Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej,


Mam e91 2.0d xdrive 2012 r.

VIN: WBAUY31010F152096


Przód stoi zdecydowanie wyżej niż tył.

Co może być przyczyną?

Z VINu mam opcję S230A Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE - wydaje mi się że ta opcja opisuje zawieszenie, tylko jakie to zawieszenie jest?

Mam M Pakiet ale czy zawieszenie jest M Technik to nie wiem


IMG-20190627-WA0001.md.jpg

IMG-20190627-WA0000.md.jpg

Edytowane przez ZiemniakofeL
  • Odpowiedzi 724
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nieprawidłowo dobrane elementy do wymiany lub zły montaż, ew. sprężyny i amortyzatory z tyłu szlag trafił.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

Skąd wiadomo, że to przód jest na dobrej wysokości a nie nie na odwrót?

Jakie powinny być w takim razie sprężyny i amortyzatory z tyłu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli koła są standardowe i standardowo napompowane, auto poziomo na równym stoi to można zmierzyć odległość od podłoża do rantu błotnika w najwyższym miejscu i porównać z katalogiem.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Mógłbym prosić o namiar na ten katalog?

Zaraz zmierzę te wysokości.


lewy tył 65.2 cm

prawy tył 66 cm

przód 67 cm

starałem się wybrać najrówniejszy kawałek asfaltu w pobliżu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Są w książce Sam Naprawiamhttps://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320dx-tou/repair-manuals/31-front-axle-front-suspension/31-00-front-axle-in-general/6LsoJpL

Pomiar jest od rantu błotnika to dolnego rantu felgi.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Dobrze patrzę

33 00 Rear axle - ride height E90 / E91 / AWD LCI (from 09/08)

Series

17" 584 mm


31 00 Front axle - ride height E90 / E91 / AWD LCI (from 09/08)

Series

17" 604 mm


Z tego wynika, że tył ma mniejszy prześwit opona nadkole niż przód o 20 mm - tak ma być?


Jutro zmierzę do rantu felgi, poprzedni pomiar był od podłoża.

Opublikowano
Ano dlatego , że przedni błotnik w e90 jest bardziej podcięty, niż tylny, tak samo jak np w e36 i e46 , co daje fajny efekt małej ilosci blachy nad kołem do maski . Nie jest to zadne źle dobrane zawieszenie , tylko konstrukcja karoserii tego modelu . Na fabrycznym zawieszeniu czy standardowym , czy sportowym zawsze jest wieksza szpara z przodu . Obejrzyj sobie jakiekolwiek zdjęcia fabryczne e90 np super stronka z tapetami wszystkich aut Netcarshow i bedziesz miał jasnosc w temacie. Chociaz u Ciebie na przodzie cos jakby za wysoko mimo wszystko. Np świeże nieugniecione spręzyny lub nawet same nowe amory moga podniesc troszke auto , jesli z tyłu zostały niewymieniane , a mają duzy przebieg.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Hej, takie pytanie:

Dzisiaj zauważyłem, że z przodu po prawej stronie auta plastikowa osłona amortyzatora jest dziwnie wgnieciona a z drugiej strony ładnie się ułożyła.

Czy to trzeba poprawić czy można tak jeździć?


26ee92557da0.jpg

6c6fa1f2524d.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Przepraszam z góry że podpinam się pod temat :( zamierzam wymienić amortyzatory w mojej Buni e91 320d 150km bo przedni prawy już jest do wyrzucenia, a jak wiadomo wymienia się kompletami. Na internecie są różne zamienniki Sachs'a i bilstein'a ale nie wiem które dokładnie kupić :( numer VIN to: KY58365

Ja znalazłem taki komplet

https://allegro.pl/oferta/bilstein-amortyzator-przod-odboje-podu-bmw-e90-e91-7878913420

Ale nie wiem czy będą pasowały :( z góry dziękuję za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Przepraszam z góry że podpinam się pod temat :( zamierzam wymienić amortyzatory w mojej Buni e91 320d 150km bo przedni prawy już jest do wyrzucenia, a jak wiadomo wymienia się kompletami. Na internecie są różne zamienniki Sachs'a i bilstein'a ale nie wiem które dokładnie kupić :( numer VIN to: KY58365

Ja znalazłem taki komplet

https://allegro.pl/oferta/bilstein-amortyzator-przod-odboje-podu-bmw-e90-e91-7878913420

Ale nie wiem czy będą pasowały :( z góry dziękuję za pomoc.

