Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odświeżę trochę temat i zapytam co myślicie o takich felgach? http://www.usarim.com/bmw-wheels-sku-950-18-inch-gunmetal-rims-p-1094.html

i drugie http://www.eurotechwheels.com/bmw.html chodzi mi o model bmw-725-18-slv.

I teraz pytanie, jaka jest różnica w jeździe między kołami 17', 18' i 19'. Teraz jeżdżę na 17' run flat + sport package z utwardzonym zawieszeniem i powiem szczerze, że jest trochę twardo. Z góry dzięki za odpowiedzi :)

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
wg mnie ten drugi wzór ładniejszy bynajmniej ja bym go wolał..a różnica? Jeśli jeździsz na 17" ROF i założysz teraz 18" zwykłe opony to i tak komfort bedzie lepszy:)sam tego doświadczyłem..
Opublikowano
Jak masz 17" Rof i zmienisz na 18" Rof to różnicy praktycznie nie odczujesz. Zakładając na tył zalecana opone 255 będzie nawet spadała w mniej dziur bo jest szersza.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
Dzięki za odpowiedzi Panowie, mam już z tyłu 255 i na pewno jej nie zamienię węższą, bardzo ładnie wygląda :) A co z 19'? Czy to już nie jest przesada, jak te felgi mają się do Polskich dróg? Pytam w ten sposób, bo nie mieszkam w Polsce, ale za jakiś czas mam zamiar wrócic, i nie chcę miec niemiłej niespodzianki :)
Opublikowano

Te co sie pogna sa za plastyczne, te popekane sa za twarde, wiec dobrze byloby wiedziec ktory producent felg ma przetestowany stop aluminium. Albo mowiac krotko, jaki producent felg stosuje taki sam stop aluminiu jak np BBS.

 

Praktycznie kazdy producent ze sredniej polki cenowej (gdzie produktem jest felga odlewana), korzysta z A356 czyli AlSi7Mg i utwardzania w specyfikacji T6, aluminium pochodzi z wydobycia (nie z przetopu zlomu). A359 czyli AlSi9Mg oferuje pewna przewage nad A356, ale prawde mowiac z punktu widzenia producenta lepiej jest przeznaczyc roznice kosztowa na bardziej zaawansowany sposob odlewu i obrobki felg np. flow forming, liquid forging, itd.

 

100% replik jest odlewanych grawitacyjnie, jest to najtanszy sposob, ktory w slabym stopniu zapobiega powstawaniu pecherzykow powietrza oslabiajacych odlew. Wysokiej jakosci felgi odlewane (srednia polka cenowa felg aluminiowych) sa produkowane metoda odlewu niskocisnieniowego (lub sporadycznie wysokocisnieniowego).

 

z tego co mi się o uszy odbiło to nawet jeden producent używa paru, oczywiście "tajemniczych". mieszanek stopów w zależności od modelu felgi..

 

Tajemnica jest raczej proces odbrobki, gotowe aluminium kupuje sie gotowe z huty i korzysta sie z gotowych specyfikacji. Jedyna kwestia jest wybor odpowiedniego dostawcy, ktorego produkt jest najblizszy specyfikacji stopu.

 

tak jak kolega wyzej napisal jeden producent stosuje rozne mieszanki stopow a wiec te co sie moga pogiac wykonane sa z ALSi 7mg,felgi ze stopow ALSi 9mg i ALSi 11mg sa dodatkowo poddane obrobce cieplnej (hartowanie)sa twardsze i dlatego pekaja a tak w nawiasie wiele czolowych producentow stosuje felgi hartowane na pierwsze wyposazenie

 

AlSi7Mg tez moga byc utwardzane, tak jak wspominalem wyzej. Ogolnie podczas projektowania kazdej felgi dazy sie do idealu, ktorym jest jak najdluzsze utrzymanie cisnienia powietrza w oponie, nawet po uszkodzeniu felgi.

 

każdą felgę można zajeździć i zniszczyć, z resztą już podczas zakupu replik widać sposób ich wykończenia, ja kieruję się tym, że jak wykończenie jest słabe to i felga również :)

 

Najprosciej ocenic jakosc felgi odlewanej patrzac na ostrosc krawedzi ramion, jezeli wszystko jest zaokraglone i nie ma zadnych ostrych przejsc, to sa to tanie felgi. Odlew trzeba zawsze wykonczyc na maszynie CNC, a jej czas pracy kosztuje, dlatego wyoblenie krawedzi jest jednym ze sposobow na ciecie kosztow (a jezeli tnie sie koszty tutaj, to takze w pozostalych dziedzinach).

 

Odświeżę trochę temat i zapytam co myślicie o takich felgach? http://www.usarim.com/bmw-wheels-sku-950-18-inch-gunmetal-rims-p-1094.html

i drugie http://www.eurotechwheels.com/bmw.html chodzi mi o model bmw-725-18-slv.

