Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie dziwiła mnie ta roznica w skoku, pomiędzy mtech a prokitem, dzięki za wyjaśnienie. Wybrałem docelowo sprężyny pro kit, gdyż nie mogłem znaleźć żadnych podobnych do mtechnika. Szczerze, to nie wiem czy chcę betę jeszcze bardziej obniżać. Możesz mi podać nr sprężyn OE do S704? Na realoem nie mogę tego znaleźć.


EDIT: znalazłem sasch 993 256, pytanie czy takie były fabrycznie montowane?

  • Odpowiedzi 724
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Właśnie dziwiła mnie ta roznica w skoku, pomiędzy mtech a prokitem, dzięki za wyjaśnienie. Wybrałem docelowo sprężyny pro kit, gdyż nie mogłem znaleźć żadnych podobnych do mtechnika. Szczerze, to nie wiem czy chcę betę jeszcze bardziej obniżać. Możesz mi podać nr sprężyn OE do S704? Na realoem nie mogę tego znaleźć.


EDIT: znalazłem sasch 993 256, pytanie czy takie były fabrycznie montowane?

 

Tak , dokładnie ten Sachs jest np wg katalogu Intercars do zawieszenia sportowego , tylko nie wiem czy do automatu czy manuala , bo takie cos ma znaczenie tez.

Pro kit i każda inna tuningowa ma wieksze obniżenie przodu, tylko po to , zeby zniwelować szparę miedzy kołem a błotnikiem , co wygląda atrakcyjniej , ale nie jest obojętne dla jazdy , bo przód siedzi niżej , zabiera to amorowi przedniemu ( w przypadku najmniej ze wszystkich obniżającego pro kita ) wyjsciowo aż 2 cm skoku w stosunku do serii sportowej. Także cierpi na tym trochę komfort i nadwozie jak się wpadnie na poprzeczną nierówność ... az mnie boli jak idzie ten strzał w kielichy. Także trzeba bardziej uważać kiedy droga nie jest równa. No i przy dojezdzie przodem do krawężnika te 2 cm to roznica jest jednak. Coś za coś .

Opublikowano

Wg czescidobmw sprężyny są m.in. do 320d z automatem, tak więc to te. Sprawdzę stan sprężyn, przy wymianie na b8 i podejmę decyzję co z nimi dalej.


Co raz mniej jestem przekonany do prokita, gdyż na aktualnym obniżeniu nie jest zbyt komfortowo. Fakt faktem moje przednie zawieszenie ma 10 lat i prawdopodobnie nikt go nie ruszał. Ocenię jak będzie jeździło się na oem springach+b8, myślę że i tak będzie przepaść :D

Opublikowano
Wg czescidobmw sprężyny są m.in. do 320d z automatem, tak więc to te. Sprawdzę stan sprężyn, przy wymianie na b8 i podejmę decyzję co z nimi dalej.


Co raz mniej jestem przekonany do prokita, gdyż na aktualnym obniżeniu nie jest zbyt komfortowo. Fakt faktem moje przednie zawieszenie ma 10 lat i prawdopodobnie nikt go nie ruszał. Ocenię jak będzie jeździło się na oem springach+b8, myślę że i tak będzie przepaść :D

 

Tyle, ze jak wymienisz sam przód na nowe B8 , a tył bedzie zuzyty seria amory , to tak sobie to moze jezdzić , przod bedzie twardszy wyrażnie .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wg mnie robisz turbo głupotę

. Jak robić taki kompleks to zrób jak ja, czyli wymień od razu sprężyny. Nie dawaj nowego amora na dojebaną sprężynę... Ja wymieniałem przy 142tys przebiegu, samochód prowadził się dobrze, ale po wymianie przepaść.. amortyzatory i sprężyny były już zmęczone. Dwa, zapłacisz podwójnie za robociznę.. przecież pro kit to taniocha. Zmieniłem z m tech na pro kit i powiem Ci komfort lepszy na kicie ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dokładnie, bez sensu na 3 raty to wymieniać, bo jeden podzespół wpływa na drugi negatywnie jak go nie wymienisz.

Wymień wszystko za jednym razem na Bilstein B12 plus osprzęt taki jak łożyska, gniazda sprężyn, odboje amorów.

Możesz też gumy stabilizatorów plus drążki, ewentualnie weź stabilizatory z zawiechy M i wtedy do nich gumy.

