Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mi w stosunku do seryjnego zawiasu jaki miałem wczesniej , a więc koza straszna, przód usiadł -34mm , tył 30 mm . Oczywiscie spręzyna prokit . Przez pierwsze ok 3 miesiace bylo to 30 przód i -25 tył , ale po roku jazdy zmierzyłem i jest -34 i 30 . Wygląda super na kołach 18cali , moge Ci na maila foty wrzucić jak co.
  • Odpowiedzi 724
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano
Dokładnie, nie bój nic, daj czas na ułożenie się zawieszenia będzie malina. M z wcześniejszych generacji np. siedziały wyżej od cywilnego odpowiednika na m zawiasie za sprawą gum o wyższym profilu i teraz ich przewaga to również wygląd, bo lepiej wypełniały nadkole te większe gumy.
Opublikowano
Lewy przód 34.5 mm , prawy przód 34.3 mm , prawy tył 33.3 , lewy tył 34.1 mm . To , że lewa strona jest wyżej to normalne , tak miałem na poprzednim zawieszeniu i tak samo miałem w innym aucie też z B12. Kolejna rzecz to róznice w mierzeniu , bo jak dotkniesz koncem miarki do srodka koła i pociagniesz do błotnika to miarka idzie pod ukosem i jest o 5mm wieksza odległosc np na przodzie lewym 34.5mm . A jak odsuniesz miarke od koła i idzie ona prostopadle do ziemi to lewy przód wyszedł mi 34 mm .
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam pytanie co do sprężyn. Mój polift na kołach 16 (bez runflatow) jest naprawdę sztywny. Jeździłem inną (fakt, że E91) i ten samochód na 17stkach po nierównościach płynie w porównaniu do mojego. Na swoich sprężynach znalazłem oznaczenie C3. Na jakie mógłbym zmienić, żeby auto było bardziej komfortowe? Wg vinu nie mam zawieszenia M ani sportowego. Jedyne co może opisywać zawieszenie to kod s230a - pakiet na UE.
Opublikowano
Mam pytanie co do sprężyn. Mój polift na kołach 16 (bez runflatow) jest naprawdę sztywny. Jeździłem inną (fakt, że E91) i ten samochód na 17stkach po nierównościach płynie w porównaniu do mojego. Na swoich sprężynach znalazłem oznaczenie C3. Na jakie mógłbym zmienić, żeby auto było bardziej komfortowe? Wg vinu nie mam zawieszenia M ani sportowego. Jedyne co może opisywać zawieszenie to kod s230a - pakiet na UE.

 

Za twardosc odpowiadają głownie amortyzatory , więc spręzynami nic tu nie zmienisz. Może być tak, ze masz swieże amory , a to e91 jakim jechałes ma już prawie zużyte i wtedy jest taka roznica w twardosci . Jak u siebie zmieniłem uklepane już fabryczne zwykłe po przebiegu 140 tys , na nowe standardowe sachsy to wyraźnie twardszy się zrobił samochód.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Panowie wymiana amorów i sprężyn w 15 letnim wozie po przebiegu 250k to jak wsiadanie do nowej jednostki.
Opublikowano

Witam!


Przekopałem forum już wzdłuż i wszerz jednak chciałbym się upewnić, konkretnie jakie amortyzatory do E90 sedan 2005, po VIN'ie S226A - Sports suspension settings.

W hurtowni dostałem odpowiedź, że są dostępne zwykłe Sachsy albo do sportowego zawieszenia M. Rozumiem,(pomijając producenta) mam brać te o krótszym skoku w którym pada magiczna literka M? :lol: .

Zwariowałem już kompletnie :roll: Podsumowując, co mam zamawiać?

Amortyzatory tył : 311 410 SACHS

Zestaw ochrony przeciwpyłowej amortyzatora : 900 127 SACHS

Opublikowano

Panowie zdaję sobię sprawę , że temat wałkowany jak ciasto na święta .. Ale chciał bym z waszej rady skorzystać .

Planuje zmianę amorów przód i tył w mojej seryjnej e92 320i N43 pre lci.

Myślałem nad zestawem Bilsteina B8+eibach pro kit. Bądź jakieś inne sprężyny do tych amorów? I czy trzeba wymieniać coś jeszcze w zawieszeniu dodatkowo czy wystarczy włożyć ten zestaw i będzie okej?

  • Moderatorzy
Opublikowano

To o czym piszesz to się nazywa Bilstein B12 Pro-Kit

Przy wymianie na ten zestaw warto wymienić podkładki sprężyn góra dół, gniazdo sprężyny oraz łożyska amorów.

Gumowe słony amorów nie wiem czy są w zestawie czy nie to już ktoś inny ci napisze zaraz.

Jak chcesz robić sportowe zawieszenie jeszcze bardziej kompleksowo to wrzuć stabilizatory od M zawiechy.

Opublikowano
Panowie zdaję sobię sprawę , że temat wałkowany jak ciasto na święta .. Ale chciał bym z waszej rady skorzystać .

Planuje zmianę amorów przód i tył w mojej seryjnej e92 320i N43 pre lci.

Myślałem nad zestawem Bilsteina B8+eibach pro kit. Bądź jakieś inne sprężyny do tych amorów? I czy trzeba wymieniać coś jeszcze w zawieszeniu dodatkowo czy wystarczy włożyć ten zestaw i będzie okej?

