Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie ,jaki macie set na felgach 19? Dokładnie to na styling 230.

Aktualnie seria - koła schowane w karoserie

Jaki zastosować dystans oraz jak wrażenia z jazdy z kapciem na tył 265?

Stosować standard 225/35/19 i 255/30/19 czy może trochę szerzej?

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Przód 245 35 19 zdecydowanie.


Tyl 255 albo 265 na 35 19.


235 mają przód na 17-18 calach. Na 19 to lekka przesada.


U mnie przód 245 35 19, tył 255 35 19


Caly setup bez dystansów. Tyl na rowno z błotnikiem może minimalnie wystaje nawet co ladnie wyglada przód minimalnie schowany pokazujący sie przy skręcaniu.


Jeździ sie mega komfortowo, choć na dziurach trzeba zwalniać.


Najlepszy komfort i kompletna olewka dziur jest na 17 calach i oponach 245 45 17 x4.


Taki mam setup zimowy i tam po dziurach jade nawet nie zwalniam.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Maxejd, nie słuchaj kolegi wyżej, bo pisze bzdury odnośnie tych rozmiarów.

Nie masz pojęcia o rozmiarach i dobieraniu opon, to lepiej zrobisz nie doradzając niż doradzając.

Szerokość opony zależy od szerokości felgi a nie od średnicy, to pierwsza bzdura.

przód 245 a tył 255? Co to za abominacje.

  • Moderatorzy
Opublikowano

255 na 10 calach? Tam powinno siedzieć 275 a na przodzie 245.

I taki zestaw ciężko będzie upchnąć do 3er, więc bardziej 235 + 265, bo to nie e60, ale 235 na 9J będzie z naciągiem i koło się zamyka.

Do 3er fajne są 8,5 + 9,5 ewentualnie 8 + 9 na tył.

Opublikowano
Ja mam 3er w coupe i siedzi pieknie ten zestaw. Z tego co wiem to taki zestaw podchodzi do e60 nawet w 20 calach. Do e90 e91 e92 polecam 19 cali ale siedzi pieknie. Nie trzeba dystansów nawet.
Opublikowano
Koledzy czy rozmiar 205/60 r16 podejdzie do e91, 318d? Z tego co piszecie zakładacie nawet większe średnice. Chciałbym się upewnić czy napewno nic nie będzie się złego działo. Jakieś obcieranie przy skrecaniu czy przy jeździe w 5 osób plus jakiś bagaż? Z góry dzięki za odpowiedź.
  • Moderatorzy
Opublikowano

205/55 R16 szło z fabryki na 7x16 (styling 156, 268 i stalówka).

225/50 R16 szło z fabryki na 8x16 (styling 155).

Także masz złą oponą i oczywiście, że będzie tarło.

Opublikowano
To sprawdzałem, ale niektórzy z was zakładają np 19" i opony, których średnica wynosi 661 mm. Ja chce założyć opony, które mają średnicę 652,4 mm. Kolega Immortality pisał, że jeździł na 205/60r16 i dobrze mu się jeździło. Pisałem do niego na priv ale nie odpisał mi. Dlatego napisałem, może ktoś też takie zakładał i nie obciera. 205/55 mają średnicę 631.9 mm. Różnica s średnicy 20.5 mm.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie będzie obcierać przy normalnej jeździe, ale podjedź 90 km/h na dołku aż tył siądzie to zobaczysz, nie mówiąc o 3 pasażerach na kanapie. Kup oponę i skręć koło i zobacz ile masz miejsca do nadkola przed i za oponą :D

średnica 661? Około 635~640 się to buja w e9x. No 645 to max.

Komplet 205/55 kosztuje 900 zł za półkę premium, już nie przesadzajmy, naprawdę.

