Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 724
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Z tego co ja się orientowałem to:

 

Górne mocowanie:

BMW OE 33506771737

BMW OE 33506771738

 

Mocowanie dolne:

BMW OE 33526768544

 

A mam do Was inne pytanie przy okazji może ktoś praktykował taki temat - ponoć Sachs daje jakąś kartę gwarancyjną gdzie trzeba wbić pieczątkę warsztatu, który wykonywał i mieć pewnie fakturę. Czyli jak samemu się wymieni to nie mamy gwarancji? :shock:

Opublikowano

Jak wymieniałem tarcze kiedyś np. to nie trzeba mieć faktury za naprawę z warsztatu i uznają (jedynie dowód zakupu tarcz). Może też zależy od miejsca gdzie kupujemy i jak dany sklep/hurtownia załatwia reklamacje u producentów oraz jakie części/marka.

Takto byłoby to trochę chore bo wiele rzeczy w aucie można samemu zrobić np. za wymianę żarówki płacić warsztatowi bo inaczej nie mamy gwarancji na xenona to trochę śmieszne :D

Opublikowano

niestety ale takie są wymagania producentów i moim zdaniem to jest normalne

ile ludzie potrafią w samochodzie czy innych rzeczach porobić kombinacji

z drugiej strony przez takie montaże bez paragonów spora część reklamacji może być przez producenta odrzucona i o to tutaj też chodzi

Opublikowano
Przy przodzie to na pewno konieczne ale przy wymianie amorków z tyłu czy konieczne jest ustawianie zbieżności po wymianie ?
Opublikowano
Przy przodzie to na pewno konieczne ale przy wymianie amorków z tyłu czy konieczne jest ustawianie zbieżności po wymianie ?

 

Po wymianie amorów i sprężyn z tyłu nie trzeba sprawdzać zbieżności. Jak już to można sprawdzić geometrie zawieszenia ale moim zdaniem nie jest to konieczne w tym przypadku.

Opublikowano
Przy przodzie to na pewno konieczne ale przy wymianie amorków z tyłu czy konieczne jest ustawianie zbieżności po wymianie ?

 

Po wymianie amorów i sprężyn z tyłu nie trzeba sprawdzać zbieżności. Jak już to można sprawdzić geometrie zawieszenia ale moim zdaniem nie jest to konieczne w tym przypadku.

 

Od kiedy taka teoria?

Opublikowano
Na tyle ustawia się kąt pochylenia koła oraz zbieżność. Po wymianie sprężyn może się nieznacznie zmienić kąt pochylenia koła. Zbieżność się nie zmienia. Gdyby tak było to w zależności od obciążenia auta miałbyś inną zbieżność (inną gdy auto jest puste a inną przy pełnym załadunku). Jeśli chodzi o amory to nie mają one wpływu na ustawienie koła względem nadwozia.
Opublikowano

Ja z ciekawości też zapytałem kilka warsztatów w tym trzy typowo zajmujące się BMW i wszyscy zgodnie stwierdzili, że przy wymianie samych amorów z tyłu nie ma potrzeby ustawiania zbieżności.

A co do gwarancji gdyby kogoś to interesowało i wymieniał np. sam to sachs daje kartę gwarancyjną, na której jedną pieczątkę daje sklep/hurtownia skąd my kupujemy, a w innym miejscu jest potrzebna pieczątka warsztatu, który nam to wykonywał (lub znajomego z jakiegoś warsztatu/stacji :D ) + dokument zakupu części i wymagane są do amorów osłony+odboje żeby uznali ew. gwarancje.

Opublikowano

Proszę o poradę kogoś kto wymieniał te amory z tyłu samemu w E90.

 

Chodzi mi o poduszki bo są górne , na schemacie poniżej to nr 6 i 7. Tu sprawa jasna i wymiana z tego co znalazłem w miarę prosta.

http://imageshack.com/a/img673/5945/5TKmOW.png

 

Ale w sklepie powiedziano mi też o dolnych mocowaniach, które też się wybijają - czy ktoś je wymieniał samemu/patrzył na ręce mechanika?

