Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ludzie to nie Clio, że ciężko upchać cokolwiek, a podane parametry zbliżone do org. 19 więc wejdą.

 

Opony bym dał takie jak fabryka 225/40 i 255/35

 

Tylko że parametry dość odbiegają od org. (nie licząc M3) bo to 8,5" i 9,5" a powinny być max 8" przód na 8,5" tył.

A jeśli nawet kolega uprze się i upchnie takie felgi to opony jakie proponujesz będą miały dość spory naciąg...

 

No to najlepiej zostawić auto tak jak wyjechało z fabryki i nie zmieniać nic poza olejem i filtrami ;)

 

Przy 19" co drugi komplet felg chińczyków ma 9,5 i nie robi to żadnego problemu ludzie zakładają i wypychają jeszcze dystansami.

Sam mam z tyłu 9,5 ET 37 tyle, że 19 i tak były schowane, że jeszcze dystane dokupowałem.

 

Kolega nie musi "upychać" bo takie parametry wchodzą bez problemu, a co do doboru opon nic lepsze nie wymyśli naciąg będzie delikatny - szersze nie mają racji bytu przy takiej mocy, choć te co podałem też mogą troche przymulić auto - ale coś za coś.

 

Choć ja osobiście nie zauważyłem wielkich różnic ani w spalaniu, ani w dynamice między org 16 205/55 a 19 225/35 i 255/30

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zalecenie producenta:

przód felga 8" 225/40/R18 = 637,2mm

tył felga 8,5" 255/35/R18 = 635,7mm

Co daje nam różnice miedzy osiami Przód<=>Tył 1,5 mm (0,2 %)...

 

Ty chcesz założyć 4 opony 235/40/R18 = 645,2mm (wdaje mi się że będzie mały balon na 8'' feldze a lekki naciąg na 8,5'' feldze)

No i tu mamy za wysoką oponę...

Opublikowano
No a jesli założę tak jak mówisz to nie będzie za bardzo zawieszenie po dupie dostawalo? I jak auto bedzie sie spisywalo w trasie. Planuje wyjazd za granicę ponad 1500 km na wakacjach i boję sie ze za bardzo mi go wutlucze na takich oponach i profilu chyba ze sie myle.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz zrobić zdjęcie i pokazać jak wyglądają 255/30 założone na felgę o szerokości 9,5?
3A0jS9b.png
Opublikowano

dzieki Panowie za odpowiedzi :) co do dynamiki jesli cos sie zmieni to zniose... na wyscigi sie nie wybiore z taka moca :) a chcialbym zeby z wygladu dodatkowo cieszyl oko :)

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

///e46 touring 320d 08/2002r 150KM STEPTRONIC,

JUN2008--->181tys km

DEC2010--->216tys km

///e90 2.0i, 130KM automat Schwarz

Aug2015 ---->102 tys km

Sep2016 ---->120tys km

///e46 318Ci coupe M-pakiet ;)

Mar2017 ----->211tys

Jan2018 ------>227tys km

Opublikowano
Przecież Ty podałeś, że chcesz kupić taki sam profil opony. Kolega Ci tylko skorygował szerokość opon. Przy szerszej oponie z tyłu profil 35 będziesz miał praktycznie tak samo wysoko jak 40 z przodu
Opublikowano
No dobrze a gdybym chciał na przód i tyl 225/40 to nie bardzo i rozne dystanse czy lepiej juz te jak wyzej z przodu węższe z tylu szersze bo sie nie znam na tym a nie chcialbym kupić złych opon później
Opublikowano
Dokładnie profil opony to procent szerokości opony czyli 225/40 to masz 90 mm a 255/35 to masz 89,25 mm wysokość opony.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dostałeś odpowiedź jak będzie najlepiej na tacy. Jeżeli chcesz kombinować dalej to sobie kombinuj.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Możesz zrobić zdjęcie i pokazać jak wyglądają 255/30 założone na felgę o szerokości 9,5?

 

w internecie tego dużo, ale oto moje jeszcze bez dystansów

http://i64.tinypic.com/30v18k9.jpg

 

http://i64.tinypic.com/32znloo.jpg

 

i pierwsze lepsze z internetu

http://i1131.photobucket.com/albums/m550/amirmehrabi/P1010768.jpg

 

http://i139.photobucket.com/albums/q286/donalb/DSCF0621-1.jpg

 

Nie ma wielkiego naciągu, ludzie latają bokami na takich zestawach a nawet i dużo gorszych i nic się nie dzieje.

Naciąg zależy też dużo od producenta opony

 

a oto przykład 255/35 na 18x9.5 czyli takie o jakie pytał wyżej

 

http://forum.e46fanatics.com/attachment.php?attachmentid=522570&d=1376949919

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytałem bo chodzi o to że tutaj praktycznie felga nie jest chroniona przed otarciem. Może to być dla kogoś istotne. Jeżeli zależy nam na wyglądzie to jest bardzo ładnie, ale jak pisałem kapeć 255 do silnika 130 KM może odczuwalnie wpływać na osiągi, zwłaszcza przy wyższych prędkościach.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Przy wyższych prędkościach to i bez tych opon to 130 koni jest mułowate, a jeśli ktoś chce troche wyglądu i zakładać coś szerszego to szersze opony też musi dać. Wg mnie 255 to jest optymalny rozmiar do E9X na tył
Opublikowano

Witam Panowie , podłącze się tutaj bo temat idealny :D Obecnie szukam do swojej e92 felg 193 i tutaj moje pytanie , co lepiej wybrać tzn. 4x225/40/18 czy 2x225/40/18 przód i 255/35/18 tył ? Są jakieś odczucia w prowadzeniu itp. Na korzyść któregoś z zestawień czy coś ? Dodam że mam napęd na 4 koła :wink:

 

P.S żeby się upewnić , mając napęd na 4 koła można mieć różne szerokości felg / opon na osiach ? Poczytałem tu i tam i wiem że na 99.9% można ale lepiej dmuchać na zimne

Nawet na stronie części BMW jak wpisałem numer VIN i wszedłem w felgi to było takie zestawienie 225/40/18 przód i 255/35/18 tył więc chyba na 100% przy napędzie xDrive może tak być ?!

Opublikowano
Witam ponownie a gdybym kupil felgi wszystkie 8 cali r18et 35 to jakie opony mozna założyć przod i tyl i czy potrzeba jakoes dystanse czy raczej to jest jak oryginał.??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tyłu przyda się 10mm dystans lub trochę większy. Opony 235/40.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Witam, posiada ktoś u siebie w E90 320d 143PS koła 19"? jak wygląda sprawa spalania i czy to nie za duża średnica do tego silnika i tej mocy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.