Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich forumowiczow. Jestem posiadaczem Bmw e46 320d m47n automat 2002r. od 2 miesiecy (pierwszego bmw w zyciu). Na jezdzie probnej wszystko wydawalo sie w porzadku takze padlo na zakup. Bmke kupilem w dosc rozsadnej cenie i liczylem sie z malymi naprawami i poprawkami, w koncu autko ma 14lat. Na poczatku padlo na zawieszenie. Oczywiscie wymieniony olej (2x na 2tys km bo smola niesamowita byla). Wylecialy klapki z kolektora, odlaczony egr, katalizator zostal wyciety juz wczesniej (tak na marginesie, czy to moze byc przyczyna glosno swiszczacej turbiny?), sprawdzone luzy na turbo, wymienione podcisnienia, wszystkie filtry. Ale auto nadal palilo zbyt duzo i potrafilo zlapac mula. Wyczytalem na forum o przewierceniu przeplywki, tak tez zeobilem. Spalanie wrocilo do normy, teraz na 5beigu nie zamyka ekonomizera :). Lecz niestety pozostal problem mula. Pewnego dnia auto zgaslo podczas jazdy. Po krotkich ogledzinach okazalo sie ze padla pompka podprogowa. Po lekkim postukaniu zalaczyla sie znow. Pomyslalem, ze wymienie pompke i bedzie okej, lecz nadal nic. Caly czas bylem przekonany, ze dostaje zbyt mala dawke paliwa, poniewaz silnik delikatnie drga i traci moc. Wiec zainwestowalem w interface inpa. I tu sie mocno zdziwilem o.0. Okazalo sie, ze cianienie na listwie cr jest zbyt duze. I to najprawdopodobniej zalatwilo pompke. Odczyty cisnienia na listwie cr na biegu jalowym

Komp: 998 rzecz:994

I wraz ze wzrostem obrotow wzrasta roznica, lecz w druga strone. Przy wyzszych obrotach potrafi byc:

Komp: 1100 rzecz:1400 potem znow sie wyrownuje (faluje wraz z dodaniem obrotow)

Cisnienie samego cr pokrywa sie w 100%

No i po przewierceniu przeplywki okazuje sie, ze mierzy rownierz zbyt duzo powietrza. Na jalowym biegu

Komp: 300 rzecz: 550

Korekty na biegu jalowym na1 wtrysku dochodza do 1.45, na drugim wtrysku do 3 (wyswietlil blad 4b11) a na 3 i 4 wtrysku jest wartosc 0.0. Przy obciazeniu wtrysk nr 1 ma korekcje do 3, a nr 2 korekcje do 4. Wtrysk 3 i 4 ogolnie wskazuja zero. Czasem lekko drgnie na wtrsyku nr 4, ale minimalnie. Moge jeszcze dodac, ze autko kopci na czarno przy gazie w podlodze. Wszystki mozliwe styki od czujnikow sa odswierzone. Nie mam niestety mozliwosc podmiany czujnika cisnienia paliwa i regulatora cisnienia, a nie mam zamiaru nie potrzebnie ich wymieniac. A moze oznacza to, ze wtryski sa do wymiany?? Moze spotkaliscie sie juz z takim problemem??

 

Przepraszam za brak Polskich znakow :) mialem dostep tylko do Niemieckiego lapka ;)

Edytowane przez Gracek16
Opublikowano
Jak masz możliwość to nagraj jak to jedzie w trybie D od 0 do 120 czy 140. Też jeżdżę 320d m47n w automacie. Sprawdzę też u siebie INPE co pokazuje. Jak coś to pisz PW
civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring
Opublikowano
Może po prostu wariuje czujnik ciśnienia doładowania. Silnik nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa i powietrza. U mnie to rozwiązało problem.
BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A wiec....

Pierwszy problem ktory byl cholernie ciezki do zdiagnozowania, byl czujnik poozenia walka rozrzadu. Komputer nie wyzucal bledu!!

Czujnik wymienilem na oryginalna uzywke i po jezdzie probnej meega banan na mordzie i chwila wytchienia.

Jednak po ostrzejszej jezdzie problem zaczal powracac. Juz nie tak strasznie, ale jednak.

Zauwazylem, ze najgorzej jest przy podjezdzie pod gore, lub po ostrzejszej jezdzie.

