Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 724
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Fabrycznie nie możesz mieć zawieszenia sportowego czy m-sportowego gdyż masz Xdrive.

Bierz standardowe amortyzatory Sachs dobrane pod twoje auto w konfiguratorze Sachs-a.

Edit:

Widzę, że Sachs nie posiada amortyzatorów do E91 Xd.

Opublikowano

ja zdecydowałem się np. na monroe reflex na przód, montuję we wtorek

polecał mi sprzedawca (pytałem trzech niezależnych) i wyczytałem pozytywne opinie o tych amorkach (właśnie do bmw)

podobno nie mają na nie reklamacji...

Opublikowano
ja zdecydowałem się np. na monroe reflex na przód, montuję we wtorek

polecał mi sprzedawca (pytałem trzech niezależnych) i wyczytałem pozytywne opinie o tych amorkach (właśnie do bmw)

podobno nie mają na nie reklamacji...

 

o.k. ale czy monroe ma amory do xd bo w katalogu nie mogę znależć

Opublikowano
(...)a czy do x w ogolę się czymś różnią?

 

Amortyzatory kompletnie nie będą pasować. W X jest inna zwrotnica, również same wahacze są zmodyfikowane również w zakresie wykorzystanych materiałów. Różnic wbrew pozorom jest sporo, przede wszystkim z przodu.

 

Przód Xdrive:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VD31&mospid=48827&btnr=31_0742&hg=31&fg=10

 

Przód RWD:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VB31&mospid=48483&btnr=31_0694&hg=31&fg=10

Opublikowano
(...)a czy do x w ogolę się czymś różnią?

 

Amortyzatory kompletnie nie będą pasować. W X jest inna zwrotnica, również same wahacze są zmodyfikowane również w zakresie wykorzystanych materiałów. Różnic wbrew pozorom jest sporo, przede wszystkim z przodu.

 

Przód Xdrive:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VD31&mospid=48827&btnr=31_0742&hg=31&fg=10

 

Przód RWD:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VB31&mospid=48483&btnr=31_0694&hg=31&fg=10

 

dobrze wiedzieć :)

Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi

 

na razie nie będę ruszał oryginalnych amorków, sprawdziłem na ścieżce i wyszło:

 

58 % przód oraz 53 % tył ( z tyłu jeden lekko wylał ale skoro trzyma )

 

doszedłem do wniosku, że nie ma co rzeźbić w ............. i póki co stopuję

 

i tak ostatnio sporo zainwestowałem - przepustnica, czujniki, DPF i przy okazji chip ( rewelacja :D ) felgi i opony.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam wszystkich , odgrzeje temat ;)

Potrzebuje amorki tył + przód samochód to e90 320d 2006r nie wiem jakie mam zawieszenie teraz ani nie wiem gdzie to sprawdzić. Chciałbym na lato wsadzić 19 cali felgi bo bardzo mi się to podoba natomiast chciałbym zachować z komfortu ile się tylko da ;) nigdy nie miałem 19 calowych felg wiec proszę o wypowiedz kogoś kto sie na tym zna , czy można takie felgi wsadzić na zwykłe amortyzatory, widzę ze polecacie Amortyzatory Sachs znalazłem takie dwie aukcje http://allegro.pl/amortyzatory-sachs-przod-tyl-bmw-3-e90-e91-odboje-i4612538388.html i dryga http://allegro.pl/amortyzatory-sachs-p-t-bmw-3-e90-e91-m-tech-odb-i4612376721.html co o tym myślicie ? i co do tego jeszcze warto kupić może poduszki pod amortyzatory przód i tył ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Właśnie wymieniłem dzisiaj amortyzatory na B6. Polecam jak na razie rewelacja. Miałem obawy że będą za twarde ale ich charakterystyka jest rewelacyjna. Nie traci się komfortu a przy tym ich zachowanie rewelka. Wcześniej jeździłem na org 145000 przebiegu.