 

Chodzi o te:

http://czescidobmw.pl/szukaj/33%2052%206%20768%20544.html

 

Opisane w tym sklepie jako dolne mocowanie amora w wahaczu dolnym - czy trzeba ruszać wahacz żeby je wymieniać i wtedy tym samym już robić potem zbieżność/geometrię?

 

Edit: mechanik mi już kwestie wyjaśnił, wymienia się ją bez ruszania wahaczy i warto ją wymienić przy okazji.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odgrzeję stary temat co by nie zakładać nowego.

Mam w swoim E91 zawiechę S226A, planuję jednak dokupić niższe sprężyny. Nie zdecydowałem jeszcze czy h&r czy sportline'y eibacha jednak nie w tym rzecz. Wszędzie idzie spotkać, że sprężyny pasują na przemian z E90 do E91 i na odwrót. Może ktoś to potwierdzić lub zaprzeczyć co miał do czynienia z tematem osobiście?

Opublikowano

Jak kupowałem Pro-Kity, to wg strony Eibacha sprężyny są inne do E90 i E91.

 

Spójrz na numery sprężyn do E90:

http://www.eibach.pl/search.html?search_type=catalog&marka=8&model=47&product_line=956

 

A tutaj E91:

http://www.eibach.pl/search.html?search_type=catalog&marka=8&model=48&product_line=1019

 

Nie wiem jak jest u innych producentów, ale podejrzewam że może być podobnie.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

 

Mam od paru miesięcy BMW e91 330d.

Z autem jest wszystko OK, ale ma już przejechane 240tyś.km i amortyzatory słabo trzymają. Chciałem je wymienić u swojego mechanika i tu zaczął się problem.

Z informacji zaczerpniętych z forum chciałem włożyć BILSTEIN B6. Niestety mechanik stwierdził, że takie amortyzatory są praktycznie w PL niedostępne, a po drugie nie będą pasowały do mojego auta bo mam standardowe zawieszenie. On proponuje zwykłe B4.

 

Teraz już sam nie wiem co robić i co myśleć. Czy ktoś może mi z Was drodzy forumowicze poradzić?

 

 

Vin autka to: WBAUY91060A678997

Opublikowano
Bilstein B6 jest właśnie do standardowego zawieszenia, tylko jest twardszy, tak więc mechanior nie wie co mówi.
Opublikowano

Witajcie,

 

w sobotę okazało się, że mam wyciek z lewego przedniego amortyzatora.

Teraz zabieram się powoli do wymiany amorków przednich i mam do Was pytanie :)

Przeanalizowałem poniższe 17 stron i chwalicie Bilsteina, Sachs oraz Monroe.

 

Jednak chyba skłaniałbym się do Sachs'a i mam do Was pytanie, czy przy wymianie amorków wystarczą same amortyzatory czy muszę również muszę kupić górne mocowania?

 

Model Bawarki e91 320d 2006r.

 

3majcie się::)

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Amortyzatory Bilstein B8 podejdą do standardowego zawieszania??? I B8 czy sachs?? W samochodzie mam zamontowane sprężyny Pro-Kit, szukam czegoś co poprawi moje właściwości jezdne bo puki co samochód się tragicznie prowadzi(2 amorki wylane i bardzo duży przebieg na nich)
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Czołem! Jak w temacie. Chcę unieść tył auta lekko. Jest część o numerze: 33536769473 "Dla samochodów z Pakiet na złe drogi". Czy ktoś to ma u siebie? Czy to podwyższa auto? Jeśli tak, to o ile? A może są inne sposoby? W poprzednich modelach można było stosować takie gumy pod sprężyny. W tym nie znalazłem. Z góry dzięki za pomoc.

To jeszcze wkleję:

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VU91-EUR-04-2006-E91-BMW-330d&diagId=33_1927

Pzdr!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.