Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wiedź na podnośnik, kanał, tak, żeby samochód stał na kołach, następnie poluzuj nakrętki wahaczy, ugnij kilka razy zawieszenie, naciskając rękami na maskę i dopiero podokręcaj wszystkie śruby wahaczy. Nie twierdzę, że tak jest u Ciebie, ale bardzo często mechanicy skręcają śruby na opuszczonym zawieszeniu. Robota żadna, a będziesz miał pewność.
  • Odpowiedzi 724
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
U mnie w e91 jak wymieniłem sprężyny Kilen auto wyglądało podobnie jak u ciebie, już chciałem kupować sprężyny obniżające ale po przejechaniu w tej chwili 2 tys km wygląda tak jak powinno jak oryginał czyli sprężyny musiały się ułożyć. Może zrób trochę kilometrów i się ułożą.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

niestety muszę wymienić przednie amortyzatory ponieważ już z jednego jest wyciek :( . Jakie możecie polecić amortyzatory do E91 318d n47? Żeby były tanie i dobre :D i do spokojniej jazdy.

Opublikowano
Również polecam Monroe reflex, stosunek ceny do jakosci bardzo dobry. Wymieniłem jakis czas temu, zrobiłem z 5tys km od wymiany i jak narazie nie mam zastrzeżeń.wiadomo ze jakość weryfikuje czas i przebieg, ale kupiłem w cenie 210 za szt, więc uważam ze warto...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

jakiś czas temu pękła mi sprężyna z przodu, więc zdecydowałem się wymienić za ciosem wszystko. Wleciał Eibach Pro-Kit, bo nie ma chyba lepszego wyjścia. W sumie nigdy mi nie zależało na jakimś obniżeniu dodatkowym, ale po pękniętej sprężynie bardzo nie chciałem efektu kozy, także zdecydowałem się na eibach-pro kit. Chciałem też zrobić to na porządnie a nie pakować krótsze sprężyny do amortyzatorów od standardowego zawieszenia, które jeszcze mają swój przebieg, także kupiłem nowe Sachsy dedykowane do zawieszenia M (trochę sztywniejsze niż standard) i krótsze odboje również sachs, dedykowane do zawieszenia m. Przy okazji podkładki, gniazda i co tam było jeszcze do wymiany. Oprócz tego przy okazji dystans eibacha 20mm na stronę na tylne kola.

 

No i wnioski są takie. Wszyscy rozwodzą się nad tym jakie efekty, tłumienie, komfort to tamto.. Może za dużo się tego naczytałem ale jakiegoś kosmosu nie ma. Może dlatego, że większość ludzi zmienia jakieś wylane amory bez gazu, niewymieniane od nowości. Moje w sumie wymieniane były jakieś 100 kkm temu i chyba były w niezłym stanie, + jeżdżę na osiemnastkach więc nawierzchnie będzie ciut zawsze. Wachacze miałem robione rok temu, więc tutaj w kwestii pukania stukania też się nic nie poprawiło. Ale do rzeczy:

Na pewno nie ma jakiejś taczki i wszystkie opowieści, że ktoś wstawił eibach i sachsy od M i jest taczka to można sobie między bajki wsadzić. Więcej w tej kwestii zależy od kół, bo nie czuje tutaj żadnej zmiany. Owszem na zakrętach nie buja nic i prowadzi się super, ale na wybojach, brukowanej nawierzchni, dziurach jest super. Może coś tam czuć różnicę przy szybkim przejeżdżaniu przez garby, ale czuć po prostu, że auto stało się bardziej zwartę i sztywniejsze.

Wysokość: tu mogłoby być trochę lepiej.. Przód jest dla mnie idealnie ale tył za bardo poszedł w dół. Mogł w ogóle nie iść. Tymczasem mam wrażenie, ze z przodu za wiele się nie zmieniło a, że tył usiadł. A powinno być na odwrót w sumie, bo przód jest bardziej obniżany. Myślę nad tym czy nie wstawić 1 cm podkładek na tył, żeby auto miało trochę lepszą sylwetkę i żeby koło z tyłu miało więcej miejsca przy ewentualnych wybojach na trasie.