Opublikowano
Wg czescidobmw sprężyny są m.in. do 320d z automatem, tak więc to te. Sprawdzę stan sprężyn, przy wymianie na b8 i podejmę decyzję co z nimi dalej.


Co raz mniej jestem przekonany do prokita, gdyż na aktualnym obniżeniu nie jest zbyt komfortowo. Fakt faktem moje przednie zawieszenie ma 10 lat i prawdopodobnie nikt go nie ruszał. Ocenię jak będzie jeździło się na oem springach+b8, myślę że i tak będzie przepaść :D

 

Tyle, ze jak wymienisz sam przód na nowe B8 , a tył bedzie zuzyty seria amory , to tak sobie to moze jezdzić , przod bedzie twardszy wyrażnie .

 

Tył był wylany przy zakupie auta, tak więc 45k km temu wymieniłem amorki na sportowego sascha + odboje.

 

Dokładnie, bez sensu na 3 raty to wymieniać, bo jeden podzespół wpływa na drugi negatywnie jak go nie wymienisz.

Wymień wszystko za jednym razem na Bilstein B12 plus osprzęt taki jak łożyska, gniazda sprężyn, odboje amorów.

Możesz też gumy stabilizatorów plus drążki, ewentualnie weź stabilizatory z zawiechy M i wtedy do nich gumy.

 

Wiem, że najłatwiej napisać, że wymienić na B12 wszystko, ale nie o to chodzi. Aktualna wysokość na mtechniku sprawia mi czasami problemy na progach zwalniających, dlatego nie chcę obniżać auta jeszcze bardziej. Chciałem sprawdzić jak autko będzie się miało na aktualnych sprężynach, ale uświadomiliście mnie, że nie ma sensu na takim czymś jeździć, dodatkowo mcpersona dwa razy wyciągać.


Jeżeli chodzi o wymianę sprężyn to na pewno do wymiany są podkładki górne/dolne:


górna:

31336767500%20(1).jpg


dolna:

s-l400.jpg


Czy to gniazdo sprężyny też należy wymienić?

31336764093%20(1).jpg

Opublikowano
Wg mnie robisz turbo głupotę

. Jak robić taki kompleks to zrób jak ja, czyli wymień od razu sprężyny. Nie dawaj nowego amora na dojebaną sprężynę... Ja wymieniałem przy 142tys przebiegu, samochód prowadził się dobrze, ale po wymianie przepaść.. amortyzatory i sprężyny były już zmęczone. Dwa, zapłacisz podwójnie za robociznę.. przecież pro kit to taniocha. Zmieniłem z m tech na pro kit i powiem Ci komfort lepszy na kicie ;-)

 


Czyli sprężyny pro kit przy tych samych amorach bardziej komfortowe od m tech ? Pytam bo nigdy nie jezdziłem na m tech zawieszeniu .

  • Moderatorzy
Opublikowano
Pro kit to -30 mm względem seryjnego zawieszenia, skoro już sportowe seryjne (chyba niższe 1-1,5 cm od seryjnego) sprawia problemy to nie bierz eibacha.
Opublikowano
Panowie od paru dni pomykam na KW v2. Do wymiany kupiłem nowe, odboje, osłony, gniazda sprężyn, nakrętki itp. Dzisiaj się pokapowałem że mechanik nie założył mi nowych nakrętek od górnego mocowania tylnych amortyzatorów, chodzi o te zespolone z tą pianką. Nie ukrywam się że nie daje mi to spokoju i najchętniej bym sobie je wymienił we własnym zakresie i właśnie tu mam niejasność, czy ot tak mogę teraz odkręcić te śruby bez żadnych skutków ubocznych, to znaczy nie pozmienia mi to nic jeśli chodzi o geometrię, bo mam świeżo ustawioną?
Opublikowano
Maracz i nie zapomnij o osprzęcie całym do tego B12. Odboje, osłony itp. łożyska amorów też warto, bo tanie są.

