny sposób. Nie mieliśmy miernika lakieru bo sprawdzaliśmy czy do auta warto w ogóle podjechać dla innego znajomego, więc trudno stwierdzić czy gdzieś jeszcze było malowane. Ale moim zdaniem na prawy bok należałoby uważać. Sprzedający twierdzi, że w 2013 miał 180k km. Zawieszenie puka aż miło, hamulce według mnie kwalifikują się do wymiany zarówno przód jak i tył. W silniku DISA napier... aż miło, poza tym trochę głośno zawory klepią. Sprzedawca nie ma pojęcia na jakim oleju silnik pracuje obecnie, nie ma pojęcia kiedy był zmieniany. Skrzynia biegów po krótkie przejażdżce wydaje się zmieniać biegi w miarę płynnie, ale jeździliśmy po uliczkach na osiedlu. Plusem są pompowane lędźwie ;)

 

Vehicle information

 

VIN long WBANA71010B607584

 

Type code NA71

 

Type 530I (EUR)

 

Dev. series E60 ()

 

Line 5

 

Body type LIM

 

Steering LL

 

Door count 4

 

Engine M54

 

Cubical capacity 3.00

 

Power 170

 

Transmision HECK

 

Gearbox AUT

 

Colour OXFORDGRUEN 2 METALLIC (430)

 

Upholstery LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW)

 

Prod. date 2004-03-08

 

 

 

 

Order options

No. Description

1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

 

205 AUTOMATIC TRANSMISSION

 

255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL

 

302 ALARM SYSTEM

 

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

 

339 SATIN CHROME

 

354 GREEN STRIPE WINDSCREEN

 

403 GLAS ROOF, ELECTRIC

 

415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW

 

416 SUNBLINDS

 

423 FLOOR MATS, VELOUR

 

428 WARNING TRIANGLE

 

430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE

 

431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D

 

441 SMOKERS PACKAGE

 

442 CUPHOLDER

 

456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE

 

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

 

502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM

 

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

 

522 XENON LIGHT

 

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

 

540 CRUISE CONTROL

 

590 LT/ALY WHEELS/STAR SP. 123 W RUNFLAT

 

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL

 

672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS

 

698 AREA-CODE 2

 

8SA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION

 

8SP COP CONTROL

 

849 AUTOMATIC EMERGENCY CALL, DELETION

 

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

 

869 LANGUAGE VERSION SWITZERLAND/GERMAN

 

879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION

 

915 NO OUTER SKIN PROTECTION

 

 

 

 

Series options

No. Description

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

 

785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS

 

Link do zdjęć: http://imgur.com/a/ZVyaH

Opublikowano (edytowane)
sprzedający sam musi opłacić akcyzę w uc bo są na niego wystawione dokumenty celne,sam tego nie zrobisz i dopiero napisać umowę z kupującym i kupujący musi opłacić podatek od wzbogacenia w us,co do auta to typowa szwajcarska robota,tam jak pomalują auto to widać od razu,już nie wspomnę o tablicach z allegro Edytowane przez radek79
Opublikowano (edytowane)

"Zawieszenie puka aż miło" Gratuluje, przejechaliśmy się kawałek a ty stwierdzasz, że zawieszenie wytłuczone. Dziwne, bo dzisiaj byłem z innym klientem na stacji diagnostycznej i nic w zawieszeniu poważnego nie znaleźli co kwalifikowałoby się do wymiany.

 

hamulce według mnie kwalifikują się do wymiany zarówno przód jak i tył. po czym to stwierdziłes? Jeździłes tym autem i czułes bicie hamulców przy ostrym hamowaniu z większej prędkości? Mierzyles suwmiarka grubosc tarcz? Czy tylko i wyłącznie zobaczyłes, że na tarczach jest lekki "rant"? :lol:

 

 

"W silniku DISA napier... aż miło, poza tym trochę głośno zawory klepią." Dowiadywałem się i zestaw regenerujący na ebay-u to koszt około 300zł (czy to duży wydatek przy takim aucie?)

 

 

"Sprzedawca nie ma pojęcia na jakim oleju silnik pracuje obecnie, nie ma pojęcia kiedy był zmieniany."

Zadałeś pytanie jakbym tym samochodem jeździł dłuższy czas i na codzień go eksploatował. Auto dopiero przyjechało ze Szwajcarii, w książce nic nie ma jaki olej był lany.

 

"sprzedający sam musi opłacić akcyzę w uc bo są na niego wystawione dokumenty celne,sam tego nie zrobisz" jednak masz małą wiedze na ten temat, kupujący sam też może opłacić akcyze. Ale nie ważne, bo akcyza jest w trakcie opłat.