No i kwestia dystansów. Jeżdżę na 18, z tyłu 255x35 ET 8,5, no i niestety 20mm na stronę to za dużo. Przy szybszym przejeżdżaniu przez garb, opona obciera o nadkole. Także jestem mega zły, 500 zeta zmarnowane. Zostawię je pewnie na zimę do 17'stek a w lecie albo będę jeździł bez, ewentualnie spróbuję po 10mm na stronę.

 

Czy nie wie ktoś, gdzie można zrobić dobrze pełną geometrię w Warszawie?

 

pozdrawiam

Opublikowano

Ja robiłem tutaj:

 

http://www.dobrucki.com.pl/index.php

 

i tutaj:

 

http://www.autogeoserwis.pl/

 

Geometria jak geometria, dostajesz papier na którym wszystko się zgadza. W pierwszym przypadku to byłem podczas ustawiania i rzeczywiście ten mityczny pan Sylwek zdaje się robić robotę dokładnie i jest ustawianiem geometrii mocno pochłonięty. Ale generalnie nie widziałem jeszcze warsztatu który używałby klucza dynamometrycznego do śrub w zawieszeniu, każdy tylko napierdziela na poprzednich że śruby zapieczone:)

Opublikowano

Sprawdzilem dzisiaj przednie amortyzatory i mam sprawnosc 40%. Rzekomo to calkiem niezle jak jest amortyzator olejowo gazowy, jak tylko olejowy to oznacza ze szmelc jest juz. Ktos wie OEM to jaki jest typ?

Sprawdzilem tez tyl i tez byla taka sama sprawnosc a te przejechaly niecale 15tys. Ale tutaj wiem ze sa olejowo gazowe bo to bilstein b6.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano
Sprawdzilem dzisiaj przednie amortyzatory i mam sprawnosc 40%. Rzekomo to calkiem niezle jak jest amortyzator olejowo gazowy, jak tylko olejowy to oznacza ze szmelc jest juz. Ktos wie OEM to jaki jest typ?

Sprawdzilem tez tyl i tez byla taka sama sprawnosc a te przejechaly niecale 15tys. Ale tutaj wiem ze sa olejowo gazowe bo to bilstein b6.

 

Masz run-flaty? Te testy na stacjach w przypadku utwardzonych aut, większych felg i/lub runflatów są nic nie warte. Umnie wychodziła sprawność 10-30% na jednej stacji a na drugiej 75-80%. Jeden amortyzator z tyłu był wylany i na tej drugiej stscji miał sprawność 80% a ten niewylany miał sprawność 75%. Zapewniali że wszystko jest okej i można jeździć. Jako że miałem nieprzyjemne skrzypienie dobiegające z tyłu, czego przyczyną były górne mocowania amortyzatorów, pomimo tej pozytywnej opinii na przeglądzie postanowiłem sam wszystko wymienić. Po wyjęciu amorków, ten wylany w ogóle nie odbijał i nadawał się do śmieci. Tyle są warte te badania.

Opublikowano (edytowane)
Ja robiłem tutaj:

 

http://www.dobrucki.com.pl/index.php

 

i tutaj:

 

http://www.autogeoserwis.pl/

 

Geometria jak geometria, dostajesz papier na którym wszystko się zgadza. W pierwszym przypadku to byłem podczas ustawiania i rzeczywiście ten mityczny pan Sylwek zdaje się robić robotę dokładnie i jest ustawianiem geometrii mocno pochłonięty. Ale generalnie nie widziałem jeszcze warsztatu który używałby klucza dynamometrycznego do śrub w zawieszeniu, każdy tylko napierdziela na poprzednich że śruby zapieczone:)

 

dzięki!

 

PS. w którym ten Pan Sławek działa?

Edytowane przez qubsone90
Opublikowano
Sprawdzilem dzisiaj przednie amortyzatory i mam sprawnosc 40%. Rzekomo to calkiem niezle jak jest amortyzator olejowo gazowy, jak tylko olejowy to oznacza ze szmelc jest juz. Ktos wie OEM to jaki jest typ?

Sprawdzilem tez tyl i tez byla taka sama sprawnosc a te przejechaly niecale 15tys. Ale tutaj wiem ze sa olejowo gazowe bo to bilstein b6.