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Zamontowali mi dziś amortyzatory monroe reflex przód i tył mimo, że stare jeszcze podobno były dobre. Jednak wg mnie niemal 200kkm to i tak za dużo nawet na oryginały i już dawno był czas na wymianę. Wrażenia? Zdecydowanie pozytywne, sprężystość i wybieranie nierówności całkiem niezłe. Polecam zatem.

PS

Amortyzatory wraz z resztą "osprzętu" kupiłem u Maćka w czescidobmw.pl i polecam.

Przy okazji wymienili mi dwa łączniki stabilizatora, bo były luźne ale nie wybite i jeszcze nie stukały. Reszta zawieszenia ok.

-------------------

Artur

Opublikowano
robiłeś ustawienia geometrii/zbieżności ?

Tak, choć przed wymianą było idealnie. Przy wymianie niestety tył się trochę rozregulował i po sprawdzeniu geometria okazała się niezbędna. Wcześniej miałem robioną jakieś pół roku temu.

-------------------

Artur

Opublikowano

Jak czesto powinno sie wymieniac amortyzatory?

 

Jest jakis okreslony milaz czy dopiero jak zacznie bic/cieknac/wyskoczy przez maske...?

Opublikowano
Wg mnie co 100-150kkm, a 200kkm to już granica ostateczna, nawet przy przebiegu "po niemieckich autostradach"

-------------------

Artur

Opublikowano
Wg mnie co 100-150kkm, a 200kkm to już granica ostateczna, nawet przy przebiegu "po niemieckich autostradach"

 

 

Rozumiem ze mozna sprawdzic zuzycie amorow w stacji diagnostyki?

Opublikowano
Wg mnie co 100-150kkm, a 200kkm to już granica ostateczna, nawet przy przebiegu "po niemieckich autostradach"

 

 

Rozumiem ze mozna sprawdzic zuzycie amorow w stacji diagnostyki?

Moje miały po ok 70% z tyłu i ok 67% przód ale to o niczym dla mnie nie świadczy. Wychodzę z założenia, że moje auto, jakiejkolwiek by nie było marki, musi stanem mechanicznym być zbliżone do fabrycznego, a amortyzatory i inne elementy zawieszenia należą do łatwych w diagnozie i wymianie. I trzeba to robić na bieżąco.

-------------------

Artur

Opublikowano
Wie jak poprawnie dokonac takiej diagnozy?

Przejechać się nowym lub takim z małym przebiegiem na zakrętach i po koleinach zmieniając pas ruchu. :D

Na stacji diagnostycznej nie można w 100% stwierdzić jaki stan mają amortyzatory ( bylo o tym pisane naf orum). W hondzie accord 2.4 benzyna po 140kkm, jeżdżonej tylko przeze mnie tak zrobiłem, że poszedłem do salonu, gdzie była kupowana i poprosiłem o jazdę próbną nówką. I od razu zauważylem różnicę. Mój kolega ma bmw z 2013r i przejechane ok 30kkm i po przejżdżce jego autem już decyzję podjąłem o wymianie u siebie amortyzatorów. Pewny i sprawdzony przeze mnie sposób.

-------------------

Artur

Opublikowano

Jak najpewnie sprawdzic amortyzatory ktore beda nadawac sie do mojego samochodu?

 

 

 

Te znalazlem po VINie do mojego samochodu:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=WB32&mospid=49557&btnr=33_1353&hg=33&fg=45

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=WB32&mospid=49557&btnr=31_0839&hg=31&fg=95

 

 

Teraz pytanie czym to zastapic najlepiej..?

Opublikowano
dobrze by było wczołgać się pod auto i sprawdzić numery na naklejce :mrgreen:

i to porównać z VIN i zadzwonić do Maćka z częścidobmw

 

edit: tylko nie spojrzałem że jesteś z Londynu :duh:

Ja zadzwoniłem po prostu do Maćka, podałem nr vin, dokonałem wyboru i dogadałem cenę i przesyłkę - 3min rozmowy i po sprawie :cool2: . Za dwa dni miałem przesyłkę, a po weekendzie wymiana.

-------------------

Artur

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.