I teraz pytanie, jaka jest różnica w jeździe między kołami 17', 18' i 19'. Teraz jeżdżę na 17' run flat + sport package z utwardzonym zawieszeniem i powiem szczerze, że jest trochę twardo. Z góry dzięki za odpowiedzi :)

 

Mysle, ze nie sa warte Twojej uwagi, to jedne z najtanszych chinskich replik dostepnych w USA. Po oznaczeniu Twojego E90 domyslam sie, ze wlasnie tam przebywasz. Szukasz sensownych budzetowych felg bedac tam, popatrz na Beyern Wheels, beda niewiele drozsze, sa takze produkowane w Chinach, ale oferuja przyzwoita, jak na chisnki produkt, jakosc.

Opublikowano (edytowane)

każdą felgę można zajeździć i zniszczyć, z resztą już podczas zakupu replik widać sposób ich wykończenia, ja kieruję się tym, że jak wykończenie jest słabe to i felga również :)

 

Najprosciej ocenic jakosc felgi odlewanej patrzac na ostrosc krawedzi ramion, jezeli wszystko jest zaokraglone i nie ma zadnych ostrych przejsc, to sa to tanie felgi. Odlew trzeba zawsze wykonczyc na maszynie CNC, a jej czas pracy kosztuje, dlatego wyoblenie krawedzi jest jednym ze sposobow na ciecie kosztow (a jezeli tnie sie koszty tutaj, to takze w pozostalych dziedzinach)

 

 

Witam cos wiesz ale nie do konca owszem (pracowalem przy produkcji felg przez wiele lat ATS,RIAL,ALUTEC,AMG,VOLVO VW I wiele innych znanych firm na pierwsze i drugie wyposazenie)cnc jest w poczatkowej fazie obrobki toczenia ramion ,felga idzie po tym toczeniu na obrobke reczna biaksowanie ktore ma za zadanie zniwelowac ostre krawedzie pozniej jest reszta procesu... na samym koncu calego procesu obrobki felgi jest slusarnia reczna obrobka felgi ktora ma za zadanie wylapac niedociagniecia z lini produkcyjnej po tym felga idzie na malarnie....i wlasnie wszystkie felgi z ostrymi krawedziami sa poprostu ciete na kosztach produkcji , i jeszcze jedno widziales BBS na rentgenie ja widzialem bez komentarza

Edytowane przez czykryszard
Opublikowano

 

Odświeżę trochę temat i zapytam co myślicie o takich felgach? http://www.usarim.com/bmw-wheels-sku-950-18-inch-gunmetal-rims-p-1094.html

i drugie http://www.eurotechwheels.com/bmw.html chodzi mi o model bmw-725-18-slv.

I teraz pytanie, jaka jest różnica w jeździe między kołami 17', 18' i 19'. Teraz jeżdżę na 17' run flat + sport package z utwardzonym zawieszeniem i powiem szczerze, że jest trochę twardo. Z góry dzięki za odpowiedzi :)

 

Mysle, ze nie sa warte Twojej uwagi, to jedne z najtanszych chinskich replik dostepnych w USA. Po oznaczeniu Twojego E90 domyslam sie, ze wlasnie tam przebywasz. Szukasz sensownych budzetowych felg bedac tam, popatrz na Beyern Wheels, beda niewiele drozsze, sa takze produkowane w Chinach, ale oferuja przyzwoita, jak na chisnki produkt, jakosc.

Masz rację, nie będę kupował takiego badziewia, poszukam czegoś lepszego.

A słyszałeś kiedyś o takich? http://www.pyspeed.com/PhotoGallery.asp?ProductCode=ALU-CS7&PhotoNumber=3

Opublikowano
To repliki styling 127 z E46 M3 CSL, ta firma ma porzadna jakosc, chociaz ich felgi tez pochodza z Chin. Zreszta poszukaj opinii o nich na e90post, w Polsce nikogo kto ma te felgi raczej nie znajdziesz.
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Jak chcesz kolego przyzwoitą jakość za dobre pieniążki w USA to polecam Ci firmę VMR i model 710 ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Mieszka w USA;) A cena tych felg jest straszna O_o ja bym w VMR poszedł lub kupil od Vermiliona u nas na forum ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Mieszka w USA;) A cena tych felg jest straszna O_o ja bym w VMR poszedł lub kupil od Vermiliona u nas na forum ;)

 

Z VMR sa problemy jakosciowe, jak poszukasz na forach amerykanskich to zobaczysz o co chodzi, z Alufelgen nie widzialem takich problemow.

Opublikowano

Jak mieszkał bym w USA, brałbym BBS CH Motorsport - czarne :8)

 

http://www.vwvortex.com/artman/uploads/bbs_ch_black_persp567_05.jpg

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
Jak mieszkał bym w USA, brałbym BBS CH Motorsport - czarne :8)

 

W USA jest cala masa ciekawszych felg do E9x. Zeby daleko nie szukac chocby CH-R, zwykle CH nie maja praktycznie wogole wkleslosci.