Opublikowano
To sprawdzałem, ale niektórzy z was zakładają np 19" i opony, których średnica wynosi 661 mm. Ja chce założyć opony, które mają średnicę 652,4 mm. Kolega Immortality pisał, że jeździł na 205/60r16 i dobrze mu się jeździło. Pisałem do niego na priv ale nie odpisał mi. Dlatego napisałem, może ktoś też takie zakładał i nie obciera. 205/55 mają średnicę 631.9 mm. Różnica s średnicy 20.5 mm.

 

661 wchodzi na styk do e9x. 670 nie polecam będzie problem.


652,4 bez najmniejszego problemu ci podejdą. Na tych kolach to ty nawet dziur nie bedziesz czuł będziesz lecial po dziurach z palcem w nosie ale wygląd auta bedzie tragiczny. Jak ci na tym nie zależy zamawiaj, komfort jazdy kozacki będziesz mial.


Ja mam tyl 661, przód 654 w e92 i jest git jak na styk tyl, a przód lekko miejsca jeszcze jest.


652 to nie bedzie problemu żadnego.

Opublikowano
A 215 55 r16 ci nie podejdą? Bo tez super komfort jazdy by byl ale szersza opona i ogólnie o wiele lepiej by sie to prezentowało.

 

215 przy 55 to większy balon , więc prezencja nie na plus tylko na minus . Poza tym 215 to kombinacja bezsensowna , bo ani to rozmiar przewidziany , ani to wygląda jakoś lepiej, bo 215 przy budzie serii E9x to nadal niezbyt szeroka opona .

Opublikowano
Szukam rozmiaru żeby był wyższy profil, to na zimę chce. W moim rejonie jeżeli trochę więcej śniegu spadnie nie zawsze zdążą odśnieżyć, dlatego trochę wyżej będzie lepiej na zimę dla mnie. Na lato mam alu LA 282, tak jak wyszło z fabryki, i tu 205/55r16. Dzięki koledzy za pomoc, będę zatem szukał 205/60r16, co prawda jest to droższy rozmiar ale muszę taki założyć, szkoda mi podwozia i osłon, żeby się coś tam połamało.
  • Moderatorzy
Opublikowano

No ale co ty poprawiasz inżynierów, jakieś wymysły z oponami. Masz tabliczkę i się jej trzymaj. Inna sprawa, że nie jesteś w stanie odczuć różnicy z 205/55 a 205/60 tylko placebo się bronisz. Wsadzę cię do wozów z tymi oponami i nie będziesz w stanie ich odróżnić po tym jak jeżdżą.

Czekaj na stłuczkę i rzeczoznawcę to zobaczysz jak rozmiar opon ładnie spisuje.

Opublikowano
Szukam rozmiaru żeby był wyższy profil, to na zimę chce. W moim rejonie jeżeli trochę więcej śniegu spadnie nie zawsze zdążą odśnieżyć, dlatego trochę wyżej będzie lepiej na zimę dla mnie. Na lato mam alu LA 282, tak jak wyszło z fabryki, i tu 205/55r16. Dzięki koledzy za pomoc, będę zatem szukał 205/60r16, co prawda jest to droższy rozmiar ale muszę taki założyć, szkoda mi podwozia i osłon, żeby się coś tam połamało.

 

Taka zmiana srednicy koła to są milimetry , a żeby nie obcierać spodem o zmarznięty śnieg , który może połamać osłony to potrzebujesz nie milimetrów tylko centrymetrów. Np seria zawias vs sprężyny eibach - tu jest różnica faktyczna i zaczyna się częstsze przycieranie spodem , ale to róznica 3 cm , a nie jakies milimetry wynikające z roznicy 205 /60 a 205 /55 , także daruj sobie takie kombinacje , bo to sensu żadnego nie ma i tylko głupio wydasz pieniądze.

Opublikowano

Oj zapomniałem zajrzeć do tematu. Trochę poczytałem lektury na e90post i rzeczywiście

Skieruję się w stronę taki set up'u jaki zaproponował mi kolega Ponta, dzięki.

