Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

W majówkę jadąc do Krakowa z Warszawy pojawił się żółty komunikat o temperaturze silnika więc go oszczędzałem szukając najbliższego zjazdu na S8, natomiast za 2-3 min pojawił się czerwony komunikat o natychmiastowym wyłączeniu silnika, na szczęście zjazd był za 1km. Zjechałem otwieram maskę widzę, że cale przednie prawe kolo jest mokre wylało się trochę płynu chłodniczego (bardzo mało) zbiorniczkiem. Myślałem że się termostat zablokował czy coś w tym stylu po pojawiło mi sie to przy 140km/h na tempomacie. Najgorszym moim założeniem była też uszczelka pod głowicą ale na szczęście nie jest to. Samochód ostygł bo mieliśmy przez to przerwę z 40 min i ujechałem 70km i znowu to samo i za kolejne 50 km powtórka z rozrywki (w bagażniku miałem 4l płynu chłodzącego na zapas) ale nie trzeba było dolewać płynu bo było go sporo. Dojechaliśmy do Krakowa i wracając tylko raz miałem ten komunikat. w wolnej chwili o tym czytałem trochę dlatego jechałem samochodem bo wiedziałem że to nie jest nic aż tak poważnego aby nie kontynuować trasy. Tylko że już wolniej bo do max 120km/h i miałem ten komunikat już tylko raz i to przed samym domem ok. 5 km przed celem.

 

Następnego dnia wpiąłem sie pod kompa aby zobaczyć co to za błędy i wszystko wskazuje na pompę elektryczna wody, która według błędów się wyłączała/ zawieszała. Pompa wody wyłączała się według zapisanych danych przy temperaturze 96 st.C. i tak było przy każdym komunikacie. Oto błędy jakie odczytałem z komputera:

2E81 electric waterpump, engine speed variance

2E82 electrical water pump, shut-down

2E83 electrical water pump, power-reduced operation

2E85 el. water pump, communication

 

Posiadam silnik benzynowy N52 B25 i po numerze VIN sprawdziłem jaką mam pompę wody, zamierzam ją na dniach jakoś kupić bo to dość istotna sprawa aby prawidłowo działał układ chłodzenia, pompa jak czytałem na forum działa ale nie w 100% ponieważ przy większym "wysiłku" zwyczajnie się wyłącza lub zawiesza przez co zatrzymuje się obieg cieczy chłodzącej i silnik dostaje wysokiej temperatury.

 

Moje pytanie przez które pisze ten wątek to wybór pompy do auta. Jest sporo różnych firm które ją oferują ale mnie interesują dwie, jest to pompa firmy Pierburg o symbolach 7.02851.20.8 oraz oryginalna BMW OEM o symbolach 11 51 7 586 925. Ciekawi mnie jakiej firmy jest ta OEM bo BMW na pewno komuś zleciło jej produkcję dla siebie, może to właśnie firma Pierburg robi te pompy? Pytam bo nie znam tej firmy za bardzo a zależy mi aby była dobrej jakości ta pompa nie wkładając w naprawę dużych pieniędzy, dodam ze różnica na tych pompach to prawie 1000zł. Opłaca się wziąć pompę Pierburg czy oryginał to oryginał i tylko to kupować? Bo gdzieniegdzie czytałem że Pierburg to oryginał (na zdjęciach widziałem logo tej firmy w oryginałach) i widzę że sporo osób kupuje te pompę wody. Prosił bym o jakieś sugestie, rady, jeżeli to nie tylko wina tej pompy to czego, o podzielenie się swoimi doświadczeniami.

 

Czytałem i widziałem niej więcej instrukcję tej wymiany więc podejrzewam że sam bym się podjął wymiany tej pompy, ponieważ jakoś źle mi sie kojarzą mechanicy.

 

PS. Dodam, że nie mogę wyjąć starej pompy aby zobaczyć jaka tam siedzi bo auto potrzebuję na co dzień do jazdy.

 

Pozdrawiam :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

tu jest instrukcja odpowietrzenia ukladu chlodniczego np. po wymianie pompy :D

 

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=734421

 

Achtung!

Lifetimebefüllung Kühlmittel:

Gebrauchtes Kühlmittel grundsätzlich nicht wiederverwenden!

Bei Tausch und bei Ausbau von Bauteilen, die auf die Korrosionsschutzwirkung des Kühlmittels angewiesen sind,

muss dieses ersetzt werden. Das Kühlsystem muss daher entleert und neu befüllt werden.