Opublikowano
Mieszka w USA;) A cena tych felg jest straszna O_o ja bym w VMR poszedł lub kupil od Vermiliona u nas na forum ;)

 

Z VMR sa problemy jakosciowe, jak poszukasz na forach amerykanskich to zobaczysz o co chodzi, z Alufelgen nie widzialem takich problemow.

Te fegi z mojego linku są z oponami i czujnikami ciśnienia, tak więc myślę, że cena nie jest taka straszna.

 

Nigdzie mi się nie śpieszy, ale na razie Alufelgen są na prowadzeniu.

Opublikowano

A po co Ci czujniki ciśnienia ? W BMW ciśnienie opon jest sprawdzane na podstawie czujników ABS-u.

 

Wklęsłości nie wklęsłości, mi się mega podobają :)

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
A po co Ci czujniki ciśnienia ? W BMW ciśnienie opon jest sprawdzane na podstawie czujników ABS-u.

 

W USA czujniki sa w kolach.

 

Wklęsłości nie wklęsłości, mi się mega podobają :)

 

Porownaj sobie tylne felgi

 

BBS CH

 

http://img267.imageshack.us/img267/7568/img4127n.jpg

http://img682.imageshack.us/img682/5246/dsc06200.jpg

http://img89.imageshack.us/img89/4237/imgp3712.jpg

http://img215.imageshack.us/img215/7131/78667031.jpg

http://img18.imageshack.us/img18/1844/pz192142.jpg

http://img28.imageshack.us/img28/82/dsc0055lp.jpg

http://intramedium.pl/e46fest2010/e46fest_0014.jpg

http://intramedium.pl/e46fest2010/e46fest_0025.jpg

 

Vermilion Consilium

 

http://img687.imageshack.us/img687/2639/img4144h.jpg

http://img217.imageshack.us/img217/3263/imgp3752f.jpg

http://img5.imageshack.us/img5/5649/imgp3770j.jpg

http://img188.imageshack.us/img188/6133/imgp3772d.jpg

http://img441.imageshack.us/img441/8824/imgp3899.jpg

http://img534.imageshack.us/img534/6611/dsc0100i.jpg

http://img202.imageshack.us/img202/2537/dsc0114rk.jpg

 

i jeszcze ta fota ladnie porownujaca tylne felgi i ich wkleslosc

 

http://img691.imageshack.us/img691/4816/e46fest037.jpg

 

zdjecia pochodza z E46Fest, wszystkie sa wykonane tego samego dnia, w tych samych warunkach, ale przez rozne osoby.

 

W USA oferta jest tak szeroka, ze naprawde CH sa jedna z najmniej ciekawych felg, to juz dosyc stary model i poprostu brakuje mu swiezosci czy nowych rozwiazan (wlasnie brak wspomnianej wkleslosci, ktora ma duzo nowszy CH-R).

Opublikowano

jeżeli mówimy o jakiejkolwiek podróbce felgi CSL - to tylko VMR, wklęsłość nie do pobicia!! :twisted:

Jakbym mieszkał w US&A ;p to tylko te fele bym zakładał...

http://i26.photobucket.com/albums/c109/ABYSS69/dtee91cls2.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jak masz e90 przed liftem to się da i wszystko jest ok przy ET20 i szerokości 8cali z przodu jest idealnie :lol: a z tyłu pasowałoby założyć dystans jakieś 10-12mm
Opublikowano
Kolego "Lift" a Ty jakie masz ET i rozmiar opon w swojej beci bo kupiłem takie felgi z oponami przód:225/40/18, tył:255/35/18, ET odpowiednio 34 i 37 i zastanawiam się czy w poliftowej tył nie będzie zbyt wystawał czy nawet ocierał.
Opublikowano
Kolego "Lift" a Ty jakie masz ET i rozmiar opon w swojej beci bo kupiłem takie felgi z oponami przód:225/40/18, tył:255/35/18, ET odpowiednio 34 i 37 i zastanawiam się czy w poliftowej tył nie będzie zbyt wystawał czy nawet ocierał.

Ja mam dokładnie te same laczki 225/40/18 ale ET 34 tak przód jak i tył ale z tyłu mam dystans na zamówienie 11mm i jest bajerka :norty: Ty na tyle masz inny laczek ale jest inne ET więc powinno być ok :lol: na pewno nie będzie ocierać raczej będzie lekko zagłębiona fela i dlatego ja mam dystans 11 mm z centrowaniem na tyle.

Opublikowano
na przód polecam przy 8,5" ET 28 a na tył przy 9,5 ET15-20 , 8,5 ET 20 też założysz na przód ale musisz dać bardzo wąską oponę i auto musi być obniżone chociaż na sprężynach żeby to wyglądało .

Hmmm ale takie cale i ET w poliftowej becie ???? jakoś mi się nie wydaje :? :?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.