Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rejestracja nowego akumulatora:

 

Rheingold:

=>Identyfikacja samochodu

=>Zczytanie błędów

=>Servicefunktionen

=>Karosserie

=>Spannungsversorgung

=>Batterie

=>Batterie registrieren

 

Inpa:

=>Wybierasz swój model

=>engine

=>dde czyli model twojego silnika

=>F5 (Status)

=>F5 (Ibs-powermanagement)

=>F5 (battery reg.)

=>O.K.

 

Po niemiecku:

=>Wybierasz swój model

=>engine

=>dde czyli model twojego silnika

=>F5 (Status)

=>F5 (Batteriemanagement)

=>F5 (Batteriewechsel registrieren)

 

 

 

Zmiana pojemności akumulatora wykonuje się poprzez zmianę wpisu FA w CAS i LM

Dodadkowo kodowalem jeszcze w pliku CAS

 

- FA aus CAS oder LMA auslesen

- F1 FG/ZCS/FA

- F3 -> CAS -> Exx-> O.K.

- F2 FA -> Exx -> O.K. -> Potwierdzić VIN

- Wybrać odpowiedni wpis który chcemy usunąć (np. -A080)i nacisnąć DEL i dodajemy nowy wpisując u góry i potwierdzajac naciskamy O.K. Teraz nowy wpis powinien wyświetlać się na liście.

- F6 Zurück

- F4 SG bearbeiten

- Wybieramy CAS

- F2 Job ändern i wybieramy

- FA_WRITE i OK

- F3 Job ausführen

- F1 SG/SGET ändern

- Wybieramy LMA, LM lub FRM itd. (w zależności co masz)

- F2 Job ändern

- wybierasz FA_WRITE i OK

 

Wszystkie możliwe wpisy są w tym wpliku:

NCSEXPERT\DATEN\Exx\ExxAT.000

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A po to żeby komputer nie wariował i wiedział do jakiej pojemności ładować.

Rejestracja to nic innego jak łądowanie zapisanych właściwości akumulatora, z biegiem czasu jego właściwości się zmieniają i są zapisywane.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witajcie :)

Mam pytanie, ponieważ, w swojej E60 530xi 2005 rok, wymieniłem akumulator, domyślnie był zakodowany wedlug FA 90 Ah zwykly (B090), po wyjeciu okazalo sie ze byl zamontowany 90AH ale AGM, ja kupilem 80 Ah AGM, usunalem stary FA z CAS, wpisalem nowy A080, dodatkowo zrobilem tez to samo w module LMA, po zakodowaniu w CAS jak sprawdzilem plik fsw_psw.trc to w Klassebatterie widnial wpis 80ah_agm, czyli wszystko sie zgadza, ale po uruchomieniu INPY i wejsciu w IBS to widnieje pojemnosc akumulatora 91 Ah, sprawdzilem jeszcze raz czy FA jest poprawne oraz wpis w CAS i wszystko sie zgadza, tylko nie wiem skad te 91 Ah sie bierze :mad2:


Szukalem na forum, widzialem ze ktos mial tez taki problem ale nie bylo pozniej na to zadnej odpowiedzi.

Dodatkowo jak zresetowalem histogram oraz zarejestrowalem baterie w INPIE to ladowanie wynosi 14,8-14,9 V, chyba za dużo mimo, że zrestartowałem :/


Proszę o pomoc :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ładowanie na agm jest poprawne.

Zrób rejestrację w ista. Może tu poprawnie pokaże


Zczytaj jeszcze plik cas i zapisz zmianę ręcznie i zakoduj. Powinno pomoc

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Zakodowalem jeszcze raz CAS, ręcznie i w nim widnieje 80ah_agm, dodatkowo puściłem pustym MAN moduł MPM, w INPIE dalej 91Ah, w ISTA pokazuje ze w DME jest 90Ah AGM, zaś według specyfikacji wyposażenia 80Ah AGM, czyli to oznacza ze dane z FA odczytuje poprawnie a nadal pokazuje aktualna wartość akumulatora w DME 90Ah AGM. Nie wiem teraz czy coś jeszcze trzeba przekodować, czy olać temat i jeździć :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możliwe że to wewnętrzny błąd inpy, zczytaj dane ista. Nic innego nie zrobisz.

Najważniejsze że jest zapisany agm i nowa bateria. Z resztą poradzi sobie IBS :cool2:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Zakodowalem jeszcze raz CAS, ręcznie i w nim widnieje 80ah_agm, dodatkowo puściłem pustym MAN moduł MPM, w INPIE dalej 91Ah, w ISTA pokazuje ze w DME jest 90Ah AGM, zaś według specyfikacji wyposażenia 80Ah AGM, czyli to oznacza ze dane z FA odczytuje poprawnie a nadal pokazuje aktualna wartość akumulatora w DME 90Ah AGM. Nie wiem teraz czy coś jeszcze trzeba przekodować, czy olać temat i jeździć :D

 

Udało Ci się rozwiązać tą zagadkę? U mnie jest dokładnie tak samo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.