Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 724
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Teraz krotkie pytanie, czy ten zestaw zachowuje sie identycznie jak oryginalny, chodzi mi ogolnie o twardość i prowadzenie.

Sprężyny wymieniam ze wzgledu na to że moja Bawarka troche nisko siedzi, sadzę że siedzą od nowośći a przy 300k przebiegu juz mogą być troche zużyte. Czy jak wymienie sprężyny to zystaw troche na prześwicie ?

Opublikowano

I wciąż czytam o tym B8 ale widzę że ona są dość twarde. Ja używam auta głownie w mieśćie i od czasu do czasu wyjade w dłuższą podróż więc to chyba nie jest dla mnie.

http://allegro.pl/sachs-amortyzatory-tyl-bmw-1-e81-e87-3-e90-e91-e93-i3844923279.html Znalazłęm coś takiego wyczytałem że to jest niemiecka firma , czy warto za czymś takim się oglądać ?

 

http://allegro.pl/sprezyny-kyb-tyl-bmw-3-e90-e92-hd-e91-kombi-zwykla-i3856349696.html a takie sprężyny ? Niby firma japońska i piszą że wzmacniana na tył takie jakie szły do touring.

 

Proszę o szybką odpowiedź dobrze żeby autko wieczność w garazu nie stalo :P

Opublikowano
Sachsy z tego co pamiętam idą na pierwszy montaż, więc co do jakości to nie ma się co zastanawiać. O sprężynach nic nie wiem.
Opublikowano

Eibach pro kit obniża delikatnie zawieszenie w stosunku do serii tj. 30mm przód i 25mm tył przy zachowaniu komfortu na zadowalającym poziomie,natomiast żeby miało to ręce i nogi dobrze jest wymienić amory na takie o krótszym skoku.

Bilstein b8 to właśnie amorki przystosowane pod krótsze sprężyny.

Jeśli chodzi o prowadzenie jest sztywniej i twardziej niż na serii ale wciąż komfortowo a mi taka charakterystyka odpowiada :cool2:

Co do trwałości B8 nie wypowiem się bo mam je zbyt krótko,poczytaj forum jest na prawdę sporo wątków na temat doboru amorków.

Aha rozkoduj vin i zobacz czy masz sportowe dostosowanie nadwozia czy też zwykłe.

Pozdrawiam

Opublikowano

Wymieniam, ponieważ jest już tragedia, autem buja, z tyłu się wylały plus do wymiany są wszystkie tuleje i teraz musze kupic całe kompletne zawieszenie z tulejami ale bez sprezyn.

 

Co do tej opcji 226A to co to jest i jak poznać czy to mam i czemu wtedy bilsteiny to za wysoko?

Opublikowano

No tak ale podkreślam że chcem kupić tylko i wyłącznie amorki i sprężyny na tył nie zamierzam zmieniać całej czwórki. A einbacha nie widziałem tylko na tył. A tylnym blistein B8 wogóle nie moge znaleść. Możesz zerknąć na to cos wyslałem ?

 

A jeżeli chodzi o rozkodowanie vinu to nie mam za bardzo mozliwosci. Mam w książce serwisowej rozkodowny ale tylko i wylacznie wyposazenia dodatkowego, może to tam być, jeżeli tak to jak jest oznaczone.

Opublikowano
Co do tej opcji 226A to co to jest i jak poznać czy to mam

 

sportowe dostosowanie podwozia - rozkoduj swój VIN i będziesz wiedział

Opublikowano

raczej mam serie, bez m paków itp. po prostu zwykły 2.0 diesel :]

 

Czemu w tym przypadku niby B4 to za dużo?

Opublikowano

dałby rade ktoś rozkodowac i mi powiedzieć czy mam takie cudo? VIN: KU48311 ostatnie 8

 

i lepsze by były sachsy czy może B4?

  • Partnerzy klubu
Opublikowano
dałby rade ktoś rozkodowac i mi powiedzieć czy mam takie cudo? VIN: KU48311 ostatnie 8

 

i lepsze by były sachsy czy może B4?

 

W Twoim E90 zawieszenie jest standardowe.

 

 

Wyposażenie

 

Składanie Dane pojazdu

Art.

 

Wartość

Numer podwozia WBAVC31005KU48311

Kod typu VC31

Typ 320D OL (EUR)

Typoszereg E E90 ()

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M47/T2

Pojemność skokowa 2.00

Moc 120

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor MONACOBLAU METALLIC (A35)

Tapicerka STOFF FLUID/BEIGE (ALB4)

Data prod. 2005-05-06

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S240A LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.

S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S497A MITTELARMLEHNE IM FOND Podłokietnik środkowy na kanapie

S4ABA EDELHOLZAUSFUEHRUNG NUSSBAUM WURZEL Wer. dr. szlach. korzeń drzewa orzech.

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

S993A MODELLJAHRESCODE Kod dla roku modelu w numerze FG

S9AAA AUSSENHAUTSCHUTZ Zabezp. zewn. pokrycia z tworzywa szt.