Bei sonstigen Demontagearbeiten, bei denen Teilmengen des Kühlmittels abgelassen werden, wird dieses durch neues Kühlmittel ergänzt.

 

Uwaga!

Żywotność napełniania plynu :

Używany plyn w zasadzie nie używać ponownie!

Przy wymianie lub demontazu komponentów, które są zależne od efektu ochrony przed korozją chłodziwa,

należy je wymienić. Układ chłodzenia musi zostać opróżniony i napełniony ponownie.

Przy innych prac demontażowych, gdzie czesc plynu zostala spuszczona, braki nalezy uzupelnic nowym plynem chłodniczym.

 

 

Nur beim Nachfüllen!

Nur vorgeschriebenes Kühlmittel verwenden.

Mischungsverhältnis beachten! Befüllung langsam durchführen.

Kühlmittelstand auf max abgleichen.

Tylko wtedy, gdy uzupelniamy!

Należy używać tylko zalecanego płynu chłodzącego.

Uwaga . Zachowac stosunek mieszania! Wypełnienie ( uzupelnianie ) wykonywać powoli.

Poziom płynu chłodzącego na max.

 

Ausgleichsbehälter für Kühlmittel schließen.

Einbauhinweis:

Verschlussdeckel (1) soweit schließen, bis die Pfeilmarkierungen fluchten.

 

Zbiornik wyrównawczy dla płynu chłodzącego zamknac.

Instalacja:

Korek (1) zakrecic az do wyrownania oznaczen .

 

Kühlsystem entlüften:

Hinweis:

Während des Entlüftungsvorgangs den Verschlussdeckel des

Ausgleichsbehälters für Kühlmittel nicht öffnen.

1. Batterieladegerät anschließen.

2. Zündung einschalten.

3. Heizung auf maximale Temperatur stellen, Gebläse auf

kleinste Stufe zurücknehmen.

4. Gaspedal für 10 Sekunden bis Anschlag drücken. Motor

darf nicht gestartet werden.

5. Der Entlüftungsvorgang wurde durch Drücken des

Gaspedals gestartet und dauert ca. 12 Minuten. (Die

elektrische Kühlmittelpumpe wurde aktiviert und schaltet

sich nach ca. 12 Minuten automatisch ab).

6. Danach Füllstand im Ausgleichsbehälter für Kühlmittel mit

100 ml über max befüllen (siehe Bild R17 0450)

7. Kühlsystem auf Wasserdichtheit prüfen.

8. Falls die Entlüftung nochmal durchgeführt werden muss,

(z.B. bei undichtem Kühlsystem)DME komplett abfallen

lassen (ca. 3 Minuten Zündschlüssel abgezogen lassen),

dann ab Punkt 3 wiederholen.

Nur beim Entlüften!

Befüllung langsam durchführen.

Ausgleichsbehälter für Kühlmittel mit 100 ml über max befüllen.

100 ml entsprechen A=6 mm.

 

Odpowietrzanie układu chłodzenia:

Uwaga:

Podczas odpowietrzania nie otwierac/ odkrecac korka zbiornika wyrównawczy płynu chłodzącego.

1. Podłącz ładowarkę.

2. Włączyć zapłon.

3. Ustawic grzejnik na maksymalną temperaturę, wentylator na najmniejszy stopien.

4. Wciśnij pedał przyspieszenia (gazu) przez 10 sekund, az do oporu. Nie uruchamiac silnika.

5. Procedura odpowietrzania zostala uruchomiona przez wcisniecie pedalu gazu i trwa około 12 minut. ( Elektryczna pompa płynu chłodzącego została aktywowana i zostanie wylaczona po około 12 minutach automatycznie ).

6. Nastepnie uzupelnic plyn w zbiorniku wyrównawczym 100 ml powyższej max (patrz rysunek R17 0450)

7. Sprawdzić szczelność układu chłodzenia.

8. Jeżeli odpowietrzenie musi być wykonane ponownie, (np. w przypadku nieszczelności w układzie chłodzenia) DME wylaczyc (wylaczyc zaplon na 3 minuty ) , powtórz czynności od punktu 3.

Tylko przy odpowietrzaniu!

Napelnianie / uzupelnianie dokonywac powoli. Napełnić zbiornik wyrównawczy plynu chłodzacego 100 ml powyżej max. - 100 ml odpowiadają = 6 mm.

