Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 724
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam,

Jestem zmuszony wymienić amorki z przodu. Obecne (jeszcze ORI) niestety wylały się. Mam zawias M sport. Czy Monroe OE Spectrum będą dobrym wyborem?


Pozdrawiam,

Kuba

U siebie ma również zawias M , zakładałem dwa lata temu Monroe i jest OK. Zrobiłem koło 40 tys od wymiany i prowadzi się bez zastrzeżeń. Tak wiec śmiało możesz zakładać, tym bardziej ze różnica w cenie była spora na korzyść Monroe w stosunku do Innych markowych producentow

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź!

Dwie stówy względem sachsa to spora oszczędność. Tym bardziej jeżeli różnica ma być nie odczuwalna względem SACHSA. Biore Monroe. Dzięki za podpowiedzi.

Opublikowano

Witam,

zmienilem swoja przedliftowa e90 na e91 tym razem polifcie (2009)

link do e90 - https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=250552


Nowa e91 byla dosc pokaznie zglebiona (sprezyny obnizajace) co na poczatku mnie bardzo cieszylo, jednak po pewnym czasie stwierdzilem ze omijanie wiekszosci drog na ktorych sa spowalniacze, mniejsze badz wieksze dziury nie jest juz dla mnie.

Golf IV, leon, e46 na glebie wystarcza juz w historii mojej motoryzacji.

Po sprawdzeniu czy pasuja armortyzatory/sprezyny z e90 przedlift (2.0D) do e91 polift (3.0D, a dokladnie 325D) stwierdzilem ze przeloze cale amortyzatory ze sprezynami, bo ponoc powinny pasowac idealnie.

Naklonilo mnie to do tego to iz w e90 mialem zawieszenie mPakietowe - troszke nizsze od klasycznego ale wg. mnie bardziej komfortowe, a w e91 klasyczne na krotszych sprezynach. Amorki mPakietowe sa troszke krotsze od seryjnych.

I rzeczywiscie tak jest, amorki idealnie pasowaly - przelozlem je razem ze sprezynami do e91.

Przod tak jak nalezalo poszedl do gory, ale z klasa (nie pieje jak zwykla, klasyczna, seryjna zawiecha) wiec na spokojnie wzialem sie za tyl.

I tutaj zdziwnienie, przelozylem tak samo komplet (amorki ze sprezynami) tak jak z przodu a wysokosc zawieszenia z tylu sie praktycznie nie zmienila...

Auto siedzi jak siedzialo, denerwuje mnie to, poniewaz moge wlozyc dystansow bo bedzie opona obcierala o nadkole....

Co zrobic w takim przypadku? Tyl nie poszedl do gory poniewaz e91 kombi jest dluzsze, ciezsze od e90?? Kwestia silnika 3.0d ?


zdjecia z gleby- https://zapodaj.net/f866b961d2f79.jpg.html

https://zapodaj.net/89c19e3b92608.png.html

https://zapodaj.net/c87b5204d1838.jpg.html


zdjecia po przekladce

https://zapodaj.net/cac51fcfe4257.jpg.html

https://zapodaj.net/24d9f422d60c7.jpg.html


Jakies rady, pomysly ? Kumpel stwierdzil zeby moze odboje wlozyc od gwintu - koszt jakis 100zl na strone podobno??



Z gory dzieki :)

  • Moderatorzy
Opublikowano

W e91 masz 3 rodzaje amorków i tylko standard pasuje z e90 do e91 polifta przedlifta nieważne - 33526796161

Inne nie.

Opublikowano
W e91 masz 3 rodzaje amorków i tylko standard pasuje z e90 do e91 polifta przedlifta nieważne - 33526796161

Inne nie.

To jak to możliwe ze z e90 przedlifta przełożyłem amorki m pakietowe do e91 polifta i pasowały elegancko? Nie dość ze wychodzi po vinie ze są m pakietowe (wstawiłem nawet link celowo) to jeszcze widac było gołym okiem ze są krótsze niż standardy?

Opublikowano
Założyć założysz, numery są jednak inne.

 

Nie rozumiem kolego Twojej wypowiedzi, nie pomogłeś mi za bardzo.

Skoro przełożyłem to co za różnica ze numery są inne?


Jakiś pomysł jak podniesc ten tył?


Myślałem i oglądam się już za tym co widnieje na zdjeciu poniżej, boje się jednak ze usztywni to zawieche i będzie taczka,

Co uważacie ?

https://zapodaj.net/7a0873a9370bf.png.html

  • Moderatorzy
Opublikowano

Masz numer części X, i on pasuje do paru modeli.

Numer części Y również podejdzie do tego modelu, ale nie wg producenta, tylko zbyszka w garażu.

Opublikowano (edytowane)
* Edytowane przez pesti
[2008 325d LCI E90]
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć, jakie amortyzatory na tył wybrać? Muszę kupić tez nowe poduszki czyli dolne mocowanie amora.

Bmw e92 330D 2009 N57 245km

VIN: WBAWA91040E205587


Zawieszenie sportowe.

Proszę o porady, jakie amory kupić i jak ważne jest aby kupić sportowe?


Pozdr i dzięki

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
B8 Bilsteina , jesli możesz wydac więcej. Lepsze tłumienie nierówności i cichsza praca niż tradycyjne amory do sportowego zawieszenia. Zupełnie inna , zaawansowana konstrukcja .No i można je regenerować i ustawiać dowolnie ich charakterystykę.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czym sie roznia od siebie amortyzatory Sachs z niebieska a biala naklejka? Na niebieskiech widze dopisek 'Super Touring', na bialych nie ma podobnego oznaczenia. Czy te 'biale' beda zblizone do tego, co pakowano w standardzie, a 'niebieskie' sa bardziej miekkie (np. do E91)?


Numery czesci: 311403 311404 311409

Sa to konkretne modele do E90 bez M pakietu.

[2008 325d LCI E90]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam pytanie techniczne może ktoś będzie wiedział czy obniżona sprawność amortyzatorów ( około 50% ) może powodować to że auto siadło o 1-2 cm niżej?
Opublikowano
Raczej nie powinno, u mnie wylał jeden amor miał jakieś 10%, wymieniłem na nowe łącznie ze wszystkimi poduszkami itp i wysokość praktycznie bez zmian.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Może , sam tak miałem . Mogę Ci na maila nawet podesłac zdjęcia mojego e90 z amorami po przebiegu 150 tys i drugie z załozonymi nowymi . Spręzyny te same. Róznica wyraźna . Nowe mają wieksze cisnienie , stąd nie da się ich tak scisnąć jak tych mocno zuzytych .
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Sachs albo Monroe OESpectrum . I na jednych i na drugich jezdziłem. Ale sachs mi sie wylał po 35 tys tylny . Kupiłem potem te Monroe. Bilstein b4 jako zamiennik serii odpusc sobie, ta marka zaczyna się od B6, B8 .
Opublikowano
Sachs albo Monroe OESpectrum . I na jednych i na drugich jezdziłem. Ale sachs mi sie wylał po 35 tys tylny . Kupiłem potem te Monroe. Bilstein b4 jako zamiennik serii odpusc sobie, ta marka zaczyna się od B6, B8 .

 

Sachs w miarę komfortowe czy twarde? Jak z wybieraniem nierówności?

Opublikowano
Amory do e90 nawet do podstawowego zawieszenia nie są komfortowe z zasady , bo to odpowiednik Bilsteina B6. Także czy Sachs czy Monroe będzie tak samo pod względem twardosci. Na pewno będą zauważalnie twardsze niż Twoje zużyte .
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.