Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zmień amortyzatory tylne tylko nie wiem jakie zaleca producent sprężyn.
3A0jS9b.png
  • Odpowiedzi 724
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Zmień amortyzatory tylne tylko nie wiem jakie zaleca producent sprężyn.

 

Producent podaje że sprężyny mogą być montowane z seryjnymi amortyzatorami, nie ma konieczności wymiany na amortyzatory sportowe.

A czy wymiana amortyzatorów ma jakikolwiek wpływ na zmianę wysokości zawieszenia?

Opublikowano

Krotsze amory, wiec wysokosc inna


ja bym do m techowych springow dal sachs touring chyba albo bilstein b6, bo b4 bodajze jest za miekkie


Niestety czy to pro kit czy vogtland bedzie to samo w 2.0


3.0 to juz inna bajka i przod siada ladnie

ja mam voga w 3.0d i siadlo ladnie, ale caly zestaw, tu przydalyby sie inne amory, bo jak masz zwykle, to za jakis czas mozesz sie z nimi pozegnac

a mialem jeszcze w miare ori m tech, ale pro kit zalozylem i roku juz sie dojechaly, a mialem ori 120tys, glownie aurostrady

vogtland ma jeszcze taki problem, ze nie ma jesli sie nie myle roznicy w springach dla 3.0 i 2.0, wiec tak juz zostanie

mogles brac pro kit, bo tam jest juz roznica, ale nie saida jak vogtland


http://ultraimg.com/images/2018/02/18/nN8W.jpg

Opublikowano

Amortyzatory mogą mieć wpływ z reguły tylko w skrajnym przypadku, jak są albo za krótkie i nie tłoczysko nie może już dalej wyjść, albo są za długie i auto stoi na odboju, ale oba przypadki to są jakieś skrajności. Niemniej jednak niektóre amortyzatory jak np. Sachs mają w sobie chyba jeszcze jakąś sprężynę (rebound spring) więc może to też ma jakiś wpływ na wysokość. Generalnie jak obniżać auto to też warto zamontować krótsze amortyzatory ze sportowego/m podwozia.


Szczerze patrząc na to zdjęcie to mi by pasowało że auto tak stoi. Skoro się bawisz w jakieś obniżanie, to zapewne dystanse już masz i patrząc na foto, jak przód bardziej obniżysz, to nie wiem jak się będzie tym jeździło, czy nie będzie to obcierać w skrajnych przypadkach.

Opublikowano
Szczerze patrząc na to zdjęcie to mi by pasowało że auto tak stoi. Skoro się bawisz w jakieś obniżanie, to zapewne dystanse już masz i patrząc na foto, jak przód bardziej obniżysz, to nie wiem jak się będzie tym jeździło, czy nie będzie to obcierać w skrajnych przypadkach.

 

Bardziej martwi mnie tył że jest za nisko. W porównaniu z przodem jest o 2 cm niżej. Na zdjęciu tego tak nie widać bo na oponie jest czarny cień ale w rzeczywistości praktycznie nie ma prześwitu pomiędzy oponą a błotnikiem.


Tył

9e3f661c0794f4ae.jpg

Przód

71315fdc0347abe7.jpg

Opublikowano

Jak wczesniej pisalem i ktos przede mna-vog nie ma roznicy w springach do 2.0 i 3.0 dlatego taki rezultat

tylk w kazdym siada tak samo, bo czesci identyczne w kazdym motorze, ale to silnik z dociaza przod i ta roznica jest widoczna


Nic z tym nie zrobisz, chyba ze wlozysz cos pod tylne springi-np grubsza gume, aby tyl sie uniosl

Opublikowano

Przod moze byc tak samo, bo widzialem juz e92 z pro kitem i nie siadl jak w 3.0

Jedyna rada to dorwac uzywane springi w dobrym stanie z m tech-a na tyl i wtedy lekko sie podniesie

ja mialem przez rok na tylnej osi wlasnie m tech i przednie pro kit

Prowadzilo sie dobrze, wiec polecam takie rozwiazanie

Zaloze sie, ze jaki bys kit czy to eibach, vogtland, czy nawet h&r to tyl siadzie nizej

Do tego przy takiej glebie amory dobijaja mocniej i lepiej je wymienic nawet na najtanszy odpiwiednik-sachs touring (pewnosci nie mam)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czy jest jakikolwiek sposób żeby sprawdzic jaki rodzaj sprężyn mam na aucie ? Auto ma mpakiet z zewnątrz ale po rozkodowaniu vin nie wychodzi aby miało. Właściciel wymienił amortyzatory na nowe sachs i po rozkodowaniu kodu z naklejki amora wychodzi ze amortyzatory są do wersji z zawieszeniem mpakiet tylko przód stoi dziwnie wysoko i podejrzewam ze sprężyny są seria.

Vin WBAWD51007P064631

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisz rozmiary opon i zmierz wysokości od gruntu dolnego rantu błotnika.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Koła to 18” z oponami 225/40/18. Jestem juz prawie pewny ze są ta sprężyny ze zwykłego zawieszenia.

