Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Potrzebuję pomocy w wyborze ogumienia letniego i doborze odpowiedniej szerokości do felg 19" do felgi 8cala przód i 9cala tył myslę nad profilem ok 45-40. Szukam głównie oponek do upalania na torze a po torze... wypadało by wrócić wiec stosunek 75% jazda "sportowa", 25% jazda "cywilna"

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam,

 

Szukam głównie oponek do upalania na torze a po torze... wypadało by wrócić wiec stosunek 75% jazda "sportowa", 25% jazda "cywilna"

 

nie do konca rozumiem, szukasz opon na tor czy do jazdy w ruchu codziennym czy takich na jedno i drugie ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Witam,

 

Szukam głównie oponek do upalania na torze a po torze... wypadało by wrócić wiec stosunek 75% jazda "sportowa", 25% jazda "cywilna"

 

nie do konca rozumiem, szukasz opon na tor czy do jazdy w ruchu codziennym czy takich na jedno i drugie ?

 

Mam nadzieje że klarownie opisałem czego oczekuję od opon i w jaki sposób będę użytkował opon w postaci procentów.. Można powiedzieć że szukam i na tor i do jazdy lecz z przewagą do jazdy na torze.

Opublikowano
Bez podstawowej informacji jaka moc i silnik to co najwyżej mogę ci polecić 16 calowe stalówki na oponach 195. Do 50km wystarcza.
Opublikowano
Koledzy Michelin Primacy 3 RFT czy moze Bridgestone Potenza RE050A1 RFT ??

 

Teoretycznie Michelin lepszy (spalanie, przyczepnosc na mokrej nawierzchni oraz glosnosc) ale interesuje mnie jak to sie ma w praktyce.

 

Moze sie komus przyda:

 

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin/Primacy-3.htm

 

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Bridgestone/Potenza-RE050A.htm

 

 

 

 

Zdecydowalem sie na Michelin.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie.

Mam ten sam dylemat. Posiadam felgi wzór 161 z oponami letnimi Bridgestone Potenza Re050A FUN FLAT 225/45 R17 przód i 255/40 R17 tył. Zastanawiam się nad kupnem felg na lato wzór 161 w atrakcyjnym kolorze ciemny chrom. Na aktualne felgi chce kupić opony zimowe. Najchętniej bym kupił tak jak fabryk nakazała czyli takie wymiary jak mam teraz tylko się doczytałem w indtrukcji, że na koło z oponą 255/40 R17 nie można założyć łańcuchów. Zimą często wyjeżdzam na narty. Moje e91 to 325 xi ale przezorny zawsze ubezpieczony. Co radzicie? Kupić jak fabryka nakazała?

Opublikowano
Panowie.

Zastanawiam się nad kupnem felg na lato wzór 161 w atrakcyjnym kolorze ciemny chrom

W ori kolorze nie było koloru ciemny chrom, także felgi malowane. Osobiście nie kupiłbym malowanych felg (chyba, że od zaufanej osoby albo znajomego), nie wiadomo co się z nimi działo. Lepiej kupić przyniszczone felgi, ale nie malowane i nie spawane i samemu malować na dowolny kolor. Wtedy wiadomo co się ma.

 

A co do łańcuchów, może inny styling np. 158 albo 159. Opony są węższe tj. 225/45/17 na wszystkich kołach, może łańcuchy na nie wejdą?

Opublikowano
225 raczej odpada ze względu na naciąg i gorszą przyczepność tym spowodowaną, oona będzie troche jak jajo po naciągnięciu. .

 

naciąg nie powoduje wybrzuszenia bieżnika, nie pisz takich głupot! opona nawet przy hardkorowym naciągu układa się płasko! Jeśli tak nie jest to znaczy że jest uszkodzona, nawet 215/40 na feldze 10 cali było dobrze

Jedynie jak napompujesz za dużo powietrza zrobi się jajo, ale to zrobi się przy każdej oponie.

 

Mało tego przy lekkim naciągu samochód będzie się prowadził trochę bardziej sztywno i precyzyjnie, opona będzie po prostu mniej pracowała na boku. Jedyną wadą jest to, że utrata przyczepności jest bardziej gwałtowna i mniej przewidywalna.

 

Kolejna sprawa to marka i typ opon, mimo takich samych rozmiarów rzeczywista szerokość opon może sporo się różnić w zależności od marki i modelu opony

Opublikowano

NIe obawiam się kupowania tych felg bo są ze sprawdzonego źródła. Można kupić takie łańcuchy które zakłada się od frontu są droższe, ale nie ma obawy, że od wewnątrz opony będą tarły.

Teraz szukam opon zimowych w rozmiarze 225/45 R17 i 255/40 R17 i tu pojawia się problem. Wybór jest bardzo mały. Macie jakieś propozycje?

