Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W teorii tak B8, ale w praktyce pełno osób zakłada eibachy do b4 oraz sachsów i to jeździ normalnie bez stuków.

 

Tak , wiem , że tak sporo osób jezdzi . Ale tez sporo osób jezdzi na 19 czy 20 calowych kołach i mówią , że komfort jest super . Napisałem to pytającemu po to, zeby mu przedstawić tak jak to sie powinno robic wg mojej wiedzy zgodnie ze sztuką. A , że się da jezdzić na sachsie od sportowej zawiechy z eibachem , nie zaprzeczam. Tyle , ze nikt mi nie powie , ze to nie skraca zywotnosci amora , oraz , że amor pracuje w zakresie w jakim przewidział to producent , bo tak byc nie moze , fizyki nie oszukasz . Oczywiscie na pewno nie jest to w takim stopniu odczuwalne , jak w przypadku wkładania eibacha do seryjnego amora podstawowego zawieszenia ( bo są i tacy druciarze, co twierdzą , że jest ok ...pewnie dlatego im ok , ze gleba fajna ) .

  • Odpowiedzi 724
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W teorii tak B8, ale w praktyce pełno osób zakłada eibachy do b4 oraz sachsów i to jeździ normalnie bez stuków.

 

Tak , wiem , że tak sporo osób jezdzi . Ale tez sporo osób jezdzi na 19 czy 20 calowych kołach i mówią , że komfort jest super .

 

czyli co? duza felga to taz zle? coraz lepiej... :D

Opublikowano
Witajcie, mam problem z amorkami kupiłem do E91 prelci SACHS 311409 po zamontowaniu okazało się że auto jest miękkie a sprawność jest na poziomie 30%. Ktoś ma jakieś porównanie jak powinny się zachowywać takie nowe amorki ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bilstein ten standardowy jest ok ale nie jest szczególnie komfortowy. Raczej tak jak wszyscy mówią - ma bardziej sportową charakterystykę. Ja teraz bym kupił Sachsa dla komfortu.
Opublikowano
Bilstein ten standardowy jest ok ale nie jest szczególnie komfortowy. Raczej tak jak wszyscy mówią - ma bardziej sportową charakterystykę. Ja teraz bym kupił Sachsa dla komfortu.

 

SACHS zrobił z mojego auta ponton... Dosłownie żałuje że kupiłem ale zależy też kto jak jeździ.

Opublikowano
Ma, muszą być o skróconym skoku. Albo odpowiednik fabryki czyli sachs , bilstein b4 , lub monroe oespectrum ...swoją drogą fajne te ostanie. Lub półka wyżej Bilstein B8 , czy np coś z KONI .
Opublikowano
OK, a teraz jak sprawdzić czy mam niższe sprężyny? Vin mi nic nie mówi a mechanik powiedział że są. I niby wg vinu mu wyskoczyło. Ogółem szukam informacji bo tył już robi przysiad po przejeździe na spowalniaczu a z przodu i tak rewelacji nie ma, stan można by stwierdzić ze galareta, nie sztywne BMW. Więc robię rozeznanie co i jak i za ile aby wybrać jakąś opcję.
Opublikowano
Na oko ławo to zauwazyć. Przy sportowym które jest -15mm od podstawowego , tylne koło jest juz mocno zblizone do rantu błotnika , a z przodu jest jakies plus minus 2 cm przerwy , przy podstawowym jest jeep z przodu i z tyłu zauważalny . Zresztą w necie zdjecia sobie mozesz porównac takich z mpakietem , które maja sport zawieche i takich bez mpakietu i zobacz , która wygląda jak Twoja . Nie da się tego nie zauwazyć. To tak sobie mozesz sprawdzic , jesli nie wierzysz mechanikowi , bo vin mowi wszystko . Chyba,ze cos zmieniał poprzedni wlasciciel .
Opublikowano

Witam.

Nie chcę zakładać nowego tematu, bo mój problem jest powiązany (tak mi się wydaje). Auto - E90 lift 318d. Mam problem z głośną pracą zawieszenia z przodu. Są to głuche puknięcia/stuki podczas jazdy po dziurach/nierównościach. Stuka bez znaczenia czy jadę 50 czy 100 km/h. Byłem u 2 mechaników i na stacji diagnostycznej - wszędzie słyszę brak luzów w zawieszeniu. Jeździłem inną E90 i wiem, że to nie jest typowy dźwięk pracy tego zawieszenia, ewidentnie coś puka. Myślicie, żeby wymienić w ciemno amortyzatory? Bo w sumie tylko one zostają. Ewentualnie mocowania amortyzatorów spróbować?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Łożyska amorów wymień zanim zmienisz amory - jak będziesz zmieniać amory to i tak warto łożyska wymienić więc na jedno wyjdzie.

Same łożyska zmień.

Opublikowano
Ogólnie samochód prowadzi się w porządku, jest sztywny, nie buja i nie pływa. Jest możliwośćssprawdzenia łożysk przed ich wymiana czy jedynie po wymianie dowiem się czy to to? A może jeszcze jakieś pomysły co mogłoby wywoływać takie głuche stuki?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja miałem głuche stuki na dołkach też cała zawiecha sprawdzona - winne było łożysko. Koszt śmieszny.
Opublikowano
Na oko ławo to zauwazyć. Przy sportowym które jest -15mm od podstawowego , tylne koło jest juz mocno zblizone do rantu błotnika , a z przodu jest jakies plus minus 2 cm przerwy , przy podstawowym jest jeep z przodu i z tyłu zauważalny . Zresztą w necie zdjecia sobie mozesz porównac takich z mpakietem , które maja sport zawieche i takich bez mpakietu i zobacz , która wygląda jak Twoja . Nie da się tego nie zauwazyć. To tak sobie mozesz sprawdzic , jesli nie wierzysz mechanikowi , bo vin mowi wszystko . Chyba,ze cos zmieniał poprzedni wlasciciel .