Cisnienie doladowania jest zawyzone, tak samo jak i przeplywka (nowka Pierburg), co moim zdaniem jest spowodowane odlaczonym egr i brakiem klapek.

Wiec poszly pod lupe wtryski. Probowalem je zaprogramowac. Ani inpa ani dis nie przyjmowal kodu.

I co si okazalo?!?! ze wszystkie 4 wtryski sa od EURO4 0445110216!!! kod 7 cyfr. W DDE jest zaprogramowany 6 cyfrowy.

Czy to moze byc przyczyna moich problemow? Jak to zaprogramowac??

 

**Ach.. i po wymianie czujnika polozenia walka czesciej wyrzuca mi blad Laufruhregler (wtryski). i po odczytach z impa wychodzi na to, ze auto zamula dokladnie w momencie wyskoczenia bledu.

i moim zdaniem blad wyzuca bo komputer zawyza korekcje, poniewaz wtryki sa nie zaprogramowane. moze mozna je chociaz wyzerowac ?? Prosze o pomoc

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co tu czytałem to musiałbyś podjechać do jakiegoś ogarniętego tunera, który ogarnął by temat tych wtrysków. Zyskał byś też parę koni. Jak nie to pozostaje ci te sprzedać i kupić odpowiednie EURO 3
Opublikowano
Z tego co tu czytałem to musiałbyś podjechać do jakiegoś ogarniętego tunera, który ogarnął by temat tych wtrysków. Zyskał byś też parę koni. Jak nie to pozostaje ci te sprzedać i kupić odpowiednie EURO 3

 

Chyba masz racje. Ale śmieszna sprawa, bo wszystkie 4 wtryski są od euro4, a na 3 i 4 cylindrze maja idealne korekty, pomimo, że nie są zaprogramowane w dde. Może poprzedni właściciel już taki zabieg u tunera przeprowadził?? I rodzi się dylemat jakie wtryski zamówić teraz? Euro3? Planuje wymienić tylko dwa padnięte. Będzie współgrało 2x euro3 i 2x euro4 jeżeli korekty będą dobre??

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Dla potomnych...

Wtryski w aucie zostały wymienione na poprawne euro3. I po zakodowaniu DIS'em ustał problem dymienia :cool2:

Jest dużo lepiej.

Lecz problem z brakami mocy pozostał. Procedure odzyskiwania mocy przechodziłem z 3 razy, wymieniłem przepływke, podciśnienia, odpiąłe egr, brak kata, wywalone klapy z kolektora. Już przy okazji dobrej ceny zakupiłem nawet nowe turbo, bo moje mocno świszcze. Dodam, że posiadam inpę i jedyne błedy to niesprawny podgrzewacz wody i sterownik swiec zarowych. Po tych zabiegach silnik stal sie spokojniejszy. Mimo to auto jakby nie chce jechać. Bardzo ciezko rusza z miejsca i ma probleny pod gore. Czesto powyzej 100km/h obroty zacinaja sie na 2000 i auto nie jedzie, szczegolnie pod gore. Okazuje się, że są to objawy padającego sprzęgła hydrokinetycznego!! Bardzo ciężko było mi to zdiagnozować.

Opublikowano

Sprzęgło hydrokinetyczne jest odpowiednikiem normalnego sprzęgła. Różnica polega na tym, że moment obrotowy w "zwykłych" sprzęgłach przekazywany jest mechanicznie, natomiast w sprzęgłach hydrokinetycznych hydraulicznie - olejem. Nie ma tarcia. Odpowiednikiem sprzęgła hydrokinetycznego w automatycznych skrzyniach jest przekładnia hydrokinetyczna. Znajduje się między silnikiem (dokładnie między kołem zamachowym) a skrzynią biegów (jest jakby jej częścią). Samo sprzęgło jest dość skomplikowane i składa się z kilku części. Wadą takiej konstrukcji są większe poślizgi i mniejsze niż 100% wykorzystanie momentu obrotowego silnika. Zaletą przy właściwym użytkowaniu pojazdu jest to, że sprzęgła takie są praktycznie "niezniszczalne".

Tu miejsce:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AP71-EUR-03-2004-E46-BMW-320d&diagId=24_0830

BMW 3, e46, 320 d, 150KM, 2.0 diesel, automat, M47N, 2004 r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.