Opublikowano
Witam wszystkich. Posiadam BMW E90. W lecie jeździłem na Bridgestone Potenza 225/40R18, teraz spadł śnieg i nie mam pojęcia jakie zimówki oraz felgi mam do niego kupić :? Felgi mogą być dowolne, tanie, byleby nie stalowe, opony tak do 1600 zł za 4. Dziękuję za pomoc :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
NIe obawiam się kupowania tych felg bo są ze sprawdzonego źródła. Można kupić takie łańcuchy które zakłada się od frontu są droższe, ale nie ma obawy, że od wewnątrz opony będą tarły.

Teraz szukam opon zimowych w rozmiarze 225/45 R17 i 255/40 R17 i tu pojawia się problem. Wybór jest bardzo mały. Macie jakieś propozycje?

 

Kup sobie wszystkie opony w jednym rozmiarze 225/45r17 i będziesz zadowolony, spokojnie wejdą na twoją felgę, kiedyś tak jezdzilem i nie bylo najmniejszego problemu...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Koledzy czy zakładał ktoś do e90 opony w rozmiarze 225/60/17??? - to o 9% większa średnica koła niż w rozmiarze 205/55/16

 

Mam propozycję zamiany na ten rozmiar, ale trochę kilometrów trzeba będzie zrobić i nie wiem czy jest sens ciągnąć temat.

 

Z obdukcji wiem, że nie ma problemu (nie obcierają, ESP i ABS nie wariuje) na rozmiarach: 215/55/17, 225/55/17

Opublikowano (edytowane)
Odpuść, trzymaj się fabrycznych rozmiarów.

Kolego nie o to pytałem.

 

Proszę o odpowiedzi z uzasadnieniem ludzi przymierzających rozmiar 225/60/17 do e90.

Edytowane przez wmen
Opublikowano
Odpuść, trzymaj się fabrycznych rozmiarów.

Kolego nie o to pytałem.

 

Proszę o odpowiedzi z uzasadnieniem ludzi przymierzających rozmiar 225/60/17 do e90

 

Jeżeli wg Bmw opona wzorcowa to 225/45/17 a ty chcesz włożyć 225/60/17 to różnica w średnicy będzie prawie 10%.

 

Weź ty się zastanów :duh:

 

Jakiej odpowiedzi oczekujesz, że 225/60 wejdzie, albo czy da się na takiej jeździć? jeżeli jest okrągła to się da, ale nie powinno tak być.

 

9,62% różnicy jest niedopuszczalne.

Opublikowano

Jestem świadomy różnicy średnic - napisałem to w poście o 14.41. Czytałeś?

 

Proszę o konstruktywne posty z uzasadnieniem. Od tego jest forum. Teksty "jeżeli jest okrągła to się da" nie wnoszą niczego do tematu. Napiszę jeszcze raz: Czy montował ktoś do e90 opony w rozmiarze 225/60/17? Jeśli tak - proszę o opinie na temat zachowania obciążonego samochodu, ewentualnych obcierek kół przy skręcaniu itd. Nie interesują mnie komunały w stylu "nie powinno tak być". Montowałeś - napisz. Nie montowałeś - nie zaśmiecaj. Nie pisz nic w stylu "nie bo nie". Uargumentuj. Ludzie na forum główkują, modują auta, dodają usprawnienia poblokowane przez producenta i nie przyjmują na wiarę nic w stylu "nie powinno tak być"

 

Pomyśl gdzie byśmy byli i czym jeździli, gdyby ktoś powiedział twórcom BMW około 1918r żeby nie pakowali się w samochody bo dobrze im idzie produkcja silników lotniczych a auto to fanaberia, nie przyjmie się a nawet jeśli to "nie powinno tak być"

Opublikowano (edytowane)
Montowałeś - napisz. Nie montowałeś - nie zaśmiecaj.

 

Nie montowałem, nigdy bym się takiego drutu nie dopuścił. Tak jak piszesz to jest forum, mam prawo się wypowiedzieć.

 

Nie pisz nic w stylu "nie bo nie". Uargumentuj

 

Zamienniki zawsze powinniśmy dobierać w oparciu o rozmiar opony homologowanej do naszego samochodu. Producenci dopuszczają stosowanie zamienników, jeśli ich średnica zewnętrzna odbiega od średnicy zewnętrznej opony homologowanej w zakresie od +1,5 do -2 proc. U Ciebie będzie to aż +10%

 

Różnice mogą skutkować:

 

- samochód nie zachowa pierwotnych właściwości jezdnych,

- zmiana negatywnie wpłynie na bezpieczeństwo jazdy (mam nadzieję, że tylko twoje),

- mniejsza stabilność w zakręcie,

- nieprawidłowe działanie systemu ABS/ system stabilizacji toru jazdy,

- pompa DSC zaprogramowana jest pod inne ustawienia,

- koło może nie wejść w nadkole, opona może trzeć (ale piszesz, że jest ok).

