Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Kupiłem e90 z Francji gdzie mam założone 18 felgi i opony przód 225/40/18 , tył 245/40/18 i bardzo źle się jeździ rzuca na dziurach nie wspomnę już że w koleinach kierownice wyrywa. Opony nadają się do wymiany i kupując nowe chciałbym podnieść głównie komfort jazdy i tak się zastanawiam czy zmniejszyć szerokość do 205/225 czy zmieści się w nadkolu 225/50/18 ? Myślałem nawet nad zmianę felg na 17 ale tego nie chciałbym robić bo mam ładne felgi po prostowaniu i malowaniu.

 

Podzielcie się swoim doświadczeniem jakie opony najlepiej założyć na 18 żeby wyciągnąć maks komfortu jazdy ?

 

---

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam,

 

Kupiłem e90 z Francji gdzie mam założone 18 felgi i opony przód 225/40/18 , tył 245/40/18 i bardzo źle się jeździ rzuca na dziurach nie wspomnę już że w koleinach kierownice wyrywa. Opony nadają się do wymiany i kupując nowe chciałbym podnieść głównie komfort jazdy i tak się zastanawiam czy zmniejszyć szerokość do 205/225 czy zmieści się w nadkolu 225/50/18 ? Myślałem nawet nad zmianę felg na 17 ale tego nie chciałbym robić bo mam ładne felgi po prostowaniu i malowaniu.

 

Podzielcie się swoim doświadczeniem jakie opony najlepiej założyć na 18 żeby wyciągnąć maks komfortu jazdy ?

 

---

 

A dlaczego nie jeździsz na oponach w dedykowanym rozmiarze?

 

Masz złe opony z tułu! Za duże. Jeśli 245 - to powinno być 245/35/18. 225/50/18 jest zdecydowanie za duże (mają ponad 11% większą średnicę od referencyjnego 205/55/16", dopuszczalne odchylenie to +/- 2%) bo dedykowany rozmiar to 255/35/18.

Jak chcesz zwiększyć komfort to kup sobie zwykłe opony zamiast runflatów. Jeśli nie chcesz zmieniać felg to z rozmiarem nie pokombinujesz. Rozmiar bierz tylko dedykowany - czyli z przodu tak jak masz a z tyłu 255/35/18 ew takie same jak na przód.

Opublikowano

dzięki za odpowiedź ale chciałbym jeszcze dopytać.

 

A jeśli chciałbym zmienić na 225 na wszystkie koła takie same to wtedy mogą być 225/45/18 czy lepiej zostać przy 225/40 znajomy zmienił właśnie takie z 40 na 45 i jest większy komfort. Jakie są skutki przekroczenia dopuszczalnego odchylenia 2 % ?

 

A jeśli zwykłe opony to jakie najlepiej tak z klasy średniej/wyższej - ważny jest dla mnie komfort.

Opublikowano

A jeśli chciałbym zmienić na 225 na wszystkie koła takie same to wtedy mogą być 225/45/18 czy lepiej zostać przy 225/40 znajomy zmienił właśnie takie z 40 na 45 i jest większy komfort. Jakie są skutki przekroczenia dopuszczalnego odchylenia 2 % ?

 

Na zbyt wysokich oponach - a takie beda wlasnie 225/45R18 zrobisz ponton z tego auta i bedzie bujalo sie na zakretach.

 

Zaloz albo 225/40R18 na wszystkie felgi, albo jezeli masz komplet mieszany 225/40R18 na przod i 255/35R18 na tyl.

Opublikowano

Jaką masz szerokość felgi ? Bo, jeśli powyżej 8' to kup na wszystkie 4 koła 235/40/18.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Jakie są skutki przekroczenia dopuszczalnego odchylenia 2 % ?

 

Widzę trzy:

1. Jak napisał kolega Vermillion - auto będzie bujało na zakrętach - "ponton"

2. Spore przekłamanie wskazań prędkościomierza (który i tak zawyża nieco prędkość) - na 205/55/16 bedziesz jechał 150km/h, a 225/50/18 będzie pokazywać 161 km/h w tym samym samochodzie

3. Potencjalne problemy z ubezpieczalnią w razie wypadku - możesz mieć cieżką przeprawę aby uzyskać odszkodowanie bo powiedzą Ci że używałeś opon w rozmiarze innym niż zalecane przez producenta a w związku z tym jesteś (współ)winny.

 

Jak pisałem - jeśli chcesz zwiększyć komfort to kup zwykłe opony a nie ROF. Jeśli już masz zwykłe :| - wtedy pozostaje zmiana felg na mniejsze.

