Skocz do zawartości

E9x rozmiar opon i felg - pomoc w wyborze.


sokolnh

Rekomendowane odpowiedzi

Szczerze to zawieszenie tego nie odczuje. Większy wpływ ma zmiana opony z 40 na 20 jeśli chodzi o wysokość , albo z 225 na 285 a niezeli procentowa roznica w grubości samej opony. Jaki silnik tam siedzi? Jeżeli 2.0 to bym zaryzykował 225 na każdej osi plus dystans na tył zeby koło nie było strasznie schowane. Albo wsadzaj 225 przód i 245 tył

 

2.0 163 KM. wiec chyba bedzie 225 na wszytskie koła. a orientujecie się jaki jest koszt kupienia takich dystansów na tył i jakie dokładnie musiałbym mieć ?

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dystans tył 12mm płaciłem około 120 pln. Jaki dysk ? A jakie masz to sportowe zawieszenie?? W e46 miałem -35mm , felgę 9" , oponki 255/35 r18 i dysk 12mm, niestety na zakrętach troszke tarło ale rolowanie nadkola i było git. ( niestety nie pamietam et)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze to nie wiem jakie to zawieszenie dokładnie, to jest seryjnie montowane "sportowe dostosowanie podwozia"

amorki i sprżyny jeszcze oryginalne.i jest dość twardy i niski.

a co to jest dokładnie to ET ? :)

to jest już w feldze czy to sie dokłada bo nie spotkałem się nigdy z tym określeniem "ET" :D

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeździłem na nich w tym rozmiarze w poprzednim samochodzie, passat b5 - super oponki na suchym oraz na deszczu - ale jeden warunek, temperatura nie spada poniżej 10 stopni, robią sie wtedy strasznie twarde (raz zastała mnie na nich zima, po płaskim nie mogłem przejechać).

2. Sprawdź ich rocznik, bo nie wiem czy są jeszcze produkowane - teraz już jest chyba model sport contact 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Et - :search: . Było sporo i jest info na ten temat. Jeże koło nie wchodzi w nadkole i jest naprawde twardy zawias to możesz nawet wyciągnąć koło poza obrys ( nielegal) . Myśle ze koło 15mm powinno załatać dziurę. Najlepiej weź centymetr i zmierz dokładnie po założeniu koła ile masz miejsca i bedziesz wiedział jaki dysk kupić. Pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to jest dokładnie to ET ?

 

odsadzenie felgi względem punktu jej mocowania (offset), czyli jak mamy 2 felgi tej samej szerokości np. 7'' jedna ma ET20, a druga ET34 - to ta druga będzie o 14mm głębiej schowana w nadkolu względem tej pierwszej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam . Oponki są super ale tylko na lato i wersja 5 .Jednak i tak ponizej 7 C już można jeżdzić na zimówkach .

Ciche i dobrze trzymają się drogi .Sprawdż czy mają rant ochronny na felgę - bardzo przydatne :cool2:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vredestein Quatrac 3 - najlepsza opona premium wielosezonowa .

Mam je jako zimowe ( były na aucie ) i w taką zimę jak teraz są idealne .

Cena niestety jak za wszystko " premium" wysoka.

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
CSC2 to super opony LETNIE, pod każdym względem, ale kiedyś jak zimą na nich miałem wyjechać z garażu do po kilku metrach utknąłem i za Chiny nie mogłem ruszyć z miejsca :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy,

 

Opony są troche mało oszczędne, ale za to w kwestii hamowania mają bardzo dobre wyniki w testach, co można zobaczyć pod linkiem: opony Continental. Ewentualnie jeżeli jest budżet to można zobaczyć, czy cena nowszych modeli z wyższą cyfrą nie będzie okazyjnie do kupienia.