 

Ludzie na forum główkują, modują auta, dodają usprawnienia poblokowane przez producenta i nie przyjmują na wiarę nic w stylu "nie powinno tak być"

 

zgodzę się, jednak ich pomysły są bardziej przemyślane niż twój. Jakie usprawnienia "poblokowane"? Kto, co poblokował? Podaj przykład.

Edytowane przez BMK
OT
Opublikowano (edytowane)
Nie montowałem, nigdy bym się takiego drutu nie dopuścił. Tak jak piszesz to jest forum, mam prawo się wypowiedzieć.

Ludzie stosują różne niehomologowane rzeczy do swoich samochodów. Opinie o drucie zachowaj dla siebie. Nie proszę o nią tylko o info czy ktoś montował opony w rozmiarze 225/60/17 do BMW e90. Daj szansę się wypowiedzieć ludziom którzy mają doświadczenie w tym temacie.

 

- samochód nie zachowa pierwotnych właściwości jezdnych,

na pewno. Ewentualny montaż o 10% większych kół z pewnością zmieni właściwości jezdne, ale to truizm.

 

- zmiana negatywnie wpłynie na bezpieczeństwo jazdy (mam nadzieję, że tylko twoje),

- mniejsza stabilność w zakręcie,

pewnie tak, wyższy profil będzie się bardziej uginał na zakręcie.

 

- nieprawidłowe działanie systemu ABS/ system stabilizacji toru jazdy,

- pompa DSC zaprogramowana jest pod inne ustawienia,

I to jest konkret. Mam nadzieję tylko, że sprawdzony. Nie mam zamiaru jeździć przy wariujących systemach.

 

- koło może nie wejść w nadkole, opona może trzeć (ale piszesz, że jest ok)

Nie kłam. Pisałem o dwóch innych rozmiarach:

Z obdukcji wiem, że nie ma problemu (nie obcierają, ESP i ABS nie wariuje) na rozmiarach: 215/55/17, 225/55/17

 

zgodzę się, jednak ich pomysły są bardziej przemyślane niż twój. Jakie usprawnienia "poblokowane"? Kto, co poblokował? Podaj przykład.

w swoim aucie mam odblokowany (uaktywniony) cyfrowy prędkościomierz. Podaje on rzeczywistą prędkość samochodu, a nie zawyżoną jak w przypadku prędkościomierza analogowego. Poblokowanych funkcji jest więcej. Nie zamierzam zaśmiecać jednak tego wątku informacjami nie na temat.

 

 

Prawdopodobnie to co napisałem powyżej i tak nie będzie dla Ciebie satysfakcjonujące. Moje dalsze tłumaczenia będą bezcelowe.

Dziękuję za info o ABS i trakcji - oby tylko była pewna.

 

Daj teraz szansę innym. Może ktoś montował takie oponki i napisze mi kilka słów o wrażeniach.

Edytowane przez BMK
OT
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam serdecznie,

chciałbym się zwrócić o pomoc do bardziej doświadczonych użytkowników w sprawie doboru optymalnych felg.

Poniżej przesyłam dane dotyczące samochodu wraz ze specyfikacją felg.

Samochód - e92 320i 2011 r

http://hosting0168883.az.pl/pok/bmw1.jpg

Felgi:

budżet 3000 - 5500 (dla bardziej ciekawych projektów)

rozmiar - 18" (nie chcę 19" ze względu na komfort jazdy)

opona - run flat 225/45 na obu osiach (ze względu na słaby silnik nie chcę kombinować z szerszymi oponami)

przeznaczenie - lato

kolor - ciemny (czarne, grafitowe,tytanowe, czarny chrom)

 

Poniżej przesyłam moje typy felg, proszę o opinie na ich temat.

 

1. Felga budżetowa AEZ Antigua +/- 3500 PLN

http://www.wheelwright.co.uk/sites/wheelwright.co.uk/files/%20%20.JPG

 

2. Podobny wzór MOMO Revenge +/- 4000 PLN

http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/24AAAOSwImRYgzZz/s-l225.jpg

 

3. Oz Italia 150 +/- 4200 PLN

http://www.ozracing.com/images/products/wheels/italia-150-4h/matt-black/01_italia-150-4h-matt-black-default.png

 

4. Mój faworyt ZP.01 +/- 5500 PLN

w kolorze gunmetal

http://www.z-performance.com/image/data/rims/ZP1%20-%20Gunmetal/BMW-F82-M4-ZP1-GM-3_web.png

http://www.z-performance.com/image/data/rims/ZP1%20-%20Gunmetal/BMW-F82-M4-ZP1-GM-115_web.png

http://www.z-performance.com/image/data/Galleries/BMW%20E90%20FLATBLACK/BMW-E90-ZP1-MB-5_web.jpg

 

Odnośnie tego modelu, czy wersja 18" 8J ET38 72,6 5/120 będzie pasowała bez żadnych manewrów z dystansami, innymi śrubami?