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

 

 

Jeśli mogę doradzić w wyborze amortyzatorów, to polecam amortyzatory Sachs i Monroe Reflex. Sachs są identyczne z amortyzatorami zamontowanymi fabrycznie w Twoim BMW, natomiast dodatkową zaletą Monroe Reflex, poza bardzo dobrą jakością, jest trzyletnia (na pozostałe dwuletnia) gwarancja. Bilstein, mimo renomy marki, wypada najgorzej pod względem liczby reklamacji z tej trójki.

 

Monroe Reflex do E90 mają wyjątkowo atrakcyjną cenę na tle Sachs i Bilstein B4 ('wyjątkowo', ponieważ w innych seriach aż tak dużych różnic w cenach na korzyść Monroe Reflex nie ma):

 

amortyzatory przednie http://czescidobmw.pl/kategorie/Zawieszenie-standardowe,14507.html

amortyzatory tylne http://czescidobmw.pl/kategorie/Zawieszenie-standardowe,14508.html

 

 

pozdrawiam

Opublikowano
dzieki bardzo za rozkodowanie VIN, chyba będe się skłaniał ku sachsowi
  • Partnerzy klubu
Opublikowano
No tak ale podkreślam że chcem kupić tylko i wyłącznie amorki i sprężyny na tył nie zamierzam zmieniać całej czwórki. A einbacha nie widziałem tylko na tył. A tylnym blistein B8 wogóle nie moge znaleść. Możesz zerknąć na to cos wyslałem ?

 

A jeżeli chodzi o rozkodowanie vinu to nie mam za bardzo mozliwosci. Mam w książce serwisowej rozkodowny ale tylko i wylacznie wyposazenia dodatkowego, może to tam być, jeżeli tak to jak jest oznaczone.

 

 

Podaj 7 ostatnich znaków z VIN-u, sprawdzę czy masz standardowe zawieszenie.

 

Amortyzatory najbardziej polecam Sachs (montowane fabrycznie przez BMW) oraz Monroe Reflex. Marką o bardzo dobrej renomie jest także Bilstein, jednak w przypadku serii B4 (amortyzatory standardowe o charakterystyce zbliżonej do fabrycznie montowanych w danym modelu) wypadają wyraźnie gorzej od Sachs i Monroe Reflex pod względem ilości reklamacji.

 

Sprężyny polecam Kraemer&Freund (K+F), KYB (Kayaba) oraz Monroe.

 

 

pozdrawiam

  • Partnerzy klubu
Opublikowano

 

Amortyzatory z pierwszego linku to amortyzatory od serii 1 E87 o numerach 310 982 i 310 983. Stąd taka różnica w cenie względem amortyzatorów dedykowanym przez Sachs do E90 (311 403 i 311 404):

http://czescidobmw.pl/Zawieszenie-standardowe/Amortyzator-Sachs,3201.html

http://czescidobmw.pl/Zawieszenie-standardowe/Amortyzator-Sachs,3202.html

 

Sprawdź to, tzn. poproś sprzedawcę o podanie numerów katalogowych, których nie można znaleźć w aukcji i które nie są widoczne na zdjęciu (ponieważ amortyzatory są tak na nim obrócone, by naklejki z numerami nie były widoczne).

 

Kiedyś sprawdzałem tę aukcję, ponieważ Klient zwrócił mi uwagę na bardzo dużą różnicę w cenie. Na pytanie o numer katalogowy Sachs oferowanych na aukcji amortyzatorów sprzedawca odpowiedział mi, że to amortyzatory od 1-ki ale 'są takie same'. Warto pamiętać, że stosując amortyzatory o nieodpowiednim numerze katalogowym do danego modelu (w tym wypadku od serii 1 do serii 3) tracisz gwarancję.

 

Jeśli chodzi o tył polecałbym także ustalić numer katalogowy oferowanych przez sprzedawcę amortyzatorów, żeby mieć pewność czego właściwie dotyczy oferta (szczególnie, że wiem jak wygląda sytuacja u tego sprzedawcy z aukcją z przednimi amortyzatorami).

 

 

pozdrawiam

Opublikowano

Mój Numer VIN: WBAVU51090A104063

 

Po twoim nicku widzę że handlujesz częściami do BMW , możesz mi cenowo przedstawić te amortyzatory Sachs jak się nie mylę Super Touring szł do E91, oraz tego Monroe i byś powiedział mi jakiej one są produkcji .

Oraz sprężyny KYB i Monroe, oczywiście na tył wzmiocnione do Touring.

Mam nadzieje że wszystko w oryginalnych specyfikacjach wysokość/twardość.

  • Partnerzy klubu
Opublikowano (edytowane)
Mój Numer VIN: WBAVU51090A104063

 

Po twoim nicku widzę że handlujesz częściami do BMW , możesz mi cenowo przedstawić te amortyzatory Sachs jak się nie mylę Super Touring szł do E91, oraz tego Monroe i byś powiedział mi jakiej one są produkcji .

Oraz sprężyny KYB i Monroe, oczywiście na tył wzmiocnione do Touring.

