Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Na przodzie felga zbliży się 16,7 mm do wnętrza pojazdu i jednocześnie wyjdzie na zew. bardziej o 8,7 mm w stosunku do serii.

I teraz dając dystans 5 mm - może wejdzie, ale jak nie to trzeba dać dystans 10 mm i wtedy po zew. stronie będzie tarło, bo felga wyjdzie blisko 20 mm na zew.

Szukasz 4x jednakowych do 3er to szukaj 8J a nie 8,5J. Raz, że opony a dwa problem ze spasem na froncie.

Tu jakaś Honda z takimi parametrami felg jakie chcesz:

kola-2253519-85j-et40-5x1143-o726-honda-civic-czestochowa-544318021.jpg

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Obydwa komplety to odmalowane oryginały . Z tym, że akurat ten komplet styling 32 nie ma ET takiego jak powinno być do e90 i byłyby mocno schowane . No i styling 32 nie występował w takim kolorze. Więc bym odpuścił .

A te drugie są tylko do e90 wzorem i ET się zgadza. I w tym kolorze też były oferowane.

Opublikowano
Obydwa komplety to odmalowane oryginały . Z tym, że akurat ten komplet styling 32 nie ma ET takiego jak powinno być do e90 i byłyby mocno schowane . No i styling 32 nie występował w takim kolorze. Więc bym odpuścił .

A te drugie są tylko do e90 wzorem i ET się zgadza. I w tym kolorze też były oferowane.

 

Dzięki bardzo, co do 193, to ten sprzedawca posiada jesze kilka innych kolorów, jak Black, mat Black, mat ferric grey, ferric grey i shadow chrom, który byś polecał do E91 Tasman green ?



Znalazłem jeszcze takie ale czy warto za tą cenę ? Czy lepiej iść w 193 ?


https://www.otomoto.pl/oferta/felgi-18-bmw-5x120-8j-et20-9j-et22-7-e38-5-e60-e34-e39-f10-e36-e46-e90-e63-e31-styling-32-rant-oem-ID6DvOeS.html

Opublikowano
Obydwa komplety to odmalowane oryginały . Z tym, że akurat ten komplet styling 32 nie ma ET takiego jak powinno być do e90 i byłyby mocno schowane . No i styling 32 nie występował w takim kolorze. Więc bym odpuścił .

A te drugie są tylko do e90 wzorem i ET się zgadza. I w tym kolorze też były oferowane.

 

Dzięki bardzo, co do 193, to ten sprzedawca posiada jesze kilka innych kolorów, jak Black, mat Black, mat ferric grey, ferric grey i shadow chrom, który byś polecał do E91 Tasman green ?



Znalazłem jeszcze takie ale czy warto za tą cenę ? Czy lepiej iść w 193 ?


https://www.otomoto.pl/oferta/felgi-18-bmw-5x120-8j-et20-9j-et22-7-e38-5-e60-e34-e39-f10-e36-e46-e90-e63-e31-styling-32-rant-oem-ID6DvOeS.html

 

Wiesz , kolor to kwestia gustu jak zawsze, ale do tego koloru auta jaki masz , to myślę , że pasują i tradycyjne srebrne i te ferric grey , ale raczej nie matowe , a nawet też i czarne . Osobiscie jak tak patrze na zdjęcia e90 w tym kolorze , to wybierałbym między ferric grey nie mat a tymi shadow chrom( jesli ten chrom jest zblizony do ori lakieru srebrnego ) A te za 4 tys szprychy to z kolei mają et naście mm na zewnątrz w stosunku do felg do e9x .

Więc na przodzie już by chyba przycierało , ale głowy nie dam , kolega Ponta na pewno to będzie wiedział.

Opublikowano
Obydwa komplety to odmalowane oryginały . Z tym, że akurat ten komplet styling 32 nie ma ET takiego jak powinno być do e90 i byłyby mocno schowane . No i styling 32 nie występował w takim kolorze. Więc bym odpuścił .

A te drugie są tylko do e90 wzorem i ET się zgadza. I w tym kolorze też były oferowane.

 

Dzięki bardzo, co do 193, to ten sprzedawca posiada jesze kilka innych kolorów, jak Black, mat Black, mat ferric grey, ferric grey i shadow chrom, który byś polecał do E91 Tasman green ?



Znalazłem jeszcze takie ale czy warto za tą cenę ? Czy lepiej iść w 193 ?


https://www.otomoto.pl/oferta/felgi-18-bmw-5x120-8j-et20-9j-et22-7-e38-5-e60-e34-e39-f10-e36-e46-e90-e63-e31-styling-32-rant-oem-ID6DvOeS.html

 

Wiesz , kolor to kwestia gustu jak zawsze, ale do tego koloru auta jaki masz , to myślę , że pasują i tradycyjne srebrne i te ferric grey , ale raczej nie matowe , a nawet też i czarne . Osobiscie jak tak patrze na zdjęcia e90 w tym kolorze , to wybierałbym między ferric grey nie mat a tymi shadow chrom( jesli ten chrom jest zblizony do ori lakieru srebrnego ) A te za 4 tys szprychy to z kolei mają et naście mm na zewnątrz w stosunku do felg do e9x .