265 na tył jest dużo lepszą opcją m.in ze względu na trakcję. Doradziło mi to też paru innych znajomych.

+ dystans przód 10mm

i tył 12mm

Seryjne koła są bardzo schowane w karoserie i bez dystansów taki set wyglądałby słabo.

Opublikowano

Ja tylko dodam, ze w na 255 35 19 ledwo palca wpycham miedzy bok opony (felga jest nawet szersza), a rant blotnika, a na jakichs pagorkach ta opona podchodzi w gore prawie na styk z rantem blotnika , moze jest 1 mm do 2 mm jest tej spacji i nie dotyka to do siebie, a jak ty dasz 265 35 to sie zmniejszy plus dystanse to bedzie jeszcze gorzej.


Rozwiazaniem jest opona 265 30 ale jak ja zalozysz to na dziurach masz masakre, juz na 35 jest bardzo slabo, ale na 30 wszystko bedziesz bral praktycznie na zawieszenie z tylu, a z tylu masz dyferencjal i to wszystko nie bedzie miec pozytywnego przelozenia na cale zawieszenie i dyfer.


Rob jak uwazasz ja juz na tym jezdze i moge jedynie kogos ostrzec przed pojsciem w jeszcze nizszy profil z tylu niz 35. Sam sie przekonasz o czym pisalem.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie słuchaj kolegi, bo musze każdy temat po nim poprawiać :D

Wszystko zależy jakie ET ma felga i jaka jest szeroka. No ale znów nie chce mi się elaboracji pisać po raz 6.

Fabryczna felga i fabryczne 255/30 R19 a ty nie możesz palca włożyć? To co tam masz airride?

Opublikowano

Rozmiar opony Dopuszczalana szerokość felgi

165 Do 6

175 4.5-6.5

185 5-7

195 5.5-7.5

205 6-8

215 6.5-8.5

225 7-9

235 7.5-9.5

245 8-10

255 8.5-10.5


https://www.oponeo.pl/artykul/zamienniki-opon-pytania-i-odpowiedzi


Nie ma co sie licytowac, Oponeo chyba na oponach i felgach sie zna.


Jest cos takiego jak naciag opony, ale kolega tego nigdy nie zrozumie, dla niego slupki z drzwi to jak wieczorny pacierz.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie mam siły z tobą dyskutować, dobrałem setki opon tu i na bimmerpost do felg o różnych parametrach + dystanse. Temat rzeka.

Skąd masz przeświadczenie, że masz wiedzę w tym temacie? Twoje obecne opony to najlepsza deklaracja, że nie masz w tej materii najmniejszego pojęcia.

Twoje e90 czy tam e60 ma 255/35 R19 na tyle + przód 245/35 i opony zaczynasz ludziom doradzać. No ręce opadają. Tak samo chinole za 5k zł które kupiłeś już komuś doradzałeś. Opanuj się i nie nabijaj durnie postów, bo tutaj ludzie przychodzą o poradę, bo się nie znają i jeszcze ktoś przez ciebie ciężko zarobione tysiące wyda na jakieś niepotrzebne mu do niczego koła w złym rozmiarze. Oni mogą się nie znać, bo pytają, ty jak już odpowiadasz to chyba dobrze byłoby się zastanowić co za bzdury się wypisuje.

Jak masz zakres 8,5-10J to myślisz, że na każdą felgę z tego zakresu się 255 kapeć zakłada? Chłopie jesteś zbyt młody jeszcze. Naoglądałeś się e60 na airride i już będziesz fikał, bo widziałeś u kolegi matiego i on ma i to jeździ.

Lepiej mieć mniej postów, ale merytorycznych niż nabijać bezwartościowe wypociny, które szkodzą dodatkowo.

Ale jak ci imponują takie gruzy jak poniżej, które wrzucasz, to o czym tu mowa.

vDMkeU4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.