Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 724
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
padly mi ori . od nowowsci przy 100 tys. teraz zrobilem 10 tys na nowych i jest ok .

sprzedam E90 . 2007 r. 214 tys km . bezwypadkowa


http://images9.fotosik.pl/3382/17096446618ee79emc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/f4b104e47553a614mc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/52cc5e934e5d2209mc.jpg

Kamil

Opublikowano
Czy przy wymianie tylnych amortyzatorów wymienialiście też górne mocowanie? Patrzyłem na realOEM i górne mocowanie składa się z 2 części (Nr. 6 i 7 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=33_1263&hg=33&fg=45&lang=pl) plus tuleja uszczelniająca. I teraz nie wiem czy w razie czego mam kupić 1 komplet czy 2 bo tam jest dziwnie napisane ilość 2, to jest zestaw na obie strony czy jak :?:
Opublikowano
a co byscie polecili do sprezyn eibach pro kit? bilstein b6? b8? sachs? sporadyczny (3-5 razy w roku) wypad na tor.

 

Jak na takie wymagania to tylko i wylacznie B8, cala reszta to beda marne namiastki amortyzatora. Chyba ze sie myle, ale wtedy poprosze o konkretne dane.

Sam dlugo zastanawialem sie nad czyms do szybkiej jazdy na obnizonym zawiedzeniu i zawsze wychodzi mi bilstein B8, mozna pomyslec tez nad B6 ale ktos zakladal i pisal ze auto poszlo do gory a pozniej juz nie pisal nic, wiec nie wiadomo czy opadlo czy nie.

 

Jezeli chodzi o Sachsy to zacytuje inne forum, bo mi sie nie chce esejow tworzyc tutaj:

tekst autorstwa pstomaszki z VKP "Amortyzatory Super Touring są przeznaczone do tzw. pierwszego montażu w aucie, czyli już w fabryce. Ten typ amortyzatorów powinni wybierać kierowcy, którzy często poruszają się w ruchu miejskim, ale od czasu do czasu udają w się w dłuższe podróże. Producent zapewnia, że amortyzatory spełniają surowe normy określone przez firmy samochodowe. Wykonane są z wytrzymałych materiałów, zaś surowe reżimy produkcji gwarantują wysoką jakość. Np. chromowane i wysoko polerowane tłoczyska oraz odporne na zużycie prowadnice tłoczyska zapewniają nie tylko szczelność amortyzatora, ale także wysoki komfort - dzięki niewielkiemu tarciu. Z kolei wykorzystywany w procesie produkcji tzw. lakier wodny chroni amortyzator od uderzeń kamieni, czy też gałęzi. Drugi typ amortyzatorów, to Sachs Advantage. Te przeznaczone są do samochodów, których właściciele kładą nacisk na bezpieczeństwo i komfort. Skonstruowano je i wyprodukowano według najnowszej technologii, m.in. zastosowano technikę rowka bocznikującego, przez co amortyzator optymalnie dopasowuje się do konkretnego pojazdu. Ustawienie siły tłumienia zapewnia najwyższą stabilność jazdy. W serii Advantage znajdują się wyłącznie amortyzatory gazowe jednorurowe lub dwururowe. Paleta produkcyjna obejmuje niemal wszystkie produkowane obecnie samochody, a także modele nie starsze niż 10 lat. Trzeci typ najnowszych amortyzatorów Sachs, to seria Unlimited. Są one adresowane do tych, którzy poszukują rozwiązań spełniających indywidualne wymagania, np. kompletnego zawieszenia do obniżenia samochodu oraz odpowiedniej regulacji poziomu. Rozwiązania techniczne, zastosowane w amortyzatorach Unlimited są stosowane w sporcie samochodowym. Amortyzatory Unlimited są produkowane w dwóch typach. Pierwszy to Unlimited-Nivomat. Konstrukcja tego produktu zapewnia w pełni automatyczną regulację poziomu - amortyzator sam dopasowuje się do różnych obciążeń. W trakcie drgania kół, powstających podczas jazdy, włącza się samoczynnie pompa hydrauliczna znajdująca się wewnątrz amortyzatora. W ten sposób już po przejechaniu kilkuset metrów następuje wyrównanie poziomu zawieszenia. Po wyjściu pasażerów lub po wyładowaniu auta amortyzatory ustawiają się automatycznie do prawidłowej wysokości. Drugi typ tych amortyzatorów, to Unlimited-Sporting. Przeznaczone są do samochodów, których kierowcy mają sportowe ambicje. Są to amortyzatory o twardszej charakterystyce, dzięki czemu pojazd ma polepszoną stabilność jazdy, np. przy szybkim pokonywaniu zakrętów. Poza pojedynczymi amortyzatorami Unlimited Sachs proponuje jeszcze kompletny zestaw zawieszenia Unlimited-Sporting Set"

 

A tu masz cos od nas: viewtopic.php?f=69&t=135380

 

JAk znajdziesz gdzies dobra cene na B8, to daj info na priv, w sumie jak bedzie nas 2 to moze zakup grupowy hehe.

 

Oczywiscie nie polecam tych amortyzatorow milosnikom jazdy kanapowej.

Dla kanapowej jest B4 (nie wiem jak teraz ale kiedys byly robione w Rumuni) lub Sachs Super Touring.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Dzięki za rzeczową odpowiedź :cool2: Temat na następny sezon bo obecne seryjne mam sprawne, ale będę chciał je zmienić na wiosnę.