Opublikowano

akurat prędkościomierz będzie pokazywał prędkość najbardziej do zbliżonej.

Ja założyłem 235/40/18 i komfort jest dużo lepszy. Niestety felgi po poprzednim sezonie na 225/40/18 są w opłakanym stanie. Każdy podjazd pod krawężnik jest na nich widoczny.

Co do ubezpieczalni to faktycznie, aczkolwiek mam wrażenie że bardziej patrzą na wysokość bieżnika niż na rozmiar.

Opublikowano
Panowie właśnie założyłem letnie gumy 225 przód(8cali) i 255 tył(8,5cala) ale bez ROF i wszystko gra, jeździ się super także nie ma co kombinować i zakładać węższych opon na tył ;) Pozdrawiam
Opublikowano

Witam

 

Co do opon i felg to też akurat mam przeprawę. Tak jak dla kolegi adriana komfort jest dla mnie bardzo ważny. Cały czas jeździłem na felgach 16" i oponach 205/55/16 zwykłe (nie ROF), i nie ukrywam że oprócz dziwacznego wyglądu samochodu na 16' kołach, jetem zadowolony.

Postanowiłem jednak poprawić trochę wygląd, wiec kupiłem używane 17" felgi z letnimi oponami 245/45/17 ROF. Po założeniu kół byłem zadowolony z wyglądu, samochód wyglądał zupełnie inaczej :lol: , niestety moja radość zniknęła kiedy wracałem do domu... To była moja pierwsza jazda tym samochodem na 17" na oponach ROF, i pierwsza myśl to że nie mam dokręconych kół :shock: samochód latał po całym pasie, a ja trzymałem kierownicę oburącz, po prostu tragedia! Lekkie koleiny i muszę walczyć z samochodem... Fakt jadąc ekspresówką na równej nawierzchni auto trzymało się jak przyklejone nawet przy 190km/h, ale co z tego jak większość dróg naszym kraju to masakra... :|

Niestety na pewno nie mam zamiaru jeździć na tych oponach (ROF) bo nie mam żadnej przyjemności z jazdy, niestety nie mam też pewności że jak zmienię opony na zwykłe 245/45/17 to będę usatysfakcjonowany...

 

Tak że, adrian561 skoro rozważasz felgi 17", miej na uwadze, że nie koniecznie będą komfortowe...

 

Pozdr.

Jacek

Opublikowano

Dzięki za wszystkie wypowiedzi, poczytałem jeszcze trochę na forum inne tematy a nawet na parkingach przy galeriach przyglądałem się BMW z 16' 17' i 18' a stwierdzam że jednak zostanę przy tych 18' tylko założę zwykłe opony nie rof. Auto musi jednak wyglądać a co do jazdy to będzie trzeba się przyzwyczaić i uważać na dziurach :8)

 

Jakie marki i modele polecacie z zwykłych opon na 18' ?

 

---

Opublikowano
dla 17'' prawidłowa opona to 225/45/17, załóż węższe zobaczysz że nie będzie aż tak rzucać na koleinach.
http://img38.imageshack.us/img38/8832/hu9c.jpg
Opublikowano
a co zrobisz gdy przebijesz oponę? :)

posiadasz w bagażniku koło zapasowe?

jak to rozwiązałeś?

I tu jest problem ;) muszę kupić zestaw naprawczy chociaż jak opona polegnie dość konkretnie to nic mi to nie pomoże...myślałem o dojazdówce ale przy x-drive nie wiem czy można.

A pojeździłem już trochę bez ROF i nie chce o nim słyszeć (niebo a ziemia) ;)

Opublikowano

Dla R17 prawidłowe opony to:

225/45 R17 wszystkie 4 szt lub ewentualnie 255/40 R17 tylko na tył.

 

Dla R18:

225/40 R18 oraz ewentualnie na tył 255/35 R18

 

Takie same szerokości są również dla felg R19, tylko profil opony się zmienia. Większa felga, niższy profil.

 

Nie jestem zwolennikiem kombinowania z rozmiarem opon i trzymam się fabrycznych rozmiarów.

 

Jeśli chcesz zyskać na komforcie, to załóż zwykłe opony lub zwykłe XL (XL trochę gorszy komfort, ale opony sztywniejsze, trudniejsze w uszkodzeniu i prowadzenie mniej "gumowate").

Wyczucia w prowadzeniu auta na zwykłych oponach na pewno nie osiągniesz tak, jak na oponach ROF.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie, czy po wymianie opon ROF na zwykłe o tym samym wymiarze, samochód będzie "myszkował" przy wyższych prędkościach?