 

Cena poszła w góre

Edytowane przez 12321
Opublikowano
Najlepiej od razu na 45 tys :cool2: bo za 33 tys e60 530i porządnego się nie kupi :wink: szkoda tylko, że pan sprzedający nie odniósł się do uwag dot blacharki, skoro w ogłoszeniu zaznaczył bezwypadkowy.
Opublikowano (edytowane)
Najlepiej od razu na 45 tys :cool2: bo za 33 tys e60 530i porządnego się nie kupi :wink: szkoda tylko, że pan sprzedający nie odniósł się do uwag dot blacharki, skoro w ogłoszeniu zaznaczył bezwypadkowy.

 

Co rozumiesz pod pojęciem samochód "Powypadkowy"? Teraz zacznie się ostra dyskusja

Do czego mam się odnieść? To, że w Szwajcarii ktoś tylną klape malując się nie popisał?

w Polsce nic nie było kombinowane z blacharką.

Samochód przyjechał CAŁY!

W Szwajcarii, jeśli samochód jest POWAŻNIE ROZBITY (czyt. PO WYPADKU) to tam tego nie naprawiają, tylko albo zostaje sprzedany na export jako powypadkowy lub leci na recykling.

Edytowane przez 12321
Opublikowano
A ten co dzisiaj niby ogladal to dlaczego nie kupil? :mrgreen:

 

Ponieważ w ogłoszeniu BYŁO napisane jasno i wyraźnie, że opłacone tylko CŁO i VAT a ludzie myślą, że ten "Vat" to akcyza i gdy w drodze powrotnej zaczęła się negocjacja ceny to został poinformowany, że trzeba dopłacić na akcyze. Wtedy chyba mocno zdziwiony zaczął liczyć swój "ograniczony budżet" na BMW e60 i miał dać znać. Jak narazie cisza...

Opublikowano
A to cło to z czego wynika?

 

Z tego, że auto jest ze Szwajcarii. Dla twojej niewiedzy, Szwajcaria nie należy do Unii Europejskiej.

Opublikowano
A to cło to z czego wynika?

 

Z tego, że auto jest ze Szwajcarii. Dla twojej niewiedzy, Szwajcaria nie należy do Unii Europejskiej.

auta wyprodukowane w ue nie podlegają pod cło tylko sam vat ,ale auto pewnie kupione od osoby prywatnej lub od turasa co nie chciał przystawić pieczątki pod rachunkiem i jest cło razem z vat

"sprzedający sam musi opłacić akcyzę w uc bo są na niego wystawione dokumenty celne,sam tego nie zrobisz" jednak masz małą wiedze na ten temat, kupujący sam też może opłacić akcyze. Ale nie ważne, bo akcyza jest w trakcie opłat.

wiem wszystko na ten temat,wiem że możesz wystawić upoważnienie do opłaty akcyzy ale w uc krzywo na to patrzą

Opublikowano
A to cło to z czego wynika?

 

Z tego, że auto jest ze Szwajcarii. Dla twojej niewiedzy, Szwajcaria nie należy do Unii Europejskiej.

Jaki sprzedający, to taki samochód :D

Ale cło na wszelki wypadek zapłacił :mrgreen: Brawo ty.

Szwajcaria jest od 2007r w strefie Schengen, poczytaj najpierw o co chodzi.

Opublikowano
Najlepiej od razu na 45 tys :cool2: bo za 33 tys e60 530i porządnego się nie kupi :wink: szkoda tylko, że pan sprzedający nie odniósł się do uwag dot blacharki, skoro w ogłoszeniu zaznaczył bezwypadkowy.

 

Co rozumiesz pod pojęciem samochód "Powypadkowy"? Teraz zacznie się ostra dyskusja

Do czego mam się odnieść? To, że w Szwajcarii ktoś tylną klape malując się nie popisał?

w Polsce nic nie było kombinowane z blacharką.

Samochód przyjechał CAŁY!

W Szwajcarii, jeśli samochód jest POWAŻNIE ROZBITY (czyt. PO WYPADKU) to tam tego nie naprawiają, tylko albo zostaje sprzedany na export jako powypadkowy lub leci na recykling.

 

Tak, tak - jak przyjechał cały, to koniecznie musi być ok. A co dla Ciebie oznacza poważnie rozbity? Wtedy, gdy trzeba ćwiartke wstawić czy połówkę?

Opublikowano
A to cło to z czego wynika?

 

Z tego, że auto jest ze Szwajcarii. Dla twojej niewiedzy, Szwajcaria nie należy do Unii Europejskiej.

auta wyprodukowane w ue nie podlegają pod cło tylko sam vat ,ale auto pewnie kupione od osoby prywatnej lub od turasa co nie chciał przystawić pieczątki pod rachunkiem i jest cło razem z vat

"sprzedający sam musi opłacić akcyzę w uc bo są na niego wystawione dokumenty celne,sam tego nie zrobisz" jednak masz małą wiedze na ten temat, kupujący sam też może opłacić akcyze. Ale nie ważne, bo akcyza jest w trakcie opłat.

wiem wszystko na ten temat,wiem że możesz wystawić upoważnienie do opłaty akcyzy ale w uc krzywo na to patrzą

 

Jest stawka celna na to auto i wynosi 10%. Może ono być zmniejszone do stawki 0% jeśli przedstawisz dokument potwierdzający europejskie pochodzenie auta.