Mam nadzieje że wszystko w oryginalnych specyfikacjach wysokość/twardość.

 

W Twoim E91 jest standardowe zawieszenie:

 

 

Wyposażenie

 

Składanie Dane pojazdu

Art.

 

Wartość

Numer podwozia WBAVU51090A104063

Kod typu VU51

Typ 320D OL (EUR)

Typoszereg E E91 ()

Seria 3

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik N47

Pojemność skokowa 2.00

Moc 130

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor MONACOBLAU METALLIC (A35)

Tapicerka STOFF FLUID/ANTHRAZIT (ALAT)

Data prod. 2007-09-03

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S1CBA CO2 UMFANG Zakres CO2

S1CCA AUTO START STOP FUNKTION Auto start/stop function

S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration

S240A LEDERLENKRAD Kierownica skórzana z pod.pow.

S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Zabezpieczenie śrub kół

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S386A DACHRELING Reling dachowy

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S464A SKISACK Worek na narty

S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Podłokietnik przedni, przesuwany

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control z tyłu (PDC)

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S606A NAVIGATIONSSYSTEM BUSINESS System nawigacji Business

S612A BMW ASSIST BMW Assist

S616A BMW ONLINE BMW Online

S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Instalacja tel. kom. Business

S6AAA BMW TELESERVICES BMW Teleservices

S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Sterowanie teleserwisem

P7RSA COMFORT PAKET Pakiet Comfort

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Aktywacja syst. telem. char. dla kraju

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie COP

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S2BHA LM RAEDER DOPPELSPEICHE 156 Obr. BMW, st. le. podw. spr. 156

S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Zakr. wyp. zewn. w kolorze pojazdu

S4AGA INTERIEURLEISTEN TITAN MATT Listwy wewnętrzne tytanowe matowe

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki

 

 

Amortyzatory tylne do tego E91:

http://czescidobmw.pl/kategorie/Zawieszenie-standardowe,15264.html

 

Sachs są z serii Super Touring i są produkowane w Niemczech. Monroe Reflex są produkowane we Francji.

 

Sprężyny tylne do tego E91:

Monroe (SP3482) - 180 zł / 1 szt.

KYB standardowa (RH6753) - 157 zł / 1 szt. ; KYB wzmocniona (RH6331) - 195 zł / 1 szt.

 

 

pozdrawiam

Edytowane przez Maciek_czescidobmw.pl
Opublikowano (edytowane)
Ty do Touring poleciłbyś Monroe czy szybciej tego wzmiocnionego KYB ? I czy to beda wysokosci standardowe ? Edytowane przez kubsonen
  • Partnerzy klubu
Opublikowano
Ty do Touring poleciłbym Monroe czy szybciej tego wzmiocnionego KYB ? I czy to beda wysokosci standardowe ?

 

Sprężyny KYB RH6753 to sprężyny oferowane przez KYB także do sedanów, ale jako wersja wzmocniona, tzn. nie są to identyczne sprężyny ze standardowymi od sedanów. Wersję wzmocnioną do Touringa (RH6331) odradzam, ponieważ może znacznie podwyższyć i odciążyć tylną oś. Takie sprężyny polecam tylko jeśli często jeździsz z maksymalnym obciążeniem lub np. z przyczepą.

 

Sprężyny SP3482 (Monroe wskazuje te sprężyny wyłącznie do wersji Touring) i RH6753 są odpowiednikami standardowych sprężyn, a więc przy ich zastosowaniu wysokość i sztywność tylnego zawieszenia będzie maksymalnie zbliżona do tego co było fabrycznie w Twoim E91.

Opublikowano

Jeszcze mi powiedz bo moje sprężyny maja już na pewno spory przebieg i trochę już są zużyte wymieniam je z względu na to żeby tył samochodu odrobinę się podniósł.

 

 

c0e3.jpg

Czy będzie ciut wyżej ? Czy nie opłaca się wymieniać sprężyn ?

  • Partnerzy klubu
Opublikowano
Moim zdaniem na zdjęciu nie widać aby tył 'siedział' i wymiana sprężyn na standardowe raczej go nie podniesie. Ważniejsze jednak jest jak zachowują się Twoje sprężyny pod obciążeniem. Jeśli są 'zmęczone', tył bez obciążenia może stać normalnie, ale przy stosunkowo niewielkim obciążeniu będzie 'siadał'. W takim wypadku warto wymienić sprężyny. Jeśli chcesz podnieść tył także w pozycji neutralnej, polecam zastosowanie sprężyn wzmocnionych, ale to może wiązać się z gorszym komfortem i gorszym prowadzeniem bez obciążenia.
  • Partnerzy klubu
Opublikowano

Tak, to są sprężyny wzmocnione. Natomiast RH6753 to standardowe sprężyny do Touringa. Te same sprężyny KYB wskazuje do sedana, ale jako wersję wzmocnioną.

 

RH6753 to:

 

sprężyna standardowa do Touringa

sprężyna wzmocniona do sedana

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.