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

Dziękuję za instrukcje. Na pewno będę korzystał bo wymiana pompy jest nieunikniona. Tylko moje najważniejsze pytanie czy pompa tej firmy Pierburg będzie dobrze działała w moim aucie? Bo musze coś na dniach zamówić i wymienić. Jeszcze dodatkowe pytanie o płyn chłodniczy. Ile sie mieści w całym układzie tego płynu abym wiedział ile muszę kupić. Wyczytałem gdzieś że 12l czy to prawda? Bo przy wymianie od razu wymienię płyn chłodniczy na nowy bo tak powinno się robić. Obecnie mam chyba borygo w układzie natomiast mam zamiar wymienić na Prestone'a.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tu jest wszystko na temat pompy : orginal Firma Pierburg

 

http://atlanticmotorcar.com/bmw-engine-water-pump-failure-how-why-and-what-to-prevent/

 

.... a tutaj filmik : Electric water pump dissection from an E60 BMW 5 Series 2007 orginal Firma Pierburg

 

 

http://fs5.directupload.net/images/160507/fai9ouer.png

 

 

.... a moze to nie pompa tylko czujnik temperatury ? np. podaje temperature nieprawidlowo ?

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

Hejka. Wszedłem pod samochód zdjąłem osłonę i sprawdziłem bo mnie korciło co tam siedzi, udało mi się oczyścić i odczytać z pompy dane. Mam pompę Pierburga tak więc już postanowiłem i nawet kupiłem już rzeczy do wymiany tak jak sobie założyłem. Po przeczytaniu tego artykułu co mi podesłałeś Zafi, postanowiłem od razu zamówić termostat kompletny firmy BEHR, która podobno też robi oryginalne termostaty dla BMW. Z tego co się dowiedziałem, ten co zamówiłem jest taki sam co OEM tylko, że nie ma logo BMW przez co był tańszy. Dam znać jak wymienię co i jak, może jakieś fotki podeślę.

Reasumując zamówiłem następujące rzeczy do wymiany:

- Termostat z czujnikiem temperatury firmy BEHR

- ELEKTRYCZNA POMPA WODY PIERBURG 7.02851.20.8

- PRESTONE PŁYN DO CHŁODNIC 12L

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

PRESTONE PŁYN DO CHŁODNIC 12L

 

12 litrow ?

 

tutaj : http://www.pelicanparts.com/techarticles/BMW-E60/23-WATER-Draining_Filling_Cooling_System/23-WATER-Draining_Filling_Cooling_System.htm

 

6-cylinder engines used in BMW E60 automatic transmission models hold about 10.6 liters of coolant. Manual transmission models hold 10 liters.

 

silniki 6-cylindrowe stosowane w modelach BMW E60 automatyczna skrzynia biegów posiadają około 10,6 litrów płynu chłodzącego. Manualna skrzynia biegów modele posiadają 10 litrów.

 

8-cylinder engines used in BMW E60 automatic transmission models hold about 14.2 liters of coolant. Manual transmission models hold 13.8 liters.

 

8-cylindrowe silniki stosowane w modelach BMW E60 automatyczna skrzynia biegów posiadają około 14,2 litrów płynu chłodzącego. Manualna skrzynia biegów modele posiadają 13,8 litrów.

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

Sprzedają w bańkach po 4l więc wziąłem 3szt. natomiast trzeba pamiętać że mam też instalację gazową a tam też mieści się płyn chłodniczy, który chłodzi reduktor.
:cool2:

 

 

.... a tu masz instrukcje jak wymienic pompe i termostat :

 

NG6 Engine Thermostat and Water Pump Replacement

http://www.pelicanparts.com/techarticles/BMW-E60/73-WATER-Water_Pump_and_Thermostat_Replacement/73-WATER-Water_Pump_and_Thermostat_Replacement.htm

 

53 Thermostat And Connections > 1 RA Removing And Installing_replacing Coolant Thermostat (N52)

http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e60/530i_n52_sal/2_repair_instructions/11__engine_%28n52%29/53__thermostat_and_connections/1_ra__removing_and_installing_replacing_coolant_thermostat_%28n52%29/

51 Water Pump With Drive > 1 RA Removing And Installing_replacing Water Pump (N52)

http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e60/530i_n52_sal/2_repair_instructions/11__engine_%28n52%29/51__water_pump_with_drive/1_ra__removing_and_installing_replacing_water_pump_%28n52%29/

1 RA Removing And Installing_replacing Water Pump (N52) > Page 421

http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e60/530i_n52_sal/2_repair_instructions/11__engine_%28n52%29/51__water_pump_with_drive/1_ra__removing_and_installing_replacing_water_pump_%28n52%29/page_421/

 

Important! Aluminium-magnesium materials. No steel screws/bolts may be used due to the threat of electrochemical corrosion. A magnesium crankcase requires aluminium screws/bolts exclusively. Aluminium screws/bolts must be replaced each time they are released. The end faces of aluminium screws/bolts are painted blue for the purposes of reliable identification. Jointing torque and angle of rotation must be observed without fail (risk of damage). If a water pump which has already been operated is reused, it must be filled immediately after being removed with coolant (mixture ratio 1:1 / water : coolant).