 

Na zimówkach 205/55/16 (nowy komplet Continental) samochód "myszkuje" po równej nawierzchni przy około 140-150km/h :|

 

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
Przy równej powierzchnie nie powinien tego robić - ja też mam Conti zimowe 16" i nie mam tego problemu nawet przy wyższych prędkościach niż te o których piszesz. Na pewno opony nie zużyte & sprawne i geometria ok?
Opublikowano

Dużo zalezy takze od opony.

Kiedyś miałem ROF z Pirelli - tragedia\

Ostatni sezon na Bridgestone Re i sobie chwaliłem - wogóle nie czuć że to Run Flat.

Obecnie jednak zmieniłem na zwykłe Micheliny - nie ze wzgledy na komfort a cene - ROF kosztował 300zł wiecej od sztuki...

Opublikowano
ale felga musi byc z tylu 8 cali

 

Nie musi - dziś na 8,5 włożyłem normalnie 225 - tutaj na forum połowa osób pisała jakie to złe i jak to brzydko wygląda.

W oponie mam dodatkowo FR i wyglada super, niczym praktycznie nie różni sie od starych 255 a razem z wulkanizatorem postawilismy je obok siebie - różnice są minimalne.

Jazda takze normalna, w weekend troche agresywniej pośmigam to zobacze różnice - póki co czuje ją w portfelu.

Opublikowano
Ostatni sezon na Bridgestone Re i sobie chwaliłem - wogóle nie czuć że to Run Flat.

 

No nie żartuj :shock: , ja na twardszych oponach nie jeździłem. Może zmienili coś w mieszance? Ja jeździłem na 225/45 i 255/40 R17... i na sportowym zawieszeniu (226A) :mrgreen: więc o komforcie mówić nie mogłem :wink:

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
ale felga musi byc z tylu 8 cali

 

Nie musi - dziś na 8,5 włożyłem normalnie 225 - tutaj na forum połowa osób pisała jakie to złe i jak to brzydko wygląda.

W oponie mam dodatkowo FR i wyglada super, niczym praktycznie nie różni sie od starych 255 a razem z wulkanizatorem postawilismy je obok siebie - różnice są minimalne.

Jazda takze normalna, w weekend troche agresywniej pośmigam to zobacze różnice - póki co czuje ją w portfelu.

Jasne że na 8cali też wejdzie tylko, że jest lekki naciąg (zależy jeszcze jaki profil). Ja miałem 225/45 a teraz mam 255/40 i różnice widać gołym okiem.

Opublikowano

Nie żartuje

Miałem 225 i 255 18 na zwykłym zawiasie

Jak dla mnie elegancko chodziło, dziury czułem tak samo jak na zwykłych

Opublikowano

Przód mam 8 cali i 225/40 a tył 8,5 cala i takze 225/40

Wczesniej było odpowienio 225/40 i 255/35

Pedant pewnie by sie rzucał o te 1cm na strone, jak dla mnie razem z rantem ochronnym wyglada to prawie identyko.

Wulkanizator potwierdził ze spokojnie taki rozmiar na 8,5 cala moze byc

Opublikowano

Ja lekko nie miałem :wink:

Poprzedni właściciel chyba też nie, bo prawdopodobnie jeździł z za małą ilością powietrza z przodu (pewnie tracił plomby w zębach na nierównościach :wink:), co zjechało zewnętrzne i wewnętrzne ranty opon przednich. Innego wytłumaczenia podjechania przednich opon nie znalazłem, z zawieszeniem było wszystko OK, zresztą od zakupu auta (prawie 3 lata) nic nie robiłem z zawieszeniem do dziś, nawet zbieżności nie ustawiałem i nowych (zwykłych opon XL) nie zdziera.

Miałem przez chwilę RSC Conti SP2 i były dużo bardziej miękkie / komfortowe (jeśli tak w ogóle można powiedzieć o oponach Run on Flat), ale tej przyczepności co RFT Bridgestone Potenza RE 050 A II nie miały.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Przód mam 8 cali i 225/40 a tył 8,5 cala i takze 225/40

Wczesniej było odpowienio 225/40 i 255/35

Pedant pewnie by sie rzucał o te 1cm na strone, jak dla mnie razem z rantem ochronnym wyglada to prawie identyko.

Wulkanizator potwierdził ze spokojnie taki rozmiar na 8,5 cala moze byc

Prawie robi różnice... 1cm na stronę to w sumie 2cm.

Wygląda prawie identyko ale nie idealnie ;) a chyba każdy z forumowiczów dąży do ideału.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.