Więc na przodzie już by chyba przycierało , ale głowy nie dam , kolega Ponta na pewno to będzie wiedział.

 

Utwierdziles mnie w wyborze 193. Nie będę kombinował i biorę felgi, które pasują do e90. Nad kolorem jeszcze się chwilę zastanowię.


Powiedz mi jakbyś mógł to przy 8j x 18 is34 8.5j x 18 is37 jaki rozmiar opon ?


Dzięki!

Opublikowano
Przód 225/40/18 , a na tył 255/35/18 - tak jest zgodnie z tym co zaleca Bmw i do takiego rozmiaru masz ciśnienia podane na wklejce. Te tylne w przypadku opon marek premium już trochę więcej kosztują , ale wygląd tyłu i prowadzenie wynagradza .
Opublikowano
Mam pytanie odnośnie felg 18', na tył chciałbym włożyć opony szerokie na 255 czyli na felgę 8,5j, ale jakie musiałoby być et żeby było w miarę na równo z nadkolami? (polift, wolałbym zakładać bez dystansów).
Opublikowano
Mam pytanie odnośnie felg 18', na tył chciałbym włożyć opony szerokie na 255 czyli na felgę 8,5j, ale jakie musiałoby być et żeby było w miarę na równo z nadkolami? (polift, wolałbym zakładać bez dystansów).

 

255 to lepiej na felge 9". Na 8,5 sie lekki balonik robi. Oczywiście wszystko zalezy od marki opony. Falkeny FK510 (a one należą do tych węższych) na 8,5 i widze, ze lepiej by bylo na 9", aczkolwiek juz niedługo sie przekonam jak wyglądają na 9,5 :norty:

Opublikowano
Mam pytanie odnośnie felg 18', na tył chciałbym włożyć opony szerokie na 255 czyli na felgę 8,5j, ale jakie musiałoby być et żeby było w miarę na równo z nadkolami? (polift, wolałbym zakładać bez dystansów).

 

255 to lepiej na felge 9". Na 8,5 sie lekki balonik robi. Oczywiście wszystko zalezy od marki opony. Falkeny FK510 (a one należą do tych węższych) na 8,5 i widze, ze lepiej by bylo na 9", aczkolwiek juz niedługo sie przekonam jak wyglądają na 9,5 :norty:

 

to jaki rozmiar polecalbys na tyl na felge 8.5j styling 193? Bo kolega wyzej polecal wlasnie 255/35/18

  • Moderatorzy
Opublikowano

8,5 na tylnej BMW fabrycznie wrzuca 255.

255/35 R18 na 9J jest mały naciąg. Wiem bo miałem Goodyeary.

na 9-9,5 wrzuca się 265.

w e9x na 19" są na tylnej osi 9J i faktycznie 255/30, ale to komedia nie opona.

Opublikowano
8,5 na tylnej BMW fabrycznie wrzuca 255.

255/35 R18 na 9J jest mały naciąg. Wiem bo miałem Goodyeary.

na 9-9,5 wrzuca się 265.

w e9x na 19" są na tylnej osi 9J i faktycznie 255/30, ale to komedia nie opona.

 

a co w przypadku felgi 17cali i szerokosci 8 ?

Opublikowano
Mam pytanie odnośnie felg 18', na tył chciałbym włożyć opony szerokie na 255 czyli na felgę 8,5j, ale jakie musiałoby być et żeby było w miarę na równo z nadkolami? (polift, wolałbym zakładać bez dystansów).

 

255 to lepiej na felge 9". Na 8,5 sie lekki balonik robi. Oczywiście wszystko zalezy od marki opony. Falkeny FK510 (a one należą do tych węższych) na 8,5 i widze, ze lepiej by bylo na 9", aczkolwiek juz niedługo sie przekonam jak wyglądają na 9,5 :norty:

 

to jaki rozmiar polecalbys na tyl na felge 8.5j styling 193? Bo kolega wyzej polecal wlasnie 255/35/18

 

Na tył polecam , bo jeżdżę na takich - Dunlop sport maxx RT 2 , 255/35/18 czyli tak jak fabryka przewiduje, przy tym modelu nie ma żadnego naciągu ani balona , bok opony jest w miarę w linii prostej z płaszczyzną felgi. Są ciche, mają dobre opory toczenia i ponad 1kg lżejsze od np Bridgestone Potenza s001 , które miałem poprzednio. W zakrętach tył trzyma super . Ale już na przodzie przy 8 calach i oponie 225 , bo taka być powinna , to będę zmieniał na sport maxx RT , bo są zauważalnie szersze i mniej naciągnięte niż model RT 2 . I taki zestaw bym polecał od siebie , bo sprawdzone przy mocnym oraniu po zakrętach i cenowo jak na ten segment to są z tych tańszych , na przód 377 szt , a na tył ok 570 szt.