Nie mam podstaw mu nie wierzyć tylko mam sprzeczne informacje i nie wiem co z tym zrobić. Ale fakt jest faktem, wyglada tak jakby była niższa. Zresztą i tak na razie tylko rzuty okiem robię. Dzięki za poświęcony mi czas :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Zdejmij koło, może jakiś nr będzie na sprężynie widoczny już coś będziesz wiedział więcej.
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Panowie, w poniższym linku jest zawieszenie gwintowane którym się interesuję, czy wizualnie oglądając zdjęcia można z grubsza oszacować jego przebieg?

Wdzięczny będę za jakiekolwiek podpowiedzi.

https://allegro.pl/oferta/zawieszenie-gwint-gwintowane-h-r-bmw-e90-e91-8409734134

Wizualnie.... oszacować... przebieg zawiasu...

Wizualnie dobrze umyte, zapieczona regulacja, poduszki i odboje stare, przednie amory przyrdzewiałe w miejscu mocowania.. Wizualnie oceniam przebieg na kilka lat - na pewno warte zakupu bo nie jeździły po polskich drogach :D Można sugerować się pozytywnymi opiniami sprzedającego i tyle.

W tej cenie to wg mnie jest jakiś szrot. Nikt nie odda sprawnego gwintu za tą cenę.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

  • Moderatorzy
Opublikowano
Zobacz ile kosztuje nowy gwint eibacha albo sachsa do e90. To jest za darmo prawie wystawione.
Opublikowano

Dzięki za opinie.

Wie ktoś może jaka jest różnica w charakterystyce pracy zawieszenia, jeżeliby porównać zestawy Bilstein B12 i B14?Chdzi mi o jakość wybierania nierówności, trzymania w zakrętach itp.

Opublikowano
B12 mam u siebie i przy 18 calowych kołach to moim zdaniem juz granicznie akceptowalne jesli chodzi o komfort na naszych drogach . B14 to gwint , więc bedziesz miał regulację od -30 do - 50 mm wzgledem serii , ale gwint Bilstein jest twardy . Jesli gwint to KW . Wzgledem np mpakowego zawieszenia , gwint KW ma lepszy komfort mimo obniżenia . Ale jesli nie musisz miec regualcji , to z gleby B12 ( ale na sprezynie pro kit ) i z jej charakterystyki bedziesz super zadowolony , jest idealny kompromis komfort/sport , pracuje ciszej niz seria sportowe , prowadzenie super i da sie wdrapywac na krawezniki , nie ma szorowania o wszystko, jedynie czasem zdarzy sie na wysokim policjancie jak za szybko wjedziesz. Ale B12 na sprezynie sportline to juz za nisko moim zdaniem u nas. Polecam B12 . No i 2 tys w kieszeni wzgledem gwintu KW .
  • Moderatorzy
Opublikowano
Maracz i nie zapomnij o osprzęcie całym do tego B12. Odboje, osłony itp. łożyska amorów też warto, bo tanie są.
Opublikowano
Maracz i nie zapomnij o osprzęcie całym do tego B12. Odboje, osłony itp. łożyska amorów też warto, bo tanie są.

 

Bilstein B8 ma osłony zespolone razem z amorami , a dodatkowo przedni amor ma już odboje zamontowane w sobie . Pozostaje tylko kupic odboje na tył , takie do sportowego seryjnego zawiasu oraz łozyska na przód i górne mocowania tył . No i gumy pod sprężyny , bo moga byc juz zamęczone ( tak jak u mnie były ) . I teraz wazna rzecz jakiej Ci sprzedawca zaden nie powie ... przedni amor B8 ma ta niebieską harmonijkową osłonę zle zaprojektowaną , ważne jest , zeby przed montażem ( bo potem na aucie to się namęczyłem ) naciągnąć tą osłonkę na amor i na pierwszym załamaniu tej osłonki owinąć trytkę tak , zeby osłonka trzymała się amora kiedy jest on wyciągnięty . Bo fabrycznie osłonka jest za krótka i w czasie jazdy kiedy amor sie rozciąga nie spełnia ona swojej funkcji i jest goła nieosłonięta laga amora , kamienie ją obijają , odpryskuje ta srebrna powłoka i nie przylega dobrze do uszczelki w miejscu odprysku , zbiera się brud , i z tego powodu zdarzają się reklamacje ( co zresztą potwierdził gośc z seriwsu Bilsteina w zerkopolu i nawet powiedzial mi , ze miałem dobry pomysł z tymi trytkami ) . Kiedy amor jest nowy , jak spojrzysz , to wydaje się , że osłonka sie trzyma tej zółtej czesci amora i bedzie do niej przylegała ...ale zapewniam..nie bedzie . Dlatego te trytki to mus, bo po 2 miesiacach jak zobaczyłem odpryski i syf na ladze amora to od razu to wyczysciłem i trytki założyłem. Problem dotyczy tylko przednich amorów B6 i B8 .

Opublikowano

Panowie dziękuję za podpowiedzi, są mi bardzo pomocne.

Jedyne co mnie trzyma przed podjęciem decyzji o zakupie b12 to to że z tym obniżeniem zawieszenia to różnie bywa. Jednemu siądzie 30mm a drugiemu 10mm i tego się boję że auto mi słabo siądzie i będzie tylko trochę mniejsza koza niż jest teraz na 18 calowych felgach.

Co do gwintu KW to na nowy mnie nie stać, ale gdyby pojawiła się używka na rynku do e91 to kupiłbym. Mógłbym też kupić zregenerowany zestaw b14 w cenie nowego b12 ale boję się że będzie za twardo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.