Opublikowano
tak zgadza się ale wtedy zaczyna się szczegółowe sprawdzanie auta,dlatego dla świętego spokoju płaci się cło,np kupując auto za 5tyśchf na rachunku piszesz 2tyśchf i od tej kwoty clisz auto i zwykle przechodzi to przez granicę,jeżeli nie chcesz płacić cła to zawsze celnik sprawdza stan auta i wylicza ci po swojemu kwotę niż ta podana na rachunku
Opublikowano

Dla świętego spokoju cło?? Co za brednie... Importer musiałby być debilem, żeby płacić niepotrzebnie 10% wartości na fakturze

 

E60 produkowane jest w Dingolfing - więc zwolnione jest z cła - koniec kropka.

 

Zostaje odprawa celna - 50euro (to chyba sprzedający ma na myśli pisząc cło)

Oczywiście VAT do zapłaty, i nie wyobrażam sobie że importer płaci VAT a akcyze przerzuca na kupującego - no chyba że samochód "idzie" przez jakiś inny kraj UE i VAT np zostaje zapłacony w Niemczech 19%, a kupujący Polak ma fakture od Niemca - wtedy rzeczywiście sam płaci akcyzę - 18.6% wartości rynkowej

 

P.S. Szczegółowe sprawdzanie auta zaczyna się właśnie wtedy gdy na fakturze zakupu auta wartego 10.000chf masz nagle 2.000chf - i uwierz nawet zapłacenie niepotrzebnego cła niewiele da:)

Opublikowano
teraz mocno się pogorszyło pod tym względem na granicy,celnicy dużo mocniej przyglądają się autom,już nie wystarczy tylko vin
Opublikowano
Dla świętego spokoju cło?? Co za brednie... Importer musiałby być debilem, żeby płacić niepotrzebnie 10% wartości na fakturze

 

E60 produkowane jest w Dingolfing - więc zwolnione jest z cła - koniec kropka.

 

Zostaje odprawa celna - 50euro (to chyba sprzedający ma na myśli pisząc cło)

Oczywiście VAT do zapłaty, i nie wyobrażam sobie że importer płaci VAT a akcyze przerzuca na kupującego - no chyba że samochód "idzie" przez jakiś inny kraj UE i VAT np zostaje zapłacony w Niemczech 19%, a kupujący Polak ma fakture od Niemca - wtedy rzeczywiście sam płaci akcyzę - 18.6% wartości rynkowej

 

P.S. Szczegółowe sprawdzanie auta zaczyna się właśnie wtedy gdy na fakturze zakupu auta wartego 10.000chf masz nagle 2.000chf - i uwierz nawet zapłacenie niepotrzebnego cła niewiele da:)

byłeś chociaż raz na granicy że masz taką pewność

Opublikowano

byłeś chociaż raz na granicy że masz taką pewność

 

Nie nigdy nie byłem, a samochody kupuje tylko ze swojej wsi i tylko z PL salonu :duh: :duh:

 

To, że Ty zapłaciłeś niepotrzebnie cło nie znaczy, że każdy musi tak zrobić

Opublikowano
teraz mocno się pogorszyło pod tym względem na granicy,celnicy dużo mocniej przyglądają się autom,już nie wystarczy tylko vin

 

Jak się zaniża rachunki to niestety trzeba się z tym liczyć...

 

I skończ już ten off bo niewiele wnosi do tematu.

 

Wracając do auta - to powiem tylko tyle, że przez ostatnie pół roku nie było sprzedawane przez ubezpieczalnie wiec jest szansa, że wjechało całe (blacharsko) do Polski

Opublikowano (edytowane)
A to cło to z czego wynika?

 

Z tego, że auto jest ze Szwajcarii. Dla twojej niewiedzy, Szwajcaria nie należy do Unii Europejskiej.

Jaki sprzedający, to taki samochód :D

Ale cło na wszelki wypadek zapłacił :mrgreen: Brawo ty.

Szwajcaria jest od 2007r w strefie Schengen, poczytaj najpierw o co chodzi.

 

i co w związku z tym, że Szwajcaria jest w strefie Schengen?

 

Lepiej wychodzi zapłacić te 10% cła niż załatwiać papierek, że auto było wyprudukowane w Europie.

 

Koniec na ten temat.

Edytowane przez 12321
Opublikowano

Wracając do auta - to powiem tylko tyle, że przez ostatnie pół roku nie było sprzedawane przez ubezpieczalnie wiec jest szansa, że wjechało całe (blacharsko) do Polski

 

Tak, wjechała CAŁA. Powtarzam się.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.