 

Chyba mało? Ja na 18stkach mam 72% z przodu i 58% tył (niedociążony zawsze tak nisko wychodzi)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Strzeliły mi dwa amorki po lewej stronie (dziura), więc muszę wymienić i przód i tył. Z tego co wyczytałem na forum, to w wersji E91 LCI montowane były fabrycznie nie Sachsy, a Bilsteiny (odpowiednik B4), a mimo tego jak czytam polecacie jednak Sachs - z czego to wynika: kwestia trwałości? twardości? tłumienia? Monroe nie chcę, bo miałem złe doświadczenia w innym autach. BTW. Na torze tą bunią byłem raz w życiu, drugi nie planuję, chyba, że innym autem ;)

 

Pytanie więc które (Sachs czy Bilstein, bo ost. miałem wydatki i oryginały nie wchodzą w rachubę ;)) kupić i czy wymieniać sprężyny (jak tak to jakie) przy obecnym przebiegu 215 tys (wg. mnie auto od nowości nie miało nic robione przy zawieszeniu, a kupiłem je od BMW AG jako 3 latka z przebiegiem 100 tys) - możecie zerknąć jakie mam zawieszenie, bo wydaje mi się po VIN (A705622), że standardowe, ale jak patrzę na auto nisko zawieszone (a gdzieś czytałem, że "S230 Extra package, EU-speciifc" to Sportowe zawieszenie, ale nie M-pakiet), to pewności już nie mam ;)

Edytowane przez dannygd
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zawieszenie seryjne, jak sprężyny są całe to nie musisz wymieniać, przy nowych amortyzatorach auto trochę pójdzie w górę. Obie firmy są polecane, w starszych egzemplarzach były montowane sachs i kiedyś była mowa o sporej ilości reklamacji na bilstein, więc podejrzewam, że stąd ta opinia. Wybierz te w lepszej cenie, jedne i drugie to dobry wybór.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zawieszenie seryjne, jak sprężyny są całe to nie musisz wymieniać, przy nowych amortyzatorach auto trochę pójdzie w górę. Obie firmy są polecane, w starszych egzemplarzach były montowane sachs i kiedyś była mowa o sporej ilości reklamacji na bilstein, więc podejrzewam, że stąd ta opinia. Wybierz te w lepszej cenie, jedne i drugie to dobry wybór.

 

A co to jest: "S230 Extra package, EU-speciifc" bo gdzieś piszą, że to sportowe zawieszenie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie sprecyzowałem, miałem na myśli przód, często kończy się zmianą sprężyn, bo jest koza.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, pytanie mam , czy jest jakaś różnica ( i czy w ogóle jest ) w obniżeniu pomiędzy sprężynami od zawieszenia mtechnic a sport suspension ? I o ile one obniżają względem serii ?

W intercarsie mają tylko do mtechnic i zastanawiam czy szukać tych sport suspension , czy nie ma to znaczenia większego , bo i tak dobranie sportowego amora wszystko zmieni najbardziej jesli chodzi o twardość ? Chcę obniżyć nieco auto , ale jak najmniej .

Opublikowano
Temat sprężyn przerabiałem wiosną, w samych sprężynach nie ma różnicy dlatego w sklepach mają tylko 2 rodzaje: dla zwyklego lub mtechnik(króre są także dla ss). Polecam markę Kilen - zachowują się jak oem bmw a nie kosztują wiele.
Opublikowano
Kolego ja mogę Ci polecić sprężyny eibach pro kit - fajnie zastępują zawieszenie ori m technik. Zmieniłem sprężyny na nie po peknięciu jednej z mtechnika. Wrażenia bardzo dobre, wysokość mniej więcej taka sama, sztywność też.
Opublikowano

Mi się coś zdaje , że mtechnic są jakos nie więcej niż -20 mm względem serii obniża , a eibacha to miałem w seacie kiedys , założyłem go do serii amorów i dobijało na dziurach niestety. Powinien byc skrócony skok amora do eibacha , zeby było zgodnie ze sztuką .

Eibach obniża -30 przód i nie wiem jak w e90 seryjne amory się zachowują przy takim ściśnięciu . Dlatego tak kombinuję , czy nie lepiej mtechnik , zawsze to ten 1 cent mniej w dół niż na eibachu . Jeżdzi ktoś może e 90 na krótszej sprężynie przy seryjnym amorze ? Jak to się zachowuje ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.