Opublikowano


Na tył polecam , bo jeżdżę na takich - Dunlop sport maxx RT 2 , 255/35/18 czyli tak jak fabryka przewiduje, przy tym modelu nie ma żadnego naciągu ani balona , bok opony jest w miarę w linii prostej z płaszczyzną felgi. Są ciche, mają dobre opory toczenia i ponad 1kg lżejsze od np Bridgestone Potenza s001 , które miałem poprzednio. W zakrętach tył trzyma super . Ale już na przodzie przy 8 calach i oponie 225 , bo taka być powinna , to będę zmieniał na sport maxx RT , bo są zauważalnie szersze i mniej naciągnięte niż model RT 2 . I taki zestaw bym polecał od siebie , bo sprawdzone przy mocnym oraniu po zakrętach i cenowo jak na ten segment to są z tych tańszych , na przód 377 szt , a na tył ok 570 szt.

 


Taki zestaw zamawiam, mam tylko jeszcze jeden problem, co z czujnikami ciśnienia?


Samochod z Niemiec, czy ma czujniki tmps czy pokazuje z ABS? Da radę jakoś to sprawdzić ?

  • Moderatorzy
Opublikowano

E9x nie ma czujników w kołach. Zwykłe zawory. Oczywiście wymień na nowe przy kupnie nowych opon, sprawa groszowa a stare mogą już nie trzymać.

Nr zaworu: 36 12 1 116 326

Opublikowano
E9x nie ma czujników w kołach. Zwykłe zawory. Oczywiście wymień na nowe przy kupnie nowych opon, sprawa groszowa a stare mogą już nie trzymać.

Nr zaworu: 36 12 1 116 326

 

Dzieki bardzo za odpowiedzi.


Mam jeszcze dwa pytania bo wałkuję ten wątek ale na 100 stronie juz mnie meczy.


1. Czy przy 318d 143 km, przy oponach 255 z tyłu i feldze 18x8.5j nie bedzie słabszych osiągów, wiekszego zuzycia paliwa, czy inncyh rzeczy poza wygladem niż w przypadku 4x17x8j i opona 225?

Raz piszą, ze 255 z tylu dla tego silnika to za duzo, raz ze ok.


2. Opony z rof czy bez rof w przypadku 4x17 i 2x18x8j i 8.5j ? Jakie masz opinie?

Opublikowano

Nie będzie za dużo. Miałem ten sam dylemat , kiedy przesiadałem się na takie koła z 17 calowych 225. U siebie mam 170 KM, automat i tylko 210 nm i to przy 4 tys obr , więc niekorzystnie do obciążania się takimi kołami , a jednak jest ok , przyspieszenie do 100 jest identyczne jak na 225 17. Odczuwalny większy opór toczenia jest tak od 120 km/h , ale jest to nieznaczne naprawdę i odczuwalne bardziej subiektywnie . Moment obr diesla poradzi sobie z tymi kołami. Jak już założysz to nie będziesz chciał mniejszych.


A co do rof , to zapomnij o tym. Przy nawet 17 calach to fatalny komfort . Jedynie reakcja na skręt przy ROF jest lepsza wyraźnie , bo opona się mniej ugina.

Ale te nie ROF przy 18 calach są oponami XL , więc i tak scianka boczna twardsza trochę , nie ma pływania żadnego. Dodatkowo opona rof jest cięższa, więc przy tych 18 calach dorzucasz sobie wagę na obwodzie koła , co nie pomaga przy słabszym silniku na pewno . Także koło dojazdowe do bagażnika, lewarek i zwykłe opony będą najlepszym rozwiązaniem.

Opublikowano
A jak to wygląda przy xDrive? Bo rozumiem, że zawias jest wyżej niż przy zwykłym RWD i czy opona 255/35 R18 pasuje w miarę ładnie w nadkole? Ma ktoś zdjęcie na seryjnych amortyzatorach?
  • Moderatorzy
Opublikowano
w e9x xDrive nie ma wpływu na wysunięcie felgi, bo czy masz xDrive czy nie to felgi mają te same parametry. Ogumienie mieszane przy xDrive więc musisz opony z homologacją kupić, są trochę droższe i nie wiem czy znajdziesz bez rft.
Opublikowano

Znalazłem zestaw 8j i 9j x18cali, czy z tyłu opona 255/35 będzie pasować, bez naciągu?


Co w przypadku zawieszenia, czy przy takim niskim profilu i 18 zawieszenie nie dostanę w dupę bardziej niż na 17 i co z komfortem ?

Opublikowano
Nie dostanie zauważalnie , e9x ma bardzo wytrzymałe zawieszenie i znosi te niskie profile wyjątkowo dobrze. Między 17 a 18 jest róznica oczywiscie wyczuwalna , ale jest nieduża. Te auta są i tak sztywne nawet na seryjnych amorach , a na seryjnym sportowym już dość mocno sztywne , więc tak czy inaczej komfort to nie w tym modelu . Na 9 calach naciąg pewnie już jakiś się mały pojawi , ale 9 x 18 to nie są felgi do tego auta , więc pytanie jakie tam et jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.