 

Bilstein B8 ma osłony zespolone razem z amorami , a dodatkowo przedni amor ma już odboje zamontowane w sobie . Pozostaje tylko kupic odboje na tył , takie do sportowego seryjnego zawiasu oraz łozyska na przód i górne mocowania tył . No i gumy pod sprężyny , bo moga byc juz zamęczone ( tak jak u mnie były ) . I teraz wazna rzecz jakiej Ci sprzedawca zaden nie powie ... przedni amor B8 ma ta niebieską harmonijkową osłonę zle zaprojektowaną , ważne jest , zeby przed montażem ( bo potem na aucie to się namęczyłem ) naciągnąć tą osłonkę na amor i na pierwszym załamaniu tej osłonki owinąć trytkę tak , zeby osłonka trzymała się amora kiedy jest on wyciągnięty . Bo fabrycznie osłonka jest za krótka i w czasie jazdy kiedy amor sie rozciąga nie spełnia ona swojej funkcji i jest goła nieosłonięta laga amora , kamienie ją obijają , odpryskuje ta srebrna powłoka i nie przylega dobrze do uszczelki w miejscu odprysku , zbiera się brud , i z tego powodu zdarzają się reklamacje ( co zresztą potwierdził gośc z seriwsu Bilsteina w zerkopolu i nawet powiedzial mi , ze miałem dobry pomysł z tymi trytkami ) . Kiedy amor jest nowy , jak spojrzysz , to wydaje się , że osłonka sie trzyma tej zółtej czesci amora i bedzie do niej przylegała ...ale zapewniam..nie bedzie . Dlatego te trytki to mus, bo po 2 miesiacach jak zobaczyłem odpryski i syf na ladze amora to od razu to wyczysciłem i trytki założyłem. Problem dotyczy tylko przednich amorów B6 i B8 .

 

Masz możliwość zrobienia zdjęcia jak to ma wyglądać? Trochę cebula ze strony bilsteina, żeby w stosunkowo drogich amorach w jakieś trytytki się bawić :o

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie, seryjne 318d, rok produkcji 2006. Jakie amortyzatory najlepiej założyć na przód? Wymieniać razem z sprężynami? Nie chodzi, żeby bylo nisko i twardo. Ma się dobrze prowadzić.


Pzdr

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Moje B8 ostatecznie nie zostały wysłane (sklep anulował zamówienie), temat się trochę przeciągnął, ale właśnie powraca :D


Przyjmując krytykę kolegów, postanowiłem chwilę poczekać i wymienić całe zawieszenie.

Zakupy już zrobione, poniżej to co będzie wymieniane:

- amory przód tył (bilstein B8)

- sprężyny przód tył sasch (m tech, montowane na pierwszym montaż)

- podkładki i gniazda sprężyn przód tył (OE)

- gumy i łączniki stabilizatora przód/tył (mtech, lemforder)

- poduszki/gniazda/łożyska oporowe amortyzatorów przód tył (lemforder)

- drążki kierownicze z osłonami (lemforder)

i...

- oboje tył? (bilstein). No właśnie, w tym wątku wyczytałem że w B8 z przodu są wbudowane odboje, zaś z tyłu trzeba je dokupić.

 

Oprócz tego co wymienił Ponta , musisz dokupić tylko odboje na tył od seryjnego sportowego zawieszenia , przednie są zintegrowane fabrycznie wewnątrz amora B8, wiec nie trzeba kupować . Poczytaj tez koniecznie co pisałem o tym zawiasie ( o osłonach przednich amorów ) kilka stron wczesniej zanim go założysz , a poza tym polecam , nie ma nic lepszego od tego.

 

Tymczasem dzisiaj przyszedł zestawik B8:

iDnSdPq.jpg

Przód wygląda rzeczywiście że ma odboje wbudowane, zaś na tył jest dołączony odbój w zestawie? Ktoś może się podzielić info, czy też miał takie odboje? Teraz zrodziły się wątpliwości, czy są to odboje od producenta, czy ktoś kto zwracał towar zapomniał je zdjąć :mad2:

 

Na dniach bede w wulkanizacji , to zrobie fote na podnosniku i podesle Ci

 

Jak już foty się nie doczekałem, możesz napisać czy chodzi o zaciągnięcie trytytki na samym dole tej harmonijki (osłony), aby się nie ściągneło?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Z tyłu czasem są czasem nie zależy od auta i zestawu.

U ciebie widać przecież osłonę niebieską wraz z odbojem (pianka biała/kremowa).

Będzie niebo a ziemia między dotychczasowym zestawem.