 

Pozdrowienia,

 

Rezulteo

Wszystkie opony do BMW i najnowsze informacje ze świata opon na http://www.rezulteo-opony.pl


Śledź nas na: Facebooku oraz na Twitterze https://twitter.com/rezulteo_opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno na temat Continental ContiSportContact 2, bardzo dobre opony - tak jak koledzy mówili, poniżej 7 stopni twarde, na śniegu dramat. W lato rewelacyjne ale... szybko się gubią... miałem je na 2 autach i w obu strasznie szybko się zużywały.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2 i sa bardzo dobrymi oponami , cena przystepna i w czolowce na testach.. na tyl teraz kupilem Toyo i niedlugo zakladam to bede widzial jak tamte sie zachowuja :) i bede mial porownanie...

http://www.goodyear.eu/uk_en/tires/passenger/eagle-f1-asymmetric-2/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2 i sa bardzo dobrymi oponami , cena przystepna i w czolowce na testach.. na tyl teraz kupilem Toyo i niedlugo zakladam to bede widzial jak tamte sie zachowuja :) i bede mial porownanie...

http://www.goodyear.eu/uk_en/tires/passenger/eagle-f1-asymmetric-2/

 

tez slyszalem ze to bardzo dobre opony, niestety nie wystepuja w wersji runflat a takich wlasnie poszukuje. Waham sie miedzy CSC5 i Pirelli P Zero - ktos uzywal jednych i drugich i moze porownac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na Continental ContiSport i powiem że oponki :cool2: Nie wiem ale spalanie mi nawet zeszło w dół o jakieś 0,4l .Także polecam :D

mowisz ze spalanie jest mniejsze wlasnie contisport nie nalezta do oszczednych wedlug tej strony to klasa E do G gdzie A to najmniejsze spalanie.

https://www.reifen24.de/tyre_search_result.php?categories_id=20&tyreeinsatz=Sommerreifen&manufacturers=CONTINENTAL&tyrespeed=Alle&tyrewidth=205&tyreheight=55&tyrezoll=16&listing_sort=name_desc&listing_count=96

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Przymierzam sie do sprzedazy swoich starych 18stek które mi się znudziły i szukam czegoś że tak powiem w miarę ładnego, ale napewno lżejszego :) myślę też nad rozmiarem 17... mam też pytanko jeśli ktoś ma możliwość podania masy felgi stalowej 17stki do e90 to prosiłbym o podanie , chce porównać wagowo do swoich 10kilogramowych 17stek....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z mniejsza waga felg to dobry pomysl :cool2:

Przelicznik z tego co pamietam jak gdzies czytalem to kazdy Kg wagi nieamortyzowanej x 7

wiec przy 10Kg zaoszczedzonej wagi na felgach to juz 77kg ktore wplywaja na spalanie i komfort jazdy.

 

Zebu ulzyc samochodowi masz pare przykladow na dole w linkach :mrgreen:

http://www.iwsti.com/forums/gd-tires-wheels/55214-all-manufacturers-n-z-wheel-weight-specs.html

http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=265756

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dystans tył 12mm płaciłem około 120 pln.
''

 

Zastanowił bym się 4 razy zanim bym założył takie dystanse, oryginalne HR kosztują 450-600zł i tylko takie bym brał pod uwagę.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężar felg to jedno, a druga sprawa to ciężar opon. Fabrycznie wychodziły opony RFT, czyli ciężkie Run Flaty.

Jeśli jeździsz spokojnie, to zwykłe opony też się nadadzą, ale pokonywanie szybkich zakrętów/łuków już nie będzie tak pewne i przyjemne.

Ja u siebie w R17 poszedłem na jakiś kompromis i wybrałem zwykłe opony, ale XL (wzmacniane) - zarówno letnie jak i zimowe. XL są niestety wyraźnie cięższe w porównaniu do zwykłych opon, i trochę lżejsze od RFT (ale nie są już tak "gumowate" w prowadzeniu jak zwykłe opony.

Pomimo tego że opony mam 225 przód i 255 tył oraz sportowe zawieszenie, to jednak opony XL odstaja w jakości prowadzenia (szybka jazda, szybkie pokonywanie zakrętów i łuków) w porównaniu do opon RFT. Przy zwykłych oponach różnica jest jeszcze większa.

 

Na tylna oś zdecydowanie polecam szerokość 255. Testowałem również na tylnej osi 225 i różnica jest duża.

Zimowe nam wszystkie 225, bo moje obecne felgi (zimowe) nie pozwalają na szerokość 255.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.