Sachs idzie na pierwszy montaż

Jak nie wiesz czy będą pasowały to napisz tu : https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=251231

Maciek pomoże złożyć Ci taki zestaw jak potrzebujesz.

spacer.png

  • Moderatorzy
Opublikowano

Bilstein i Sachs to pierwszy montaż.

Numery:

BILSTEIN 22-136572

BILSTEIN 22-136589

lub

BILSTEIN 22-135049

BILSTEIN 22-135032

  • Moderatorzy
Opublikowano

Sportline

http://img.photobucket.com/albums/v689/Xmaggotcorp666x/DSCN0298.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v689/Xmaggotcorp666x/DSCN0252.jpg

Prokit

http://www.e90post.com/forums/e90garageimg/5231/Back.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziękuje, ale chciałem kogoś z forum zdjęcie :))


Czy jak się założy sportline sprężyny to odboje i osłony mogą zostać ori?

jak masz zwykłą zawiechę to odboje trzeba założyć ze sporta.

spacer.png

Opublikowano
Odboje i osłony trzeba z zawieszania m sport kupić? W sklepie motoryzacyjnym dobiorą mi takie? Bo jak na allegro wpisuje to tylko widzę zwykle odboje
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A tutaj chłopaki ogarnąć temat?

https://czescidobmw.pl/


Mam powiedzieć, że chce do zawieszenia m sport odbojow i osłon ? Czy żeby mi po prostu krótsze dobrali ?

właśnie, masz zwykłe zawieszenie i ładujesz sprężyny sportline ?

spacer.png

Opublikowano

Nie mam pojęcia jakie mam zawieszenie, ale obstawiam że normalne. A to źle że sportline chce założyć?


W poprzednim aucie miałem też sportline i naprawdę przyjemnie mi się jeździło na nich a miałem oryginalne amortyzatory

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie mam pojęcia jakie mam zawieszenie, ale obstawiam że normalne. A to źle że sportline chce założyć?


W poprzednim aucie miałem też sportline i naprawdę przyjemnie mi się jeździło na nich a miałem oryginalne amortyzatory

Jak ja zakładałem do siebie prokita to było dużo opinii, że najlepiej założyć przynajmniej amorki ze sporta bo zwykłe będą się szybciej zużywały. Więc pamiętając tamte tematy to wkładając sportline zwykłe amorki jeszcze bardziej się dobiją.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak tylko jeżeli założysz za krótki odbój to rozwalisz szybko amortyzator. Jeżeli sztyca wejdzie za bardzo w obudowę to wystarczy jedno takie walnięcie i amortyzator do wymiany. W drugą stronę tak samo, amortyzator potrafi bardzo szybko wytłuc odbój. Dlatego do daily lepiej nie eksperymentować i założyć jakiś sprawdzony zestaw typu prokit.
3A0jS9b.png
Opublikowano

A niby na stron producenta jest napisane, że sportline można na seryjne amorki. A z tych dwóch opcji które wymieniłeś, która w razie co wybrać. Lepiej spróbować założyć krótsze odboje?


W ogóle chwilowo mam 205/55/16 i z przodu auta mega nie podoba mi się ta przestrzeń między kołem a nadkolem. I zastanawia mnie jakby to na pro kit wyglądało?


Jeśli ktoś ma zdjęcie pro kit lub sportline na 16 to poproszę o przesłanie zdjęcia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.