Masz tu rysunek:

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/33_1263-kolumna-mcphaersona-tylna-elementy-dod/i50492/kL/sN/r2008/m03

Fabryka na podwoziu sportowym M:

Cao-su-t%C4%83m-b%C3%B4ng-BMW-328i-320i-33536767335-33-53-6-767-335-4.jpg

Opublikowano

Właśnie fakt, że pisaliście że odboje trzeba dokupić wplątał mnie w zakłopotanie :D a w internetach nic nie mogłem na ten temat znaleźć. Dzięki za wyjaśnienie :cool2:


Znany mi jest podany przez Ciebie rysunek, kupiłem już wszystkie części za wyjątkiem nr 10.

Opublikowano

Składałem dzisiaj wszystkie graty do kupy i miałem niemałą rozkminę przy tylnych amortyzatorach. Ktoś może potwierdzić czy tak to ma wyglądać? Podkładka, która przyszła w zestawie b8, ma być pod tą niebieską osłoną, aby dobijaj do niej odbój?

Z7FwXH4.png

Opublikowano

Widziałem to zdjęcie dzisiaj, ale na amerykańskich forach są różne opinie. Tak to wygląda w instrukcji:

9gnlPL3.png



Tutaj gość mówi, że to kontaktował się z bilsteinem i poprawna konfiguracja niby jest taka jak na filmiku (2 amor od góry), czyli tak jak w instrukcji (tak jak to aktualnie mam założone). Namotane to strasznie.

Opublikowano
Moje B8 ostatecznie nie zostały wysłane (sklep anulował zamówienie), temat się trochę przeciągnął, ale właśnie powraca :D


Przyjmując krytykę kolegów, postanowiłem chwilę poczekać i wymienić całe zawieszenie.

Zakupy już zrobione, poniżej to co będzie wymieniane:

- amory przód tył (bilstein B8)

- sprężyny przód tył sasch (m tech, montowane na pierwszym montaż)

- podkładki i gniazda sprężyn przód tył (OE)

- gumy i łączniki stabilizatora przód/tył (mtech, lemforder)

- poduszki/gniazda/łożyska oporowe amortyzatorów przód tył (lemforder)

- drążki kierownicze z osłonami (lemforder)

i...

- oboje tył? (bilstein). No właśnie, w tym wątku wyczytałem że w B8 z przodu są wbudowane odboje, zaś z tyłu trzeba je dokupić.

 

Oprócz tego co wymienił Ponta , musisz dokupić tylko odboje na tył od seryjnego sportowego zawieszenia , przednie są zintegrowane fabrycznie wewnątrz amora B8, wiec nie trzeba kupować . Poczytaj tez koniecznie co pisałem o tym zawiasie ( o osłonach przednich amorów ) kilka stron wczesniej zanim go założysz , a poza tym polecam , nie ma nic lepszego od tego.

 

Tymczasem dzisiaj przyszedł zestawik B8:

iDnSdPq.jpg

Przód wygląda rzeczywiście że ma odboje wbudowane, zaś na tył jest dołączony odbój w zestawie? Ktoś może się podzielić info, czy też miał takie odboje? Teraz zrodziły się wątpliwości, czy są to odboje od producenta, czy ktoś kto zwracał towar zapomniał je zdjąć :mad2:

 

Na dniach bede w wulkanizacji , to zrobie fote na podnosniku i podesle Ci

 

Jak już foty się nie doczekałem, możesz napisać czy chodzi o zaciągnięcie trytytki na samym dole tej harmonijki (osłony), aby się nie ściągneło?

 

Tak , na samym dole tej harmonijki trytkę dobierz taką ze 4mm szeroką . Tylko rób to zanim założysz amory , bo na samochodzie walka jest trochę , żeby tam palce wsadzić i ułożyć trytkę z tyłu amora tak , żeby nie zsunęła się .

Opublikowano
Zależy jakie masz sprężyny.

 

A w jaki sposób sprężyna wpływa na to jak cicho pracuje amortyzator ? Jakoś to sprawdzałeś na tym samym amorze przy różnych sprężynach ?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Może nie doprecyzowałem odpowiedzi.

Zwykłe amory nieprzystosowane do sprężyn obniżających mogą odbijać i będzie charakterystyczny dźwięk na dołku, nie każdym, ale będzie.

-10, -20 nie ma problemu, ale amor do zawiasu seryjnego na obniżeniu -30 i więcej może nie pracować tak jak należy. Może, nie musi.

Przerobiłem temat, obdzwoniłem bilsteina odnośnie ich amorów itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.