Od gruntu do ranty błotnika jest 68,5 cm. Sama szczelina miedzy tamten błotnika a opona ma 5.5 - 6 cm

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na 18 calowych kołach wysokość do rantu przy standardowym zawieszeniu nominalnie - 612mm, sport - 596mm, maks (dost. do złych dróg) - 630mm.

ALE manual podaje że to wysokość od rantu błotnika do dolnego rantu felgi, załadowanie 1 os. przód, 1 os tył 25 kg w bagażniku, odchyłki do 10mm.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź jeszcze te wymiary do dołu rantu felgi, bo są inne.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Ok sprawdzę dziś. Dodam tylko ze auto miało na krótko przed sprzedażą wymienione amortyzatory na nowe sachs i są to amortyzatory do mpakietowego zawieszenia tak twierdzi poprzedni właściciel i numer na naklejce na skórze to potwierdza. Czy cos mogło zostać zle złożone ?
Opublikowano

Na różnych forach spotkałem się z informacją że po wymianie przednich amortyzatorów na sachs samochód stoi dużo wyżej.

Zwykłe amortyzatory a amory z mpakietu różnią się tylko siła tłumienia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
numer na naklejce

Spróbuj odczytać te numery.


Ja mam z przodu Sachs Msport i wszystko jest jak z fabryki.


Amortyzatory z Msport mają inne skoki, najczęściej efekt stania wyżej wynika z dobrania niewłaściwych amortyzatorów.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Na różnych forach spotkałem się z informacją że po wymianie przednich amortyzatorów na sachs samochód stoi dużo wyżej.

Zwykłe amortyzatory a amory z mpakietu różnią się tylko siła tłumienia.

 

Zwykłe amory od mpakietowych róznią się skokiem tłoka , a więc i siłą tłumienia. Samochód pójdzie w górę po wymianie starych amorów na nowe niezaleznie od marki amora . Każdy nowy amor ma wyższe cisnienie i nie pozwala się tak scisnąć pod ciężarem auta jak stary amor.

Opublikowano

Panowie, mam e92 320d 184km lci, chciałem wrzucić eibach pro kit, wyslalem maila do nich jakie sa odpowiednie sprężyny (podałem vin itp), dostałem odpowiedź zwrotną taką

Dzień dobry,


Proszę o informację na temat nacisków na osie z tabliczki znamionowej pojazdu, oraz rodzaj napędu.

 

Niestety jestem za granicą a auto w Polsce. Mógłby ktoś podpowiedziec jakie sa te naciski na osie?

Opublikowano
Zwykłe amory od mpakietowych róznią się skokiem tłoka , a więc i siłą tłumienia. Samochód pójdzie w górę po wymianie starych amorów na nowe niezaleznie od marki amora . Każdy nowy amor ma wyższe cisnienie i nie pozwala się tak scisnąć pod ciężarem auta jak stary amor.

 


Kilka dni temu wymieniłem amortyzatory tylne i samochód nawet nie podniósł się o 1mm, dodam jeszcze że stare amortyzatory były w takim stanie że jeden z nich już nawet po wciśnięciu nie wybijał do góry. Amortyzatory kupiłem do mpakietu, stare były zwykłe, i nie różniły się skokiem tłoka.

Opublikowano
Amory od mpakietu są przystosowane do spręzyny obniżającej zawieszenie o 15mm , więc jak mają nie miec krotszego skoku ? Jakbys wymenił zwykłe na zwykłe ( ja wymienialem kiedys zwykle na zwykłe sachsa i podniosł mi się ) to by się też lekko podniósł u Ciebie .
Opublikowano
Amory od mpakietu są przystosowane do spręzyny obniżającej zawieszenie o 15mm , więc jak mają nie miec krotszego skoku ? Jakbys wymenił zwykłe na zwykłe ( ja wymienialem kiedys zwykle na zwykłe sachsa i podniosł mi się ) to by się też lekko podniósł u Ciebie .

 

Potwierdzam. Ja u siebie w zwykłym zawieszeniu zamieniłem oryginalne amorki i sprężyny na sachsa i samochód się podniósł. może jak się trochę zużyje to osiądzie na glebę :mrgreen:

Opublikowano
wymienał ktoś z was amortyzatory Ac schnizer na coś innego? da się je zastąpić m pakietowymi albo tymi 226 sport pakiet bez wymiany wahaczy?
Opublikowano

Nie wiem czy inny amor nie bedzie sie inaczej zachowyaal, ale kazdy ma inna charakaterystyke. Jak cos to wrzuc m tech na springach ac albo bilstein b6, tylko poprawione przez firme, ktore je poprawia.

Amory czy to tyl czy przod, wymienia sie bez wymiany wahaczy, ale trzeba je odkrecic z jednej strony, aby wyciagnac amory niestety i wtedy geo trzeba robic.

Mozna tyl wymienic, zdejmujac poszycie w bagazniku i odkrecajac amor z gory i dolu, ale montaz nowych i ulozenie zawiechy i tak bedzie skutkowalo zmiana katow, wiec i tak geo trzeba robic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.