 

Ważne!

Materiały aluminiowo-magnezowe. Brak stalowych wkrętow / śruby są stosowane ze względu na zagrożenie korozji elektrochemicznej. Blok korbowy z magnezu wymaga wyłącznie aluminiowych śrub / sworzni . Aluminiowe śruby / nakrętki muszą być wymieniane za każdym razem na nowe. Czół śrub aluminiowych / śruby są pomalowane na niebiesko celem niezawodnej identyfikacji. Łączenie momentu obrotowego i kąta obrotu muszą być zawsze przestrzegane (ryzyko uszkodzenia). Jeżeli pompa wodna, która została już obsługiwany jest wykorzystywany, to muszą być wypełnione natychmiast po wyjęciu z chłodziwem (Stosunek mieszania 1: 1 / woda: płyn chłodzący).

 

Dla zainteresowanych podajejeszcze instrukcje, jak sprawdic pompe :

 

Electric Water Pump Testing

http://www.pelicanparts.com/techarticles/BMW-E60/15-WATER-Electric_Water_Pump_Testing/15-WATER-Electric_Water_Pump_Testing.htm

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

tu masz tabelki - z jaka sila dokrecic sruby pompy wodnej oraz termostatu :D

 

11 Engine (N52) > 51 Water Pump With Drive > 1 AZD Water Pump And Drive

11 51 Water Pump and Drive

http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e60/525i_n52_sal/4_tightening_torques/11__engine_%28n52%29/51__water_pump_with_drive/1_azd__water_pump_and_drive/

 

11 Engine (N52) > 53 Thermostat And Connections > 1 AZD Thermostat And Connections

11 53 Thermostat and Connections

http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e60/525i_n52_sal/4_tightening_torques/11__engine_%28n52%29/53__thermostat_and_connections/1_azd__thermostat_and_connections/

 

11 Engine (N52) > 53 Thermostat And Connections > 2 AZD Thermostat And Connections

11 53 Thermostat and Connections

http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e60/525i_n52_sal/4_tightening_torques/11__engine_%28n52%29/53__thermostat_and_connections/2_azd__thermostat_and_connections/

Pozdrawiam Andrzej
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
I jak pomogła ta wymiana pompy i termostatu bo ja mam ten sam problem i widzę że też masz lpg bo u mnie ten problem pojawił się dopiero ppo założeniu instalacji lpg i mi się wydaje ze to może wynikać ze złego podłączenia reduktora lub wadliwego daj znać czy problem znikł pzdr
Opublikowano

Cześć :)

Przepraszam, ale zapomniałem tu opisać proces wymiany pompy. Opis i zdjęcia z wymiany znajdziesz na stronie poświęconej mojemu autku czyli pod tym linkiem: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=287524 (str. 2). Co do samej wymiany to jest ona do zrobienia samodzielnie, nie trzeba nic kodować itp. Tylko wyjmujesz starą i wkładasz nową. U mnie tez pojawił się problem po założeniu LPG z jakieś 3000km od momentu założenia. Po wyminie wszystko działa i to nie jest wina instalacji tak mi się wydaje. Z tego co czytałem to zwyczajnie te pompy wytrzymują swoje przebiegi (z reguły ok. 100tys. km) i zaczynają się psuć, jest to norma i każdego czeka. Trochę niespodziewany wydatek ale trzeba to zrobić bo z każdym kilometrem jest coraz bardziej niebezpieczne i błąd zaczyna częściej się pojawiać, Ja osobiście polecam wymienić komplet z termostatem bo nawet jeżeli jest ok to nie wiadomo ile pochodzi a tak zrobi się wszystko za jednym zamachem zwłaszcza, że cena termostatu w porównaniu do ceny pompy jest tania. Co do firmy pompy to już pozostawiam wszystko Tobie, ja kupiłem zamienniki oryginałów, czyli tej samej firmy tylko, że bez logo BMW na części. Jeżeli będziesz kupował tak jak ja zamienniki oryginałów to polecam sklep z Legionowa, który specjalizuje się w sprzedaży części do BMW, posiadają oryginały oraz zamienniki i wszystko w przyzwoitych cenach. Mają spory asortyment.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.