Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć!

 

Od jakiegoś czasu huczy mi łożysko w przednim prawym kole (tak przypuszczam) i tarcze są krzywe. Objawy:

1. Buczenie przy jeździe wzmagające się razem z ruchem obrotowym koła.

2. Drgania kierownicy podczas hamowania z dużych prędkości.

3. Zapalona kontrolka "wymień klocki hamulcowe".

 

Czytałem, że do wymiany łożyska jest potrzebne jakieś specjalistyczne urządzenie, aby poprawnie je "osadzić" w zwrotnicy, i bez tego można źle zamontować łożysko i narazić je na szybsze zużycie. Czy to prawda? Na forum wielu użytkowników wymieniała samemu i nie zauważyłem przy tym odnoszenia się do specjalistycznych "chwytaków, mocowań" itd... Planuję kupić zamienniki, bo na łożyska i tarcze z klockami na razie fundusz jest ograniczony a oprócz tego huczy mi dyferencjał. Będę wymieniał sam (przygotowanie teoretyczne).

 

Poza tym, jak poprawnie zdiagnozować zużyte łożysko? Wymieniać oba, czy zużyte?

 

Zapraszam do dyskusji.

Pozdrawiam.

Edytowane przez BMW-DiDA
Opublikowano

Dziękuję za odpowiedzi, ale...

 

Czy wymiana łożyska w przednim kole jest możliwa bez wizyty u mechanika? Czy ktoś to robił nie posiadając prasy?

Odpowiedzi na necie są strasznie niejasne. Jedni piszą, że nie trzeba prasy, można zrobić "domowym sposobem". Inni piszą, ze łożysko jest już wprasowane w piastę i wystarczy je włożyć, przykręcić i volia!

Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem, powiedział, że lepiej wymieniać kompletami (łożyska też) ze względu na w miarę równomierne zużywanie tych części.

Opublikowano

Witam.

 

Ponownie się wypowiem z prośbą o dyskusję.

 

Dzisiaj byłem u mechanika wyważyć koła, przy okazji zajrzał pod spód i poruszał zawieszeniem (tuleje wahaczy do wymiany z przodu). Łożysko jest sprawne, bicie było spowodowane niewyważonym kołem, ale...

 

....buczenie w tyle pozostało. Zaczyna się od momentu ruszenia samochodem, do zakończenia. Buczy niezależnie od jazdy na luzie, czy dodawania gazu. Takie łu łu łu łu łu odpowiadające częstotliwości obracania się koła. Wiem, że mam do wymiany dyfer, bo buczy przy ruszaniu (niezależnie od tamtego buczenia, temat na przyszłość) a jestem po wymianie podpory wału - ale to nie to, łożyska też dobre.

 

Co w tylnym kole, może tak buczeć, nie licząc łożyska? Dodam, że ręczny mi dziwnie łapie (jeden mechanik powiedział, że to normalne w BMW). Podnoszę rączkę hamulca ręcznego, samochód jeszcze troszkę ujedzie, wtedy szarpie i zatrzymuje się (z takim metalicznym dźwiękiem w kole).

 

Pozdrawiam,

DiDA.

Opublikowano

Oprócz łożyska które słyszał byś najmocniej przy jeździe ok 70kmh i lekkich ruchach kierownicą lub w pokonywaniu łuków drogi... buczenie może być spowodowane :

1. złym wyważeniem kół

2. oponami ( marką opon np.Pirelli P6000, wyząbkowaniem powierzchni jezdnej, przetarciem w jednym miejscu i wystąpieniem efektu jajka)

Opublikowano

Boggy e36 - koła zostały wyważone ponad tydzień temu, przy tej okazji razem z wulkanizatorem sprawdzaliśmy opony. Brak jakichkolwiek nierówności, buł itd. Opony są stosunkowo nowe, bo prawie 3-letnie.

 

Objawy wskazują na buczenie przy kole, przynajmniej taka jest częstotliwość buczenia - równo z ruchem obrotowym koła, zaczyna się od ok 15 km/h. Może krzywy bęben? W tygodniu poszukam, na razie zbieram pieniążki na mechanika.

Opublikowano (edytowane)
W sumie to od grudnia mam to samo tylko slysze to jakby z przedniej lewej strony. Mialem do wymiany tylne lozysko w kole i po wymianie duzo lepiej ale ja ciagle lekko slysze takie miarowe wycie (jak bym latem na zimowka jezdzil), choc nie tak jak wczesniej. Pozostale lozyska mam dobre a do wymiany maglownice i dwumase na pewno. Ale twierdzisz ze z tylu to slyszysz... Wiec nie wiem. Edytowane przez Boggy e36
Opublikowano
Wiesz, do wymiany na pewno mam dyfer. Ale nie wiem, czy dyfer huczałby w takiej częstotliwości jak koła (chodzi o średnicę koła)... Buczy przy ruszaniu (częstotliwość obracania się wału, czuć pod podłogą i na ręcznym), potem cisza i zaczyna się to drugie buczenie...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć ponownie, jestem po wizycie u mechanika...

 

Stwierdzono, co następuje:

- zgnite tarcze kotwiczące po obu stronach,

- tylne łożyska do wymiany,

- dyfer prawdopodobnie do wymiany (okaże się na 100%, po wymianie łożysk)

 

Także trochę się wykosztuję na wymianach :).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.