 

Oprócz tego co wymienił Ponta , musisz dokupić tylko odboje na tył od seryjnego sportowego zawieszenia , przednie są zintegrowane fabrycznie wewnątrz amora B8, wiec nie trzeba kupować . Poczytaj tez koniecznie co pisałem o tym zawiasie ( o osłonach przednich amorów ) kilka stron wczesniej zanim go założysz , a poza tym polecam , nie ma nic lepszego od tego.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź;)


Te elementy wymienić na nowe z serii? Czy na mpakietowe ?

Chodzi mi o :

-podkładki sprężyn

-gniazda sprężyn

-łożyska armorów

  • Moderatorzy
Opublikowano
Podkładki i gniazda oryginalne, był jeden typ niezależnie od zawieszenia standardowego czy M, natomiast łożyska lemfordera weź.
Opublikowano

Mam jeszcze pytanie o sprężyny Eibach Pro Kit, czy sprężyny kupione osobno, różnią się czymś od tych z pakietu B12 Pro Kit(amortyzatory+sprężyny)? Czy to jest dokładnie to samo?









9

Opublikowano

Dziękuję.

Idąc za powyższymi sugestiami postanowiłem wraz z amortyzatorami i sprężynami wymienić też stabilizatory na m-pakietowe, czy stabilizator tylny m-pakiet z e92 będzie pasował do e91?

Opublikowano
Dziękuję.

Idąc za powyższymi sugestiami postanowiłem wraz z amortyzatorami i sprężynami wymienić też stabilizatory na m-pakietowe, czy stabilizator tylny m-pakiet z e92 będzie pasował do e91?

 


Czy bedzie pasował to pewnosci nie mam , ale za to mam pewnosc ,ze te stabilizatory grubsze to bardzo dobry pomysł i sam żałuję , ze ich nie zmieniłem , bo to one bardziej niż amor za redukcję przechyłów odpowiadają. A w połączeniu z B8 to musi byc juz idealnie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie mam jeszcze jedno pytanko. Czy zawieszenie gwintowane zdemontowane z e92 335d można zamontować w e91 318d?

Generalnie chodzi mi o to, czy zawieszenie z e92 pasuje p&p do e91, czy są jakieś różnice konstrukcyjne uniemożliwiające taką wymianę?


Mieszam trochę bo w zasadzie byłem już zdecydowany na B12. Pojawiła się jednak okazja kupna fajnego gwintu z e92.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Czy ktoś miał okazję porównać seryjne sportowe zawieszenie e90 z Bilstein B8 na sprężynach Eibach ? Jaka jest róznica w komforcie jazdy i w prowadzeniu na zakrętach ?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Przedni amortyzator mi wylał w X1 i zastanawiam się czy 10 lat i 160 tys przebiegu to juz pora żeby wymienić przy okazji sprężyny. Wymieniacie u siebie czy zakładacie te co są na samochodzie?
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmierz wysokosc, porównaj ze specyfikacją na newtis i będziesz wiedział. U mnie po 14 latach jest na granicy więc wczoraj zakupiłem nowe sprężyny Sachsa.
Opublikowano (edytowane)
Okay, bardziej mi chodzilo o sprawy ze zmęczeniem sprężyny i podatnością na pękanie. Paru osobom już to się przydarzyło. Wymienię żeby mieć spokojną głowę. Edytowane przez Rejestracja
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano

Cześć,

Jestem przed kompleksową wymiana zawieszenia przedniego w E90 lci z zawieszeniem S704. Wybór padł na B8. Za pół roku dodam do tego pro kita, jak będę wymieniał zawiechę tył również na B8. Takie pytanie, czy bez żadnych konsekwencji mogę założyć same amorki B8 do fabrycznych obniżonych sprężyn mtechnika? Pytam, gdyż pro kit jest dedykowany do B8, ale na pro kit auto jest bardziej obniżone niż na sprężynach mtechnika, dlatego chciałbym się dowiedzieć czy amorków na tym nie popsuję.


Kompleksowa wymianą, miałem na myśli:

- amorki B8 (z tego co wyczytałem odboje są wbudowane)

- łączniki i gumy stabilizatora

- lożyska amortyzatorów

Opublikowano
Cześć,

Jestem przed kompleksową wymiana zawieszenia przedniego w E90 lci z zawieszeniem S704. Wybór padł na B8. Za pół roku dodam do tego pro kita, jak będę wymieniał zawiechę tył również na B8. Takie pytanie, czy bez żadnych konsekwencji mogę założyć same amorki B8 do fabrycznych obniżonych sprężyn mtechnika? Pytam, gdyż pro kit jest dedykowany do B8, ale na pro kit auto jest bardziej obniżone niż na sprężynach mtechnika, dlatego chciałbym się dowiedzieć czy amorków na tym nie popsuję.


Kompleksowa wymianą, miałem na myśli:

- amorki B8 (z tego co wyczytałem odboje są wbudowane)

- łączniki i gumy stabilizatora

- lożyska amortyzatorów



W katalogu Bilstein możesz sprawdzic nawet, że amor B8 jest przewidziany do sportowego zawieszenia własnie , mimo , że jest ono tylko 15mm niższe od serii, także można to łączyć bez obaw. Ja planuję zmianę w drugą stronę , czyli zmienić pro kita na takie sprężyny jakie Ty masz , własnie do B8 , bo pro kit po ułożeniu się na przodzie opadł mi na -35mm i niestety przód czesto dobija do odboju na wiekszych uskokach asfaltu . Co odbojów to wbudowane są tylko w przednie amory , do tylnych musisz dokupić , takie jak do sportowej zawiechy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.