Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jaka sekunda przyspieszenia, kto wam takich głupot naopowiadał, na 17stkach i na 18nastkach nie ma szans, żeby to odczuć, chyba, że to jakieś milisekundy, na pewno się tego nie odczuje. Spalanie też praktycznie stoi w miejscu, bo jak zakładam 18 to na letnich oponach co się z drugiej strony wyrównuje.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie musicie zwazyc na to, ze mam jedynie 129 koni i automat, wiec kazda sekunda wiecej... robi jakas tam roznice :) ale z drugiej strony i tak juz teraz mistrzem sprintu moje 318i nie jest :lol:

jak bedzie sie prezentowac felga 8" 225/40 z et 34 z tylu ? zamiast 8,5 i et 37 i 255/35?

Opublikowano

Będzie wyglądać Normalnie:)

Dodatkowo możesz zdecydować się na te, które będą najlżejsze.

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano
Panowie musicie zwazyc na to, ze mam jedynie 129 koni i automat,

Sorki za mały Offtop ale na Twoim miejscu montował bym kierownicę z łopatkami, żeby pogonić te konie.

W kierownicy pewnie łatwiej się biegi zmienia niż manetką, u siebie używam tylko D i D/S.

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano
ja tam odczuwam zamulenie auta na 18" i wzrost spalania o 0,5 l. Tutaj kolega AO chyba podawał porównanie czasów na różnych felgach, ale dla 3.0d i były to spore różnice. W mniejszym silniku te różnice mogą być większe.
Opublikowano
Tylko o wiele trudniej trafić na stylinga 196 :(

 

Zastanawiam się jeszcze nad rozmiarami...

Na niektórych aukcjach allegro widze, że sprzedają niby jako komplet 4szt. z et 34 i szerokoscia 8

A z tego co się orientuję powinno być szerokość tak : 8 , et34 przod i 8,6 i et 37 tył

chyba ,że się mylę?? W sumie to nie potrzebuje mieć z tyłu walca 255, bo znacznie spadna osiągi i wzrośnie spalanie?

Jak radzicie ?

 

Nie mylisz się jest tak jak napisałeś Przód: 8x18 ET34 Tył 8x18 ET37 osobiście wybierał bym styling 162 dodatkowo felga ta jest trochę wglębiona do środka co robi fajne wrażenie. Kolega miał takie na swojej E90 zdecydowanie :cool2:

Opublikowano
Tylko o wiele trudniej trafić na stylinga 196

 

Przecież kolega od którego zapożyczłeś foto ma te koła do sprzedania i z tego co pamiętam w bardzo dobrej cenie

Opublikowano
Co sądzicie o kupnie felg odnawianych malowanych ? Pakować się w coś takiego czy lepiej kupić z lekkimi otarciami i samemu zlecić odnowienie :?:
Opublikowano
Felgi do odnowienia taniej można wyrwać i dodatkowo samemu dobrać odpowiedni kolor do auta.
http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano
no właśnie tego się obawiam,że pół felgi mogło zostać wcześniej dospawane...
Opublikowano

Remontuj sam, choćbyś trochę przepłacił to przynajmniej wiesz co masz i zrobisz tak jak chcesz.

 

Mam pytanie z innej beczki; piszecie o wpływie średnicy felgi na przyspieszenie samochodu:

Dla mnie było to ważne i dlatego powstrzymałem się przed zakupem większych felg niż 17 (pytałem o tą kwestię w innych wątkach), ale jeśli ta sekunda przyspieszenia mniej nie jest dla Ciebie priorytetem to pewnie nie ma się tym co sugerować. W ostateczności gdyby to miało aż takie znaczenie to producent nie sprzedawałby 316i który można skonfigurować z felgami 19"
(przykładowy post)

Jaki wpływ ma średnica felgi na przyspieszenie?? - bo ja uważam, że żaden.

Dopiero po dobraniu opony (średnica koła, szerokość opony) mamy zmianę parametrów.

Zakładając więc felgę 18 czy nawet 19" możemy zarówno odczuć zmniejszenie jak i zwiększenie mocy.

(w zależności od opony)

Nie mam racji :?:

Tylko, że nikt nie zakłada na felgę 18" opony 205

Pozdrawiam
Opublikowano
nie średnica, a szerokość. Ja zimowe mam 205/55/16, lato 225/40/18 i różnica jest odczuwalna. Na felgę 17" założysz oponę 205 (nie pamiętam eraz wysokości opony) i spadeku mocy nie będzie. Na 18 i 19 cali tak jak piszesz nikt nie założy 205
Opublikowano
nalezy pamietac tez o wadze felgi

Tak a konkretnie wadze całego koła, bo do cięższej felgi możemy założyć lżejszą oponę i koło może być lżejsze mimo większej i i cięższej felgi ( a pamiętajmy, że większa felga wcale nie musi być cięższa :!: )

Konkretny przykład:

1. Felga 7 x 16" + opona 225/50 R16

2. Felga 7,5 x 17" +opona 225/45 R17

3. Felga 8 x 18" + opona 225/40 R18

4. Felga 8 x 19" + opona 225/35 R19

Czy uważacie, że te zestawy będą się między sobą znacząco różnić?