Czy pasują do niej opony typu RUN FLAT?

 

Będę wdzięczny za wszelkie merytoryczne opinie (zwłaszcza na temat felg ZP.01) i propozycje innych modeli pasujących wizualnie do mojego auta.

Opublikowano
ja tak tylko w skrócie nie kupuj 18' run flat mam teraz załozone makabra jest w porównaniu do zwykłych opon auto stało się bardzo nie komfortowe na nierównościach , za róznicę w cenie lepiej dokupić asistanse a jak masz obawy to dojazdówka na dalsze wyjazdy, mam nawet do odsprzedania nowa bo nigdy się nie przydała
Opublikowano

Koledzy podpowiedzcie.

Chcę wrzucić nowe koła na lato + opony RSC. Szukam teraz bo zawsze taniej zimą.

2 x 19" 8" ET-37 przód - ok jak z katalogu

ale tył

2 x 19" 9" ET 45 - ? powinno być ET-39

Teraz mam 4 x 18" 8" ET 38 opony 225/40 - przód mam na dystansach po 15mm na stronę, a tył po 30mm na stronę.

I teraz czy nowy tył po wyrzuceniu dystansów podejdzie bez problemów ? No niby to 6mm różnicy bliżej amora.

 

Wiem wiem, słaby komfort jazdy, ale samochód jeździ głównie po mieście i czasami autostradą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odnośnie tego modelu, czy wersja 18" 8J ET38 72,6 5/120 będzie pasowała bez żadnych manewrów z dystansami, innymi śrubami?

Czy pasują do niej opony typu RUN FLAT?

Będę wdzięczny za wszelkie merytoryczne opinie (zwłaszcza na temat felg ZP.01) i propozycje innych modeli pasujących wizualnie do mojego auta.

Podaj et i szerokość felg, które masz na aucie. Wg mnie et powinno być bliżej 30, przy et38 felga będzie trochę schowana w nadkole i wtedy przydałby się dystans po 10mm na stronę.

Czy można na nie założyć run flaty pytaj producenta.

Mi najbardziej pasują OZ, z tych które podałeś, ale to Tobie mają się podobać.

 

jerzy.h69 pamiętaj, że tylne felgi mają 9 a nie 8 cali, więc automatycznie "wyjdą" na zewnątrz po 12,7mm na stronę i raczej ich nie upchniesz z dystansami 30mm..mam nadzieję, że przewidziałeś odpowiednio niższy profil opony?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

No właśnie kolego chcę się pozbyć dystansów i założyć jak ma być, niski profil . Tylko czy te 6mm różnicy w ET nie będzie kolidowało. Jak by co to można zastosować dystans 12mm aby ewentualnie wyrzucić koło na zewnątrz, ale czy będzie taka potrzeba? Chodzi mi o to, czy jak założę na 19" 255/30 z ET 45 będzie ok, nie będzie ocierało od środka.

 

Koledzy, a np. takie podejdą bez problemu ?

http://allegro.pl/kola-alufelgi-bmw-3-4-f30-442m-19-tpms-i6693373433.html#thumb/1

Opublikowano

Marina_Club

dziękuję za opinię. Na chwilę obecną mam 17" run flat i komfort jest bdb (miękko jak we francuskim zawieszeniu). Między 17 a 18 cali będzie taka różnica? Auto ma zawieszenie w bdb stanie - 60.000 przebiegu.

 

maniek21112 Dziękuję za merytoryczną podpowiedź. Felgi które mam mają et 34mm, czyli w tym wypadku dystanse 5mm załatwiają sprawę? Na stronie producenta znalazłem informację, że koła nadają się do opon typu run flat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jerzy.h69 jeżeli zrezygnujesz całkowicie z dystansów to nowe koła będą schowane w stosunku do tego co masz obecnie o 23,3mm, ale trzeba wziąć pod uwagę większą szerokość felg, więc tak naprawdę zbliżą się do amora o 35mm, raczej nie będzie mimo to przycierać, ale słabo będzie wyglądać, więc dystans byłby wskazany.

 

cyjanon jeżeli masz 8 calowe felgi i odsadzenie w obecnych kołach odpowiada Tobie to dystans 5mm na stronę spowoduje, ze będzie prawie to samo co masz teraz, wysuną się raptem o 1mm na stronę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.