 

Off-top edit: Tylko jeszcze ten mój silnik... na tor... 320d... ehhh :duh: :mad2:

Opublikowano

Dodam jeszcze, ze przy ustawieniach fabrycznych B8 jest ustawiony o ok 25% bardziej twardo na ugięciu i ok 15% na odbiciu w porownaniu do B6.

Roznica ta podczas jazdy jest ciezka do wychwycenia przez co panuje przekonanie ze te amory sa takie same, ale jak widac nie sa.

Oczywiscie w B6 mozna zmienic fabryczna charakterystyke wysylajac do Zerkpolu.

Na temat wytrzymalosci tych amorow niestety sie nie wypowiem. Generalnie panuje przekonanie, ze B6 jest bardziej wytrzymaly, aczkolwiek wizulnie to B8 wyglada na wytrzymalszy, wiec nie wiem. Osobiscie nie katowalem ani jednych ani drugich na OS-ach, wiec wiedzy co do wytrzymalosci nie mam niestety.

Cenowo B6 i B8 kosztuja tyle samo prawie, roznica w cenie jest kosmetyczna z zasadzie tylko, wiec kazdy musi sam zdecydowac co chce.

Jezeli na B6 auto nie podnosiloby sie to mysle, ze mozna isc w B6, ale jezeli jak ktos kiedys pisal auto idzie jak koza do gory to wtedy B8.

Niestety forumowicz, ktory podniosl temat podniesianie sie zawiedzenia przy B6, nie napisal nic wiecej pozniej. Czyli nie wiadomo jak jest z nimi.

Jak ktos ma jakas wiedze co do jazdy na betonie to zapraszam do dalszej dyskusji, bo temat komfortu chyba wyszerpal sie wczesniej.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Moje amortyzatory już są raczej w słabym stanie, ale nie ciekną, a na maszynie wychodzi że mam jakieś 68% skuteczności tłumienia, jednak w żaden sposób nie przekłada się to na drodze. Gdy trafię na dziurę, szczególnie na zakręcie to czuję jak mi przednią oś przesuwa w mało komfortowy sposób i skręca rzuca kierownicą (wydaje się do być niebezpieczne). Stawiam na amorki i chce je szybko wymienić, stąd pytanie jaka firma? Bilstein? Sachs? Które są najbardziej zbliżone do oryginałów?

 

dzieki.

  • Zarejestrowani
Opublikowano

NA 80% oryginalnie masz założone Sachsy, ja w e91 miałem najpierw wszystkie wymienione na Bilstein B4 , odrobinke miększe od serii ale trzymają drogi bardzo fajnie, potem założyłem KONI FSD i takie polecam, cena dosyć wysoka za komplet ale naprawde warto bo rewelacyjnie trzymają i są progresywne w prawdziwym tego słowa znaczeniu :cool2:

 

Nie wymieniaj samego przodu , będziesz miał dyskomfort w prowadzeniu potem bo tył będzie pływał, rzuć cały komplet i ciesz się bezpieczną jazdą :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Ja założyłem amortyzatory Monroe. Wydają się być twardszę od serii i sprawują się bdb.

Szczególnie cena jest dobra.

Potwierdzam i polecam :cool2:

 

 

Polecacie Monroe? Ładnie wybierają? Ta firma mi się zawsze jakaś słaba wydawała i pytanie jak one się mają do Sachsów czy Bilsteinów?

Opublikowano
Kupiłem KAYABA Excel-G Made in Japan - Komplet za 1000 zł + koszt wymiany. Moge powiedziec krótko, teraz dopiero tym samochodem jeździ się naprawdę super. Niby trzepaki pokazywaly ok 70%, ale różnica jest powalająca, sztywno i pewnie.
Opublikowano
Witam . Co powiecie o tych amortyzatorach ? Cena chyba śmieszna . Może jest jakiś haczyk którego ja nie widzę czy po prostu one maja tyle kosztować ? http://allegro.pl/amortyzatory-przod-monroe-bmw-1-3-e90-e91-e81-e87-i3537004180.html#tabsAnchor http://allegro.pl/sachs-amortyzatory-bmw-3-e90-e91-e92-e93-przod-i3592487677.html

Pozdrawiam Wiktor

 

Te Sachsy smierdza podrobkami.

Opublikowano
Te Sachsy smierdza podrobkami.

 

Cena bardzo podejrzana. Nie da się kupić Sachsów na przód w tak niskiej cenie. Normalna cena to bliżej 400zł za sztukę.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panowie czy amortyzatory w BMW mają jakiś określony czas przydatności do spożycia, po którym należałoby je wymienić? Mam obecnie 210 tys. km przebiegu, amortyzatory do tej pory seryjne - ja ich nie wymieniałem (mam auto przez ostatnie 60 tys km), ale podejrzewam ze poprzedni właściciel też nie (niemieckie drogi...). Nie odczuwam problemów z ich działaniem w czasie jazdy, ale z drugiej strony nie wierzę w te % badania sprawności na stacjach diagnostycznych. Zatem - czy jest jakaś reguła że po x tys. km powinno się wymienić amorki?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jeśli badanie sprawnosci amorka (nie na run flatach) jest w porządku i na amortyzatorach nie widać wycieku to jeżdzić

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.