Bo ja uważam, że nie, mimo dużych różnic średnicy felg.

Moim zdaniem na przyspieszanie, czy odczuwalną moc ma wpływ opona :!: a nie felga.

Opona a konkretnie jej szerokość i średnica.

Nie martwcie się więc średnicą felgi, tylko oponą jaką na nią założycie i czy da się ją założyć na daną felgę (szerokość felgi)

Pozdrawiam
Opublikowano

Moim zdaniem na przyspieszanie, czy odczuwalną moc ma wpływ opona :!: a nie felga.

Opona a konkretnie jej szerokość i średnica.

Nie martwcie się więc średnicą felgi, tylko oponą jaką na nią założycie i czy da się ją założyć na daną felgę (szerokość felgi)

 

Nie do końca tak jest. Masa ma bardzo duże znaczenie. Przykładowo weźmy dwie felgi w tym samym rozmiarze ważące odpowiednio 10kg i 18kg to niezależnie od tego jak byś kombinował z szerokością opon to na 18kg kołach auto zawsze będzie gorzej przyśpieszać, będzie mniejszy komfort, a jeszcze gorzej będzie hamować.

 

Drugi przykład, na zimę mam 225/45R17 na czterech kołach, natomiast latem jeżdżę na 235/35R19 przód, 265/30R19 tył, różnica w odczuwalnym przyśpieszaniu niezauważalna, a jeśli jest, to minimalna, przypuszczam, że bardziej byłaby zauważalna przy silniku o mniejszej wartości momentu obrotowego.

 

Natomiast w przypadku średnicy samej felgi masz całkowitą rację, nie ma ona znaczącego wpływu na osiągi auta.

Opublikowano

Zgoda, tylko że felga większa nie znaczy cięższa, większy wpływ na ciężar ma jaj wzór i producent (choć teoretycznie większa powinna być cięższa)

Jeśli więc znajdziemy felgę większą np o 2" ale lżejszą, do tego założymy oponę nisko profilową a więc lżejszą o zbliżonej szerokości i średnicy to nasze koło będzie wyraźnie lżejsze, a nasze autko będzie mocniejsze i zrywniejsze mimo felg o 2" większych.

Czyli nie martwimy się o parametry auta tylko o parametry portfela :wink: (ceny dziewiętnastek jak dla mnie - zaporowe :mad2: )

Pozdrawiam
Opublikowano

Mam możliwość kupienia felgi wzór 193 w bardzo dobrej cenie (samych felg jeszcze nie widziałem)

podobno jest to model, który występuje w podróbkach czy jest ktoś w stanie mi podpowiedzieć jak rozpoznać oryginały od podróbek

nie chcę kupować felgi która wygnie się na pierwszej dziurze (a po zimie jest ich trochę)

Opublikowano

Czasem można to poznać po rozmiarze w jakim występuje, no i po wybitych oznaczeniach producenta

 

a tak po za tym 4 lata jeździłem na gwincie i replikach felg z BMW e60 M5 i nic się z nimi nie działo, więc nie wszystkie podróbki od razu się niszczą ;)

Opublikowano

Panowie,

 

wiem że temat był już kilka razy wałkowany ale zwracam się do Was z konkretnym pytaniem. Mam dylemat w związku ze zmianą opon na letnie. W każdym razie felga alu 17. Opony mam dwie opcje do kupienia:

 

- Bridgestone Potenza RunFlat - opony z serwisu BMW z DE - 100% ok - 8 mm - 2011 rok - indeks prędkości W więc nieco niższy niż powinien być (Y)

 

- Nokian ZG2 - nówki 2013 rok - zwykłe nie RunFlat - parametry takie jak zalecane czyli indeks Y

 

Co byście wybrali? U mnie w serwisie opon jak mantra powtarzają:) Michelin Michelin Michelin:) Podobno są najbardziej komfortowe na polskie drogi. Niestety w Łodzi drogi słabe. Jeżdżę głównie w mieście - stosunek trasa miasto: 35 - 65%, styl jazdy: raczej ostry, dynamiczny, częste dohamowania z wysokich prędkości:)

 

Nie chce wałkować tematu w nieskończoność - daje sobie jeden dzień na podjęcie decyzji dlatego postanowiłem Was poprosić o pomoc. Jakieś doświadczenia z tymi typami opon? Chyba że macie jakieś rewelacyjne inne opcje w cenie do 2500 zł za komplet (powiedzmy 2700 zł max).

 

Dzięki za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przede wszystkim zrezygnuj z run flatów. Ja odkąd wywaliłem run flaty nie mogę poznać swojej e91: komfort, prowadzenie na złej jakości drogach, spokój w koleinach, cisza itd. Jedynie przy prędkościach +200km/h run flaty były stabilniejsze. Prawda jest taka, że przy normalnej eksploatacji każde opony z segmentu UHP będą ok. Ja właśnie zamówiłem Continentale ContiSport3 - czekają na założenie.
Opublikowano
Ja bym zdecydowanie wybrał Nokiany. Po pierwsze to nie runflaty a po drugie 2 lata nowsze.
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.